سورتمه ى توچال

 

استان_تهران

اگر میخواهید لذت تماشای تهران را از ارتفاعات بلند بچشید حتما سری به سورتمه ى توچال بزنید ‌.هنگامی که سوار بر سورتمه هستید؛ از میان رشته‌کوه‌های البرز و قله‌ی توچال با هیجانی وصف نشدنی به سمت پایین خواهید آمد‌!
‌در ابتدای سوار شدن، با سرعتی آرام میتوانید از مناظر  زیبا لذت ببرید و همینطور که محو تماشا هستید به طور ناگهانی سرعت زیاد باعث جذابیت و بالا رفتن آدرنالین شما خواهد شد حس خوبش را باید تجربه کنید‌، اما اصلا نترسید که اینجا طبق استانداردهای کامل و تایید شرکت اروپایی ویگن آلمان است‌.سورتمه توچال، در بهمن سال ۹۴ افتتاح و با طول ۱۴۲۰ متر عنوان طولانی ترین سورتمه ایران را دارد‌.استفاده از این تفریح مهیج و سرگرم کننده در شب لذتی چند برابر دارد چون تهران در شب زیبایی خاصی دارد‌.ادرس:بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک، بام تهران‌

يخدانهای دوقلوی سيرجان استان_کرمان

 

يخدانهای دوقلوی سيرجان استان_کرمان

یخدان‌ها بناهایی هستند که در دوره‌های پیشین در شهرهایی که در نواحی گرم و خشک ایران قرار داشتند، به منظور فراهم کردن میزان مصرف آب سرد مردم در فصول گرم ساخته می‌شدند. این یخدان‌ها دارای معماری خاص بودند که همین معماری خاص و شاخص‌های مربوط به آن سبب کارکرد خاص بنا شده بود.
در دوره ساسانیان این شهر سیرگان نامیده می‌شد. از آن رو شهر را سیرگان می‌گفتند که دارای قنات‌های زیادی بود. همچنین شهر، که در زمان‌های پیش آباد شده بود، از حیث کاریز تمام و بسیار غنی بوده است. سیرگان که بعدها به سیرجان تبدیل شد در منطقه آب و هوای گرم و خشک قرار داشته، در فصل گرم تابستان غالبا بارندگی آن اندک و مردم این ناحیه به ناچار گرمای زیادی را متحمل می‌شدند. معماران از سرمای شدید و خشک زمستان به‌عنوان راهکاری جهت حفظ و نگهداری مواد غذایی و نوشیدنی‌های خود در فصل تابستان استفاده کردند و با ساخت بنایی مخروطی شکل که توسط پله‌هایی به چندین طبقه در زیر زمین منتقل شده بود، شرایطی همانند یخچال‌های امروزی را به وجود آوردند

زیباترین و خاصی ترین جاده های جهان

جاده اقیانوسی در نروژ
یکی از زیباترین و خاصی ترین جاده های جهان در کشور نروژ واقع شده است و در واقع مسیر میان یک جزیره و خشکی اصلی است. این جاده در طول مسیر از جزایر کوچکتری عبور می کند و افرادی که از آن برای سفر کردن استفاده می کنند می توانند از وجود دریای تمیز در دو طرف این جاده لذت ببرند.

زیباترین جاده های جهان,گردشگری,تور گردشگری

ادامه مطلب

سفر به سرزمین لگوها (LEGOLAND)، مالزی + تصاویر

لگولندها پارک‌های بازی هستند که توسط شرکت مرلین اینترتینمنت ساخته می شوند. اولین نمونه‌ی این پارک‌ها ۵۰ سال قبل در دانمارک، کشور مادر لگو افتتاح شد و تا نزدیک به سی سال بعد کسی به فکر افتتاح شعبه‌های بین‌المللی نبود، اما در حال حاضر، پنج پارک سرگرمی لگولند در بیلاند دانمارک، ویندزور انگلیس، گانزبورگ آلمان، کارلزبد ایالت کالیفرنیا در آمریکا و وینتر هون ایالت فلوریدا در آمریکا پذیرای دوستداران این اسباب‌بازی‌های فکری هستند. به غیر از این‌ها ۴ مرکز خلاقیت لگولند هم در آلمان و آمریکا و انگلستان واقع شده‌اند.
لگو در ۳۴ کشور جهان نمایندگی فروش رسمی دارد و مالزی هم یکی از این کشورها است. اما استقبال آسیایی‌ها از این برند باعث شده تا مالایی‌ها میزبان اولین لگولند آسیایی، در منطقه‌ی توسعه تجاری اسکندر شوند. اسکندر در ایالت جوهور در جنوب مالزی واقع است و یکی از مترقی‌ترین ایالات مالزی به شمار می‌رود.
لگوها قطعات پلاستیکی آجر مانندی هستند که با وجود سادگی‌شان، می‌توانند به هرچیزی که فکر کنید تجسم ببخشند. این آجرهای رنگی عمری ۱۲۰ ساله دارند، قبلا چوبی بودند و کم کم با پیشرفت فناوری در اواسط قرن گذشته پلاستیکی شدند. لگو لند در فاصلی 330 کیلومتری از کوالالامپور و نزدیک به مرز سنگاپور واقع شده است . برای مسافران تورهای مالزی+سنگاپور فرصت خوبیست تا یک شب اقامت در هتل و این مجموعه را در راه رسیدن به سنگاپور تجربه نمایند.

