کیش، کشتی یونانی


کشتی یونانی یکی از جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش است.این کشتی در ۴ مرداد ۱۳۴۵ در نزدیکی روستای «باغو» به گِل نشست.این کشتی در سال ۱۳۲۲ توسط شرکت ویلیام همیلتون در گلاسکو ساخته شد.وزن کشتی در هنگام ساخت ۷۰۶۱ تن و طول آن ۱۳۶ متر بوده‌است.این کشتی بین مالکان انگلیسی و ایرانی مختلفی دست به دست شده بود و آخرین مالک آن یک یونانی بود.نام‌های کشتی به ترتیب «امپایر ترومپت»، «نچرالیست»، «کوروش پارسی»، «همدان» و در هنگام به گل نشستن «کولا اف» بوده‌ است.این کشتی انبوهی از ذخایر نفتی را در خود داشت و دارای ارزش بسیاری بود. خدمه مجبور به ترک کشتی شدند و بار آن نیز تخلیه شد.تلاش های بسیاری برای بیرون کشیدن کشتی از آب انجام دادند؛ اما بعد از گذشت ۸۰ روز و تلاشِ بی پایان یدک کش هلندی به نام اورینکو، هیچ نتیجه ای حاصل نشد.در نهایت کشتی همان جا باقی ماند چرا که هزینه سرسام آور برای حفظ آن اصلا مقرون به صرفه نبود.هیچ کس تا به امروز نتوانسته دلیل به گل نشستن این کشتی را کشف کند و این بخش از سرنوشت آن هنوز در هاله ای از ابهام است.

معماری زیبای ایرانی در قلب اسپانیا

 

معماری زیبای ایرانی در قلب اسپانیا

پلازای اسپانا(Plaza De España) در میدانی باشکوه در شهر سویای اسپانیا با کاشی و سرامیک های زیبا ساخته شده که یادآور معماری ایرانی است.

دشت سوسن

دشت سوسن همچون قطعه‌ای از بهشت است که تنها نقاش جهان می‌تواند این‌گونه نقش‌آفرینی کرده باشد. زیبایی دریاچه، تپه‌ها و گلهای زیبای این دشت توصیف ناپذیر است.‌
دشت_سوسن روزهای مطبوعی دارد؛ صبح‌های آن دل‌انگیز و شب‌هایش پر از آرامش است و دارای چشمه‌های گوارا است. صدای طبیعت دشت سوسن تلفیقی از صدای آواز_پرندگان و صدای جاری بودن رودخانه است، چه خوب آهنگ خالق طبیعت در دشت سوسن، این نماد تمدن عیلامیان نواخته می‌شود.‌
دشت سوسن یکی از گذرگاه‌های رودخانه خروشان کارون است و توسط این رود به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می‌شود. زمین حاصلخیز، آب فراوان و اقلیم مناسب تمام شرایط را برای کشت و  مردمان خونگرم بختیاری این دیار فراهم کرده است.‌

ورشو ، پایتخت لهستان که بارها از مرگ به زندگی بازگشته است ‏

ورشو ، شهریست که بارها از نو متولد شده است و می توان گفت از خاکستر برخواسته است. طی قرن ها ، این شهر مورد تهاجم و غارت نیروهای مختلفی از سوئد گرفته تا فرانسه و روسیه قرار گرفته است و حتی در اثر بمباران های آلمانی ها در جنگ جهانی دوم آسیب سنگینی دید. اما امروزه ورشو یک شهر جدید ، سرزنده و شاد است که از تمام آسیب هایی که دیده بود رها شده و به زیبایی بازسازی شده است به طوری که شاید اصلا به نظر نرسد بارها در جنگ های مختلفی قرار گرفته است. در بین جاذبه های گردشگری شهر ورشو ، شهر قدیمی با کاخ ها ، کلیساها و قلعه هایش از جمله جاهاییست که هیچکس نباید بازدید از آن را از دست بدهد.

