کوکنهوف یکی از پارک‌های دیدنی کشور هلند

کوکنهوف (به هلندی: Keukenhof) یا باغ اروپا، یکی از پارک‌های دیدنی کشور هلند در نزدیک شهرهای لیسه و لایدن است که هر ساله با آغاز بهار (در اول فرودین) به مدت ۲ ماه بازگشایی می‌شود معمولا از ۲۲ مارس تا ۲۰ مه این مجموعه باز است و در آن هزاران لاله رنگی از انواع مختلف به نمایش در می‌آید. در این دوماه حدود ۷۰۰ هزار نفر از این باغ بازدید می‌کنند. هر سال ۷ میلیون پیاز لاله در محوطه‌ای به وسعت ۳۲ هکتار کاشته می‌شوند که پس از شکفتن گل‌ها این پارک منظره‌ای بدیع را می‌یابد.

 

نمایی از پارک کوکنهوف در هلند

 کوکنهوف,باغ کوکنهوف,گردشگری

ادامه مطلب

آبشار مک‌وی

آبشار مک‌وی که در پارک ایالتی جولیا فایفر (Julia Pfeiffer) واقع شده از نهر «مک‌وی کریک» سرچشمه می‌گیرد. این آبشار همچنین به نام آبشار «جزرو مدی» نیز شهرت یافته است. مک‌وی یکی از دو آبشار این ناحیه است که تا بدین حد به اقیانوس نزدیک است. آبشار دیگر با نام آبشار آلامر (Alamere Fall) واقع در ناحیه مارین کانتی است.علت نام گذاری این آبشار هم همین مسئله است چرا که درست در نزدیکی جایی که جریان‌های جزر و مدی اقیانوسی رخ می‌دهند فرو می‌ریزد. در حدود دو دهه پیش جریان آب آبشار مک‌وی مستقیما و با فشار به داخل اقیانوس می‌ریخت ولی به دنبال آتش سوزی 1983 و رانش زمین در سال 1985 که هر دو در این نقطه روی دادند تغییراتی اندک در مسیر حرکت آن ایجاد شد. آبشار مک وی یکی از معدود آبشارهای جهان است که مستقیما به دل اقیانوس می‌ریزند.
 
آبشار مک‌وی که 26 متر ارتفاع دارد در یک خلیج کوچک خوش منظره قرار گرفته که نمای آن بویژه از بالا بسیار زیبا و تحسین برانگیز است. هیچ مسیر مشخص و راحتی برای دسترسی به زمین این ناحیه وجود نداشته و می‌بایستی از قابق برای رسیدن به ساحل این نقطه استفاده کرد، هر چند در همین نقطه یک مسیر مشخص تعبیه شده که دید خوبی رو به آبشار و مناظر اطراف دارد. این منطقه تمام طول سال توسط گردشگران مورد بازدید قرار می‌گیرد.

 تصاویری از آبشار مک‌وی

آبشار مک‌وی,تصاویر آبشار مک‌وی

ادامه مطلب

زیباترین صخره دنیا

زیباترین صخره دنیا,گردشگری

  ال پنیول (El Peñol) یا صخره گواتاپه (Guatapé) مابین دو شهر گواتپه و ال پینول، در استان "آنتیوکویا "کشور "کلمبیا" واقع شده است. این صخره 10 میلیون تنی با ارتفاع تقریبی 200 متر که از کیلومترها دورتر قابل مشاهده است و از جاذبه های توریستی پر طرفدار و معروف این منطقه است.

ادامه مطلب

  زیباترین سواحل آفریقا

 کسانی که اهل سفر و گردشگری هستند همیشه به دنبال مکان هایی جدید برای گشت و گذار هستند تا بتوانند لحضات خوبی را در آن سپری کنند. در مورد پیدا کردن مکان های جدید برای گشت گذار اغلب افراد به سراغ کشورهای اروپایی و آمریکای لاتین و گاهی آسیای شرقی می روند. در این میان کمتر کسی به قاره پهناور آفریقا توجه می کند. با وجود اینکه آفریقا نسبت به قاره های دیگر کمتر مورد توجه گردشگران و مسافران قرار می گیرد اما دارای مکان های دیدنی بسیار زیادی است که از دور از نظرها قرار گرفته اند.


در ادمه این مطلب به برخی از زیباترین سواحل قاره آفریقا اشاره خواهیم کرد.


1. ساحل بل مار در موریس
موریس یک جزیره زیبا در اقیانوس هند و در نزدیکی سواحل آفریقا است. این کشور کوچک بارها مورد استعمار کشورهای انگلیس و پرتغال بوده است و تاثیرات دوران استعمار در گوشه و کنار این کشور هنوز مشخص است. اگر به سواحل آرام و زیبا علاقه دارید و دوست دارید ساعت ها وقت خود را با آرامش در کنار آب های آرام بگذرانید جزیره موریس را فراموش نکنید. ساحل بل مار در مرز شرقی این کشور بهترین گزینه است.

 بهترین و زیباترین سواحل آفریقا,گردشگری,تور گردشگری

ادامه مطلب