 

 سفر به سرزمین لگو ها

 

عمیق‌ترین استخر جهان با عمق ۴۰ متری

اگر از جمله‌ی افرادی هستید که زمان شنا در استخر بیشتر زیر آب بوده و از شنا کردن در عمق آب لذت می‌برید، پس بهتر است نگاهی به استخر هتل Terme Millepini‌ در ایتالیا داشته باشید که با عمق ۴۰ متری (معادل ساختمان ۱۲ طبقه) نام خود را به‌عنوان عمیق‌ترین استخر جهان ثبت کرده است. مرکز شنای هتل ۴ ستاره‌ی Terme Millepini توسط معمار نام‌آشنای ایتالیایی، Emanuele Boaretto طراحی شده است. این استخر که عملیات ساخت آن از ماه ژوئن آغاز شد، عمقی برابر ارتفاع یک ساختمان ۱۲ طبقه دارد. این استخر در پلتفرم‌ها یا طبقات مختلفی توسعه یافته است و سطح آن نیز دارای ابعادی برابر ۲۱ متر در ۱۸ متر است که با افزایش عمق، سطح مقطع استخر نیز کمتر می‌شود. مسافرانی که از این هتل بازدید می‌کنند می‌توانند از امکانات این مجموعه بصورت رایگان بهره‌مند شوند.

 عمیق‌ترین استخر جهان با عمق ۴۰ متر

 

ادامه مطلب

زیباترین صخره دنیا

زیباترین صخره دنیا,گردشگری

  ال پنیول (El Peñol) یا صخره گواتاپه (Guatapé) مابین دو شهر گواتپه و ال پینول، در استان "آنتیوکویا "کشور "کلمبیا" واقع شده است. این صخره 10 میلیون تنی با ارتفاع تقریبی 200 متر که از کیلومترها دورتر قابل مشاهده است و از جاذبه های توریستی پر طرفدار و معروف این منطقه است.

ادامه مطلب

جاده نفس گیر اقیانوس اطلس، نروژ

جاده اطلس نروژ,گردشگری

جاده اقیانوس اطلس (Atlantic Ocean Road) یکی از وهم انگیزترین و هیجان انگیزترین موارد احداث جاده در قرن حاضر به شمار می رود.

این جاده زیبا در شمال نروژ ساخته شده و نمونه ای تحسین برانگیز از هنر مهندسین نروژی در عرصه جاده سازی و پل سازی است.

این جاده پر پیچ و خم که 8 کیلومتر و 274 متر طول دارد، روستای Kårvåg را به Vevang متصل می سازد.

در این مسیر، مکان های مناسبی برای استراحت، قدم زدن و انجام تفریحات دیگر نظیر ماهیگیری و اسکوبا دایوینگ برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

این جاده مرکب از چند روگذر، هشت پل، چهار مکان برای استراحت و تماشای مناظر اطراف و نیز چند مکان ویژه گردشگران است.

ادامه مطلب

عظیم‌ترین چرخ‌ و فلک‌ های دنیا +عکس

صحبت از دید متفاوت به محیط اطراف است. نگاهی از چشم پرندگان به انسان های زیر پا. آیا تاکنون در عین  هیجان مناظر زیر پای خود را تماشا کرده اید؟ برای تجربه چنین حسی باید سوار این چرخ‌وفلک‌های بزرگ بشوید و چند دقیقه از زمین کنده شوید و دنیا را طور دیگری ببینید.

در گوشه و کنار دنیا بلندی های بیشماری وجود دارند و از جمله آنها می توان به برج ویلیز در شیکاگو یا ساختمان امپراتور در نیویورک سیتی یا همین برج میلاد خودمان اشاره کرد. اما چرخ‌وفلک‌بلند و تماشای شهر از بالای این اسباب بازی چرخان لذت دیگری دارد.

London Eye
لندن – انگلستان
افرادی که برای گردش و تفریح به لندن می روند باید دست‌کم یک‌بار از چشم لندن بازدید کنند. این چرخ‌وفلک‌ 135 متر ارتفاع دارد و چهارمین سازه بلند لندن به شمار می رود. چشم لندن ‌ 32 کپسول و ظرفیت 800 نفر مسافر را دارد. 32 کپسول این چرخ‌وفلک‌ نماد 32 بخش شهر لندن است. در بالای این اسباب بازی بزرگ حدود 30 دقیقه از نمای 360 درجه شهر لندن لذت می برید و می توانید حتی قلعه وینزور در فاصله 40 کیلومتری را نیز مشاهده کنید. عظیم‌ترین چرخ‌ و فلک‌ های دنیا

ادامه مطلب

جاده نفس گیر اقیانوس اطلس، نروژ

 

جاده اطلس نروژ,گردشگری

جاده اقیانوس اطلس (Atlantic Ocean Road) یکی از وهم انگیزترین و هیجان انگیزترین موارد احداث جاده در قرن حاضر به شمار می رود.

ادامه مطلب

  عــجیب و ترسناک ترین اماکن زیرزمینی دنیا

همیشه همه عجایب روی زمین نیستند و نمی توان آنها را به راحتی و بدون زحمت دید! گاهی باید برای دیدن عجایب و ماجراجویی سر از اعماق زمین درآورید.در بعضی از نقاط دنیا اماکن زیر زمینی وجود دارند که تعجب و حتی وحشت اولین واکنش هاییست که نسبت به دیدن آنها نشان می دهید.


این گزارش به معرفی 10 مکان زیرزمینی می پردازد که با دیدن آنها حتما هم شگفت زده می شوید و هم در مواردی برایتان وحشتناک است.

 


1. قبرستان زیرزمینی پاریس، فرانسه

S A L I  J O O N

 جمعیت زیاد مناطق مرکزی پاریس در قرن هجدهم، مقامات دولتی را بر آن داشت تا قناتی به عنوان گورستان دسته جمعی بنا کنند. در طول یک دوره 18 ماهه، استخوان ها و اجساد مردگان به محل استراحت ابدی شان در زیر زمین انتقال می یافت.
در این محل که به "امپراطوری مرگ" شهرت دارد، میلیون ها استخوان وجود دارد و دیدن بخشی از آن نیز برای عموم آزاد است.