 

ورشو ، پایتخت لهستان که بارها از مرگ به زندگی بازگشته است ‏

چاه یعقوب (Jacob’s well)

یکی از زیباترین و در عین حال خطرناک ترین نقاط روی زمین، چاه یعقوب نام دارد. این چاه مشهور در کشور آمریکا و در منطقه ی ویمبرلی تگزاس قرار گرفته است. چاهی که به آن لقب زیبای ترسناک را داده اند چرا که تا حالا قربانیان زیادی گرفته است.

چاه یعقوب

ادامه مطلب

گشت و گذار در طبیعت وحشی نیوزیلند

این روزها نام نیوزیلند بیشتر با سه گانه‌ی هابیت پیوند خورده، چرا که بخش اعظم لوکیشن‌های این تریلوژی، در این کشور واقع شده‌اند. اما جدا از این، آنچه باعث انتخاب نیوزیلند برای این سه گانه و دیگر سه گانه‌ی پرفروش پیتر جکسن ارباب حلقه‌ها شد، طبیعت زیبا، مسحورکننده، بکر و دست نخورده‌ی آن است. طبیعتی که در ادامه به تماشای بخش‌هایی از آن خواهیم نشست.

 گشت و گذار در طبیعت وحشی نیوزیلند,نیوزیلند,مکانهای تفریحی نیوزیلند

   این کشور از دو جزیره‌‌ی اصلی تشکیل شده است، اما جزیره‌ی جنوبی آن  اگر چه جمعیت کمتری دارد، اما در مقابل مناظر زیبا و تأثیرگذارش، چشم‌ها را خیره می‌کند. نیوزیلند را می‌توان از جمله کشورهایی دانست که باید حتماً یک بار به بازدید آن رفته و دمی در جادوی سبز طبیعت رام نشده و شگفت انگیز آن گم شد.

ادامه مطلب

  زیباترین سواحل آفریقا

 کسانی که اهل سفر و گردشگری هستند همیشه به دنبال مکان هایی جدید برای گشت و گذار هستند تا بتوانند لحضات خوبی را در آن سپری کنند. در مورد پیدا کردن مکان های جدید برای گشت گذار اغلب افراد به سراغ کشورهای اروپایی و آمریکای لاتین و گاهی آسیای شرقی می روند. در این میان کمتر کسی به قاره پهناور آفریقا توجه می کند. با وجود اینکه آفریقا نسبت به قاره های دیگر کمتر مورد توجه گردشگران و مسافران قرار می گیرد اما دارای مکان های دیدنی بسیار زیادی است که از دور از نظرها قرار گرفته اند.


در ادمه این مطلب به برخی از زیباترین سواحل قاره آفریقا اشاره خواهیم کرد.


1. ساحل بل مار در موریس
موریس یک جزیره زیبا در اقیانوس هند و در نزدیکی سواحل آفریقا است. این کشور کوچک بارها مورد استعمار کشورهای انگلیس و پرتغال بوده است و تاثیرات دوران استعمار در گوشه و کنار این کشور هنوز مشخص است. اگر به سواحل آرام و زیبا علاقه دارید و دوست دارید ساعت ها وقت خود را با آرامش در کنار آب های آرام بگذرانید جزیره موریس را فراموش نکنید. ساحل بل مار در مرز شرقی این کشور بهترین گزینه است.

 بهترین و زیباترین سواحل آفریقا,گردشگری,تور گردشگری

ادامه مطلب

وادی «وخش»

در فصل بهار طبیعت بکر تاجیکستان همانند نقش و نگار قالی ایرانی زیبا و رنگین می‌شود.


وادی «وخش» که بخشی از استان جنوبی «ختلان» تاجیکستان است در فصل بهار جاذبه‌های طبیعی خود را بهتر از هر ایامی به‌ نمایش می‌گذارد.

با حرکت در مسیر «دوشنبه- قورغانتپه» که با مرکز این استان 100 کیلومتر فاصله دارد، می‌توان شاهد مناظر زیبای بهاری شد.

