تبريك سال نو  

متن های زیبا برای تبریک سال نو


سال نومی شود.زمین نفسی دوباره می کشد.برگ ها به رنگ در می آیند و گل ها لبخند می زنند
و پرنده های خسته بر می گردند و دراین رویش سبز دوباره...من...تو...ما...
کجا ایستاده اییم.سهم ما چیست؟..نقش ما چیست؟...پیوند ما در دوباره شدن با کیست؟...
زمین سلامت می کنیم و ابرها درودتان باد و
چون همیشه امیدوار وسال نومبارک...

((سال نومبارك ارادتمند هميشگي شما  حسين رستمي زاده))

 

با زیبایی های گرجستان آشنا شوید

گرجستان کشوری است در شرق دریای سیاه و یکی از دیدنی تر ین و زیباترین مناطق جهان محسوب می شود.

در اسطوره های گرجی آمده است که این سرزمین بهترین و مرغوب ترین زمین است که هدیه خداست به مردم آن.افسانه های گرجی زیادی راجع به این موضوع وجود دارد که یکی ازآنها حاکی از این است که زمانی که خداوند زمین را بین مردم دنیا تقسیم می کرد گرجی ها در میهمانی جمع بودند وازدریافت زمین محروم می شوند و زمانی پی به این موضوع میبرند نزد خداوند میروند و از خدا میخواند که به آنها نیز زمینی بدهد ولی او نمی پذیرد پس آنها خداوند را در میهمانی خود دعوت می کنند و او می پذیرد وخداوند آنقدر از میمان نوازی آنها خرسند می شود که به مردم گرجستان آن قطعه از زمینی را که برای خود نگه داشته بود به مردم گرجستان هدیه میکند! کشور گرجستان سراسر آرامش حاصل خیزی ،اصالت و امنیت است و این ها نیزهدیه های ارزشمند از خداوند به مردم مهربان ودست و دلباز آن کشور است .
اوضاع اقلیمی :
تنوع آب و هوایی واقعا در این کشورشگفت انگیز است. رشته کوههای میان مرز گرجستان و روسیه همچون سدی در برابر سرمای وحشتناک روسیه است . شما میتوانید وسایل اسکی خود را بردارید و ساعت ها اسکی کنید و هرگاه خسته شدید در ساحل شنا کنید . دوسوم کشور گرجستان کوهستانی است . زیبا ترین سواحل دریای سیاه نیز در این سرزمین قرار دارد . گلستانی معروف در منطقه آجارا وجود دارد که در آن گیاهان متعددی از نقاط گوناگون جهان جمع آوری شده، رشد و نمو میکنند. در این باغستان گیاه استرالیایی در کنار گیاه آفریقایی و آمریکایی در حال رشد و نمو می باشد و این بخوبی اثبات مینماید که شرایط اقلیمی این منطقه کاملا خاص و ویژه می باشد ..

 گرجستان,دیدنیهای گرجستان

 گرجستان,دیدنیهای گرجستان

 گرجستان,دیدنیهای گرجستان

ادامه مطلب

 

 
 
 

عید نوروز نزدیک است و سفرهای عیدانه در پیش. با وجود جاذبه های بسیاری که در گوشه کنار ایران وجود دارد، اما ضعف خاصی را در زمینه اطلاع رسانی در این زمینه شاهد هستیم. در عید امسال قرار است شما قهرمان خانوده باشید و به کمک گجت هوشمند خود، نقش یک راهنمای ماهر در سفرهای نوروزی را ایفا کنید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با برخی از برترین اپلیکیشن هایی که در این ایام می تواند به کمک شما بیاید، آشنا شویم.

