شهرهای شناور جهان

حدود 70 درصد از سطح زمین را آب پوشانده است. با این حال تصور شهری شناور در آب همچنان جادویی و خیالی به نظر می‌رسد. در این شهرها اغلب قایق‌ جای خودرو را گرفته‌ و خیابان‌ها از جنس رودخانه هستند. در شهرهای شناور آهنگ زندگی آرام و دلپذیر است و ترافیکی هم اگر هست ازدحام قایق است و آب و پارو ... در این مطب نگاهی داریم به 12 شهر بزرگی که آب شریان‌های حیاتی آنان را شکل می‌دهد.


گلد‌کست در استرالیا

گلدکست از روزگاران قدیم زیستگاه بومیان استرالیا بوده ‌است. جاذبه‌های گردشگری و طبیعی زیاد این شهر را اکنون به یک مرکز تفریحی گران‌قیمت تبدیل کرده است.

 

 

شهرهای شناور جهان

 

 

ادامه مطلب

 

انگکور وات، کامبوج محلی شگفت انگیز

انگکور محوطه‌ای باستانی در کامبوج است که مجموعه‌ای از بقایای پایتخت‌های باستانی امپراتور خمر را که بین قرن‌های نهم تا پانزدهم میلادی ساخته شده‌اند، در خود جای داده است. محوطه باستانی انگکور در سال 1992 به خاطر شرایط استثنایی‌اش، به طور هم‌زمان در فهرست میراث جهانی و میراث در خطر یونسکو ثبت شد و در سال 2004، پس از دوازده سال مرمت و بازسازی از فهرست میراث جهانی در خطر خارج شد. این ویرانه‌های باستانی در میان جنگل‌ها و مزارع کشاورزی شمال دریاچه بزرگ کامبوج و در نزدیکی شهر سیم‌راپ امروزی واقع شده‌اند.

 کامبوج,انگکور وات,انگکور وات کامبوج

   کامبوج,انگکور وات,انگکور وات کامبوج

 

ادامه مطلب

زیباترین سواحل دنیا - شهر ساحلی کنکان، مکزیک

زیباترین سواحل دنیا,زیباترین ساحل های دنیا,شهر ساحلی کنکان

 

کنکان (Cancun) شهری است در شرقی ترین نقطه کشور مکزیک. به عبارت دیگر اگر می خواهید اولین اشعه خورشید که هنگام طلوع به مکزیک می تابد را ببینید، کافی است شبی را در کنکان بگذرانید.

 

 زیباترین سواحل دنیا,زیباترین ساحل های دنیا,شهر ساحلی کنکان

ادامه مطلب

کشورهای بندانگشتی !

کشورهای بندانگشتی

  - قاره سرسبز اروپا به دلیل برخورداری از طبیعت شاداب وگونه گونی فرهنگ دارای جذابیتهای فراوانی برای جلب توریست است.
در این میان نقش کشورهای کوچک اروپایی در صنعت گردشگری بسیار برجسته است این کشورها که حتی به اندازه یک شهر نیز نیستند به دلیل استفاده از صنعت توریسم جزو ثروتمند ترین کشورها و دارای استانداردهای بالای زندگی هستند .با هم نگاهی می اندازیم به کوچکترین کشورهای اروپایی

ادامه مطلب

 