 

z

ادامه مطلب

چاه خارق العاده چاند بائوری

 

چاه چاند بائوری,گردشگری,تور گردشگری

این چاه که در قرن دهم میلادی در روستای Abhaneri در استان Rajasthan از هندوستان ساخته شده، راه حلی ویژه برای مقابله با مشکل کم آبی در آن زمان بوده است. از آنجا که این منطقه در آن زمان شرایط آب و هوایی بسیار سختی داشته، مردم مجبور بودند چاه هایی بسیار عمیق در زمین حفر کنند و به آب برسند.

ادامه مطلب

عجیب ترین جاذبه های طبیعی جهان !

 آیا تاکنون روی آب لی‌لی بازی کرده اید؟ نقطه های زرد، قهوه ای و سبز رودخانه خالدار در بریتیش کلمبیا در روزهای تابستان به گونه ای تغییر شکل می دهد و این کار را برای شما آسان می کند. این رودخانه همچون دیگر رودخانه های دنیا آبی رنگ با تپه های سرسبز و شن های سفید نیست. یا مثلا غاری که به تازگی کشف شده است کریستال های گچی عظیم الجثه ای دارد که در هیچ جای دیگر دنیا نمی توان نمونه های آن را پیدا کرد.
میلیاردها سال پیش، زمین به شکل دیگری بود و غارها، دره ها، معادن، کوه ها و ... پدید آمده اند. این موارد در جاهای مختلف دنیا تقریبا شکلی واحد دارند اما برخی از آنها هستند که دهان آدم از دیدنشان باز می ماند. به طور مثال، تماشای رنگین کمان مایع یا بیابانی از شن های سفید همچون شکر مواردی هستند که سالانه افرد بسیاری را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می کنند.
با ما همراه باشید تا بیشتر با این جاذبه های طبیعی عجیب آشنا شویم.

 جاذبه های طبیعی جهان,گردشگری

ادامه مطلب

دایره های عجیب در جنوب آفریقا
این دایره های بی علف و خشک معمولا در مزارع و دشت های جنوب آفریقا (نامیبیا ، آنگولاو آفریقای جنوبی ) یافت میشوند.

تا بحال فرضیات زیادی برای توجیه این دایره های عجیب وجود داشته است. تاثیرات رادیو اکتیویته ، بارش های شهابی ، خاک های سمی و ... ولی طبق آخرین تحقیقات که توسط نوربرت جارگنز در دانشگاه هامبورگ انجام شده نشان میدهد این فضاهای خالی و تخیلی تاثیر حضور نوعی موریانه ریز در این خاک ها میباشد.

 دایره های عجیب در جنوب آفریقا,عجایب گردشگری

ادامه مطلب

 

آشنایی با دو تنگه بُرج و بلبل !

فکر کنید وسط کویر خشک و گرم و سوزان، از تنگه ای بگذرید که نامش بلبل است. وسط یک سرزمین هموار و پست و خاک آلود، از تنگه ای بگذرید که نامش برج است! این تضادهای شیرین را فقط در کویر لوت ایران می توانید ببینید. جایی که دو تنگه آبرفتی بُرج و بلبل تبدیل به پدیده‌های شگفت انگیز لوت شده اند.
 وجود دشت های وسیع عاری از گیاه وپهنه های شنی وتوده های ماسه بادی وانواع لکه های کویری که معرف وضعیت عمومی لوت است، این ذهنیت را تقویت می کند که لوت سرزمین مسطح و بی دروپیکری است که صرفا دارای پدیده های همگون دشتی است. اما وجود ناهمواری های گوناگون وعوارض های طبیعی منحصر بفرد، نشان از تنوع پدیده های بیابانی در لوت دارد.

  تنگ بُرج,تنگ بلبل

ادامه مطلب

زیباترین سرسره های پارک های آبی دنیا

پارک های آبی سرسره های بلندی دارند که شما را با سرعت زیاد داخل استخر پرت می کنند. آب بازی در این پارک ها لذت بسیاری دارد و برخی امکانات آنها به گونه ای است که دوست دارید بارها و بارها آن را امتحان کنید.
1. «قله سقوط» در دیسنی
اورلاندو – فلوریدا

   پارک های آبی دنیا,زیباترین  پارک های آبی دنیا

 سرعت سر خوردن در این سرسره 88.5 کیلومتر در هر ساعت است. ارتفاع آن نیز 36.5 متر است.

2. ماموت در دنیای سرگرمی و سافاری Splashin
سانتا کلاز – ایندیانا

     پارک های آبی دنیا,زیباترین  پارک های آبی دنیا

 بزرگ ترین ترن هوایی آبی دنیا ظرفیت 4 سرنشین را دارد و آنها را از ارتفاع 10 متری با زاویه 45 درجه و در عرض 2.5 دقیقه به پایین می برد. طول این مسیر حدود دو کیلومتر است.

ادامه مطلب

 

عمیق ترین استخر دنیا را بشناسید /عکس  

در شهر ساحلی شهر "گاروبو" شیلی استخری به طول یک کیلومتر و به عمق 115 فوت ساخته شد.

 

عمیق ترین استخر دنیا,بزرگترین استخر دنبا

ادامه مطلب

 

دایره های عجیب در جنوب آفریقا

تا بحال فرضیات زیادی برای توجیه این دایره های عجیب وجود داشته است. تاثیرات رادیو اکتیویته ، بارش های شهابی ، خاک های سمی و ... ولی طبق آخرین تحقیقات که توسط نوربرت جارگنز در دانشگاه هامبورگ انجام شده نشان میدهد این فضاهای خالی و تخیلی تاثیر حضور نوعی موریانه ریز در این خاک ها میباشد.

