همه چیز درباره کاخ ساسانی سروستان

کاخ ساسانی سروستان

معرفی کاخ ساسانی سروستان

کاخ ساسان یا به روایتی دیگر کاخ سروستان، در ۹ کیلومتری استان فارس در شهر سروستان واقع شده است و در دشتی وسیع در مسیر روستای نظر آباد واقع شده است. این کاخ قدیمی ترین گنبد آجری کشور است و در زمان پادشاهی بهرام گور از سلسله ی ساسانیان ساخته شده است.

ادامه مطلب

کشف آثاری از دوره مادها در همدان

ایران قدمت طولانی دارد این را می شود از شهرهای باستانی و آثار تاریخی اش فهمید. در هر کدام از شهرهای ایران آثار تاریخی زیادی پیدا می شود و یکی از تاریخی ترین شهرهای کشورمان همدان است. اسم همدان با هگمتانه و مادها گره خورده است، مردمانی که می گویند یکی از اولین اقوام ایرانی بودند و هگمتانه در همدان را به پایتختی انتخاب کرده اند. در کاوش هایی که در روزهای اخیر انجام شده برای اولین بار باستان ‌شناسان توانستند در همدان و در میدان امام این شهر آثاری را پیدا کنند که متعلق به دوره مادها است.

آثار مادی در همدان

ادامه مطلب

افسانه ی کوه تاراناکی

نیوزلند یکی از آخرین کشورهایی است که انسان به آن، پا گذاشت و در نتیجه طبیعت اعجاب انگیز و بکرتری نسبت به دیگران مناطق جهان دارد. کوه تاراناکی یا به عبارتی کوه اگمونت، یکی از جاذبه های طبیعی نیوزلند است که شهرت جهانی دارد.

کوه تاراناکی

 

ادامه مطلب

۱۰ نکته مهم برای سفر به مسکو

مسکو، پایتخت کشور روسیه است و به شهری که هرگز نمی خوابد، شهرت دارد.مسکو به نظر خیلی از کسانی که به این شهر سفر کرده اند، دروازه ای به سوی تجربه ی سفری به معنای واقی ماجراجویانه است. می خواهیم ۱۰ نکته ی مهم درباره ی سفر به شهر مسکو را با شما در میان بگذاریم تا سفر بهتری به این شهر داشته باشید

مسکو

ادامه مطلب

راهنمای مسافرتی لائوس

لائوس کشوری کوهستانی در جنوب شرقی آسیاست و سفر به آن از خیلی از جهات شما را به زمان های گذشته می برد. در اینجا سبک زندگی سنتی ای را می بینید که در دیگر مناطق اثری از آن پیدا نمی شود. حتی در پایتخت این کشور هم خبری از هیاهو و شلوغی دیگر پایتخت ها نیست. شاید کشوری مثل لائوس را در هیچ جای دیگر دنیا نتوانید پیدا کنید کشوری که پر از مردمان مهربان، میراث فرهنگی اسرار آمیز و مکان های مقدس جذاب است.

لائوس

 

ادامه مطلب

ورشو ، پایتخت لهستان که بارها از مرگ به زندگی بازگشته است ‏

ورشو ، شهریست که بارها از نو متولد شده است و می توان گفت از خاکستر برخواسته است. طی قرن ها ، این شهر مورد تهاجم و غارت نیروهای مختلفی از سوئد گرفته تا فرانسه و روسیه قرار گرفته است و حتی در اثر بمباران های آلمانی ها در جنگ جهانی دوم آسیب سنگینی دید. اما امروزه ورشو یک شهر جدید ، سرزنده و شاد است که از تمام آسیب هایی که دیده بود رها شده و به زیبایی بازسازی شده است به طوری که شاید اصلا به نظر نرسد بارها در جنگ های مختلفی قرار گرفته است. در بین جاذبه های گردشگری شهر ورشو ، شهر قدیمی با کاخ ها ، کلیساها و قلعه هایش از جمله جاهاییست که هیچکس نباید بازدید از آن را از دست بدهد.

 

ورشو ، پایتخت لهستان که بارها از مرگ به زندگی بازگشته است ‏