مالدیو

مالدیو,دیدنیهای مالدیو,جاهای دیدنی مالدیو

مجمع الجزایر مالدیو را 1200 جزیره روی اقیانوس هند تشکیل می‌دهند که به شکل یک پرنده در حال پرواز دیده می‌شوند که البته از میان این همه جزیره، تنها 202 جزیره از آنها مسکونی است.

مالدیو هم از نظر جمعیت و هم مساحت کوچک ترین کشور قاره آسیاست و زمین های این کشور به طور میانگین 1/5 متر از سطح دریا ارتفاع دارند، بنابراین کم ارتفاع ترین کشور جهان به شمار می‌آید به طوری که بلندترین نقطه این کشور تنها 2/4 متر ارتفاع دارد.

ادامه مطلب

گلوگاه؛ هزاران سال تاریخ و طبیعت

گلوگاه را شهر گلاب می نامد و معتقدند «گلو» در نام این شهر اشاره به گلاب دارد. این شهر در منطقه ای که در دوره اسلامی کبود جامه یا پنجاه هزار نامیده می شد، قرار گرفته و در حقیقت جانشین شهر تاریخی نامیه است که بعد از تمیشه در این منطقه بزرگترین شهر قرن اول هجری بوده است.

 ظاهرا این شهر بعد از حمله مغول به ایران از بین رفته و مردم آن پراکنده شده اند. آثار خرابه ها، سکه ها و ادوات دیگری که به دست آمده، قدمت این محل را به 1254 سال پیش می رساند.

اکثر اهالی گلوگاه ترک زبان هستند. آنها جزء ایل و طایفه عمرانلو اند و عمده کمی از اهالی این شهر هم به طایفه ای به نام کلبادی ها و عده ای دیگر به طایفه گلو (Golo) می رسند. به جز این ها بقیه اهالی گلوگاه مهاجرند و از جاهای دیگر به این منطقه آمده اند.

 گلوگاه,گردشگری,تور گردشگری

ادامه مطلب

جاذبه های گردشگری روستای هرانده

روستای هرانده در ۱۲۰ کیلومتری شرق تهران و ۱۲ کیلومتری جنوب غربی فیروزکوه قرار دارد. روستایی با جاذبه‌های گردشگری فراوان مثل غارهای متعدد و رودخانه‌های پرآب و دره‌های زیبا و مردمی خونگرم… دشت بورنیک، مزارع منطقه و رودخانه نمرود نیز از دیگر دیدنی‌های روستای هرانده هستند. روستای هرانده از طریق جاده دماوند – فیروز کوه نرسیده به روستای نمرود قابل دسترسی است.

جاذبه های گردشگری روستای هرانده,گردشگری,تور گردشگری

ادامه مطلب

سفر به «شش پیر» شیراز

 کجا سفر برویم؟ شش پیر! این اسم عجیب و غریب که چیز زیادی هم درباره وجه تسمیه آن وجود ندارد، مربوط به چشمه ای است که در استان فارس قرار گرفته و اتفاقا یکی از مهترین و پر آب ترین منابع آب سطحی دائمی این استان به شمار می آید.
 چشمه ای که در 8 کیلومتری شمال روستای «برشنه» از توابع بخش همایجان قرار دارد و از میان شکاف های کوه به آرامی بیرون می آید و چندمتر پایین تر از سرچشمه رودخانه ای خروشان به راه می افتد که هر تازه واردی را به هیجان می آورد.

 چند کلمه کلیدی

ادامه مطلب

آبشار زیبای پونه زار

آبشار پونه زار

آبشار پونه زار در دره زیبایی به همین نام و در دل ارتفاعات سر به فلک کشیده زاگرس مرکزی قرار گرفته است .

اگر از شهر فریدون شهرکه با 2530 متر ارتفاع از سطح دریا ، که مرتفعترین شهر کشور بوده و در 160 کیلو متری غرب اصفهان واقع گردیده است به سمت غرب حرکت کنیم ، پس از پشت سر گذاردن روستای چغیورت و در بند و در مسیری بسیار زیبا و کوهستانی به طول حدود 20 کیلو متر به پونه زار میرسیم مسیری که حدود 2 کیلو متر آخر ان را باید پیاده طی کنیم.تا به چشم انداز بسیار زیبای آبشار پونه زار برسیم .

