وادی «وخش»

در فصل بهار طبیعت بکر تاجیکستان همانند نقش و نگار قالی ایرانی زیبا و رنگین می‌شود.


وادی «وخش» که بخشی از استان جنوبی «ختلان» تاجیکستان است در فصل بهار جاذبه‌های طبیعی خود را بهتر از هر ایامی به‌ نمایش می‌گذارد.

با حرکت در مسیر «دوشنبه- قورغانتپه» که با مرکز این استان 100 کیلومتر فاصله دارد، می‌توان شاهد مناظر زیبای بهاری شد.

این درحالی است که تصاویر زیر نمایی از شگفتی‌های طبیعت این کشور را حکایت می‌کنند.

 

تاجیکستان,جاهای دیدنی تاجیکستان,

ادامه مطلب

بلند ترین پل معلق دنیا

این پل معلق که اولین بار در سال 1889 ساخته شده، 137 متر طول دارد و در فاصله 70 متری از سطح رودخانه کاپیلانو قرار گرفته است.

از آن زمان تاکنون حدود 120 مترمربع دیگر به این پارک اضافه شده است. پیاده روی روی صخره ها از جدیدترین فعالیت هایی است که در اینجا انجام می شود. علاقه مندان می توانند از روی مسیری بسیار باریک که بر روی دره کاپیلانو ساخته شده صخره نوردی کنند.

اگر وارد این پارک شوید، با گذشتن از 3 پرتگاه و 7 پل معلق به ارتفاع 30 متری بالاتر از جنگل ها خواهید رسید و همانند موش خرمایی کوچکی در برابر منظره ای عظیم از جنگل های بارانی قرار خواهید گرفت. این پل سالانه بیش از هشتصد هزار گردشگر را از سرتاسر جهان به خود جذب می کند.

بلندترین پل معلق جهان (+عکس)

 

 

 

بلندترین پل معلق جهان (+عکس)

ادامه مطلب

 

مجسمه غول پيكر بوداي  لشان (Leshan)

مجسمه غول پيكر بوداي  لشان (Leshan) واقع در Sichuan چين، بزرگترين پيكره سنگي بوداي موجود در جهان است. بوداي لشان مجسمه اي است در هيئت Meytreya ، پابرهنه با گوش هايي آويزان، موهايي آراسته به صورت مارپيچ و گيس مانند، قفسه سينه اي برآمده و در معرض نمايش و دستاني که روي زانوان تكيه داده شده است. در زير پاي اين مجسمه يک رودخانه عبور مي کند.

Meytreya در سنت بودايي شخص بوداي اينده است که براي راهنمايي و موعظه ظهور خواهد کرد. ريشه اصلي اين کلمه سانسکريت بوده و به معناي دوستي است. پرستش Meytreya در قرون چهارم تا هفتم بين پيروان بودا متداول بوده و تصاوير مختلفي از او همه جا وجود داشته است. در بين آن تصاوير بوداي لشان، ديدني ترين آنهاست.

مجسمه غول پيکر بوداي لشان از لحاظ شهرت هم پاي مجسمه هاي ايستاده بودا در Bamiyan افغانستان است که همه آنها به عنوان ميراث فرهنگي بشري حفظ و نگهداري مي شوند.

 ارتفاع دو مجسمه بوداي Bamiyan در افغانستان در حالت ايستاده 38 و 53 متر است که از لحاظ ارتفاع دومين و سومين مجسمه هاي سنگي بودا در دنيا هستند.

 

ادامه مطلب