 

 

مسیریابی

sygic iran.jpg

بزرگترین دغدغه هر توریست در شهر غریبه، یافتن مسیر مورد نظرش است. اگر دلتان نمی خواهد برای هر قدمی که بر میدارید، از اهالی بومی آدرس را سؤال کنید، توصیه می کنیم برای این منظور حتما اپلیکیشن مسیریابی Sygic را بر روی دستگاه خود داشته باشید. این برنامه با جزییات خوبی نقشه شهرها و جاده های ایران را در خود جای داده است و بدون نیاز به اینترنت و تنها از طریق GPS مکان یابی می کند و مسیر مناسب را به شما پیشنهاد می دهد.
دانلود : اندروید - iOS

ادامه مطلب

چرا سوئیس بهترین کشور در گردشگری است؟
مجمع جهانی اقتصاد در گزارش سال ۲۰۱۳ خود درحالی سوئیس را در میان ۱۴۰ کشور جهان در رتبه نخست از لحاظ شاخص‌ رقابت‌پذیری گردشگری قرار داده که این کشور در بسیاری از شاخص‌های تعیین‌کننده این گزارش حرف اول را می‌زند.
چرا سوئیس بهترین کشور در گردشگری است؟

 سوئیس که با هشت میلیون نفر جمعیت در سال‌های اخیر یکی از موفق‌ترین کشورهای جهان در جذب گردشگر بوده، اکنون در میان ۱۴۰ کشور جهان در رتبه نخست شاخص‌های رقابت‌پذیری گردشگری قرار دارد.

سوئیس که در سال ۲۰۱۲ میزبان بیش از ۵ / ۸ میلیون گردشگر بود، در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۰۹ نیز در رتبه نخست شاخص‌های رقابت‌پذیری گردشگری قرار گرفت.

در سال ۲۰۱۲ سهم صنعت گردشگری سوئیس از تولید ناخالص داخلی این کشور حدود یک میلیارد و ۵۷۸ میلیون دلار معادل ۵ / ۲ درصد بوده است. این گزارش نشان می‌دهد، در حال حاضر ۱۵۳ هزار نفر در صنعت گردشگری سوئیس و صنایع مرتبط به آن اشتغال دارند که این میزان ۳ / ۳ از کل نیروی کار فعال در این کشور است.

در گزارش مجمع جهانی اقتصاد آمده است: سوئیس در زمینه چارچوب‌های تنظیم‌کننده سفر و گردشگری، شرایط تجاری و زیرساخت‌ها، منابع انسانی، دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی و آب سالم، کیفیت حمل و نقل ریلی، کیفیت شبکه حمل و نقل زمینی در میان ۱۴۰ کشور در رتبه نخست شاخص‌های رقابت‌پذیری گردشگری قرار دارد.

این کشور همچنین در زمینه حفظ محیط‌زیست، امنیت، در دسترس بودن نیروی کار حرفه‌ای، حق تملک املاک برای سرمایه‌گذاران، درجه مشتری‌مداری در رتبه دوم شاخص‌های رقابت‌پذیری گردشگری قرار گرفت.

سوئیس در زمینه‌ شاخص‌های زیرساخت حمل‌ونقل هوایی، زیرساخت حمل‌ونقل زمینی، زیرساخت صنعت گردشگری، زیرساخت فناوری اطلاعات، منابع طبیعی، شفافیت در خط‌مشی گذاری عمومی، کارآمد بودن بازاریابی برای جذب گردشگر، شبکه جهانی حمل‌ونقل بین‌المللی، کیفیت جاده‌ها، زیرساخت‌های صنعت گردشگری، زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، حمل‌ونقل زمینی در میان ۱۴۰ کشور جهان در رتبه‌ سوم تا دهم قرار گرفت.

البته این کشور از نظر نرخ هزینه سوخت در رتبه ۱۳۲ قرار گرفته که بر این اساس می‌توان نرخ سوخت در این کشور را یکی از بالاترین در جهان دانست.

