آشنایی با دو تنگه بُرج و بلبل !

فکر کنید وسط کویر خشک و گرم و سوزان، از تنگه ای بگذرید که نامش بلبل است. وسط یک سرزمین هموار و پست و خاک آلود، از تنگه ای بگذرید که نامش برج است! این تضادهای شیرین را فقط در کویر لوت ایران می توانید ببینید. جایی که دو تنگه آبرفتی بُرج و بلبل تبدیل به پدیده‌های شگفت انگیز لوت شده اند.
 وجود دشت های وسیع عاری از گیاه وپهنه های شنی وتوده های ماسه بادی وانواع لکه های کویری که معرف وضعیت عمومی لوت است، این ذهنیت را تقویت می کند که لوت سرزمین مسطح و بی دروپیکری است که صرفا دارای پدیده های همگون دشتی است. اما وجود ناهمواری های گوناگون وعوارض های طبیعی منحصر بفرد، نشان از تنوع پدیده های بیابانی در لوت دارد.

  تنگ بُرج,تنگ بلبل

ادامه مطلب

 

آبشار شاهان‌دشت

آبشار شاهاندشت بزرگترین آبشار استان مازندران است.و یکی از آثار ملی کشور در فهرست آثار ملی ایران است.این آبشار در روستای شاهاندشت واقع در کیلومتر ۹۶ جاده هراز(در ۶۵ کیلومتری شهر آمل) بخش امیری قرار دارد و از سمت جاده نسبت به آن دید وجود دارد. این آبشار پرآب، دائمی و عظیم، درجانب جنوبی جاده و رودخانه هراز باشکوهی وصف‌ناپذیر خودنمائی می‌کند. که از کنار قلعه ملک بهمن بر روی یک‌کوه هرمی شکل مشرف به روستای شاهان‌دشت به پایین میریزد.

آبشار شاهان‌دشت,آبشار شاهان‌دشت مازندران

ادامه مطلب

زیباترین سرسره های پارک های آبی دنیا

پارک های آبی سرسره های بلندی دارند که شما را با سرعت زیاد داخل استخر پرت می کنند. آب بازی در این پارک ها لذت بسیاری دارد و برخی امکانات آنها به گونه ای است که دوست دارید بارها و بارها آن را امتحان کنید.
1. «قله سقوط» در دیسنی
اورلاندو – فلوریدا

   پارک های آبی دنیا,زیباترین  پارک های آبی دنیا

 سرعت سر خوردن در این سرسره 88.5 کیلومتر در هر ساعت است. ارتفاع آن نیز 36.5 متر است.

2. ماموت در دنیای سرگرمی و سافاری Splashin
سانتا کلاز – ایندیانا

     پارک های آبی دنیا,زیباترین  پارک های آبی دنیا

 بزرگ ترین ترن هوایی آبی دنیا ظرفیت 4 سرنشین را دارد و آنها را از ارتفاع 10 متری با زاویه 45 درجه و در عرض 2.5 دقیقه به پایین می برد. طول این مسیر حدود دو کیلومتر است.

ادامه مطلب

 
دهـکده زیبـای یک زوج جـوان خوش ذوق روی درختـان!

یک زوج جوان خوش ذوق کاستاریکایی تعدادی سوییت روی درختان جنگل منطقه ای خود ساخته اند. این زوج نه فقط در این دهکده کوچک بالای درختان زندگی میکنند بلکه اطاق و سوییت های آن را نیز به سایرین اجاره میدهند.


دهکده بر روی درختان

دهکده بر روی درختان

ادامه مطلب

12 رودخانه برجسته دنیا

با دنبال کردن رودخانه های بزرگ دنیا می توانید بیشترین تمدن های بشری را کشف کنید. در طول قرن ها، این آبراهه ها منبع کشف های بزرگ، کشاورزی، سرمایه گذاری و حتی امپراطوری های بزرگ بوده اند. بدون شک نام این رودخانه ها را حداقل یکبار شنیده اید. در مدرسه با نام بعضی از این رودها آشنا شده ایم. این رودخانه ها نقش مهمی در بسیاری از داستانها، آهنگ ها و عقاید بشری داشته اند.
شاید جالب باشد بدانید حتی این روزها هم برای کشف مناطق جدید از نزدیک ترین رودخانه ها کمک می گیرند. این مسیرهای آبی همیشه روان رازهای بسیاری در خود نهفته دارند: از فرهنگ های محلی گرفته تا آشپزی و نوع زندگی آن منطقه.
ما در این مطلب 12 رودخانه برجسته دنیا را انتخاب کرده ایم که بد نیست در صورت امکان حداقل یکبار به آنها مسافرت کنید. این رودخانه ها تاثیرات شگرفی در تاریخ و زندگی نوع بشر داشته اند.
1. آمازون
بلندترین رودخانه در آمریکای جنوبی آمازون است که از 6 کشور، سه منطقه زمانی عبور می کند و 8014.5 کیلومتر طول دارد. این رودخانه با عمق 483 متری همچون دریا می ماند و بزرگ ترین منبع آب روان و تازه دنیا به شمار می رود که حدود یک‌پنجم آب های روان دنیا را در خود دارد. آمازون بزرگ ترین تنوع زیستی گیاهی و جانوری را نیز در خود دارد.