جاذبه های گردشگری آمریکای جنوبی

 امروزه مي‌توان خيل عظيم گردشگراني را ديد که از شمال قاره آمريكا به سوي جنوب اين قاره حرکت کرده و علاوه بر مکزيک فصل تازه‌اي در مسافرت‌هاي گردشگري در کشورهاي آمريكاي لاتين باز کرده‌اند.
بهره‌مندي از جاذبه‌هاي ديدني و تاريخي متعدد آمريكاي لاتين منظره‌اي را به وجود آورده که گردشگران مي‌توانند با مشاهده آنها همه آن چيزي که در مسافرت‌هاي تفريحي به قاره اروپا مي‌بينند را يکسره تجربه کنند و در برخي موارد شايد بيشتر از آن.
آنچه را که در ادامه مي‌خوانيد توضيحاتي در مورد مناطقي است که يک علاقه‌مند به جاذبه‌هاي آمريكاي‌جنوبي نيازمند شناخت آنهاست.
اوکزاکا، مکزيک
ايالت اوکزاکا، در بخش جنوب شرقي مکزيک قرار گرفته و يکي از کهن‌ترين شهرهاي مکزيک با تنوع فرهنگي زياد است. اين منطقه که در فهرست ميراث جهاني يونسکو نيز به ثبت رسيده است، 1500 قبيله اصيل بومي ‌مکزيک را در خود جاي داده است. قبايلي که هنوز هم به شيوه نياکان خويش زندگي مي‌کنند. اين تنوع فرهنگي فرصت مناسبي را براي گردشگران به وجود مي‌آورد تا آگاهي خود را از گذشته اين کشور افزايش داده و از جشنواره‌ها و غذاهاي گوناگون آن لذت ببرند. اين شهر مکان مناسبي براي تحليل و بررسي تاريخ و شناخت مناطق باستاني تمدن‌هاي کهن اين کشور همچون مونت آلبان و ميتلا است.
 شهر باستاني تيکال، گواتمالا

 آمریکای جنوبی,جاذبه های گردشگری آمریکای جنوبی

ادامه مطلب

خوشمزه ترین موزه های دنیا +عکس

خوشمزه ترین موزه های دنیا, موزه شکلات

 فرهنگ موزه رفتن در بسیاری از کشورهای دنیا با زندگی مردم عجین شده است به همین دلیل مثلا در کشرهای اروپایی موزه ها با تنوع موضوع سعی می کنند بازدید کنندگان بیشتری را به خود جلب کنند
شکلات یکی از مهمترین دستاوردهای بشر است البته این فقط یک نقل قول از روی خوش اشتهایی نیست بلکه به شهادت دانشمندان این ماده مغذی نشاط بخش و ضد سرطان است.

ادامه مطلب

تصاويري جالب و هنري از هنرنمايي با استفاده از اجزاي طبيعت در دنياي طبيعت
 

ادامه مطلب

 

باغ زیبای چهار فصل در انگلستان

باغ چهار فصل یک باغ استثنایی است نه به سبب  زیبایی و هارمونیک بودن آن بلکه به دلیل  اینکه این باغ زیبا با زحمتهای فقط 2 نفر ساخته ودر حومه والسال در غرب انگلستان واقع شده است. این باغ در واقع حیاط پشتی خانه تونی و ماری نیوتون است . علاقه فراوان تونی و ماری نیوتون به گلکاری و باغبانی موجب شد تا آنها تمام فنون این کار را با هم و بدون کمک دیگران یاد گرفته و در طول 20 سال این باغ بی نظیر را آماده کنند. این باغ دارای 3000 نوع گل و گیاه زیبا و بی نظیر است. این گیاهان شامل انواع گلها , درختان , بوته ها و گیاهان تزئینی زیباست که فقط در مساحت 46 در 17 متری این باغ پراکنده شده اند. ماری و تونی بمدت 20 سال هر بهار گیاهان جدیدی را به باغ اضافه کرده و از این گیاهان مراقبت کرده اند بخصوص در فصل زمستان که سرمای آن موجب از بین رفتن بسیاری از گلها و گیاهان حساس میشود . آنها حتی بسیاری از این گیاهان را با کیسه یا پتو پوشانده اند تا بتوانند آنها رااز سرمای زمستان درامان نگاه دارند. این زوج هرسال در روز های خاصی باغ چهار فصل را روی عموم باز می کنند. ورودی این باغ 3 پوند برای بزرگسالان و رایگان برای کودکان است .