 

هتل قصر نمک، شورترین هتل دنیا

اقامت در هتل قصر نمک در دشت نمک بولیوی، تجربه‌ای تکرارنشدنی برای مسافران این کشور است.تنها هتل دنیا که از نمک ساخته شده، در دشت نمک بولیوی قرار دارد. هم ساختمان و هم بیشتر اسباب هتل، نمکی‌اند؛ از دیوار و سقف و کف گرفته تا میز و صندلی و تخت‌خواب. حتی مجسمه‌ها را هم از سنگ نمک تراشیده‌ اند.هتل، امکانات سونای خشک و بخار و نمک‌ درمانی و ماساژ هم دارد که برای درمان استرس، یکی از بهترین راه‌های ممکن‌اند. اگر اهل ورزش باشید، یک زمین گلف هم در محوطه‌ی بیرون هتل ساخته‌اند که بازی کردن در آن، آرزوی هر گلف‌باز حرفه‌ای است.هتل قصر نمک، در ارتفاع سه هزار و ششصد متری از سطح دریا قرار دارد و منظره‌ی بی‌نظیرش، به خصوص هنگام غروب آفتاب، تماشایی است. مسافران، اقامت در این هتل استثنایی را تجربه‌ای تکرار نشدنی می‌دانند و از شب‌های پرستاره‌ اش تعریف می‌کنند.

 

 

هتل قصر نمک شور ترین هتل دنیا

ادامه مطلب

معدن نمک ۱۲۰۰ ساله در چین/ تصاویر

این معدن استخراج نمک در شهر «منگ‌کام»  با قدمت تاریخی بیش از ۱۲۰۰ ساله، توجه تعداد زیادی از گردشگران را به خود جلب می‌کند.

این معدن استخراج نمک در شهر «منگ‌کام»  با قدمت تاریخی بیش از ۱۲۰۰ ساله، توجه تعداد زیادی از گردشگران را به خود جلب می‌کند.

1 2

ادامه مطلب

 

 هتل داریوش – کیش

این هتل با الهام از تخت جمشید و بصورت نمادین بیانگر افتخار و عزت ایران باستان در دوران هخامنشیان ‌است.هتل داریوش  ۱۶۸ اتاق دارد و با سرمایه‌ گذاری خارجی ساخته شده ‌است. ویژگی یکتای هتل بزرگ داریوش آن است که علاوه بر آنکه تمدّن و فرهنگ یک ملّت بزرگ و کهن را به رخ جهانیان می کشاند بلکه به عنوان یگانه نماد تاریخی کشور با معماری یکتای جهانی خود، شکوه ، فرهنگ و تمدّن ایرانیان  را به نمایش گذاشته و دلیلی قاطع بر نام خلیج همیشه فارس است.

 

ادامه مطلب

پوشاک مردان ترکمن

لباس اصلی مردان ترکمن، ردای بلندی است از ابریشم، که تا زیر زانوان می‌رسد و «دون» نام دارد. «چاکمن» بالاپوشی  بلندتر از کت معمولی است که از پشم شتر بافته می‌شود. «ایچمک» یا «پوستین» پوششی دیگر است که در هوای سرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. پوستین را از پوست گوسفند تهیه می‌کنند. برای هر پوستین یا ایچمک، پنج تا هشت پوست گوسفند لازم است. «کونیک» هم، پیراهن ساده و فاقد یقه با آستین‌های بلند است که به جای دکمه، بندهایی در آن به‌کار می‌رود. شلوار مردانه عبارتست از تنبان گشادی که رشته‌ای پنبه‌ای، لیفه آن را تشکیل می‌دهد. این شلوار «بالاق» نام دارد. مردان ترکمن دو نوع کلاه دارند؛ یکی «تلپک» که کلاه پوستی است با پشم‌های نسبتاً بلند و «بوریک» یا عرق‌چین که غالباً با نقوش گوناگون، سوزن‌دوزی می‌شود.