 دایره های عجیب در جنوب آفریقا,عجایب گردشگری

عجایب گردشگری آفریقا

دایره های عجیب در جنوب آفریقا,عجایب گردشگری

ادامه مطلب

ساختمانی با الهام از بدن انسان! +عکس

ساختمانی با الهام از بدن انسان! +عکس
 ارتفاع این ساختمان که از نظر ظاهری مانند پیکر یک انسان نشسته است سی و دو متر است.

این ساختمان در هلند ساخته شده و با سفر به درون آن می‌توان از تمامی قسمتها و کارکرد درست یک بدن سالم اطلاعات کسب کرد.

تصاویر ساختمانی با الهام از بدن انسان در هلند

ساختمانی با الهام از بدن انسان,ساختمانی شبیه پیکر انسان,ساختمانهای عجیب و غریب

ادامه مطلب

آشنایی با لشکر سفالین

 لشکر سفالین (به چینی: 秦始皇陵兵马俑)‏ شامل مجسمه سفالی هزاران سرباز مجهز مربوط به پادشاهی چین شی هوان، موسس دودمان چین در ۲۲۰ پیش از میلاد است. مجسمه‌های سنگی ارتش تراکوتا در حوالی شهر شی‌آن پایتخت نخستین امپراتوری چین پراکنده هستند. این آثار از مهم‌ترین یافته‌های باستان‌شناسی جهان در سال‌های اخیر به شمار می‌روند.
تاریخچه
مجسمه‌های لشکر سفالین با اندام و اندازه واقعی به عنوان «پاسداران معبد سلطنتی در چین باستان» مستقر شده بودند. آنها به اولین امپراتوری چین متحد به نام چین شی هوان تعلق دارند. این امپراتور از سال ۲۲۱ تا ۲۰۶ قبل از میلاد مسیح بر چین باستان حکومت می‌کرد.
پیکره سربازان بیش از دو هزار سال پیش به همراه امپراتور به خاک سپرده شدند تا بر پایه باوری قدیمی، در جهان پس از مرگ نگهبان و معبد سلطنتی امپراتور باشند و او را از گزند دشمنانش حفظ کنند.
کشف لشکر سفالین
در سال ۱۹۷۴ میلادی، کشاورزان چینی در استان شاآن‌شی به صورت کاملا اتفاقی مقبره چین شی هوان و پاسداران معبد سلطنتی را کشف کردند. بر اساس برآوردها، مجسمه‌های لشکر سفالین شامل بیش از ۷۰۰۰ سرباز، ۱۳۰ کالسکه نظامی و ۵۲۰ اسب می‌شود. در رشته‌ای از حفاری‌های دقیق و پیوسته از سال ۱۹۷۴ تاکنون، بیش از ۲۰۰۰ پیکره از زیر خاک بیرون آورده شده‌اند.

 لشکر سفالین,آشنایی با لشکر سفالین

ادامه مطلب

خطر ناك ترين رستوران
اين رستوران يكي از خطر ناك ترين رستوران هاي است كه مي توانيد براي خوردن غذا به آن برويد.

اين رستوران كه در استان هوبي در چين واقع شده است و در بالاي كوه قرار دارد.

براي رسيدن به اين رستوران و خوردن ازغذاهاي آن بايد از مسير بسيار ترسناك و خطر ناك عبور كنيد. اين مسير در لبه كوه ساخته شده و در زير آن پرتگاه قرار دارد.

تصاویری از خطرناکترین رستوران جهان در چین

خطرناکترین رستوران جهان در چین,عجایب گردشگری

خطرناکترین رستوران جهان

خطرناکترین رستوران جهان در چین,عجایب گردشگری

ادامه مطلب

هیجان انگیزترین تفریحات دنیا برای دیوانه ها!

 بسیاری از انسان ها هیجان زیاد را دوست دارند و حتی بعضی ها حاضر هستند کیلومترها سفر و پول ها هزینه کنند تا تفریحات و ورزش های مهیج را حداقل یکبار تجربه کنند. این تفریحات می تواند شامل پریدن از بالای آسمان خراش 75 طبقه یا خوردن قلب خطرناک ترین مار دنیا باشد.
ما در این مطلب، جنون آمیزترین، ترسناک ترین و هیجان انگیزترین تفریحات دنیا را انتخاب و معرفی کرده ایم.
9. کنیونینگ
کنیونینگ نوعی تفریح است که فرد صخره نوردی، غارنوردی و گاهی پرش از روی صخره ها یا فرود آمدن از میان آبشار را تجربه می کند. به طور مثال، فرد از بالای آبشار با سرعت زیاد و در میان سنگ ها و صخره هایی با شیب های تند با جریان آب پایین می آید. این تفریح در دنیا طرفداران خاص خود را دارد و موسساتی هستند که امکانات و شرایط این تجربه را برای متقاضیان مهیا می کنند. از جمله هیجان انگیزترین مکان ها برای تجربه کنیونینگ می توان به جنگل های انبوه کاستا ریکا یا اسکاتلند اشاره کرد که ارتفاعات مناسب این کار همچون آبشار حدود 40 متری یا آب های بسیار سرد و یخ مانند را دارند.

 هیجان انگیزترین تفریحات دنیا,بهترین تفریحات دنیا

ادامه مطلب

سفر به قصد ورزش

 


ورزش در ایران همیشه با بازی های محلی همراه بوده است. بازی‌های بسیاری كه مخصوص یك منطقه جغرافیایی خاص بود و می‌توانست قوم‌ها و ملت‌ها را گرد هم آورد. امكانات طبیعی فراوان ایران هم همیشه می‌توانسته بستری مناسب برای جاذبه‌سازی‌های ورزش معاصر باشد. همه اینها در قالب گردشگری ورزشی می‌تواند انتخاب سفر شما باشد. پیشنهادش از ما، انتخابش از شما.