 

ادامه مطلب

 

خیابان چترهای رنگی در پرتغال

آثار هنری فقط متعلق به موزه نیستند. بلکه آنها را در خیابان ها نیز می توان یافت که به «آثار هنری خیابانی» یا Street Art مشهور هستند.عکس زیبا و دلفریبی که می بینید متعلق به خیابانی در شهر Agueda پرتغال است. این هنر خیابانی، جزئی از مراسم جشنی است که در ماه جولای در این شهر برگزار می شود.عکس کاملا گویای محیط دوست داشتنی آنجا است. آثار هنری خیابانی محدود به چترهای رنگارنگ نمی شود. مثال های زیادی از این آثار را در شهرهای خودمان (ساخته اشخاص یا شهرداری) می توانیم پیدا کنیم که بخشی از آنها به

« دیوارنگاری» یا گرافیتی مشهوراند.


 
 

 

 

ادامه مطلب

آسمان خراش های بزرگ هنگ کنگ

ادامه مطلب

 

تصاویر موزه ای شگفت‌انگیز در ژاپن

موزه,موزه هاي عجیب,موزه هاي عجیب و شگفت‌انگیز


موزه شگفت‌انگیز ژاپن مابین توکیو و کوه‌ فوجی احداث شده و در واقع کلکسیونی از ابداعات و نوآوری‌های ژاپنی‌هاست.
اگر در ژاپن زندگی یا به این کشور سفر کرده باشید، بی‌تردید اشیایی که در این تصاویر مشاهده می‌کنید، برای شما آشنا هستند.
این بوستان در مساحت بزرگی احداث شده تا به موزه‌ای عجیب و شگفت‌انگیز تبدیل شود. این موزه شگفت‌انگیز و جالب کار هنرمندان مختلف ژاپنی را در خود جمع‌آوری کرده است.این موزه بین توکیو و کوه فوجی قرار دارد و هر ساله شمار زیادی گردشگر را به خود جذب می‌کند.

موزه,موزه هاي عجیب,موزه هاي عجیب و شگفت‌انگیز

تصاویر موزه ای شگفت‌انگیز در ژاپن

موزه,موزه هاي عجیب,موزه هاي عجیب و شگفت‌انگیز

ادامه مطلب

زیبایی های شگفت انگيز جزیره یاکوشیم


یاکوشیما جزیره ای در ژاپن است که طبیعت بسیار زیبایی دارد. از حیواناتی مانند گوزن و میمون گرفته تا کوهستان های زیبا و آبشار و چشمه های کم نظیر، که سالانه ۳۰۰۰۰۰ نفر را به این منطقه جذب می کند.

تصاوير جزیره یاکوشیما در ژاپن

یاکوشیما,یاکوشیما جزیره ای در ژاپن

ادامه مطلب

صعب العبور ترین عبادتگاه های جهان +عکس

 صومعه عبادتگاه مكانهاي زيارتي و گردشگري

صومعه عبادتگاه مكانهاي زيارتي و گردشگري

 "متروا" در زبان یونانی به معنی "معلق در هوا" یا "در بهشت بالای سر" می باشد. متروا مجموعه ای از 6 صومعه و مهم ترین مجموعه صومعه ارتودوکس شرقی است. این صومعه که بر فراز سنگ ماسه های طبیعی ستون مانند واقع شده اند مکانی برای تفکر و عبادت بوده اند.

 صومعه عبادتگاه مكانهاي زيارتي و گردشگري

 در گذشته دسترسی به متروا بسیار دشوار بود و افراد ناچار بودند با قرار دادن چندین نردبان بر روی هم یا استفاده ار تورهای بزرگ به آنجا بروند. ولی در دهه 1920 ساختارهایی پله مانند روی سنگ ها ایجاد و دسترسی به صومعه ها راحت تر شد.

  صومعه عبادتگاه مكانهاي زيارتي و گردشگري

 صومعه عبادتگاه مكانهاي زيارتي و گردشگري

ادامه مطلب

 احتمالا در نگاه اول، به نظر شما هم این برج های دو قلو بیشتر به طرحی اولیه و یا تصویری 3 بعدی شبیه اند. اما حالا این پروژه تکمیل شده و شاهد روشن شدن چراغ واحد های آن توسط ساکنینش هستیم.