       

ادامه مطلب

تالاب های استان گلستان

تالاب آلاگل: تالاب آلاگل در 60 کیلومتری شمال گنبد کاووس و در شرق جاده آق‌قلا به اینچه‌برون واقع شده است. مساحت آن در زمان پرآبی به 2500 هکتار و عمق آن به 5/2 متر می‌رسد. آب این تالاب همانند تالاب‌های آجی‌گل و آلماگل از رودخانه مرزی اترک و زهکشی‌های طبیعی نهرهای شور به نام‌های سامان و شورجه تأمین می‌شود. بعضی از نقاط پیرامونی تالاب با نی و جگن و درختچه‌های گز پوشیده شده و بستر آن را در اکثر نقاط، پوشش سبزی از جلبک به‌طور یکنواخت دربر گرفته است. هر ساله در فصل مهاجرت، هزاران پرنده به این تالاب و دیگر تالاب‌های استان آمده و انواع قو، فلامینگو، اردک، پرستوی دریایی، چنگر، غاز، سلیم، کاکائی، بالکان، آبچلیک و ... را می‌توان در آن‌جا مشاهده کرد.

تالاب آجی گل :اين تالاب در شمال شهرستان گنبد كاووس و در جنوب روستای تنگلی واقع شده است. مساحت آن حدود 360 هكتار می‌باشد. در ضلع غربی اين تالاب درياچه نمک به مساحت حدود 80 هكتار قرار گرفته است. عمق اين تالاب از 1 تا 15 متر در نقاط مختلف متغير است. آب اين تالاب نيز از رود مرزی اترک تأمين می‌گردد.

ادامه مطلب

غارهای استان گلستان

ده‌ها غار کوچک و بزرگ در استان گلستان ثبت شده است. غارهای این استان عبارتند از:

غار آبریز طلا کوهی: در خصوص نام این غار به دلیل ریزش آب از بلندی و ایجاد غار، احتمالا آبریز نام گرفته و طلا کوهی نیز به دلیل وجود آثار باستانی در دنباله آن گفته می‌شود. این غار در ارتفاع 381 متری از سطح دریا قرار دارد و دارای 1 دهانه می‌باشد. این غار در 6 کیلومتری مینودشت در سمت جنوب جاده مبارک‌آباد در انتهای روستای جاده چشمه قرار دارد. طول غار 80 متر و عمق آن 20 متر می‌باشد. این غار طبیعی بر اثر جریان آب در زیر آبشاری که هم اکنون از آن اثری نیست به وجود آمده است و هم اکنون در آن آبی وجود ندارد ولی به دلیل وجود سنگ‌های لایه‌ای از جنس آهک، از چند نقطه ریزش کرده و مسیر اصلی آب نیز اکنون پس از 9 متر بسته شده است. در داخل مقدار زیادی از فضولات خفاش دیده می‌شود ولی از این جانوران اثری نیست.

غار كيارام :اين غار كه در محل به نام «غار وسط دل دل» معروف است، در نزديكی روستای فرنگ فارسيان از توابع شهر گاليكش شهرستان مينودشت قرار دارد. غار كيارام به لحاظ قدمت، قديمی‌ترين غار مسكونی شناخته شده در استان گلستان محسوب می‌شود. در سال 1342 خورشیدی، چارلز مک بورنی از دانشگاه كمبريج انگلستان مكان باستانی فوق را شناسايی و اقدام به گمانه‌زنی نمود. بر اساس آثار به دست آمده از حفاری، قدمت اين مكان به دوره پارينه سنگی ميانه (حدوداً صدهزار سال قبل از ميلاد) می‌رسد و اين غار در اين دوران محل سكونت گروه‌های شكارچی و جمع‌آوردگان غذا بوده است .

   

ادامه مطلب

آبشار کبودوال: این آبشار در 4 کیلومتری جنوب شهرستان علی‌آباد کتول و در عمق دره‌ای از جنگل‌های انبوه قرار دارد. آب این آبشار که از چشمه‌های جنوبی ارتفاعات تشکیل شده است، زلال و شفاف و قابل آشامیدن می‌باشد. این آبشار یکی از مهم‌ترین تفرجگاه‌ها استان محسوب می‌شود و از تنوع گونه‌های گیاهی و چشمه‌های فراوان برخوردار است. این آبشار در فصول بهار و تابستان محل تفریح انبوه زیادی از مردم منطقه و گردشگران و طبیعت‌دوستان می‌باشد.