موج‌سواری

سوار بر موج‌های چابهار

موج‌سواری از ورزش‌های محبوب آبی است. این ورزش در دسته ورزش‌های مهیج و خطرناك جای می‌گیرد و از سال 1950 كه یك رشته مستقل اعلام شد، هرساله بر تعداد طرفدارانش اضافه می‌شود. موج‌سواری در ایران در آب‌های شمالی و جنوبی به صورت محدود انجام می‌شود. بهترین موج‌های آب‌های ایران متعلق به دریای عمان در محدوده چابهار است. كیفیت موج‌های موجود در این منطقه به قدری مطلوب این رشته ورزشی است كه گاهی موج‌سواران حرفه‌ای را از سایر نقاط جهان به خود می‌كشاند. فوتبال ساحلی، دو، والیبال ساحلی، فوت وال (والیبال با پا)، تنیس ساحلی، كبدی ساحلی و هندبال ساحلی از دیگر ورزش‌هایی هستند كه با سفر به چابهار می‌توان به آنها پرداخت.

 

ادامه مطلب

کجا چی بخوریم؟

 


غذا مهم است در سفر، چه برای گردشگران حرفه‌ای و چه برای مردم معمولی كه در زندگی‌شان سفر را برای تفریح یا كار انتخاب كرده‌اند. همیشه در غذای سفر صحبت از هزینه‌ها و سلامت نیست، اگرچه هر دو موضوع مهمی است.

غذا

رستوران تمیز انتخاب كنید

مسافر باید بتواند رستوران خوب را از بد با نگاه اول تا حدی تشخیص دهد. اولین ملاك،‌ تمیزبودن توالت‌های رستوران است. وقتی توالت یك رستوران تمیز است، یعنی آشپزخانه‌اش تمیز است و اگر كثیف است، یعنی آشپزخانه‌اش هم كثیف است. این اتفاق در زندگی روزمره ما هم رخ می‌دهد. می‌گویند در برخورد اول به ظاهر فرد نگاه كنید. منظورم گرانی لباس شخص نیست. اگر كسی كفشش ـ چه گران و چه ارزان ـ تمیز باشد، یعنی می‌توان در نگاه اول روی او حساب باز كرد. هرچند انتظار نداریم برای مثال كارگر سر ساختمان با كفش واكس‌زده از محیط كــارش بیرون بیاید.

 

ادامه مطلب

 

 
 
 

عید نوروز نزدیک است و سفرهای عیدانه در پیش. با وجود جاذبه های بسیاری که در گوشه کنار ایران وجود دارد، اما ضعف خاصی را در زمینه اطلاع رسانی در این زمینه شاهد هستیم. در عید امسال قرار است شما قهرمان خانوده باشید و به کمک گجت هوشمند خود، نقش یک راهنمای ماهر در سفرهای نوروزی را ایفا کنید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با برخی از برترین اپلیکیشن هایی که در این ایام می تواند به کمک شما بیاید، آشنا شویم.

 

 

مسیریابی

sygic iran.jpg

بزرگترین دغدغه هر توریست در شهر غریبه، یافتن مسیر مورد نظرش است. اگر دلتان نمی خواهد برای هر قدمی که بر میدارید، از اهالی بومی آدرس را سؤال کنید، توصیه می کنیم برای این منظور حتما اپلیکیشن مسیریابی Sygic را بر روی دستگاه خود داشته باشید. این برنامه با جزییات خوبی نقشه شهرها و جاده های ایران را در خود جای داده است و بدون نیاز به اینترنت و تنها از طریق GPS مکان یابی می کند و مسیر مناسب را به شما پیشنهاد می دهد.
دانلود : اندروید - iOS

ادامه مطلب

چرا سوئیس بهترین کشور در گردشگری است؟
مجمع جهانی اقتصاد در گزارش سال ۲۰۱۳ خود درحالی سوئیس را در میان ۱۴۰ کشور جهان در رتبه نخست از لحاظ شاخص‌ رقابت‌پذیری گردشگری قرار داده که این کشور در بسیاری از شاخص‌های تعیین‌کننده این گزارش حرف اول را می‌زند.
چرا سوئیس بهترین کشور در گردشگری است؟

 سوئیس که با هشت میلیون نفر جمعیت در سال‌های اخیر یکی از موفق‌ترین کشورهای جهان در جذب گردشگر بوده، اکنون در میان ۱۴۰ کشور جهان در رتبه نخست شاخص‌های رقابت‌پذیری گردشگری قرار دارد.

سوئیس که در سال ۲۰۱۲ میزبان بیش از ۵ / ۸ میلیون گردشگر بود، در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۰۹ نیز در رتبه نخست شاخص‌های رقابت‌پذیری گردشگری قرار گرفت.

در سال ۲۰۱۲ سهم صنعت گردشگری سوئیس از تولید ناخالص داخلی این کشور حدود یک میلیارد و ۵۷۸ میلیون دلار معادل ۵ / ۲ درصد بوده است. این گزارش نشان می‌دهد، در حال حاضر ۱۵۳ هزار نفر در صنعت گردشگری سوئیس و صنایع مرتبط به آن اشتغال دارند که این میزان ۳ / ۳ از کل نیروی کار فعال در این کشور است.

در گزارش مجمع جهانی اقتصاد آمده است: سوئیس در زمینه چارچوب‌های تنظیم‌کننده سفر و گردشگری، شرایط تجاری و زیرساخت‌ها، منابع انسانی، دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی و آب سالم، کیفیت حمل و نقل ریلی، کیفیت شبکه حمل و نقل زمینی در میان ۱۴۰ کشور در رتبه نخست شاخص‌های رقابت‌پذیری گردشگری قرار دارد.