این درحالی است که تصاویر زیر نمایی از شگفتی‌های طبیعت این کشور را حکایت می‌کنند.

 

تاجیکستان,جاهای دیدنی تاجیکستان,

ادامه مطلب

10 مکان گردشگری جدید در سال 2014

جاذبه های گردشگری بسیاری در دنیا وجود دارند. اما همه چیز به آنها محدود نمی شود. هر سال در گوشه و کنار جهان جاذبه های جدیدی ساخته می شوند. آدمی هیچ گاه به داشته های خود قانع نیست و این یکی از بهترین صفات بشر است، زیرا به این ترتیب پیشرفت را برای خود و دیگران مهیا می کند. در این مطلب 10 مکان گردشگری جدید را به شما معرفی می کنیم که برخی از آنها هنوز گشایش نیافته اند اما همین امسال (2014 میلادی) باز و قابل استفاده می شوند.

چرخ گوانژو (Guanzhou) – چین
این حلقه فلزی مانند دونات می ماند. این دونات حدود 138 متر ارتفاع دارد و بزرگ ترین آسمان خراش دایره ای دنیا به شمار می رود. این ساختمان در ساحل رودخانه Pearl در چین جنوبی قرار دارد. گردشگران می توانند در کافه و رستوران در داخل آن  در ارتفاع 50 متری بیرون را تماشا کنند. طراحی این سازه زیبا و متفاوت را هنرمندی به نام «جوزف دی پاسکوال» است.

 گردشگری,تور گردشگری,مکان گردشگری جدید در سال 2014,مکانهای تفریحی جهان

ادامه مطلب

ساحل زیبا و دیدنی سنت لوسیا

کارائیب یک بخش بسیار زیبا در جهان واقع در غرب اقیانوس اطلس است که با جاذبه های فراوانی که دارد، انسان ها را به بازدید از خود فرا می خواند. سنت لوسیا (St. Lucia) یک کشور جزیره ای کوچک در این دریاست. آب و هوای این کشور استوایی است و کوهستان های زیبا و سواحل تماشایی آن مسحورکننده.

اگر دوست دارید طعم یک زندگی آرام در یکی از زیباترین جزایر جهان را بچشید، به سنت لوسیا و جامائیکا بروید. گردشگری یکی از مهمترین منابع کشور سنت لوسیا به شمار می رود. اصولاً نام کشورهای حوزه کارائیب با دزدان دریایی، شورشیان و بردگان عصیانگر گره خورده است. سال ها پیش در جزیره سنت لوسیا بردگان فراری یا همان مارون ها (Maroons) در نقاط پنهانی و غیرقابل دسترس زندگی می کردند و برای کمک به آزاد شدن بردگان و تغییر ساختار سیاسی آن منطقه می جنگیدند.

مارون ها انسان هایی ستیزه جو و نافرمان بودند. آنها به آزادی و عدالت برای همه اعتقاد داشتند و در این بین، به تاریخچه فرد و خصوصاً رنگ پوست او وقعی نمی نهادند. عزم و اراده آنها سرانجام آزادی را برای جامائیکا، سنت لوسیا و دیگر جزایر کارائیب به ارمغان آورد. اکنون میراث این تاریخ پر فراز و نشیب، گردشگران تاریخ دوست را به سمت خود جذب می کند. تاریخ افتخارآفرین، گشت و گذار در جنگل های انبوه و سرسبز، پرداختن به انواع ورزش های آبی از جمله شنا و استفاده از طبیعت باصفا و بکر منطقه، از جمله جاذبه های گردشگری سنت لوسیا محسوب می شود.