 رودخانه های جهان,زیباترین رودخانه های جهان

ادامه مطلب

باغ موزه وزیری

کمی که از شهر پرهیاهوی تهران دور می‌‌شویم، در هوای پاکیزه لواسان، به جایی دنج و آرام می‌رسیم که زیبایی و هنر خلافیت در آن معنایی تازه به خود می‌گیرد، اهل ذوق از شکوه آن متحیر می‌مانند و هنر در دستان توانمند هنر مندی کاردرست جانی تازه یافته است..

انسان یگانه ای بنام ناصر هوشمند وزیری در شیب یکی از کوه‌های البرز که مشرف به رودکی است، موزه ای در دامان کوه بر پا کرده است. استاد « ناصر هوشمند وزیری » چندسالی است که به دور از هیاهوی شهر ، هنر‌های دستی خود را در غار دست ساخته‌ی خود از جنس سنگ وشن، به نمایش گذاشته است.

آثار موجود در این غار مانند مجسمه‌های گوناگون و تابلوهای نقاشی درون غار، نمایی چشم گیر و منحصر به فرد ایجاد کرده‌اند. مجسمه‌ها و تندیس‌های تاریخی این موزه بسته به نوع کار، ساخته شده از فلزات، چوب، پلاستیک، رنگ‌های مخصوص و … هستند.

  

باغ موزه وزیری

ادامه مطلب

شگفتـی‌های متنـوع استـان خـوزستان

استان خوزستان با مساحت ۶۴٫۰۷۵ کیلومتر مربع در جنوب غربی ایران در کرانه خلیج فارس و اروندرود قرار دارد و مرکز استخراج نفت ایران به‌شمار می‌آید. در این استان که پنجمین استان پرجمعیت ایران است، می‌توان بناهای تاریخی بسیاری یافت. طبیعت متنوع، در کنار تنوع قومی و مذهبی، این منطقه از ایران را به مکانی قابل توجه برای گردشگران تبدیل کرده است.

اهواز مرکز استان خوزستان

در زمان ساسانی‌ها “خوجی‌ها” که یکی از طوایف اصیل ایرانی بودند و نام خوزستان هم از آن‌ها گرفته شده، در اطراف کارون به کشت نیشکر و تهیه شکر می‌پرداختند. شهر هرمز اردشیر در اواخر دوره ساسانی به “خوجستان وازاریعنی بازار خوزی‌ها مشهور شد. پس از سقوط ساسانیان، هنگامی که این شهر به دست اعراب افتاد، خوزی و هوزی را به جمع مکسر درآوردند و آن را “اهوازنامیدند.

 

نمایی از پل کابلی اهواز در شب

اهواز

ادامه مطلب

آشنایی با دهکده گیتورن در هلند

دهکده گیتورن,جاهای دیدنی هلند

  گیتورن، ونیز هلند
گیتورن (Giethoorn) دهکده ای واقع در بخش هلندی از محدودۀ اویریسیل (Overijssel) می باشد که در محدودۀ شهری استینویکرلند و به فاصلۀ 5 کیلومتری از شهر استینویک (Steenwijk) واقع شده است.

ادامه مطلب

لب دریاچه های زیبای دنیا تفریح کنید +عکس

با کمی تحریف غزل حافظ باید گفت، بنشین بر لب دریاچه و گذر عمر ببین!  اما کدام دریاچه ز جهان گذران ما را بس؟ این چیزی است که قرار است در اینجا پاسخ دهیم.
در این دنیای وسیع مکان های گردشگری بسیار زیبایی وجود دارند که با داشتن حساب بانکی پر و خیال آسوده می توان به آنها سفر کرد و از زیبایی هایشان نهایت لذت را برد. از جمله باید به دریاچه هایی اشاره کنیم که سواحل و کرانه های زیبایی دارند و خیلی از سوپراستارهای هالیوود برای تفریح و استراحت به آنجا می روند.
1. لاک لمان، فرانسه / دریاچه ژنو، سوئیس
Lac Léman, France/Lake Geneva, Switzerland
این دریاچه از سمت فرانسه لاک لمان و از سمت سوئیس به نام دریاچه ژنو شناخته می شود. از هر دو طرف این دریاچه مناظر دوست داشتنی و زیبایی دارد. در پشت آن کوه های پوشیده از برف و در جلوی آن تاکستان زیبایی قرار دارند و تاکستان معروف لاوکس که در سایت جهانی یونسکو ثبت شده است نیز در آن قرار دارد. هنگامی که با قایق داخل دریاچه می روید مناظر فوق العاده زیبایی اطراف شما وجود دارند که جان می دهند برای عکس گرفتن.

  دریاچه های زیبای دنیا,زیباترن دریاچه های دنیا

ادامه مطلب