این کشور همچنین در زمینه حفظ محیط‌زیست، امنیت، در دسترس بودن نیروی کار حرفه‌ای، حق تملک املاک برای سرمایه‌گذاران، درجه مشتری‌مداری در رتبه دوم شاخص‌های رقابت‌پذیری گردشگری قرار گرفت.

سوئیس در زمینه‌ شاخص‌های زیرساخت حمل‌ونقل هوایی، زیرساخت حمل‌ونقل زمینی، زیرساخت صنعت گردشگری، زیرساخت فناوری اطلاعات، منابع طبیعی، شفافیت در خط‌مشی گذاری عمومی، کارآمد بودن بازاریابی برای جذب گردشگر، شبکه جهانی حمل‌ونقل بین‌المللی، کیفیت جاده‌ها، زیرساخت‌های صنعت گردشگری، زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، حمل‌ونقل زمینی در میان ۱۴۰ کشور جهان در رتبه‌ سوم تا دهم قرار گرفت.

البته این کشور از نظر نرخ هزینه سوخت در رتبه ۱۳۲ قرار گرفته که بر این اساس می‌توان نرخ سوخت در این کشور را یکی از بالاترین در جهان دانست.

 

نشتیفان شهر آسیاب بادها

آسیاب‌ بادی

 


نشتیفان شهر آسیاب بادهاست؛ آسیاب های بادی قدرتمندی که با باد قوی و محکم سیستان به چرخش در می آیند و 120 روز در سال می چرخند. آسبادها از قدیمى ترین نمونه هاى استفاده از نیروى طبیعت برای انجام امور انسانی هستند كه در ایران دوهزار و هشتصد سال قدمت دارند. مشابه آسبادهاى ایران در هلند و جاهاى دیگر اروپا هم وجود دارد و عده اى معتقدند این فناورى در دوران جنگ هاى صلیبى از ایران به اروپا رفته است.


با توجه به بادهاى معروف به صد و بیست روزه سیستان ایرانى ها با ساخت آسباد بیشترین استفاده را از این نیروى طبیعى مى برده اند. آسباد از دو طبقه ساخته شده است. در بخش فوقانى یا آس خانه دیوارهاى منحنى كنارى باد را به طرف پره هایى كه بر تیر ثابت آسباد و محور و بازو و بالاخره سنگ آسباد تكیه دارند هدایت مى كنند. طبقه همكف این مجموعه جاى انباشت گندم و آرد و ابزار دیگر كار است. بخش فوقانی آسخانه هم شامل یک تیر عمودی و یک تیر افقی بر روی چرخ و پره است.

پره در مناطقی مانند خواف از چوب ساخته می‌شود اما در نهبندان و مناطق گرمسیر از شاخه‌های درخت خرما به عنوان پره استفاده می شود. آسبادها معمولاٌ در کنار هم و متصل به یکدیگر ساخته می شوند که یکی از دلایل آن مقاومت در برابر بادهای 120 روزه است.

آسیاب بادی

 

ادامه مطلب

دارالفنون میراث بزرگ صدراعظم

دارالفنون

 


ایران بتدریج از قرون شانزدهم و هفدهم میلادی مورد توجه كشور‌های اروپایی قرار گرفت و از اواخر قرن هجدهم و با شدت گرفتن رقابت استعماری میان انگلستان و روسیه به عرصه فعالیت این دو قدرت تبدیل شد. از پیامدهای این شرایط می‌توان به شكست‌های پیاپی در جنگ با روسیه طی سال‌های 28‌ ـ 1218ق و 43‌ ـ 1241 ق و جدایی هرات در 1273ق اشاره كرد.


 

با توجه به ضعف سیاسی و نظامی و زوال فرهنگی و اقتصادی حاكم بر ایران در قرن نوزدهم، طیف نواندیش هیات حاكمه برای جبران عقب‌ماندگی كشور در صدد انجام اصلاحات و دستیابی به علوم و دانش‌های جدید برآمدند. از جمله این افراد می‌توان به میرزا تقی‌خان امیركبیر، صدراعظم ناصرالدین شاه اشاره كرد.

میرزا محمد تقی‌خان امیركبیر از بزرگ‌ترین رجال عصر قاجار بود كه با توجه به لیاقت و كاردانی‌اش بتدریج مورد توجه ناصرالدین میرزا ولیعهد قرار گرفت و پس از به تخت نشستن وی (ناصر الدین شاه)، در 1264ق صاحب عنوان صدراعظم شد. از مهم‌ترین اقدامات وی در زمینه رشد علوم و دانش‌های جدید و آموزش نوین، تاسیس مدرسه دارالفنون بود.

در زمان طولانی پس از صفویه تا قاجاریه، شیوه تعلیم، تربیت، علم و دانش در ایران تغییر چندانی نكرده بود. در دوره قاجار افراد برای سوادآموزی دو راه پیش رو داشتند: یكی مدارس دینی و دیگری مكتب‌خانه‌هایی كه به كودكان خواندن و نوشتن یاد می‌دادند.

دارالفنون

ادامه مطلب

تفریح در ارتفاعات آبعلی

پیست اسکی آبعلی قدیمی‌ترین پیست اسکی ایران است که در نزدیکی شهر آبعلی در 75 کیلومتری تهران و در جاده هراز قرار گرفته است. آبعلی پنج پیست اسکی‌ دارد که در هر کدام از آن‌ها امکاناتی مثل تله‌کابین و تله‌اسکی به چشم می خورد. در این پیست همچنین زمین‌ تنیس، سوارکاری، پرش و کایت، هتل، سه رستوران و محل کمک‌های پزشکی وجود دارد.