آبشار گلستان: آبشار گلستان در بالادست گردشگاه آبشار در پارک ملی گلستان واقع شده است. ارتفاع آبشار حدود 19/5 متر و دارای آب همیشگی است.

آبشار زيارت :اين آبشار در 18 كيلومتری شهر گرگان و در 5 كيلومتری جنوب روستای زيارت واقع شده است. آبشار زيارت در مسير يكی از شعبات فرعی رودخانه خاصه رود قرار دارد. اين رود از ارتفاع حدود 16 متری به داخل حوضچه‌ای می‌ريزد. اين آبشار در فصول بهار و تابستان محل بازديد و گردش مردم منطقه و ساير نقاط كشور است.

آبشار رنگو :آبشار رنگو در 6 كيلومتری جنوب غربی شهرستان گرگان واقع شده است. اين آبشار كه بستری نيم دايره‌ای شكل دارد، شامل يک محل ريزش اصلی و چند محل ريزش فرعی است و حدود 7 متر ارتفاع دارد. با توجه به وضعيت و نمای زيبای آبشار و وجود تنوع پوشش گياهی در پيرامون آن و برخورداری از هوای خنک و لطيف، يكی از جاذبه‌های طبيعی استان محسوب می‌شود.

آبشارهای شیرآباد: آب این آبشارها که با درخشندگی و شکوه خاصی از ارتفاع زیاد به داخل استخرهای پایین‌دست فرو می‌ریزند، به‌عنوان عنصر ممتاز طبیعی به‌شمار می‌آیند و قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای را برای جذب جهانگردان و محققان ایرانی و خارجی فراهم آورده است. امروزه این مجموعه آبشارها مورد توجه زیادی قرار گرفته است. مجموعه غار و آبشارهای شیرآباد به‌عنوان یک اثر طبیعی ملی به سازمان حفاظت محیط زیست معرفی شده است. غار و آبشار‌های شیرآباد در شهرستان رامیان و در نزدیکی شهر خان‌ببین واقع شده‌اند. از خان‌ببین به روستای شیرآباد حدود 5 کیلومتر به سمت جنوب راه می‌باشد. بعد از روستای شیرآباد و گذشت 3 کیلومتر از جاده آسفالته، راه مالرویی وجود دارد که به سمت آبشارها پیش می‌رود. آبشار اول 25 متر ارتفاع و 81 متر عمق و آبشار دوم آن 12 متر ارتفاع و 80 متر عمق دارد و به عنوان و عروس آبشارهای منطقه نیز شناخته می‌شود. آبشار‌های شیرآباد همه ساله تعداد بی‌شماری از مسافران و علاقه‌مندان طبیعت را به سوی خود جذب می‌کنند.

  

آبشارهای لُوه: در فاصله 14 کیلومتری غرب پارک ملی گلستان و در جنوب روستای لوه در شهر گالیکش شهرستان مینودشت، مجموعه آبشارهایی به همین نام واقع شده است. از تقاطع راه اصلی تا این آبشارها نزدیک به 5 کیلومتر است. مجموعه آبشارهای لوه از چندین آبشار کوچک و بزرگ به‌صورت پلکانی تشکیل شده که هر کدام آن‌ها، حوضچه‌هایی را تشکیل داده‌اند. ارتفاع یکی از آبشارها به 15 متر می‌رسد. همجواری این آبشار با پارک ملی گلستان و شاهراه تهران- مشهد، در کنار طبیعت زیبا و هوای لطیف آن، ارزش جهانگردی ویژه‌ای به آن بخشیده است.

 

هتل یخی کرونا در سوئد در سال 1989 ساخته شدو فقط در دو ماه سرد سال فعال است.
 
 

ادامه مطلب

 

باغی زیبا در ژاپن

 

 

ادامه مطلب

 

قلعه پراگ، جمهوری چک

 

 

مونت سنت میشل (Mont Saint-Michel)، فرانسه

 

 

 

قصر پوتالا، چین

 

 

 

ادامه مطلب