اسرارآمیزترین و رازآلودترین جـزایر دنـیا

 


داستان جزیره ای پر از اسرار که هم خود داستان و هم اقتباس های تصویری آن بسیاری را در اولین مواجهه میخکوب کرده است. اما نظایر همان جزیره در عالم واقع هم وجود دارند جزایری که به جزایر اسرار آمیز مشهورند. بعضی به دلیل دست ساخته های انسان و بعضی به طور طبیعی اسرارآمیزند.


جزیره پوگلیا، ایتالیا


پوگلیا جزیره ای با تاریخی پر از وحشت است. جایی که در قرون وسطی محل ایزوله و سوزاندن گرفتاران به طاعون سیاه بوده است بعد از آن محل انبار باروت ناپلئون و سپس جزیره ای برای بیماران روانی و آزمایش های عجیب و افسانه های عجیب تر در مورد فریادهای شبانه مردگان از برج ناقوس همه و همه این جزیره را به یکی از وحشت آور ترین جزایر ایتالیا بدل کرده است.

 

S A L I J O O N

 

ادامه مطلب

سفر به تمیزترین شهر هند

سرزمین عجایب. کشور 72 ملت. هر چه که نامش باشد و عنوانش از دیرباز تاکنون مقصدی پر وسوسه برای مسافران بوده است؛ مقصدی که از گذشته محبوب ایرانیان هم محسوب می شده است.
 
اما همواره چیزی که از هند به یاد می آوریم، زاغه های شلوغ و کثیف، شهرهای پر سر و صدا و آلوده و البته معابد رویایی و پرشکوهش بوده است در کنار آن باید از مردم رویا پردازش هم یاد کنیم، مردمی که همچون تمام فیلم های بالیوود همواره به بهبود امید دارند و می‌دانند که مثل پایان تمام فیلم‌های هندی عاقبتی خوش در انتظار آنهاست، ذهنیتی که همیشه درست نیست اما آنها به چیزی غیر از آن هم دل نمی‌بندند.

  شهر هند,تمیزترین شهر هند

  یکی از شهرهای مهم این کشور «گوا»(Goa) است، شهری که ویترین گردشگری این کشور هم محسوب می شود زیرا یکی از زیباترین و پاکیزه ترین شهرهای این کشور است. طبیعت گوا با تپه‌های سرسبزش کنار رودهای فراخ با کشتزارهای برنج، نخل‌های فراوان و دیگر درختان گرمسیری جلوه بسیار زیبایی دارد. وسیع‌‌ترین سواحل و مراکز تفریحی ساحلی هند هم در گوا قرار دارد و این شهر سالانه از صدها هزار گردشگر داخلی و خارجی پذیرایی می‌کند.

   

ادامه مطلب

آشنایی با دهکده گیتورن در هلند

دهکده گیتورن,جاهای دیدنی هلند

  گیتورن، ونیز هلند
گیتورن (Giethoorn) دهکده ای واقع در بخش هلندی از محدودۀ اویریسیل (Overijssel) می باشد که در محدودۀ شهری استینویکرلند و به فاصلۀ 5 کیلومتری از شهر استینویک (Steenwijk) واقع شده است.

ادامه مطلب

جاده نفس گیر اقیانوس اطلس، نروژ

جاده اطلس نروژ,گردشگری

جاده اقیانوس اطلس (Atlantic Ocean Road) یکی از وهم انگیزترین و هیجان انگیزترین موارد احداث جاده در قرن حاضر به شمار می رود.

این جاده زیبا در شمال نروژ ساخته شده و نمونه ای تحسین برانگیز از هنر مهندسین نروژی در عرصه جاده سازی و پل سازی است.

این جاده پر پیچ و خم که 8 کیلومتر و 274 متر طول دارد، روستای Kårvåg را به Vevang متصل می سازد.

در این مسیر، مکان های مناسبی برای استراحت، قدم زدن و انجام تفریحات دیگر نظیر ماهیگیری و اسکوبا دایوینگ برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

این جاده مرکب از چند روگذر، هشت پل، چهار مکان برای استراحت و تماشای مناظر اطراف و نیز چند مکان ویژه گردشگران است.

ادامه مطلب

لاواکس نام منطقه ای زیبا در کشور سوئیس

لاواکس,سوئیس,دیدنیهای سوئیس

لاواکس (Lavaux) نام منطقه ای زیبا در ایالت وو (Vaud) در غرب کشور سوئیس است.

«وو» سومین ایالت پرجمعیت سوئیس و چهارمین ایالت وسیع این کشور به شمار می رود.

لاواکس در کنار دریاچه لمان (Léman) در کنار شهر ژنو قرار گرفته است، و علاوه بر برخورداری از آب و هوای معتدل و مطلوبی، دارای مناظر طبیعی زیبا و چشم نوازی است.

لاواکس در سال 2007 در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت گردید.

این منطقه تاکستان و انگورهای معروفی دارد ولی طبق قوانین ایالتی سوئیس، مدرن سازی این تاکستان ها ممنوع است.

در میان این تاکستان ها، مسیرهای پیاده روی زیادی وجود دارد، از جمله مسیر پیاده روی بین روستای Saint-Saphorin و شهر لوتری (Lutry)، که به یکی از جاذبه های گردشگری این منطقه تبدیل شده است.

ادامه مطلب

تاسمانی و جاذبه های گردشگری بی‌نظیرش

تاسمانی و جاذبه های گردشگری بی‌نظیرش

تاسمانی کشوری با طبیعتی زیباست و جواهر نایابی است که پر از مکان ها و محیط های طبیعی دست نخورده است. در واقع 37 درصد زمین های آن را مناطق حفاظت شده، پارک های ملی و مکان های میراث جهانی تشکیل می دهد. اهالی تاسمانی می گویند یک ماه طول می کشد تا کل جزیره را درست بگردید و حق هم دارند، زیرا به هر جایی از آن که می روید دوست دارید همانجا بمانید و جای دیگری نروید. در تاسمانی کاملاً سرتان گرم می شود.


هوبارت (Hobart)
اکثر سفرها به تاسمانی از پایتخت رنگارنگ آن یعنی هوبارت آغاز می شود. هوبارت در سال 1804 به عنوان مستعمره جزایی تأسیس شد و پس از سیدنی، قدیمی ترین شهر بزرگ استرالیاست. این شهر پر از جذابیت های کوچک و بزرگ است و در تقویم سالانه آن جشنواره ها و مراسم زیادی وجود دارد، همچنین رستوران و محصولات ارگانیک عالی در آن به چشم می خورد. ساختمان های دوران استعمار، قایق های ماهیگیری و بادبان های آنها، شنبه بازار در میدان سالامانکا و ساحل شگفت انگیزش از جاذبه های این شهر محسوب می شوند.

  جاذبه های گردشگری,جاذبه های گردشگری تاسمانی,

ادامه مطلب

جاذبه قلعه های قرون وسطائی اروپا

قلعه کَرِج کِنِن,قلعه ورسای در فرانسه,زیباترین قلعه دنیا

جاذبه قلعه های قرون وسطائی اروپا
این قلعه ها یا بر اساس عشق و روابط رمانتیک پایه گذاری شده اند یا با نیت های شیطانی و پلید. هر چه که باشند، اکنون جزو جاذبه های گردشگری زیبایی به شمار می روند که سالانه افراد بسیاری را به خود جلب می کنند. همه این قلعه های برجا مانده از قرون وسطا، زمانی محل حکمرانی پادشاهانی بوده اند که فقط نامشان در تاریخ مانده است.

ادامه مطلب