سفر به قصد ورزش

 


ورزش در ایران همیشه با بازی های محلی همراه بوده است. بازی‌های بسیاری كه مخصوص یك منطقه جغرافیایی خاص بود و می‌توانست قوم‌ها و ملت‌ها را گرد هم آورد. امكانات طبیعی فراوان ایران هم همیشه می‌توانسته بستری مناسب برای جاذبه‌سازی‌های ورزش معاصر باشد. همه اینها در قالب گردشگری ورزشی می‌تواند انتخاب سفر شما باشد. پیشنهادش از ما، انتخابش از شما.

موج‌سواری

سوار بر موج‌های چابهار

موج‌سواری از ورزش‌های محبوب آبی است. این ورزش در دسته ورزش‌های مهیج و خطرناك جای می‌گیرد و از سال 1950 كه یك رشته مستقل اعلام شد، هرساله بر تعداد طرفدارانش اضافه می‌شود. موج‌سواری در ایران در آب‌های شمالی و جنوبی به صورت محدود انجام می‌شود. بهترین موج‌های آب‌های ایران متعلق به دریای عمان در محدوده چابهار است. كیفیت موج‌های موجود در این منطقه به قدری مطلوب این رشته ورزشی است كه گاهی موج‌سواران حرفه‌ای را از سایر نقاط جهان به خود می‌كشاند. فوتبال ساحلی، دو، والیبال ساحلی، فوت وال (والیبال با پا)، تنیس ساحلی، كبدی ساحلی و هندبال ساحلی از دیگر ورزش‌هایی هستند كه با سفر به چابهار می‌توان به آنها پرداخت.

 

ادامه مطلب

 

سرزمین نخل و شروه

بوشهر

 


بوشهر این سرزمین گرم و دوست داشتنی شاید زیباترین خاک این کشور را داشته باشد که با ویژگی های فرهنگی و تاریخی منحصر به فردش همیشه محبوب مسافران بوده است.

 

بوشهر سرزمین عجیبی است. باورهای عجیبی در این سرزمین شکل گرفته و معماری شگفت انگیزی دارد. هرقدر درباره بافت تاریخی بوشهر گفته شود کم است؛ هرقدر از فرهنگ مردمان آن گفته شود، گویی ناگفته‌های زیادی مانده‎است. بوشهر سرزمین نخل و شروه‌های خلاق است.

بندر بوشهر، سرزمین شرجی و گرما، مهد دلاوران جنوب، قلمرو مروارید و نفت و گازو لنج، در حاشیه سحرانگیز خلیج فارس با صیادان سختکوشش روزهای خوش مهمانی اش را آغازکرده. از بهمن تا اواخر فروردین بهشت جنوب کشور بهترین مقصد برای یک سفر عجیب، یگانه و پرثمر است.

آنچه در مورد زیبایی های بوشهر می توان گفت در چنین مطلب مختصری نمی گنجد، اما برای آنکه تصویری از این بندر تاریخی داشته باشید، تلاش می شود بشکلی کوتاه نقاط دیدنی بوشهر را معرفی کنیم.

به فراخور قدمتی که این بندر دارد، به اسامی مختلفی از جمله رام اردشیر، ابوشهر، لیان و ری شهر و... خوانده شده، همانطور که از نام اولیه آن پیداست بنای شهر را به اردشیر ساسانی نسبت می دهند، هرچند که منابعی از آوازه بوشهر در زمان هخامنشی و داد و ستدهایی که از آن طریق با هند و آفریقای شمال شرقی انجام می شده خبر می دهند. آنچه بدیهی است این است که بوشهر به شکل کمابیش کنونی اش در زمان نادری بشکل بندری پررونق شناخته شد بوده است.

 بوشهر

ادامه مطلب

کجا چی بخوریم؟

 


غذا مهم است در سفر، چه برای گردشگران حرفه‌ای و چه برای مردم معمولی كه در زندگی‌شان سفر را برای تفریح یا كار انتخاب كرده‌اند. همیشه در غذای سفر صحبت از هزینه‌ها و سلامت نیست، اگرچه هر دو موضوع مهمی است.

غذا

رستوران تمیز انتخاب كنید

مسافر باید بتواند رستوران خوب را از بد با نگاه اول تا حدی تشخیص دهد. اولین ملاك،‌ تمیزبودن توالت‌های رستوران است. وقتی توالت یك رستوران تمیز است، یعنی آشپزخانه‌اش تمیز است و اگر كثیف است، یعنی آشپزخانه‌اش هم كثیف است. این اتفاق در زندگی روزمره ما هم رخ می‌دهد. می‌گویند در برخورد اول به ظاهر فرد نگاه كنید. منظورم گرانی لباس شخص نیست. اگر كسی كفشش ـ چه گران و چه ارزان ـ تمیز باشد، یعنی می‌توان در نگاه اول روی او حساب باز كرد. هرچند انتظار نداریم برای مثال كارگر سر ساختمان با كفش واكس‌زده از محیط كــارش بیرون بیاید.

