دره «بی ای سی سان» ، ویتنام

بی ای سی سان,دره بی ای سی سان,بی ای سی سان در ویتنام

دره بی ای سی سان (BAC son valley) یک منطقه روستانشین در استان لانگ سون (Lang Son) واقع در شمال شرق کشور ویتام است.

ادامه مطلب

پلکان‌ هایی رو به آسمان

وقتی از «پلکان» صحبت می‌کنیم بیشتر یاد پله‌های داخل ساختمان‌ها می‌افتیم، پله‌هایی که اگر زیاد باشند، دوست داریم از آنها صرف‌نظر کنیم و با آسانسور از مشقت بالا رفتن از آننها راحت شویم.

اما در این پست با هم ۱3 پلکان بسیار زیبا در فضای باز را مرور می‌کنیم که آنقدر جذاب هستند که گردشگران زیادی را هر سال به خود جذب می‌کنند.


۱- پلکان بورن روی کوه Bueren در بلژیک
البته بورن Bueren واقعا یک کوه نیست، فقط یک بلندی در شهر لییژ است، این پلکان ۳۷۴ پله دارد. در سال ۱۸۸۱ این پلکان برای آن ساخته شد که سربازها بتوانند با پرهیز از عبور و مرور در گذرگاه‌های خطرناک، از یک بلندی واقع در شهر پایین بالا و پایین بروند.

  گردشگری,شهر های پلکانی, پلکان بورن روی کوه Bueren در بلژیک

 این ساختمان، به افتخار یک اشراف‌زاده قرن پانزده، به نام وینسنت دو بورن، این نام را گرفته است.

ادامه مطلب

چیانگ مای اصلی ترین جاذبه گردشگری تایلند

 چیانگ مای یکی از شهرها و جاذبه های گردشگری اصلی تایلند است. این شهر با پیشینه تاریخی غنی به عنوان مرکز فرهنگی، گردشگری و اقتصادی منطقه شناخته می شود. به همین دلیل میان گردشگران دنیا ارزش فراوانی دارد. چیانگ مای در فاصله هفتصد کیلومتری بانکوک و در محدوده رودخانه پینگ واقع شده است.

از نظر آب و هوایی معتدل و بارانی است. از آن جا که این شهر در منطقه کوهستانی واقع شده است، بیشتر اوقات هوای خنکی دارد. بهترین زمان برای مسافرت به این شهر بین ماه های دسامبر تا مارس است. باید بدانید در تابستان، هوای این شهر بسیار گرم است.

اطلاعات گردشگری
برای رسیدن به چیانگ‌مای می توان از انواع وسایل نقلیه همچون هواپیما، کشتی، اتوبوس، قطار و تاکسی استفاده کرد. این شهر را می توان ترکیب کاملی از رستوران های خوب، هتل های شیک، استراحتگاه های ارزان قیمت، پارک و معبد و ... دانست. در این شهر می توان علاوه بر تفریح، از غذاهای محلی تایلند نیز لذت برد.

  تایلند,چیانگ مای در تایلند

 سالانه گردشگران فراوانی - حدود دو میلیون و 500 هزار نفر در سال - از نقاط مختلف دنیا به این شهر سفر می کنند. در قلب چیانگ مای شهر قدیمی قرار دارد و جذابیت تاریخی به آن می بخشد. در این شهر گردشگران می توانند با دوچرخه، موتورهای سه چرخه به نام توک‌توک یا پای پیاده به گردش و بازدید از جاهای مختلف بپردازند.

شاید جالب باشد بدانید، چیانگ مای را پادشاهی به نام منگرای در سال 1296 میلادی ساخته است.

ادامه مطلب

شهرهایی با بهترین «سبک زندگی» +عکس

 در زیر به سبک زندگی برترین شهرهای دنیا اشاره می کنیم و مشخص می کنیم که کدام شهرها برترین سبک زندگی را دارند.

10. مسکو، روسیه
چهار معیار کلیدی برای مطالعه سبک زندگی عبارتند از تحصیل، تفریح، کیفیت رستوران ها و تعداد روزهای آفتابی در آن شهر.

