دیدنی ترین دیوارهای تاریخی جهان

 
 
وقتی نام دیوارهای جداکننده به میان می آید، ناخودآگاه ذهن ها به سمت دیوار بزرگ چین می رود که مردم سراسر جهان دست کم نام آن را شنیده اند.در این گزارش شما را با 8 دیوار جداکننده آشنا می کنیم.
 

بانکی: وقتی نام دیوارهای جداکننده به میان می آید، ناخودآگاه ذهن ها به سمت دیوار بزرگ چین می رود که مردم سراسر جهان دست کم نام آن را شنیده اند.

 از این دست دیوارها که معمولا به عنوان دژ دفاعی یک منطقه یا شهر ساخته می شد، در جهان باز هم هست و مشابه دیوار چین در جاهای مختلف دنیا پیدا می شود.

در این گزارش شما را با چند دیوار جداکننده آشنا می کنیم که البته دیوار چین هم یکی از آنهاست:

1. دیوار هادریان

این دیوارها ارزش دیدن دارند! - bartarinha.ir | برترین ها
 

این دیوار در سال 122 بعد از میلاد مسیح ساخته شد تا بریتانیای رومی را از حملات خصمانه غیر سلتی انگلیسی مصون نگاه دارد. این دیوار شمالی ترین حائل امپراطوری روم تا قرن پنجم میلادی بود.

این دیوارها ارزش دیدن دارند! - bartarinha.ir | برترین ها

ادامه مطلب

ترسناکترین جاذبه های گردشگری دنیا + عکس

گردش، تفریح، مسافرت و دیدن جاذبه های طبیعی از جمله لذت بخش ترین فعالیت های هر انسانی است. رفتن به طبیعت و لذت بردن از مناظر و پدیده های طبیعی را نمی توان با هیچ شادی دیگری مقایسه کرد.

 

 

 کسانی که به رفتن به هرجایی راضی نمی شوند و تفریحشان لزوما باید با تجربه ای تازه و متفاوت و البته هیجان انگیز و خطرناک همراه باشد. در این مطلب قصد داریم که ۵ مکان گردشگری عجیب و ترسناک را به شما گردشگران مشتاق هیجان معرفی کنیم

 

1- قفس مرگ، استرالیا

قفس مرگ، استرالیا

تصور کنید شانس شنا کردن در آبی را داشته باشید که یک کروکودیل در آن منتظر دیدار چهره به چهره با شماست. صد البته باید بسیار شجاع باشید که خطر چنین آبتنی را به جان بخرید، اما اوضاع هم به این خطرناکی نیست، چراکه مسوولان استرالیایی این جاذبه تفرحی عجیب فکر همه جا را کرده اند و کروکودیل را در محفظه ای شفاف و شیشه ای نگهداری می کنند.

کروکودیل در این محفظه شیشه ای که به آن “فقس مرگ” می گویند، منتظر دیدار آدم های شجاع است.

 

ادامه مطلب

دور افتاده ترین جزیره مسکونی

ریستین داکونها( Tristan da Cunha) گروهی از جزیرهای آتشفشانی دور افتاده در اقیانوس اطلس میباشد که ۲٫۸۱۶ کیلومتر از جنوب قاره آفریقا و ۳٫۳۶۰ کیلومتر از جنوب قاره آمریکا فاصله دارد.این جزیره دورافتاده ترین جزیره مسکونی در جهان میباشد که در مارس ۱۵۰۶ کشف گردید و به نام کاشف پرتغالی آن نامگذاری شد.این گروه جزایر،از جزیره های کوچک و بزرگی تشکیل شده که جزیره اصلی که همه را نیز در بر گرفته و بزرگترین آنها میباشد تریستین داکونها میباشد.همچنین از جزیر های مهم میتوان به Inaccessible Island  وNightingale  Islands اشاره نمود . جزیره Gough Island نیز جزیی از جزیره اصلی به شمار میرود که در ۳۹۵ کیلومتری جنوب شرقی جزیره اصلی قرار دارد

تریستین داکونها :: Tristan da Cunha

تریستین داکونها :: Tristan da Cunha

این جزیره در اقیانوس اطلس جنوبی واقع شده و ۹۸ کیلومتر

ادامه مطلب

دریاچه های سه رنگ اندونزیایی، جذاب و دیدنی

 اندونزی را می توان یکی از افتخارات بی بدیل زمین شناسی نامید. این کشور که از تعداد زیادی جزیره تشکیل شده زیبایی های طبیعی فراروانی را در دل خود جای داده است. یکی از جذابترین مناظر دیدنی این مجمع الجزایر، دریاچه های سه رنگ است که دیدنشان شگفتی بیننده را به همراه دارد.
هر یک از این سه دریاچه نام مخصوص به خود را دارند و به باور اهالی بومی اینجا محل استراحت و رسیدگی به امور معنوی اجدادشان بوده است. این سه دریاچه با نام های دریاچه سالخوردگان، دریاچه جوانان و دریاچه دوشیزگان شناخته می شوند.
گفته می شود رنگ این سه دریاچه براساس حال و احوال ارواح تغییر می کند و اگر مشکلی برایش پیش آید، روح نیاکان ناآرام می شود.