 

ادامه مطلب

جاذبه‌های گردشگری استان کردستان

استان کردستان به لحاظ تاریخ و قدمت طولانی و جغرافیای خاص خود از مکان‌های تاریخی و طبیعی با ارزشی برخوردار است که در مناطق مختلف استان پراکنده شده‌اند.جنگل‌های بلوط، آبشارها و رودخانه‌های خروشان، چشمه‌های طبیعی و کوه‌های سر به فلک کشیده؛ طبیعت زیبا و چشم نواز استان کردستان را رقم زده و  یکی از زیباترین جلوه‌های گردشگری طبیعی ایران را در دامنه‌های زاگرس به وجود آورده است.
 


جاذبه های تاریخی و معماری منطقه که شامل قلعه‌های قدیمی، مسجدهای تاریخی، حمام‌ها و... می شوند، همراه با آیین‌ها و فرهنگ رایج بین اقوام کرد از مهم‌ترین جاذبه‌های استان کردستان است. مجموع جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، اجتماعی و فرهنگی، استان کردستان را به منطقه‌ای دیدنی تبدیل کرده که بازدید از آن برای هر گردشگری جذاب و خاطره انگیز خواهد بود.
کردستان، استانی سرسبز و خرم با وسعتی معادل 28 هزار و 203 کیلومتر مربع است که در غرب ایران و در مجاورت بخش شرقی کشور عراق قرار دارد.

 
 

ادامه مطلب

جزیره لوکس خصوصی در سیشل

ملکی خصوصی در جزیره شمالی سیشل، بهشتی بر روی زمین برای گذراندن تعطیلاتی آرام بخش می تواند باشد.طبیعت زیبا ، ساحل سفید و آبهای کریستال و شفاف،گیاهان و جانوران جالب و غیرمعمول از جمله ویژگی ها و جاذبه های این جزیره است.۱۱کلبه لوکس در اطراف این جزیره وجود دارد که در آن فضایی از انزوای [...]

ملکی خصوصی در جزیره شمالی سیشل، بهشتی بر روی زمین برای گذراندن تعطیلاتی آرام بخش می تواند باشد.طبیعت زیبا ، ساحل سفید و آبهای کریستال و شفاف،گیاهان و جانوران جالب و غیرمعمول از جمله ویژگی ها و جاذبه های این جزیره است.۱۱کلبه لوکس در اطراف این جزیره وجود دارد که در آن فضایی از انزوای کامل از همه چیز و همه کس و احساس امنیت، صلح و اتحاد با طبیعت به ارمغان می آورد و همه چیز را در لحظاتی که آنجا هستید فراموش خواهید کرد.

ادامه مطلب

جزایر پرنس استانبول

جزایر پرنس استانبول, مکان های تفریحی جهان

 جزایر پرنس استانبول

جزایر پرنس مجموعه جزایر نه گانه است که ۴ جزیره بیوک آدا ، هئیبئلی آدا ،بورگاز آدا و کینالی آدا بزرگ و مشهورترند و جمعیت این جزایر ۲۰ هزار نفراست اما در تابستان به ۵۰۰ هزار نفر هم میرسد. البته دریای مرمره جزایر زیادی دارد اما جزایر پرنس به خاطر نزدیکی به استانبول و مکانهای تاریخی و توریستی اش مشهور است.

 اینکه چرا نام پرنس داده شده ماجرای جالبی دارد در زمان امپراطوریهای بیزانس و امپراطوری ترکان اتومان شاهزاده ها و پرنس هایی که به خاطر تخت قدرت اختلاف پیدا میکردند از سوی امپراطور به این جزایر تبعید میشدند.

ادامه مطلب



نقاط دیدنی بدروم ترکیه +عکس

اگر به دنبال توصیه ها و راهنمایی های توریستی برای سفر به بدروم هستید و می خواهید از مکان های دیدنی و تفریحی شهر زیبای بدروم در ترکیه اطلاع یابید، با ما همراه شوید.

 نقاط دیدنی بدروم ترکیه, بدروم ترکیه

 1. قلعه سنت پیتر (قلعه بدروم)
این قلعه که در جنوب غربی ترکیه در شهر بدروم واقع شده است، توسط تیمارگر شوالیه ها در سال 1402 ساخته شد و قلعه سنت پیترز نام گرفت. در بازدید از این قلعه به حال و هوای تاریخی جنگ های ترکان سلجوقی برمی گردید. می توانید از اشیای قدیمی و کلکسیون ظروف شیشه ای باستانی موجود در آن دیدن کنید. نمای بندر بین المللی و لنگرگاه از این قلعه برای شما سوژه زیبایی برای عکس گرفتن است. آن را از دست ندهید.

  نقاط دیدنی بدروم ترکیه, بدروم ترکیه

 2. گشت با قایق
با تورهای روزانه قایق سواری می توانید به بازدید از سواحل زیب، غواصی و شنا در آبهای نیلگون بدروم بروید. ماهیگیری کنید و از عجایب زیر آبی عکس بگیرید و انواع ورزش های آبی را انجام دهید. در اغلب تورهای قوایق سواری استفاده از لوازم غواصی رایگان است.

 

ادامه مطلب