عمیق ترین استخر دنیا را بشناسید /عکس  

در شهر ساحلی شهر "گاروبو" شیلی استخری به طول یک کیلومتر و به عمق 115 فوت ساخته شد.

 

عمیق ترین استخر دنیا,بزرگترین استخر دنبا

ادامه مطلب

زواره، موزه معماري ايراني +تصاویر

زواره,شهر زواره,بازار زواره

زواره

 

 زواره، شهري كوچك در حاشيه جنوبي دشت كوير ايران و در 120 كيلومتري اصفهان ‌است. زواره از آبادي‌هاي كهن ايران است و در آن بناهايي تاريخي همچون منار زواره در مسجد امام حسن مجتبي (ع) (كه قبل از اسلام آتشكده بوده است) و قلعه‌ مغول مسجد جامع (قديمي‌ترين مسجد چهار ايواني ايران) وجود دارد.

 

ادامه مطلب

شهر آنتالیا

آنتالیا,تور آنتالیا,سواحل آنتالیا

تور آنتالیا

 

آنتالیا شهری است ساحلی و بسیار زیبا که رشته کوههای توروس در این شهر به سمت دریا امتداد پیدا کرده و خط ساحلی  نامنظمی از صخر ه های سنگی و خلیج های کوچک بکر را ایجاد نموده است . استان آنتالیا از غرب از طریق شهر کمر آغاز شده وبطول 60 کیلومتر توام با ساحل زیبای خود به شهر آلانیا در شرق آنتالیا ختم می شود.

 

ادامه مطلب

 

مجمع ‌الجزایر هاوایی

مجمع ‌الجزایر هاوایی,جزایر هاوایی,عکس جزایر هاوایی

 

 مجمع‌الجزایر هاوایی در اقیانوس آرام پنجاهمین ایالت کشور آمریکا است. پایتخت و شهر مهم آن هونولولو است. طول نواری که مجمع ‌الجزایر هاوایی را تشکیل می‌دهد ۳،۳۰۰ کیلومتر است. هشت جزیره اصلی هاوایی اوآهو Oahu، مائویی Maui، کائوآیی Kauai، لانایی Lanai، مولوکای Molokai، نیهاو و Niihau و کاهولاوی Kahoolawe هستند.

ادامه مطلب

 

آشنایی با لبنان ، عروس خاورمیانه

 بیروت شهری بندری است که بر روی دماغه‌ای کوچک و درکنار دریای مدیترانه قرار گرفته و بزرگ‌ترین شهر و پایتخت کشور لبنان است. جمعیت این شهر در سال ۲۰۰۷ میلادی ۲.۱ میلیون نفر بود. شهر بیروت در میانهٔ کرانه مدیترانه‌ای لبنان و بر روی یک شبه جزیره جای گرفته‌است. این شهر کانون فرهنگی منطقه خود است و از دیدگاه رسانه‌ای، تئاتر، فعالیت‌های فرهنگی و زندگی شبانه در جهان عرب نام‌دار است.

 

 

  لبنان,مکانهای تفریحی لبنان,دیدنیهای لبنان

 

 

لبنان,مکانهای تفریحی لبنان,دیدنیهای لبنان

ادامه مطلب

 

دایره های عجیب در جنوب آفریقا

تا بحال فرضیات زیادی برای توجیه این دایره های عجیب وجود داشته است. تاثیرات رادیو اکتیویته ، بارش های شهابی ، خاک های سمی و ... ولی طبق آخرین تحقیقات که توسط نوربرت جارگنز در دانشگاه هامبورگ انجام شده نشان میدهد این فضاهای خالی و تخیلی تاثیر حضور نوعی موریانه ریز در این خاک ها میباشد.