 شهرهایی با بهترین سبک زندگی

ادامه مطلب

سفری رویایی به ییلاقات ماسال

 

ییلاقات ماسال,ماسال,شهرستان ماسال,ماسال شهری در استان گیلان

ماسال شهری در استان گیلان ایران که در کنار کوه‌های تالش واقع شده‌است. فاصلهٔ ماسال از شهر تالش ۶۰ کیلومتر است و با رشت از راه صومعه‌سرا ۵۵ کیلومتر فاصله دارد شهر ماسال در کنار رودخانه خالکایی واقع، که این رودخانه از قله مرتفع شاه‌معلم سرچشمه می‌گیرد پس از طی ۴۰ کیلومتر از درون شهر ماسال گذر می‌نماید. ماسال در قدیم رودکنار نامیده می‌شد و محل تشکیل شنبه‌بازار کنونی بوده‌است. وجود همین شنبه‌بازار باعث رشد آبادی کوچک رودکنار شد و نهادهای اداری بخش ماسال و شاندرمن نخست از بی‌تم به شاندرمن و سپس از آن‌جا به ماسال انتقال یافتند.

ادامه مطلب

عظیم‌ترین چرخ‌ و فلک‌ های دنیا +عکس

صحبت از دید متفاوت به محیط اطراف است. نگاهی از چشم پرندگان به انسان های زیر پا. آیا تاکنون در عین  هیجان مناظر زیر پای خود را تماشا کرده اید؟ برای تجربه چنین حسی باید سوار این چرخ‌وفلک‌های بزرگ بشوید و چند دقیقه از زمین کنده شوید و دنیا را طور دیگری ببینید.

در گوشه و کنار دنیا بلندی های بیشماری وجود دارند و از جمله آنها می توان به برج ویلیز در شیکاگو یا ساختمان امپراتور در نیویورک سیتی یا همین برج میلاد خودمان اشاره کرد. اما چرخ‌وفلک‌بلند و تماشای شهر از بالای این اسباب بازی چرخان لذت دیگری دارد.

London Eye
لندن – انگلستان
افرادی که برای گردش و تفریح به لندن می روند باید دست‌کم یک‌بار از چشم لندن بازدید کنند. این چرخ‌وفلک‌ 135 متر ارتفاع دارد و چهارمین سازه بلند لندن به شمار می رود. چشم لندن ‌ 32 کپسول و ظرفیت 800 نفر مسافر را دارد. 32 کپسول این چرخ‌وفلک‌ نماد 32 بخش شهر لندن است. در بالای این اسباب بازی بزرگ حدود 30 دقیقه از نمای 360 درجه شهر لندن لذت می برید و می توانید حتی قلعه وینزور در فاصله 40 کیلومتری را نیز مشاهده کنید. عظیم‌ترین چرخ‌ و فلک‌ های دنیا

ادامه مطلب

زیبایی های بی‌بدیل «پاتاگونیا»؛ انتهای دنیا

 پاتاگونیا، منطقه ای در جنوب آرژانتین، اغلب "انتهای دنیا" نامیده می شود و پر از عجایب طبیعی است. این منطقه بر چندین استان آرژانتین گسترده شده است و بخشی از مجمع الجزایر تیرا دل فوئگو و بخشی از شیلی را تشکیل می دهد و مکانی فوق العاده جادویی و زیباست. این منطقه متشکل از قله های کوهستانی، یخچال های طبیعی، دهکده های خوش منظره کنار آب، استپ های غنی و دریاچه های بلوری است که در کل دنیا منحصر بفرد هستند. زیبایی دست نخورده این منطقه از هزاران سال قدمت سخن می گوید و به شکل چندین پارک ملی، از آن حفاظت می شود.

یخچال پریتو مورنو (Perito Moreno Glacier)
این یخچال به مساحت 250 کیلومتر مربع، سومین ذخیره بزرگ آب شیرین روی کره زمین است. این یخچال بخشی از پارک ملی لوس گلاسیر در استان سانتا کروز آرژانتین است. این منطقه از لحاظ استراتژیک منطقه مهمی برای مشاهده و تحقیق است و مناظری نفس گیر از شکستن یخ ها و شناور شدن یخکوه های عظیم در آن قابل مشاهده است. این منطقه یکی از بهترین جاذبه های طبیعی آمریکای جنوبی محسوب می شود. بهترین موقع سال برای بازدید از این مکان، بین اکتبر و اوایل آوریل است، ولی بهترین زمان ماه های ژانویه و فوریه است که وسط تابستان آرژانتین محسوب می شود که شلوغ ترین موقع سال است. گردشگرانی که می خواهند از یخچال ها بازدید کنند، در هتلی در نزدیکی آن به نام کالافیت می مانند که بهترین پذیرایی را دارد.