آبشار زیبایی که با بیش از ده ها متر ارتفاع از چشمه ساران فراوان ارتفاعات زاگرس و آب حاصل از ذوب برفها و یخچال های قلل سر به فلک کشیده آن منشا گرفته و پس از طی مسافتی نه چندان طولانی به رود وهرکان در قعر دره های عمیق کوهستان های متراکم غرب استان اصفهان میریزد.

 

 

کهگيلويه و بويراحمد

مکان های تفریحی ایران, مکان های دیدنی ایراناستان کهگيلويه و بويراحمد با آب و هواي دلپذير و بهاري مي تواند پيشنهادي بيادماندني براي مسافران  باشد. م اينك 18 كيلومتري شمال شهر كوهستاني ياسوج يعني ارتفاعات كوه دنا پوشيده از برف است و هر چه از دامنه‌هاي دنا به سوي شهر حركت كنيد برف جاي خود را به چشمه ساران و نهرهاي زيباي آب مي‌دهد.

 استان کهگيلويه و بويراحمد با آب و هواي دلپذير و بهاري مي تواند پيشنهادي بيادماندني براي مسافران  باشد.

ادامه مطلب

جزیره‌ای در آشیانه هواپیما‌های جنگی!

جزیره گرمسیری

خارج از این آشیانه، ببخشید! این جزیره گرمسیری... برف در حال باریدن است در حالی که مردم در اینجا کنار ساحل زیبا دراز کشیده‌اند و از گرمای خورشید لذت می‌برند!


 

 

سواحل شنی، آب زلال، درختان نخل و... چگونه تداعی تابستانی گرم با خورشید تابان در میان سرمای سخت کشوری روسیه می‌کند. نگاه کنید! اینجا دقیقا مانند یک جزیره گرمسیری به نظر می‌رسد.

این جزیره زیبا در سال 2004 به روی عموم مردم باز شده است. زمان ساخت  و طراح آن مشخص نیست. ولی باید به طراح و طراحان آن آفرین گفت. این جزیره دست ساز خدمات بی‌نظیری از قبیل؛  خدمات تفریحی، آسایشی، بازی، خرید و ... را به  بازدیدکنندگان و توریست‌ها ارائه می‌دهد.

ادامه مطلب

روستای کنگ؛ ماسوله ای متعلق به قبل از اسلام

روستای کنگ

روستای ییلاقی کنگ از توابع بخش طرقبه شهرستان مشهد در 19 کیلومتری غرب طرقبه و 29 کیلومتری مشهد، ماسوله ای است متعلق به قبل از اسلام.

روستای کوهستانی کنگ در دامنه جنوبی رشته کوههای بینالود با آب و هوایی کوهستانی در ارتفاع 1700 متری از سطح دریا واقع شده است. 

کنگ یکی از روستاهای زیبا و ییلاقی دهستان شاندیز است که به شکل پلکانی در دامنه کوه بینالود با قدمتی مربوط به پیش از اسلام استقرار یافته است.

 

ادامه مطلب

دیدنی‌های کمتر دیده شده مشهد

مشهد

مشهد بدون شک یکی از اولین گزینه های سفر برای ایرانی ها است. شهری که با وجود بارگاه مقدس امام هشتم(ع) به گردشگرپذیرترین شهر کشور تبدیل شده است.

این بار اگر گذارتان به مشهد افتاد بعد از زیارت دیداری هم از دیگر مکان های دیدنی این شهر داشته باشید. این شهر زیارتگاه‌های دیگری دارد مانند گنبد خشتی،‌ پیر پالان‌دوز،‌ گنبد سبز،‌ خواجه ربیع، خواجه اباصلت و خواجه مراد. ما در اینجا چند نمونه از دیدنی های ناشناخته مشهد را به شما معرفی می کنیم.

 

ادامه مطلب

روستای عجیب و زیبا در زیر صخره ها !
روستای Setenil de las Bodegas در استان Andalucía ، در داخل سنگ ها ساخته شده است.
وقتی وارد خانه هایشان می شوید صخره ها را می بینند، وقتی در شهر قدم میزنید از روی صخرها عبور می کنید.
روستای زیبا و عجیب  Setenil یکی از محبوبترین جاذبه های توریستی اسپانیا است. این روستا در میان یک صخره بسیار بزرگ قرار دارد و بسیاری از خانه ها به طور مستقیم در سنگ هستند. روستاییان اینجا زندگی عادی خود را سپری میکنند و  برخی از آنها حتی باغ های زیتون بر روی سقف خانه های خود دارند.
شهر دارای قلعه خراب شده است که در بالای یک تپه ایستاده، در کنار کلیسا قرار دارد. جاذبه های دیگر این شهر خانه های غار، برج عرب و مخزن است.

روستای Setenil,جاذبه های توریستی اسپانیا

جاذبه های توریستی اسپانیا

ادامه مطلب

عجیب ترین جاذبه های طبیعی جهان !

 آیا تاکنون روی آب لی‌لی بازی کرده اید؟ نقطه های زرد، قهوه ای و سبز رودخانه خالدار در بریتیش کلمبیا در روزهای تابستان به گونه ای تغییر شکل می دهد و این کار را برای شما آسان می کند. این رودخانه همچون دیگر رودخانه های دنیا آبی رنگ با تپه های سرسبز و شن های سفید نیست. یا مثلا غاری که به تازگی کشف شده است کریستال های گچی عظیم الجثه ای دارد که در هیچ جای دیگر دنیا نمی توان نمونه های آن را پیدا کرد.
میلیاردها سال پیش، زمین به شکل دیگری بود و غارها، دره ها، معادن، کوه ها و ... پدید آمده اند. این موارد در جاهای مختلف دنیا تقریبا شکلی واحد دارند اما برخی از آنها هستند که دهان آدم از دیدنشان باز می ماند. به طور مثال، تماشای رنگین کمان مایع یا بیابانی از شن های سفید همچون شکر مواردی هستند که سالانه افرد بسیاری را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می کنند.
با ما همراه باشید تا بیشتر با این جاذبه های طبیعی عجیب آشنا شویم.

 جاذبه های طبیعی جهان,گردشگری

ادامه مطلب

غار ملیسانی یکی از زیباترین غار های دنیا
غار یا دریاچه ملیسانی یکی از غارهای یونان است که در جزیره کفالونیا قرار دارد. این غار با جنگل ها وضخره های پرشیب محصور شده وبه حدی بزرگ است که حتی دارای پارکینگ می باشد. آب آبی آسمانی غار ودهانه ورودی درختی آن از جاذبه های این دریاچه کم عمق می باشد. 

تصاویر غار ملیسانی یکی از جاذبه های گردشگری یونان

غار ملیسانی,دریاچه ملیسانی,غارهای یونان

ادامه مطلب

دایره های عجیب در جنوب آفریقا
این دایره های بی علف و خشک معمولا در مزارع و دشت های جنوب آفریقا (نامیبیا ، آنگولاو آفریقای جنوبی ) یافت میشوند.

تا بحال فرضیات زیادی برای توجیه این دایره های عجیب وجود داشته است. تاثیرات رادیو اکتیویته ، بارش های شهابی ، خاک های سمی و ... ولی طبق آخرین تحقیقات که توسط نوربرت جارگنز در دانشگاه هامبورگ انجام شده نشان میدهد این فضاهای خالی و تخیلی تاثیر حضور نوعی موریانه ریز در این خاک ها میباشد.

 دایره های عجیب در جنوب آفریقا,عجایب گردشگری

ادامه مطلب

جزیره عشاق

عکس جزیره گالشنژاک The Galesnjak Island در کرواسی معروف به جزیره عشاق، رومانتیک ‌ترین جای زمین

 

جزیره گالشنژاک که در کانال پشمن (در نزدیکی شهر تورانژ کرواسی) واقع شده، یکی از معدود عوارض طبیعی زمین به شکل قلب است. این جزیره امروزه به جزیره عشق یا جزیره عشاق معروف شده است.

 این جزیره در مختصات 43.978 درجه شمالی و 15.25 درجه شرقی واقع شده و قطر آن 500 متر و طول ساحل آن 1.55 کیلومتر است و بلندترین بخش آن 36 متر از سطح آب ارتفاع دارد.

شکل خاص جزیره عشاق را نخستین بار دریانورد مورد علاقه ناپلئون به نام شارل فرانسیس بوتمپ-بوپره در قرن نوزدهم به روی نقشه آورد، اما پس از آن‌که تصاویر بهتری از آن در فوریه 2009 / بهمن 1387 به وسیله گوگل‌مپ تهیه شد، به شهرت جهانی رسید.

آبشاری در دل جنگل‌های گیلان

آبشار ویسادار از زیباترین آبشارهای ایران و سومین آبشار مرتفع استان گیلان است که در 16 کیلومتری شهر پره سر در شهرستان رضوانشهر واقع شده و همچون نگینی در دل جنگل های زیبایی این منطقه می درخشد.
  زیباترین آبشارهای ایران,آبشار ویسادار

ادامه مطلب

  کلیبر؛ بهشت آذربایجان

 ایران شهرها و روستاهای فراوانی دارد که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند. برخی از آنها به قدری زیبا هستند که احساس می کنید وارد اروپا شده اید؛ جاده های سرسبز، آب وهوای عالی، مناظر و چشم اندازهای فوق العاده و مردمان مهمان دوست.

یکی از زیباترین شهرستان های ایران که در شمال غرب و نزدیک مرز آذربایجان و ارمنستان قرار گرفته است، کلیبر نام دارد.

شهرستان کلیبر در استان آذربایجان شرقی واقع شده است و نزدیک به 90 هزار نفر جمعیت (با روستاهای اطراف) دارد و مرکز آن شهر کلیبر است و حدود 9 هزار نفر جمعیت دارد.

افرادی که از پایتخت قصد بازدید از این بهشت زیبا را دارند باید پس از کرج وارد اتوبان زنجان شوند و مسقیم به سمت تبریز (620 کیلومتر) بروند. از همان ابتدای ورودی تبریز تابلویی به سمت اهر و کلیبر وجود دارد که باید وارد جاده ای دو طرفه بشوید و حدود 210 کیلومتر را بپیمایید تا به شهر کلیبر برسید. ورودی شهر یک میدان کوچک و شیب دار است که سه جهت بیشتر ندارد: راهی که وارد شهر شده اید، خیابان سمت چپ که شما را به داخل شهر و بافت قدیمی آن می رساند و خیابان سمت راست که شما را به خانه های نوساز شهر می رساند.

سراسر منطقه کلیبر را جنگل‌های تنک و مراتع سرسبز پوشانده اند و آب و هوای معتدل کوهستانی دارد. بیشتر مواقع کوه های این شهرستان را مه پوشانده است.

کلیبر؛ بهشت آذربایجان,گردشگری,دیدنهای آذربایجان

ادامه مطلب

طبیعت روستای بدرانلو

دهستان بدرانلو از توابع بخش مركزي شهرستان بجنورد استان خراسان شمالي ،از شمال و غرب با شهرستان مانه و سملقان ، ازشرق با مركز استان ( بجنورد ) و دهستان باباامان بخش مركزي بجنورد ،از جنوب نيز با دهستان آلاداغ اين بخش هم مرز است ، دهستان داراي بيش از ۴۲روستا و آبادي ، حدود ۵۱۰۰خانوار سكنه و حدود ۲۱۰۰۰نفر جمعيت است ، عمده محصول اين دهستان غلات و انگور كلاهداري است وميتوان از آن بعنوان مركز توليد انگور كلاهداري نام برد .

 

روستای بدرانلو,تصاویر روستای بدرانلو ,عکس روستای بدرانلو

ادامه مطلب

 دشت هویج یکی از زیباترین جاذبه‌های روستای افجه

دشت هویج یکی از زیباترین جاذبه‌های روستای افجه است که در ارتفاع ۲ هزار و ۴۰۰ متری از سطح دریا و در بالادست مرکز روستا، ناحیه گلندوک و لواسان قرار دارد. روایت‌های تاریخی مختلف حکایت از آن دارند که در روزگار گذشته بخش وسیعی از زمین‌های این دشت به کاشت هویج اختصاص داشته اما امروز اثری از این مزارع به چشم نمی‌خورد.

  اگرچه کشاورزان محلی محصولات زیادی دردل این مزارع کاشته‌اند. مثل سایر روستاهای لواسان بیش از بقیه خودنمایی می‌کنند. برای رسیدن به دشت هویج ۲ مسیر پیش روی ما قرار دارد؛ اولی یک جاده آسفالته ۵ کیلومتری است که با عبور از جاده لشگرک ما را به لواسان و درنهایت افجه و دشت هویج می‌رساند.

 راه دوم نیز ۸ کیلومتر مسافت دارد و به طرف شمال شرقی می‌رود. به دلیل کوهستانی بودن جاده رسیدن به دشت هویج در تابستان حدود یک ساعت و نیم و در زمستان به بیش از ۲ ساعت زمان نیاز دارد که ممکن است در فصل سرما گردشگران را با دردسرهایی روبرو کند. اغلب مسافرانی که به دشت هویج سفر می‌کنند گشتی در مزارع و باغ‌های آن زده و چند ساعتی را با طبیعت بکر این منطقه سپری می‌کنند.

 

دشت هویج, جاذبه‌های روستای افجه

ادامه مطلب

 

دریاچه الیمالات
در 8 کیلومتری نور در مسیر جاده نور به چمستان قرار دارد و فاصله آن از جاده اصلی نور به چمستان حدود 3 کیلومتر است.این دریاچه که در دل جنگل واقع شده است به عنوان گردشگاه مورد استفاده قرار می گیرد.

 

دریاچه‌ای كه وقتی برای اولین‌بار بعد از طی‌كردن و دور زدن در جاده‌ای پر درخت به آن می‌‌رسید  و وارد محوطه‌اش می‌شوید شكوه طبیعت آن شما را می‌گیرد و باورتان نمی‌شود كه با چنین منظره‌ای روبه‌رو هستید.

 

 

ادامه مطلب

دهـکده زیبـای یک زوج جـوان خوش ذوق روی درختـان!

یک زوج جوان خوش ذوق کاستاریکایی تعدادی سوییت روی درختان جنگل منطقه ای خود ساخته اند. این زوج نه فقط در این دهکده کوچک بالای درختان زندگی میکنند بلکه اطاق و سوییت های آن را نیز به سایرین اجاره میدهند.

 

دهکده بر روی درختان

دهکده بر روی درختان

دهکده بر روی درختان

ادامه مطلب

زیبا ترین جاذبه های گردشگری اتریش 

کشور اتریش با هوای کوهستانی تازه و مناظر نفس گیرش معروف است و در عین حال مکان های فرهنگی و موزه ها و نگارخانه های مدرن و معماری بسیار چشمگیری دارد. اتریش قطعاً یکی از مقاصد گردشگری برای دوستداران سفر محسوب می شود. در اینجا به چند مکان زیبا و جالب اشاره می کنیم که گردشگران می توانند آنها را در فهرست خود یادداشت کنند:

مناظر اتریش


--------------------------------------------------------------------------------
وین (Vienna)
وین، پایتخت اتریش نماد زندگی اتریشی است. وین با وجود تئاتر های خیابانی، باله، اپرا، نمایش های موزیکال، نگارخانه ها و ... پر از هیجان است و شهری زنده و دینامیک برای بازدید است. ولی این از جلوه های سنتی این شهر نمی کاهد. چندین قصر سلطنتی، موزه های شگفت انگیز و همچنین هوفبورگ، منزل حاکمین هابزبورگ نیز در این شهر قرار دارد. زندگی مدرن پرسرعت در کنار معماری تاریخی جذاب باعث شده که این شهر شهری باشکوه برای بازدید باشد.

مناظر اتریش

ادامه مطلب