 دایره های عجیب در جنوب آفریقا,عجایب گردشگری

عجایب گردشگری آفریقا

دایره های عجیب در جنوب آفریقا,عجایب گردشگری

ادامه مطلب

 تصاویر زیبا از آبشارهای منجمد


آبشارها از جمله چشم نوازترین مناظر طبیعی هستند که معمولاً هواداران خاص خود را دارد. شنیدن صدای بی وفقه ریزش آب از ارتفاع چند ده متری، در کنار مناظر طبیعی و سرسبزی ناشی از وفور آب در محل، جان و روان آدمی را طراوت می بخشد.
لذت به تماشا نشستن این پدیده زیبا و نیز چشم دوختن به رنگین کمانی که از رقص ذرات آب در هوا تشکیل می شود، قابل وصف نیست. با این حال آبشارهای یخی هم از دیگر جاذبه های طبیعی محسوب می شود. یخ زدن آب های یک آبشار ریزان، پرده ای دیگر از خلاقیت و ابتکار طبیعت است.
به نظر می رسد بالا رفتن از چنین آب های خروشان ولی منجمدی، برای برخی یک تفریح جذاب به شمار می رود. تماشای این تصاویر زیبا و دیدنی، که چند منظره از آبشارهای یخی را به تصویر می کشد خالی از لطف نیست.

تصاویری از آبشارهای منجمد

آبشارهای منجمد,جاذبه های طبیعی,آبشارهای یخی

ادامه مطلب

ساحل مخفي در جزيره ماريتا

ارتباط اين ساحل با خود دريا از طريق تونلي در زير زمين است كه باعث ميشود اين ساحل همانند يك ساحل واقعي به نظر آيد.ضمن اينكه ديواره هاي تونل مانند موج شكن عمل ميكنند و در زمان هاي طوفاني ميتوان با خيال آسوده در آبهاي اين ساحل كم نظير به شنا پرداخت.

تصاویر ساحل مخفي در جزيره ماريتا

ساحل مخفي در جزيره ماريتا,جزيره ماريتا,جاذبه های گردشگری مکزیک

ادامه مطلب

عجیب ترین موزه جانور شناسی دنیا


موزه جانورشناسی گرانت در لندن بیش از 67 هزار گونه جانوری را در خود نگهداری میکند. این موزه از سال 1828 در حال جمع آوری گونه های مختلف جانوری است.

در حال حاضر فقط 5 درصد از این گونه ها را در معرض دید بازدید کنندگان قرار داده است. این موزه جانور شناسی جزو عجیب ترین موزه های دنیا است و گونه های بسیار خاص و نادر از حیوانات در آن نگهداری میشود.

موزه جانور شناسی,عجیب ترین موزه جانور شناسی دنیا

ادامه مطلب

ساختمانی با الهام از بدن انسان! +عکس

ساختمانی با الهام از بدن انسان! +عکس
 ارتفاع این ساختمان که از نظر ظاهری مانند پیکر یک انسان نشسته است سی و دو متر است.

این ساختمان در هلند ساخته شده و با سفر به درون آن می‌توان از تمامی قسمتها و کارکرد درست یک بدن سالم اطلاعات کسب کرد.

تصاویر ساختمانی با الهام از بدن انسان در هلند

ساختمانی با الهام از بدن انسان,ساختمانی شبیه پیکر انسان,ساختمانهای عجیب و غریب

ادامه مطلب

جاذبه های گردشگری هندوستان

 

جاذبه های گردشگری هندوستان, مکان های دیدنی جهان
جاذبه های گردشگری هندوستان
باغ رز:
 این باغ در خیابان ویجی نگرام این شهر قرار دارد و در زبان محلی به نام جایالالیتها معروف است. باغ رز یکی از زیباترین دیدنی‌های اوتی محسوب شده و بزرگ‌ترین باغ گل سرخ در هندوستان است. در این باغ شما می‌توانید بیش از ۲۰ هزار نوع از گل‌های رز را در قالب ۲۸۰۰‌گونه ببینید. شاید بسیاری از شما برای اولین بار در این باغ، گل رز سبز رنگ یا گل رز کاملا سیاهرنگ ببینید. 