  پاتاگونیا,دیدنیهای پاتاگونیا,گردشگری

ادامه مطلب

جاذبه های بی نظیر سوئد !

سوئد کشوری زیبا در بخش شمالی قاره اروپا است و در منطقه اسکاندیناوی قرار گرفته است. کشورهای فنلاند و نروژ با آن هم مرز هستند و این کشور پر از جاذبه های گردشگری از زیبایی های طبیعی گرفته تا مکان های تاریخی و سواحل زیباست. مهمان نوازی آن با هتل های درجه یک و تسهیلات پذیرایی عالی مشخص می شود.

 

پایتخت آن استکهلم است که تمام فعالیت های اداری در آن انجام می پذیرد. استکهلم یکی از زیباترین شهرهای دنیاست که به خاطر مدرن بودن، پیشرفته بودن و روی مد بودن در همه چیز از سبک زندگی گرفته تا فشن، دیزاین، خوراک و فناوری های پیشرفته مشهور است.

 

سوئدی ها دوست دارند ادعا کنند که استکهلم شهری است که همه خصوصیات و زیبایی های یک متروپولیس بین المللی را دارد. در این شهر رفت آمد آسان است و هوا پاک و آب تمیز و زلال است. پوشش گیاهی و فضای سبز زیاد است و در کل شهری است که زیبایی های طبیعی و کارایی شهری و فرهنگ و تاریخ غنی دارد.

سوئد دو فرودگاه دارد که هر دو بین المللی هستند. فرودگاه استکهلم آرلاندا برای هواپیمایی های بیشتری کار می کند و فرودگاه گوتبورگ لاندوتر بیشتر با هواپیمایی های بین المللی در سراسر دنیا کار می کند. بنابراین گردشگران می توانند از طریق هوایی و یا حتی با قطار به سوئد بروند. البته قطار برای مسافرین کشورهای اروپایی مانند آلمان و نروژ مناسب است که خطوط آهن گسترده ای با سوئد دارند.

 

سوئد,اسکاندیناوی,دیدنیهای سوئد

جزیره گاتلند یکی از مقاصد اصلی گردشگران در سوئد است. این جزیره در دریای بالتیک واقع شده است. جاذبه های ساحلی آن فراوان است و می تواند در این جزیره سواحلی با شن های سفید، پوشش گیاهی طبیعی زیبا و گونه های جالب پرندگان دریایی را مشاهده کنید. این جزیره یک مکان تاریخی هم محسوب می شود.

 سوئد,اسکاندیناوی,دیدنیهای سوئد

ادامه مطلب

کرواسی، باورنکردنی و دیدنی

روزی روزگاری کرواسی یکی از رازهای پنهان اروپا بود. زیبایی طبیعت آن و شهرهای جاودان آن اغلب یادآور جاذبه مدیترانه ای بودند، ولی این چیزها متعلق به ۳۰ سال پیش است. حالا دیگر زخم های تاریخ به روی این شهر جوش خورده اند و مسافرین اروپایی دوباره در حال کشف زیبایی کرواسی هستند. از گردشگاه های باکلاس ساحلی گرفته تا پارک های ملی و حیات وحش آن دوباره این کشور را جزو مقاصد محبوب گردشگری کرده اند.

1.ساحل دالماسی (Dalmatian coast)
این ساحلی، ساحلی افسانه ای است و در واقع یکی از زیباترین و دراماتیک ترین خطوط ساحلی اروپاست. ساحل دالماسی صدها مایل امتداد دارد و زمانی مرز امپراتوری ونیز بود است و بخاطر مجاورت با ویرانه های رومی، معماری قرون وسطایی و مناظر رمانتیکش معروف است. سفر جاده ای در امتداد این ساحل، بهترین راه برای کشف بسیاری از زیبایی های کرواسی است. شما از کنار صخره های شگفت انگیزی می گذرید و شهرهایی مانند اسپلیت و زادار را می بینید. معماری مبهوت کننده اسپلیت و مجموعه تاریخی آن در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است و زادار سواحلی خوش منظره دارد و می توانید عکس های فوق العاده ای در کرانه آن بگیرید.

 کرواسی,دیدنیهای کرواسی,جاهای دیدنی کرواسی

 کرواسی,دیدنیهای کرواسی,جاهای دیدنی کرواسی

ادامه مطلب