کج ترین بناهای دنیا !+ عکس

*برج های بولونیا- ایتالیا:
 

این برج ها که به عنوان نمادهای این شهر از ایتالیا شناخته می شوند بین سال های 1109 تا 1119 ساخته شده است. برج بلند این شهر97 مترارتفاع دارد. برج کوچکتر4 درجه و برج بلندتر 1.3 درجه انحراف دارند. البته باید به این نکته اشاره کرد که این برج ها از زلزله و بمباران های جنگ جهانی جان سالم به در برده اند.

کج ترین بناهای دنیا !+ عکس www.taknaz.ir

ادامه مطلب

 

با ۱۰ کشور کوچک جهان آشنا شوید

واتیکان سیتی

این کشور داخل شهر روم قرار گرفته و مساحت آن حدود ۴۴ هکتار است. واتیکان سیتی کشور چندان قدیمی ای نیست و در سال ۱۹۲۹ پایه گذاری شده است. حکومت این کشور به عهده ی اسقف روم است که به نام پاپ هم شناخته شده است. خاک این سرزمین شامل کلیسای سنت پیتر، کلیسای سیستین، کاخ آپوستولیک، چندین ساختمان و موزه می شود. علاوه بر این مناظر جالب توجه، باغ های واتیکان هم جزو این مجموعه هستند. این باغ ها مربوط به قرون وسطی بوده که مساحت آنها به ۲۳ هکتار از کل خاک کشور است. جمعیت این کشور حدود ۸۰۰ نفر است.

 واتیکان

ادامه مطلب

تصاویر زیبا ترین باغ دنیا !!

یکی اززیباترین باغهای جهان موسوم به باغ بوچارت butchart است. باغی كه در جزیره ونكور كانادا و در فاصله ی ۲۱ كیلومتری از شهر ویكتوریا واقع شده و سال تأسیس آن به ۱۹۰۴ میلادی می رسد. یك باغ كاملاً رؤیایی با حدود ۲۰ هكتار وسعت كه حقیقتاً شاهكار معماری سبز می توان نامیدش.این كه اگر انسان بخواهد می تواند بزرگترین و زیباترین شعر را در ستایش طبیعت بیافریند و به باور من، باغ بوچارت – كه به افتخار رابرت بوچارت و همسرش جین به این نام موسوم شده است – یكی از گوش نواز ترین و سحرانگیز ترین و پرجاذبه ترینسازه های بشری در ستایش طبیعت است.

تصاویر زیبا ترین باغ دنیا !!

در حقیقت شاید بتوان این پردیس افسانه ای را مؤثرترین وگویاترین سروده ی انسان ساز در ستایش مادر طبیعت دانست. جالب این كه از این باغ پرشكوه و بی مانند سالانه بیش از یك میلیون نفر بازدید می كنند و دولت كانادا همزمان با یكصدمین سال تولد این باغ بهشتی، آن را به عنوان یك سند ملی، تاریخی به ثبت رساند.

ادامه مطلب

معمـاری های دیـدنی در سراسـر جـهان

 


معماری یک هنر اجتماعی‌ست. معماران گاه بناهایی را با ایده‌های شخصی طراحی می‌کنند و حتی می‌سازند، ولی بیشتر ساختمان‌ها با توجه به نیازهای اجتماعی طراحی می‌شوند. معمولا از معماران انتظار می‌رود که یک ساختمان مشخص را در یک مکان مشخص طراحی کنند. در روند ساخت یک ساختمان افراد زیادی درگیر می‌شوند؛ به مقدار زیادی سرمایه و منابع و به تخصص‌های دیگری به جز معمار نیاز است. هم‌چنین قوانین و آیین‌نامه‌های ساختمانی تصمیم‌گیری‌های معمار را محدود می‌کنند.

تصاویری که مشاهده می کنید، از بهترین نمونه های معماری در جهان است. برخی از این ساختمان ها جدید هستند، برخی از آنها در زمانهای دور ساخته شده اند. اما هر ساختمان تاریخچه و خصوصیات خاص خود را نسبت به زمان و مکان داراست که گویای فرهنگ و شیوه زندگی مردم در آن زمان و در آن مکان است.



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ادامه مطلب