ادامه مطلب

بیست نکته ضروری در سفرکاری

سفرکاری,دانستنی های سفر

 

ادامه مطلب

آشنایی با لشکر سفالین

 لشکر سفالین (به چینی: 秦始皇陵兵马俑)‏ شامل مجسمه سفالی هزاران سرباز مجهز مربوط به پادشاهی چین شی هوان، موسس دودمان چین در ۲۲۰ پیش از میلاد است. مجسمه‌های سنگی ارتش تراکوتا در حوالی شهر شی‌آن پایتخت نخستین امپراتوری چین پراکنده هستند. این آثار از مهم‌ترین یافته‌های باستان‌شناسی جهان در سال‌های اخیر به شمار می‌روند.
تاریخچه
مجسمه‌های لشکر سفالین با اندام و اندازه واقعی به عنوان «پاسداران معبد سلطنتی در چین باستان» مستقر شده بودند. آنها به اولین امپراتوری چین متحد به نام چین شی هوان تعلق دارند. این امپراتور از سال ۲۲۱ تا ۲۰۶ قبل از میلاد مسیح بر چین باستان حکومت می‌کرد.
پیکره سربازان بیش از دو هزار سال پیش به همراه امپراتور به خاک سپرده شدند تا بر پایه باوری قدیمی، در جهان پس از مرگ نگهبان و معبد سلطنتی امپراتور باشند و او را از گزند دشمنانش حفظ کنند.
کشف لشکر سفالین
در سال ۱۹۷۴ میلادی، کشاورزان چینی در استان شاآن‌شی به صورت کاملا اتفاقی مقبره چین شی هوان و پاسداران معبد سلطنتی را کشف کردند. بر اساس برآوردها، مجسمه‌های لشکر سفالین شامل بیش از ۷۰۰۰ سرباز، ۱۳۰ کالسکه نظامی و ۵۲۰ اسب می‌شود. در رشته‌ای از حفاری‌های دقیق و پیوسته از سال ۱۹۷۴ تاکنون، بیش از ۲۰۰۰ پیکره از زیر خاک بیرون آورده شده‌اند.

 لشکر سفالین,آشنایی با لشکر سفالین

ادامه مطلب

خطر ناك ترين رستوران
اين رستوران يكي از خطر ناك ترين رستوران هاي است كه مي توانيد براي خوردن غذا به آن برويد.

اين رستوران كه در استان هوبي در چين واقع شده است و در بالاي كوه قرار دارد.

براي رسيدن به اين رستوران و خوردن ازغذاهاي آن بايد از مسير بسيار ترسناك و خطر ناك عبور كنيد. اين مسير در لبه كوه ساخته شده و در زير آن پرتگاه قرار دارد.

تصاویری از خطرناکترین رستوران جهان در چین

خطرناکترین رستوران جهان در چین,عجایب گردشگری

خطرناکترین رستوران جهان

خطرناکترین رستوران جهان در چین,عجایب گردشگری

ادامه مطلب

سیدنی یکی از زیبا ترین شهرهای دنیا

سیدنی بزرگترین شهر استرالیا می باشد. این شهر محلی است که اولین گروه مهاجرین بریتانیایی در آن ساکن شدند و توسط فرمانده ی این گروه، آرتور فیلیپ، این شهر را رسما در سال 1788 تاسیس نمودند. این کلان شهر با پارک های ملی و نواحی ساحلی فراوانی احاطه شده که شامل چندین رودخانه، جلگه، خلیج و ساحل می باشد مانند ساحل معروف بوندی. براساس گزارش های واصله، در سال 2006 این شهر جمعیتی حدود 4.1 میلیون نفر داشته که حدود 3.6 میلیون نفر آن در شهرهای اطراف سیدنی ساکن بوده اند. مرکز شهر سیدنی پرجمعیت ترین منطقه ی استرالیا می باشد که حدود 4023 نفر در هر کیلومتر مربع از آن ساکن هستند.

 سیدنی,شهر سیدنی

ادامه مطلب

هیجان انگیزترین تفریحات دنیا برای دیوانه ها!

 بسیاری از انسان ها هیجان زیاد را دوست دارند و حتی بعضی ها حاضر هستند کیلومترها سفر و پول ها هزینه کنند تا تفریحات و ورزش های مهیج را حداقل یکبار تجربه کنند. این تفریحات می تواند شامل پریدن از بالای آسمان خراش 75 طبقه یا خوردن قلب خطرناک ترین مار دنیا باشد.
ما در این مطلب، جنون آمیزترین، ترسناک ترین و هیجان انگیزترین تفریحات دنیا را انتخاب و معرفی کرده ایم.
9. کنیونینگ
کنیونینگ نوعی تفریح است که فرد صخره نوردی، غارنوردی و گاهی پرش از روی صخره ها یا فرود آمدن از میان آبشار را تجربه می کند. به طور مثال، فرد از بالای آبشار با سرعت زیاد و در میان سنگ ها و صخره هایی با شیب های تند با جریان آب پایین می آید. این تفریح در دنیا طرفداران خاص خود را دارد و موسساتی هستند که امکانات و شرایط این تجربه را برای متقاضیان مهیا می کنند. از جمله هیجان انگیزترین مکان ها برای تجربه کنیونینگ می توان به جنگل های انبوه کاستا ریکا یا اسکاتلند اشاره کرد که ارتفاعات مناسب این کار همچون آبشار حدود 40 متری یا آب های بسیار سرد و یخ مانند را دارند.

 هیجان انگیزترین تفریحات دنیا,بهترین تفریحات دنیا

ادامه مطلب

 

شهرهای بنا شده بر لبه پرتگاه !

مانارولا (Manarola) در ایتالیا
مانارولا دهکده ای کوچک روی خط ساحل سنگی ایتالیای شمالی است و دومین شهر کوچک در منطقه زیبا و رنگارنگ Cinque Terre محسوب می شود. کلیسای سنگی San Lorenzo که تاریخ ساخت آن به سال 1338 میلادی بر می گردد، در این دهکده واقع شده و یکی از جاذبه های گردشگری آن به شمار می رود.

 شهرهای بنا شده بر لبه پرتگاه,شهرهای خطرناک جهان

  شهرهای بنا شده بر لبه پرتگاه,شهرهای خطرناک جهان

ادامه مطلب

 

پوکت، جزیره شناور روی آب

پوکت یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگردی تایلند و بزرگ ترین جزیره این کشور است.
بیشتر شهرت پوکت برای سواحل زیبا و غواصی در آب های تمیز و شن های سفید آن است. اما علاوه بر آن، جنگل های بکر و زیبا و کوه های سرسبز نیز دارد. به طوری که می توان گفت نام پوکت از واژه ای مالزیایی به معنای تپه و کوه گرفته شده است.
پوکت که در دریای آندامان و خلیج پاتونگ قرار دارد به وسیله پلی به بخش اصلی تایلند وصل می شود و هتل ها و رستوران های فراوانی در سواحل آن می توان پیدا کرد.
بیش از 70 درصد این جزیره را کوهستان تشکیل داده است. از نظر آب و هوا باید گفت، گرم و مرطوب است و گاهی بادهای موسمی می وزند.
از آنجا که پوکت جزیره ای در میان آب هاست و هیچ خشکی دیگری در اطراف آن نیست، می توانید آن ر ابه قایقی شناور درون استخری پرآب تشبیه کنید.
از سال 1970 میلادی این جزیره میزبان گردشگران فراوانی از نقاط مختلف دنیا بوده است. مردم از سراسر جهان برای لذت بردن از سواحل زیبای این جزیره و جنگل ها و طبیعت تقریبا بکر آن به پوکت سفر می کنند. تقریبا یک پنجم گردشگرانی که به تایلند سفر می کنند حتما از پوکت هم دیدن می کنند.
یکی از امکانات بسیار خوب جزیره پوکت امکان دسترسی به آن با هر نوع وسیله نقلیه از ماشین و قطار گرفته تا هواپیما و قایق است.
این جزیره جاذبه های متنوعی از مراکز خرید و پارک ها گرفته تا رستوران های مختلف و معابد دارد که از کوچک و بزرگ و مرد و زن را سرگرم می کنند. برای آشنایی بیشتر با جاذبه های پوکت با ما همراه باشید.

  پوکت,جزیره پوکت

ادامه مطلب

مکان های دیدنی دنیا شبیه قلب !

یادگارهای عاشقانه طبیعت
تصاویری که اینجا می بینید از مناطق مختلف جهان تهیه شده و مکان هایی شبیه قلب را به شما نمایش می دهند. مکان هایی که به صورت طبیعی ساخته شده اند و یادگارهای عاشقانه طبیعت روی زمین هستند!
 1.جزیره نوسا در کوئینزلند استرالیا

 مکان های دیدنی دنیا

ادامه مطلب