برج های Absolute توسط دفتر معماری MAD که یک شرکت چینی است طراحی شده اند و حالا در شهر در حال توسعه "میسیساگا" (Mississauga) که در حومه تورنتو در کانادا واقع شده، شاهد افتتاح آنها هستیم.

آشنایی با پروژه  

Absolute Towers - Narenji 1.jpg

میسیساگا در حومه تورنتو، در واقع شهری است که ابتدا یک منطقه مسکونی به دور از شلوغی و آلودگی بوده. اما حالا با توسعه‌ای که از سال 1974 در آن صورت گرفته، خود در حال تبدیل شدن به شهری دیگر و منطقه‌ای توسعه یافته است. شهری که از این پس میزبان این دو آسمانخراش 170 و 150 متری است که به ترتیب دارای 56 و 50 طبقه هستند.

برج های Absolute با کاربری مسکونی طراحی شده اند و هر طبقه از آنها با گردشی تدریجی، نمای محدب و دارای انحنای آنها را به وجود آورده. نمایی که طراحان از ابتدا بر متفاوت بودنش تاکید بسیار داشته اند و خواهان پرهیز از ساخت یک برج مکعب شکل یا ایجاد یک حجم مصنوعی و افزودن یک نمای بی روح دیگر به شهر بوده اند.

ادامه مطلب

روستای قلعه چشمه

روستای قلعه چشمه

 

 


یک روستای کوهستانی با آب و هوایی خنک و مناظری که تا چشم کار می کند جنگل و سرسبزی است و صدای شرشر چشمه و آبشار. دلتان هوای سفر به چنین منطقه دنجی را کرده؟ پس یک بلیط به مقصد کرمانشاه و شهرستان پاوه بگیرید و سراغ روستای دشه بروید.


 

روستای دشه (Deshah) در حدود 10 کیلومتری شهرستان پاوه در شمال غربی استان کرمانشاه قرار دارد. روستایی با 2هزار نفر جمعیت که اگر پایتان به آن برسد، پیش از هر چیز جنگل‌های سبز تپه‌ول را می بینید که رو به روی روستا قد علم کرده و مشرف بر این روستا هستند.

روستای قلعه چشمه

ادامه مطلب

وحشتناک ترین باغ دنیا!

باغ ترسناک

تصور شما از نامی شبیه «جزیره عروسک ها» چیست؟ یک نام فانتزی دخترانه که به دنیای کارتونی بچه ها مربوط می شود یا اسمی که احتمالا قرار است روی یک شهربازی گذاشته شود؟

مکزیکی ها پیش از آنکه این نام برای یک شهربازی دخترانه در نظر گرفته شود، آن را روی وحشتناک ترین جاذبه توریستی دست سازشان گذاشته اند! شهری که نماد گردشگری سیاه در مکزیک به شمار می رود و شما را به دیدن هزاران عروسک زشت حلق آویز دعوت می کند!

 

 

جزیره عروسک ها، با نام دون ژولیان سانتانا عجین شده است. مرد گوشه نشینی که دنیا و خانواده اش را ترک کرد تا پنجاه سال از عمرش را صرف ساخت چنین باغ وحشتناکی کند. اطرافیان دون می گویند که گوشه نشینی او درست از زمانی آغاز شد که او شروع به جمع آوری عروسک های کهنه از زباله دان های شهر کرد.

ادامه مطلب

پارک جنگلی قرق

پارک جنگلی قرق در 24 کیلومترى شرق گرگان و در مسیر جاده اصلى گرگان - مشهد قرار دارد که در آن 36 گوزن نگهداری می شود. پارک جنگلى قرق از تفرجگاه‌هاى مهم گرگان است.