  • پیست اسکی آبعلی

ادامه مطلب

 مدرسه غیاثیه خرگرد
روستای خرگرد

 


در کنار روستای خرگرد در 5 کیلومتری خواف بر سر راه تایباد، مسجد و مدرسه ای قرار دارد که یکی از مهمترین و زیباترین بناهای ناحیه شرق ایران و منطقه خراسان است. مدرسه "غیاثیه خرگرد" یادگار استاد قوام الدین و برادرش غیاث الدین شیرازی است. مزار قوام الدین شیرازی در همان خرگرد خواف است. درباره دلیل نام گذاری این شهر گفته شده که "خرگرد" همان خورگرد است یعنی جایی که طلوع خورشید کامل می شود.


اهمیت هنری این بنا در حدی است که محققان معروف غربی چون هرتسفلد، سایکس و برنارد اوکین و گرابار درباره آن تحقیقاتی اجام داده اند و از کتیبه هایش نسخه برداری کرده اند.

روستای خرگرد

 بنا در دو طبقه و با 32 غرفه و حجره، هشت تالار مربع در گوشه‌ها و دو تالار بزرگ در طرفین هشتی ورودی به عنوان مسجد و مدرسه ساخته شده است. نمای درونی و نمای بیرونی جلو بنا آراسته به کاشیکاری رنگارنگ معرق بسیار زیبا و کتیبه است و داخل ایوانها و رویه تمامی دیوارها در بیرون با تلفیق کاشی و آجر زینت داده شده است.

ادامه مطلب

 

خیابان چترهای رنگی در پرتغال

آثار هنری فقط متعلق به موزه نیستند. بلکه آنها را در خیابان ها نیز می توان یافت که به «آثار هنری خیابانی» یا Street Art مشهور هستند.عکس زیبا و دلفریبی که می بینید متعلق به خیابانی در شهر Agueda پرتغال است. این هنر خیابانی، جزئی از مراسم جشنی است که در ماه جولای در این شهر برگزار می شود.عکس کاملا گویای محیط دوست داشتنی آنجا است. آثار هنری خیابانی محدود به چترهای رنگارنگ نمی شود. مثال های زیادی از این آثار را در شهرهای خودمان (ساخته اشخاص یا شهرداری) می توانیم پیدا کنیم که بخشی از آنها به

« دیوارنگاری» یا گرافیتی مشهوراند.


 
 

 

 

ادامه مطلب

معماری حصیری
 

 شركت " لانگ ابرجر" كه در سال 1973 پایه گذارى شد سردمدار همه بازارهاى آمریكاو بزرگترین و مهمترین آنها در امر نمایش و فروش سبدها ، زنبیل ها و انواع تورهاى دستباف و صنایع دستى است ، و انواع محصولات و لوازم خانگى را با شیوه هاى متفاوت براى سبك هاى خاصى از زندگى ارائه مى كند . 


تقریباً در حدود 45000 مشاور مستقل مربوط به منزل مسكونى در سرتاسر این كشور وجود دارد كه محصولات شركت یاد شده را مستقیماً و بی واسطه به مشتریان عرضه مى كند . عملیات ساخت و ساز جایگاه اصلى شركت " لانگ ابرجر" كه یك ساختمان هفت طبقه است در اكتبر 1995 آغاز شد كه نمای آن عیناً تقلید شده پروژه پیشین   شركت براى ساختمان میانى" بازار سبد " است و تحقق رویاى همیشگى بنیانگذار شركت ساختمان پروژه در دسامبر سال 1997 آغاز شد .این ساختمان در یك مجموعه پارك گونه در " نیویورك" با نام اوهیو مستقر شده ، وهر ساله هزاران نفر از آن بازدید می كنند . زمین پوشیده شده این ساختمان كه زیرساخت و ساز قرار گرفته 25 جریب فرنگى (در حدود 10 هكتار) مساحت داردو بین 8000 تا 9000 تن وزن این بنا را بر روى خود تحمل مى كند .

ادامه مطلب

آثار گردشگری بی نظیر ایران که ثبت جهانی شده اند

امسال دو اثر تاریخی دیگر یعنی مسجد جامع اصفهان و گنبد قابوس در شهر گنبد کاووس در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیدند تا ایران با هفت هزار سال تمدن دارای 14 اثر جهانی شود. هر چند سیزدهمین اثر جهانی ایران که باغ ایرانی است، نبوغ ایرانیان را در رشته باغ و محوطه سازی به نمایش گذاشته که خود شامل 9 باغ می شود.

اما ثبت آثار تاریخی در فهرست جهانی یونسکو چه سودی دارد؟ میراث جهانی یونسکو در حقیقت نام عهدنامه ای بین المللی است که در تاریخ 16 نوامبر 1972 میلادی به تصویب کنفرانس عمومی یونسکو رسید و موضوع آن حفظ آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی بشر است که اهمیت جهانی دارند و متعلق به همه انسان های جهان، فارغ از نژاد، مذهب و ملیت خاص هستند.

بر پایه این کنوانسیون کشورهای عضو یونسکو، می توانند آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی کشور خود را نامزد ثبت به عنوان میراث جهانی کنند. حفاظت از این آثار پس از ثبت در عین باقی ماندن در حیطه حاکمیت کشور مربوطه، به عهده تمام کشورهای عضو خواهد بود.

مکان های میراث جهانی ثبت شده در سازمان یونسکو، مکان هایی مانند جنگل، کوه، آبگیر، صحرا، بقعه، ساختمان مجموعه یا شهر هستند. بنابراین اگر یک اثر تاریخی در فهرست جهانی یونسکو به ثبت برسد امکان استفاده از قدرت مالی و تخصصی کشورهای عضو برای حفاظت از آن وجود دارد.

