عجیب ترین جاذبه های  طبیعی جهان

یا تاکنون روی آب لی‌لی بازی کرده اید؟ نقطه های زرد، قهوه ای و سبز رودخانه خالدار در بریتیش کلمبیا در روزهای تابستان به گونه ای تغییر شکل می دهد و این کار را برای شما آسان می کند. این رودخانه همچون دیگر رودخانه های دنیا آبی رنگ با تپه های سرسبز و شن های سفید نیست. یا مثلا غاری که به تازگی کشف شده است کریستال های گچی عظیم الجثه ای دارد که در هیچ جای دیگر دنیا نمی توان نمونه های آن را پیدا کرد.

 

میلیاردها سال پیش، زمین به شکل دیگری بود و غارها، دره ها، معادن، کوه ها و ... پدید آمده اند. این موارد در جاهای مختلف دنیا تقریبا شکلی واحد دارند اما برخی از آنها هستند که دهان آدم از دیدنشان باز می ماند. به طور مثال، تماشای رنگین کمان مایع یا بیابانی از شن های سفید همچون شکر مواردی هستند که سالانه افرد بسیاری را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می کنند.

با ما همراه باشید تا بیشتر با این جاذبه های طبیعی عجیب آشنا شویم.

 

 غار مرمر – شیلی

 

S A L I  J O O N

 

ادامه مطلب

نورپردازی دره های عمیق و زیبای کانیون

کانیون در جنوب غربی آمریکا یکی از جذابیت های گردشگری
به حساب می آید.توریست ها از سراسر دنیا به این منطقه کویری
در آریزونا می آیندتا از دره های زیبا و عمیق این منطقه عکس برداری کنند.
یک عکاس آمریکایی تصمیم گرفته زیبایی این صخره ها را با نور پردازی های
رنگی دو چندان کند این عکاس 42 ساله گرگوری بوراتین نام دارد.
عکس هایش را در این آلبوم شاهد خواهید بود.

   
   


   

 

 

 

 




 
 
   

ادامه مطلب

کلیسای زیبای ایاصوفیه، باارزش ترین اثر باقی مانده از دوره بیزانس

ایاصوفیه,کلیسای ایاصوفیه,عکس های کلیسای ایاصوفیه,مسجد ایاصوفیا

 کلیسای زیبای ایاصوفیه، باارزش ترین اثر باقی مانده از دوره بیزانس
ایاصوفیه یا حاجیاسوفیا با ارزش ترین اثر باقی مانده از دوره بیزانس است و از هنرهای موجود در آن موزاییک هایی است که تصاویری از حضرت مریم و حضرت عیسی(ع) در آنها نقش بسته است.

ایاصوفیه,کلیسای ایاصوفیه,عکس های کلیسای ایاصوفیه,مسجد ایاصوفیا

ایاصوفیه,کلیسای ایاصوفیه,عکس های کلیسای ایاصوفیه,مسجد ایاصوفیا

 

ادامه مطلب

دست نیافتنی ترین آبشار ایران زمین 
 

تاف نام بیشه ای بسیار زیبا و بکر که در اطراف روستای پیر امام بخش زز و ماهرو شهرستان الیگودرز واقع است . این بیشه در ارتفای 1670 متری از سطح دریا واقع و از پوشش گیاهی و جنگلی زیبایی  برخوردار شده است . از نظر تنوع پوشش گیاهی تنوع خاصی را دارد، بطوری که از نظر تعداد درختهای مثمر میتوان به گردو، انجیر وحشی، انگور وحشی، گلابی کوهی و زال زالک و تمشک نام برد و از نظر پوشش گیاهی نیز این منطقه حدود یکصد نوع داروی گیاهی منحصر به فرد منطقه زز و ماهرو را به خود اختصاص داده است و حیواناتی چون خرس گراز گرگ  خرگوش کبک کلاغ و ... را میتوان در این نواحی مشاهده کرد.

 آبشار زیبای تاف که از ارتفاع حدود 600 متری به بیشه تاف سرازیر شده و جلوه ی خاصی به این منطقه می دهد . لازم به یاد آوری است این آبشار به میزان و کیفیت ریزش نزولات آسمانی وابسته بوده و بصورت فصلی خروش خود را به نمایش میگذارد.در زمستان این آبشار باوجود ریزش های جوی بسیار یخ می زند که خود زیبایی دیگری از طبیعت را به نمایش می گذارد. بهترین زمان جهت دیدن این آبشار از اواسط اسفند تا اواسط خرداد میباشد . با این حال این بیشه از وجود چند چشمه زیبا و دایمی بهره میبرد.

 



برای رسیدن به این آبشار باید راه روستای زیبای پیرامام را در پیش گرفت و پس از گذر از میان روستای قدیم و جدید و زیارت امامزاده به این منطقه ی زیبا و آرام دست یافت.
 

سواحل شیشه ای درکالیفرنیا

یکی از سواحل کالیفرنیای آمریکا به این جهت که به جای شن در آن شیشه وجود دارد، به ساحل شیشه‌ای معروف شده است.  در منطقه‌ای از کالیفرنیای آمریکا ساحلی وجود دارد که به جای شن‌ در آن شیشه یافت می‌شود.

آن‌گونه که اهالی منطقه می‌گویند، این ساحل در قرن ۱۹ به منطقه‌ای برای تخلیه نخاله‌ها و زباله‌هایی تبدیل شده بود که از مناطق اطراف از جمله شهر «فورت پراگ» کالیفرنیا به آنجا ریخته می‌شد.

پس از گذشت ۶۷ سال اوضاع در این منطقه چنان وخیم شد که مسئولان به فکر پاکسازی آن افتادند، بنابراین اقدام به تخلیه زباله‌ها و نخاله‌ها و پاکسازی آن کردند، اما اشیا شیشه‌ای به مرور زمان جذب محیط شده بود و همین موجب شده بود تا پس از پاک‌سازی ساحل «ماکشر» به یکی از زیباترین سواحل جهان تبدیل شود.

 

ادامه مطلب

آرامش‌ بخش‌ترین مناطق جهان

برای تعطیلات بهاره چه فکری کرده‌اید؟ اگر از آلودگی و شلوغی شهرهای پرجمعیت خسته شده یا نیاز به تغییر آب‌و‌هوا دارید، شاید مقصد بعدی شما هم یکی شهرها و مکان‌هایی باشد که قصد معرفی آنها را داریم. در این سفرنامه کوتاه، شما را با تعدادی از مناطق زیبا و آرامش‌بخش دنیا آشنا می‌کنیم. 

تعطیلات یعنی مجالی برای دور شدن از شلوغی و شتاب حاکم بر زندگی امروز ما و اینکه تمامی استرس‌ها را برای مدتی هر چند کوتاه، کنار بگذاریم؛ و بهترین روش برای این کار، سفر به مناطق آرامش‌بخش جهان می‌باشد. این مناطق به داشتن سواحل تمیز، جنگل‌های بکر و دست نخورده، جمعیت توریستی اندک و البته آب‌و‌هوای مناسب  برای فعالیت در هوای آزاد، به خود می‌بالند. از جزایر ویرجین گرفته تا بالی و حتی جزیره مرموز ایستر، مقصدهای توریستی مناسب برای استراحت و تمدد اعصاب به شمار می‌روند.

کوای

kauai-most-relaxing-places-in-the-world

کوای قدیمی‌ترین جزیره در میان مجموعه جزایر هاوایی بوده و در آن بر خلاف سایر جزایر، از اقامتگاه‌های مجلل و سواحل شلوغ خبری نیست. پس در واقع این جزیره چه چیزی برای عرضه دارد؟ سواحلی بکر و  طبیعتی دست نخورده. اینجا مکانی ایده‌آل برای آندسته مسافرینی است که می‌خواهند فقط استراحت کرده و از هیاهوی معمول تعطیلات به دور باشند. در این جزیره، تنها دو اتوبان وجود داشته و می‌بایست برای بازدید از بیشتر نقاط دیدنی پیاده روی کرد. در واقع این محل، پاداش کسانی است که می‌خواهند یک روز کامل در دل طبیعت، به حال خود رها شوند.

ادامه مطلب

پترا شهری تاریخی

گمشده ای که بعد از 600 سال پیدا شد
 

پترا شهری تاریخی در کشور پادشاهی اردن است که پایتخت حکومت باستانی نَبَطی‌ ها بود. این شهر باستانی در ۲۶۲ کیلومتری جنوب شهر عمّان پایتخت اردن ودر غرب راه اصلی بین شهر عمّان وشهر عقبه واقع شده‌است. شهری است به کمال که همهٔ آن در کوه و در تخته سنگهایی به رنگ گل سرخ یا رنگ صورتی تراشیده شده‌است. از اینجاست که نام این شهر زیبا پترا نهاده شده‌است.

ادامه مطلب