  دریاچه های سه رنگ اندونزیایی,اندونزی

ادامه مطلب

بهترین و رویایی ترین سفرهای آبی

 همواره قایق ها و کشتی ها برای جهانگردی مورد کم لطفی قرار گرفته اند زیرا معمولا سفر با آنها طولانی تر از سایر وسایل نقلیه است. با این حال، در بسیاری موارد قایق ها و کشتی ها بهترین و گاهی تنها وسیله ی سفر برای گشت و گذاری جانانه در یک مقصد مسافرتی می باشد. در زیر به 10 نمونه از این سفرها اشاره می کنیم که توسط وب سایت معتبر LonleyPlanet.com صورت گرفته است.

1. رودهای کشور نروژ

بیش از یک قرن است که مسیر دریایی افسانه ای Hurtigruten، انواع دهکده ها و شهرهای ساحلی را به یکدیگر متصل نموده است. همه ساله حدود 11 کشتی مدرن از Bergen به سمت شمال حرکت می کنند و پس از توقف در Kirkenes دوباره باز می گردند. طی مدت این سفر 11 روزه از 34 بندر عبور می کنید و حتی موقعیت تورهای سیاحتی دیگری برایتان فراهم می شود. از محبوب ترین قسمت های این سفر می توان به دیدن خورشید نیمه شب در جزایر فوق العاده زیبای اطراف رودخانه اشاره کرد. همچنین بازدید از صومعه های متعلق به قرون وسطی و شهرهای Art Nouveau را نیز نباید فراموش کنید.

 

 سفرهای آبی,رودهای جهان,زیباترین رودهای جهان

ادامه مطلب

 

تونل روشنایی ژاپن+عکس


تونل روشنایی در باغ ناباناساتو در جزیره ناگاشیما در ژاپن ساخته شده است. در شب تمامی این باغ توسط میلیونها چراغ LED روشن شده و چهره ای بسیار جالب و دیدنی ایجاد میکند. رنگ های روشن و شاد باعث میشود که روحیه شما بعد از بازدید از این باغ شاد گردد.

تونل روشنایی,عكس هايي از تونل روشنايي در ژاپن,باغ ناباناساتو

ادامه مطلب

آبشاری در دل بهشت

جنگل لفور
اگر می‌خواهید مدتی را به دور از هیاهو و آلودگی ، تنها اکسیژن تنفس کنید و تنها صدایی که می‌شنوید، صدای آب و پرندگان باشد، جنگل زیبا و بکر لفور انتخاب خوبی است.
پس از گذر از فیروزکوه و پل سفید، باید خود را به شیرگاه برسانید. مسیر جنگل در راستای جاده سد البرز است. از سد البرز، نزدیک دو ساعت جاده خاکی در جنگل پیش روی شماست. مقصد سه تن بزرگوار گزو است. اینجا می‌توانید با مبلغ کمی اتاقکی اجاره ‌کنید با تمامی امکانات برای ماندن در شب.

آبشار گزو, تصاویر آبشار گزو, عکس آبشار گزو

 

برای دیدن آبشار باید از اینجا نزدیک چهل دقیقه جنگل نوردی کنید. کافی است مسیر آبشار در جنگل را از روی اندک زباله‌های روی زمین پیدا کنید.

 آبشار گزو, تصاویر آبشار گزو, عکس آبشار گزو

ادامه مطلب

 

کهن‌ترین گورستان پیش از تاریخ ایرانی +عکس

روستای مریان در شهرستان زیبای تالش قرار دارد.

روستای تاریخی مریان در شهرستان تالش و در 143 کیلومتری رشت قرار دارد. این روستا از سمت جنوب به مناطق جنگلی می‌رسد و می‌توانید در کنار دیدن روستای مریان از مناظر زیبای جنگل هم لذت ببرید.

 

یکی از دیدنی‌های تاریخی روستا گورستان باستانی آن است که کهن‌ترین گورستان پیش از تاریخ ایرانی و سندی است بر اینکه از گذشته‌های دور مردمی در این منطقه زندگی می‌کرده‌اند. گورها دخمه‌ه‏ای چند طبقه و سنگچین شده هستند و بنابر روایتی مردگان این گورستان با وسایل زندگی خود در گورها دفن شده‌اند.

 

 

کهن‌ترین گورستان پیش از تاریخ ایرانی را ببینید +عکس

ادامه مطلب

 مسجد شناور در ساحل دریای سرخ

 به تازگی مسجدی شناور در شهر جده عربستان سعوی و در ساحل دریای سرخ ساخته شده است.این مسجد به نام مسجد الرحمه نام گذاری شده که مردم آن را مسجد فاطمه الزهرا خطاب می کنند. "مسجد شناور" نیز دیگر نام این عبادتگاه است زیرا از چهار طرف این مسجد در دریا قرار دارد.در این مسجد از سبک های معماری جدید و قدیم و معماری اسلامی استفاده شده و روزانه میزبان تعداد زیادی از نمازگزاران و گردشگران است.بسیاری از گردشگران ترجیح می دهند در هنگام طلوع و غروب آفتاب به بازدید از مسجد بپردازند زیرا در این هنگام، نور خورشید و دریا، زیبایی ویژه ای به این مسجد می دهند.


 

 

ادامه مطلب

 

به آخر ایران خوش آمدید !

قدیمی‌ترین سند ایرانی، كتیبه های میخی داریوش، نام این سرزمین را «ماكا» ضبط كرده است. بعد از اسلام این سرزمین «مكران» نام گرفت كه.....

گواتر روستایی است كه فقط خیابان‌هایش جدول‌بندی شده‌اند اما آسفالت ندارد. همه با هم قوم و خویشند و بلوچ. همه صیادند.

در منتهی الیه جنوب شرقی ایران، درآخرین نقطه مرزی آنجا كه شهرستان چابهار به خط تماس با مرز پاكستان می رسد، بندری كوچك و قدیمی قرار گرفته كه چند صباحی است برای سرمایه گذاران كشورمان نامی آشنا شده است. آنجا گواتر است؛ بندری آن سوی ناكجای جغرافیای تاریخ.

گواتر تكه كوچكی از سرزمین بلوچستان است. بلوچستان زادگاه تنها دونلی نواز جهان، بلوچستان زادگاه دادشاه و گواتر برگوشه ای از گستره این خاك همچنان ایستاده است و خوابش نمی‌برد.

به آخر ایران خوش آمدید

ادامه مطلب

 

روستای آستمال از توابع شهرستان ورزقان


آستمال یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در بخش خاروانا شهرستان ورزقان واقع شده‌است. این روستا قدمتی چند هزار ساله دارد و به قوم آس آن برمی‌گردد و سکونت در این مکان به هزارۀ اول قبل از میلاد باز می‌گردد، این روستا بین کوههای بلند و حریم جنگلی ورزقان قرار گرفته، مردم این روستا از طریق دامداری و کشاورزی امرار معاش می‌کنند.

 

 

گزارش تصویری: روستای ناشناخته «آستمال»

 

ادامه مطلب

 

مسجد جنه ، بزرگترین مسجد خشتی دنیا

 
مسجد جامع در شهر جنه (Djenne) مالی، در غرب آفریقا با 100 متر طول و 40 متر عرض بزرگترین بنای خشتی جهان لقب گرفته است.

معماری این مسجد و دیگر بناهای خشتی شهر را هنرمندان و صنعت کارانی متبحر از نسل‌های مختلف بر عهده داشتند و آنها را به نحوی می‌ساختند که در مقابل آب باران نفوذ ناپذیر باشند. لازم به ذکر است، مسلمانان اجازه ورود به این مسجد را ندارند.

 تصاویری از مسجد جنه ، بزرگترین مسجد خشتی دنیا

 

  مسجد جنه ، بزرگترین مسجد خشتی دنیا

بزرگترین مسجد خشتی دنیا,مسجد جنه,مسجد جامع در شهر جنه

ادامه مطلب

موزه مو در کاپادوکیه


اگر به محل های عجیب و غیر عادی علاقمند هستید بد نیست به این موزه مو در آوانوس در کاپادوکیه ترکیه سری بزنید. آوانوس برای سفال هایش معروف است که از گل سرخ بسیار غنی تهیه میشوند.

ولی به تازگی در این شهر موزه ای از مو توسط potter Chez Galip تهیه شده است. در این موزه مو های بیش از 16 هزار زن جمع آوری شده است. این زنان همان کسانی هستند که از این موزه بازدید میکنند و قسمتی از موی خود را بهمراه یک تکه کاغذ که حاوی مشخصاتشان است به در و دیوار این موزه میچسبانند.

تصاويري از موزه مو کاپادوکیه ترکیه

موزه مو,کاپادوکیه,شهر کاپادوکیه ترکیه,عجايب گردشگري

ادامه مطلب



جنگل‌هایی در دل آب

دریاچه کندی، قزاقستان

دو هزار متر بالاتر از سطح دریا، منطقه ای با 400 متر طول و عمقی که در بعضی نقاط به 30 متر هم می رسد. اینجا دریاچه «کندی» قزاقستان است. شاید مشخصه های ظاهری این دریاچه مانند همه دریاچه های دیگر دنیا باشد اما آنچه در لحظه اول کندی را متفاوت تر و عجیب تر از دیگران در چشم هر بیننده ای نشان می دهد درختانی است که ریشه هایشان را در کف دریاچه دوانده اند اما به گونه ای سر از آب بیرون آورده اند که گویی دکل کشتی هایی غرق شده هستند.

 

جنگل‌,جنگل‌ های ایران,جنگل‌ های جهان

 

ادامه مطلب

 

مسجد الایرسیاد

این بنا یک مسجده....
یه گروه معماری اندونزیایی این بنا رو طراحی کردن...
 اگه دقت کنید کلمات "لا اله ال الله" و "محمد رسول الله" رو روی بدنه ی اون می تونید مشاهده کنید

ادامه مطلب

پارک گل آشیکاگا در ژاپن

ادامه مطلب