اما این سه سال پس از تصویب کنفرانس عمومی یونسکو در تاریخ چهارشنبه، 26 فوریه سال 1975 به کنوانسیون میراث جهانی یونسکو پیوست و در سال 1979 به طور همزمان سه اثر چغازنبیل، تخت جمشید و میدان نقش جهان را در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رساند و با یک تاخیر 24 ساله چهارمین اثر ایران در سال 2003 در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسید و از آن به بعد تقریبا به صورت مرتب تری ایران یکی از آثار تاریخی شاخص خود را در این فهرست جهانی به ثبت رساند.

بم و منظر فرهنگی آن تنها اثر جهانی ایران است که در فهرست آثار جهانی در خطر قرار دارد. هر چند که بارها یونسکو ایران را تهدید کرده است که اگر برج اداری – تجاری جهان نما منظره میدان نقش جهان را مخدوش کند و یا اینکه مترو از زیر این میدان تاریخی بگذرد، نام این میدان نیز از آثار جهانی یونسکو خط خواهد خورد. همچنین استان های تاریخی اصفهان و فارس هر کدام با داشتن سه اثر جهانی استان هایی هستند که در صدر استان های کشور قرار دارند.

همه آثاری که نامزد ثبت جهانی هستند باید پیش از آن به ثبت ملی رسیده باشند. تاکنون 962 اثر در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند که در این تعداد، ایتالیا با 47 اثر، اسپانیا با 44 اثر و چین با 43 اثر جهانی در صدر قرار دارند.

1)سازه های آبی شوشتر
 


سازه های آبی شوشتر در دوران ساسانیان، جهت بهره گیری از نیروی آب به عنوان محرک آسیاب های صنعتی ساخته شده است. در این مجموعه بزرگ، ساختمان آسیاب ها، آبشارها، کانال ها و تونل های عظیم هدایت آب و سیکا که محلی جهت استراحت و تفریح است قابل توجه و جالب هستند. در سفرنامه مادام ژان دیولافوا باستان شناس نامدار فرانسوی از این محوطه به عنوان بزرگ ترین مجموعه صنعتی پیش از انقلاب صنعتی یاد شده است.





ادامه مطلب

چینی‌ها محله های انگلیس را هم کپی زدن !

 
محله حومه رودخانه تایمز در کشور چین به نحوی خارق العاده بازسازی شده است.
چینی ها که عادت دارند از روی همه چیز کپی کنند در یکی از شاهکارهای خود تکه ای از کشور انگلستان را در شهر شانگهای بازسازی کرده اند. 

بخشی از رودخانه تایمز در محله ای حومه شهر شانگهای برای بازدید جهانگردان بازسازی شده است که چندان با اصل آن تفاوتی ندارد.

«جیمز هو» رئیس شرکت عمرانی هانگ سازنده این محله در گفتگو با خبرگزاری رویترز هدف از این پروژه را سرگرم کردن شهروندان و جذب جهانگردان عنوان می کند. 

این محله آنقدر شبیه اصل خود ساخته شده است که شکایت شهروندان انگلیسی برای کپی برداری از ساختمانهای آن را در بر داشته است.



چینی‌ها محله های انگلیس را هم کپی زدن ! (+عکس)  www.taknaz.ir

چینی‌ها محله های انگلیس را هم کپی زدن ! (+عکس)  www.taknaz.ir

چینی‌ها محله های انگلیس را هم کپی زدن ! (+عکس)  www.taknaz.ir

خانه حبابی

 این خانه حبابی که بیشتر شبیه خانه آدم فضایی هاست تا چند وقت دیگر  به 40 سالگی می رسد، اما گویا وزارت فرهنگ فرانسه علاقه خاصی به آن دارد چراکه آنرا با این سن و سال کم جزء آثار تاریخی و هنری این کشور ثبت کرده است. روز ها این خانه چشم انداز دریای مدیترانه را دارد و شب ها مشاهده آسمان از داخل آن تماشایی است. در فضای مرکزی بیرونی یک باغچه زیبا به عنوان فضای سبز درست شده است که در آن چند آب فشان، آبشار و مسیل جریان آب مانند یک رودخانه تعبیه شده است. همچنین برای زیباسازی هر چه بیشتر محیط شاهد ایجاد و گسترش فضای سبزدر اطراف  خانه هستیم. در داخل خانه بیشتر سعی در استفاده از لوازمی شده است که جمع و جورباشند و کمتر فضا رااشغال کنند. وجود قفسه ها و لوازم دیگر آنرا بیش از پیش شبیه یک خانه قابل استفاده کرده است.
 

ادامه مطلب

اوج خلاقیت در ساختن کلبه ای زیبا

ادامه مطلب

اولین هتل 5 ستاره جهان بالای درخت

 استراحت کردن و لذت بردن از طبیعت بکر لابلای جنگل و بالای درخت ایده جدیدی است که آرشیتکتهای سوئدی قصد دارند آنرا به واقعیت تبدیل کنند.
 

 

 

ادامه مطلب

مترو زیبا و هنری سوئد

عکس هایی راکه مشاهده می کنید از مکان های مختلف یگانه ایستگاه متروی شهر (استکهلم ) پایتخت سوئدگرفته شده 
که کاملا خلاقانه و هنری ساخته شده است.

 

ادامه مطلب

 


 
 

 هتلی مجلل بر فراز آسمان

 هتلی مجلل بر فراز آسمان ....  مهندسان در تازه‌ترین دستاورد خود، هتلی مجلل در آسمان طراحی کرده‌اند. این هتل، یک کشتی هوایی عمودی و مجهز است که کاملا از زمین جداست و می‌تواند بدون هر آلودگی مسافرانش را به مکان‌های متفاوت دنیا ببرد.

 

ادامه مطلب

تعداد صفحات : 6

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد