آشنایی با معبد ابو سمبل

معبد ابو سمبل,تصاویر معبد ابو سمبل

  معبد ابو سمبل
ابو سمبل، معبدی است که توسط رامسس دوم میان سالهای ۱۲۷۹-۱۲۱۳ پیش از میلاد در حبشه قدیم ساخته شد. این معبد در میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌است.

ادامه مطلب

 

آشنایی با دهکده گیتورن در هلند

دهکده گیتورن,جاهای دیدنی هلند

  گیتورن، ونیز هلند
گیتورن (Giethoorn) دهکده ای واقع در بخش هلندی از محدودۀ اویریسیل (Overijssel) می باشد که در محدودۀ شهری استینویکرلند و به فاصلۀ 5 کیلومتری از شهر استینویک (Steenwijk) واقع شده است.

ادامه مطلب

خانه تاریخی زند در قم

خانه تاریخی زند را شاید خیلی ها نشناسند؛ خانه ای تاریخی بازمانده اواخر عصر قاجار در دل قم که معماری اصیل ایرانی را به نمایش در آورده است.
 خانه زند که امروزه به موزه مردم‌شناسی شهرت دارد در مرکز بافت قدیمی شهر قم(محله گذرقلعه) در کوچه باریکی واقع شده است. در دو طرف این خانه دو تابلوی متفاوت به چشم می‌خورد؛ بر روی یکی سال ثبت ملی خانه یعنی 1377 درج شده و دیگری در نقطه مقابل، سال ثبت خانه را در فهرست آثار ملی، 1379 هجری شمسی نشان می‌دهد.
وارد خانه که شوید دو حیاط می بینید که مربوط به خانه دو برادر از بازماندگان قاجار با نام های حاجی خان و حاج علی هستند که قدمت شان به 130 سال قبل یعنی اواخر دوره قاجار باز می گردد.
مجموعه موزه مردم شناسی قم شامل این دو خانه می شود که دارای 14 اتاق، 36 درب و پنجره چوبی از جنس گردو و ون و 14 ستون سنگی است.

 خانه تاریخی زند,خانه زند

ادامه مطلب

امامزاده عزيز(ع)

در دامنه تپه هاي شمال شرقي اوين و در مجاورت روستاهاي اوين و درکه بر فراز تپه اي که داخل دانشگاه شهيد بهشتي قرار گرفته، در ميان درختان سرسبز و در محيطي با صفا، بقعه و زيارتگاه خوش منظر و زيبايي متعلق به امامزاده عزيز(ع) وجود دارد که از نوادگان امام موسي کاظم(ع) است.

امامزاده عزيز,امامزاده,بقعه امامزاده عزیز

بناي اصلي آن قبر کوچک مستطيلي متناسبي با سقف گنبدي بيضي شکل است.

ادامه مطلب

آبشار ایگوآزو، آرژانتین

آبشار ایگوآزو واقع در مرز دو کشور آرژانتین و برزیل شبکه ای از ۲۷۵ آبشار کوچک و بزرگ که محدوده‌ای به امتداد دو مایل را در برمی‌گیرند، ایگوآزو را تبدیل به چنان آبشار متحدالشکل وسیعی کرده‌اند که بازدید‌کنندگان در نگاه نخست، آبشار نیاگارا را در برابر آن بسیار ناچیز می‌شمارند. جریانات آبی که از ارتفاع به سطح دریاچه آبشار برخورد می‌کنند چنان پراکنده می‌شوند که گویی تمام آب بستر دریاچه به نقاط اطراف پاشیده شده است. یکی از خوش‌منظره‌ترین بخش‌‌های ایگوآزو، آبشاری به نام "گلوی شیطاناست" که شکلی نعل اسبی داشته و دارای ۲۶۹ فوت عرض و دو هزار و ۳۰۰ فوت طول می‌باشد. از جمله جاذبه‌های تفریحی که در کنار آبشار قرار دارد، قطار جنگلی و پل‌های پیاده‌رویی است که در اطراف آبشار قرار داشته و بازدید‌کنندگان با استفاده از آن‌ها می‌توانند تمام مناطق مشرف بر ایگوآزو را مشاهده کنند.

 

آبشار ایگوآزو آرژانتین,آبشار ایگوآزو,عکس آبشار ایگوآزو

ادامه مطلب

با شهر جهنم آشنا شوید!

شهر جهنم,آشنایی با شهر جهنم,جزیره کیوشو

 

بپو (Beppu) شهری است در استان اوئیتا (Oita) در کشور ژاپن. این شهر در جزیره کیوشو (Kyushu) یکی از چهار جزیره شکل دهنده ژاپن واقع شده است.

بپو یک شهر ساحلی است و در امتداد کوه و دریا کشیده شده و همین امر این شهر را دراز و باریک ساخته است.

ادامه مطلب