 

  • پارک جنگلی قرق
  • پارک جنگلی قرق
  • پارک جنگلی قرق
  • پارک جنگلی قرق
  • پارک جنگلی قرق
  • پارک جنگلی قرق
  • پارک جنگلی قرق
  • پارک جنگلی قرق
  • پارک جنگلی قرق
  • پارک جنگلی قرق
 

مسجد آقا بزرگ کاشان

مسجد آقا بزرگ در خیابان فاضل نراقی کاشان واقع است. ساختمان این مدرسه مربوط است به دوره قاجاریه که با سرمایه شخصی به نام حاج محمد تقی خانبان طی سال های 1250 تا1260 قمری جهت استفاده نماز جماعت و درس و بحث داماد خود ملامهدی نراقی دوم، برادر ملااحمد نراقی ملقب به آقا بزرگ بنا شده و به این نام معروف گردیده است.

 

  • مسجد آقا بزرگ کاشان
  • مسجد آقا بزرگ کاشان
  • مسجد آقا بزرگ کاشان
  • مسجد آقا بزرگ کاشان
  • مسجد آقا بزرگ کاشان
  • مسجد آقا بزرگ کاشان
  • مسجد آقا بزرگ کاشان
  • مسجد آقا بزرگ کاشان
  • مسجد آقا بزرگ کاشان
  • مسجد آقا بزرگ کاشان
  • مسجد آقا بزرگ کاشان
  • مسجد آقا بزرگ کاشان
  • مسجد آقا بزرگ کاشان
  • مسجد آقا بزرگ کاشان
  • مسجد آقا بزرگ کاشان
  • مسجد آقا بزرگ کاشان
  • مسجد آقا بزرگ کاشان
 

هندوستان کوچک ایران!

شهرستان نیکشهر

 

 

 


چشمه‌های آبگرم، آبشار و آب معدنی و گوگردی در شهرستان نیکشهر سیستان و بلوچستان وجود دارد که همواره در فصول مختلف پذیرای گردشگران است.


 

 

گردشگری سلامت نوعی از گردشگری است که به منظور حفظ بهبودی و حصول مجدد سلامت جسمی و ذهنی فرد در مدت بیش از 24 ساعت و کمتر از یک‌سال صورت می‌گیرد. گردشگری تندرستی شامل سفر به دهکده‌های سلامت و مناطق دارای چشمه‌های آب معدنی و آبگرم برای رهایی از تنش‌های زندگی روزمره و تجدید قوا بدون دخالت و نظارت پزشک است.

چشمه‌های آبگرم یکی از زیباترین و در عین حال اعجاب انگیزترین جلوه‌های طبیعی جنوب سیستان و بلوچستان به‌شمار می‌رود که همواره مقصد گردشگری مردم استان و گردشگران دیگر نقاط ایران است.

ادامه مطلب

معماری حصیری
 

 شركت " لانگ ابرجر" كه در سال 1973 پایه گذارى شد سردمدار همه بازارهاى آمریكاو بزرگترین و مهمترین آنها در امر نمایش و فروش سبدها ، زنبیل ها و انواع تورهاى دستباف و صنایع دستى است ، و انواع محصولات و لوازم خانگى را با شیوه هاى متفاوت براى سبك هاى خاصى از زندگى ارائه مى كند . 


تقریباً در حدود 45000 مشاور مستقل مربوط به منزل مسكونى در سرتاسر این كشور وجود دارد كه محصولات شركت یاد شده را مستقیماً و بی واسطه به مشتریان عرضه مى كند . عملیات ساخت و ساز جایگاه اصلى شركت " لانگ ابرجر" كه یك ساختمان هفت طبقه است در اكتبر 1995 آغاز شد كه نمای آن عیناً تقلید شده پروژه پیشین   شركت براى ساختمان میانى" بازار سبد " است و تحقق رویاى همیشگى بنیانگذار شركت ساختمان پروژه در دسامبر سال 1997 آغاز شد .این ساختمان در یك مجموعه پارك گونه در " نیویورك" با نام اوهیو مستقر شده ، وهر ساله هزاران نفر از آن بازدید می كنند . زمین پوشیده شده این ساختمان كه زیرساخت و ساز قرار گرفته 25 جریب فرنگى (در حدود 10 هكتار) مساحت داردو بین 8000 تا 9000 تن وزن این بنا را بر روى خود تحمل مى كند .

ادامه مطلب