ماه ژانویه زمان بسیار خوبی برای مسافرت کردن به این مکان است. در ششم ژانویه در ایالت آنسه لا ریه (Anse-la-Raye) یکی از یازده ایالت سنت لوسیا، جشن سرو غذاهای دریایی به راه است. علاقمندان در این جشن می توانند علاوه بر چشیدن طعم انواع ماهی های مرکب، هشت پا، میگو و غیره، از گوش سپردن به آواز و موسیقی بومی کارائیب به نام کالیپسو (Calypso) لذت ببرند.

 

ساحل زیبا و دیدنی سنت لوسیا,ساحل سنت لوسیا, زیباترین جزایر جهان,اقیانوس اطلس

ادامه مطلب

دره زیبا و دیدنی وردن در فرانسه

دره وردن (Verdon Gorge) یک تنگه و آبراه عمیق رودخانه ای واقع در جنوب شرق فرانسه است. این دره سنگ آهکی بیش از 25 کیلومتر طول و تا 700 متر عمق دارد.

این دره فوق العاده دیدنی، با آب های فیروزه ای رنگ و مناظر تماشایی اطرافش، در زمره یکی از زیباترین مقاصد گردشگری اروپا قرار دارد. گذر آب های رودخانه وردن از دل یک توده سنگ آهک، به مرور زمان این دره بانشاط را پدید آورده است.

چشمگیرترین بخش وردن جایی است که بین دو روستای Castellane و Moustiers-Sainte-Marie قرار گرفته است. رودخانه وردن در انتهای این دره دراز و نسبتاً باریک، به دریاچه مصنوعی Sainte-Croix-du-Verdon می ریزد.

دره وردن به دلیل نزدیک بودن به ریوریا (Riviera) رودخانه مشهور فرانسه، به یکی از مقاصد محبوب گردشگران تبدیل شده است. این تنگه طبیعی مکان خوبی برای صخره نوردی، قایق سواری با کایاک و پیاده روی است.

عبور با ماشین بر لبه این دره عمیق، یک تفریح لذت بخش برای کسانی است که دوست دارند ترس و هیجان را با هم احساس کنند! همچنین دیواره های سنگ آهکی این دره که چند صد متر ارتفاع دارد، صخره نوردان بسیاری را به سوی خود فرا می خواند.

در این دیواره های سر به فلک کشیده، می توان ترک ها و ستون های طبیعی بسیاری مشاهده کرد. بیش از 1500 مسیر سنگ نوردی به طول 20 تا 400 متر، در این دره زیبا یافت می شود.

 

دیدنی های جهان- تصاویر دره زیبا و دیدنی وردن در فرانسه

 دره,دره وردن

ادامه مطلب

ساحل زیبا ودیدنی سنت لوسیا

کارائیب یک بخش بسیار زیبا در جهان واقع در غرب اقیانوس اطلس است که با جاذبه های فراوانی که دارد، انسان ها را به بازدید از خود فرا می خواند. سنت لوسیا (St. Lucia) یک کشور جزیره ای کوچک در این دریاست. آب و هوای این کشور استوایی است و کوهستان های زیبا و سواحل تماشایی آن مسحورکننده.

 

اگر دوست دارید طعم یک زندگی آرام در یکی از زیباترین جزایر جهان را بچشید، به سنت لوسیا و جامائیکا بروید. گردشگری یکی از مهمترین منابع کشور سنت لوسیا به شمار می رود. اصولاً نام کشورهای حوزه کارائیب با دزدان دریایی، شورشیان و بردگان عصیانگر گره خورده است. سال ها پیش در جزیره سنت لوسیا بردگان فراری یا همان مارون ها (Maroons) در نقاط پنهانی و غیرقابل دسترس زندگی می کردند و برای کمک به آزاد شدن بردگان و تغییر ساختار سیاسی آن منطقه می جنگیدند.

مارون ها انسان هایی ستیزه جو و نافرمان بودند. آنها به آزادی و عدالت برای همه اعتقاد داشتند و در این بین، به تاریخچه فرد و خصوصاً رنگ پوست او وقعی نمی نهادند. عزم و اراده آنها سرانجام آزادی را برای جامائیکا، سنت لوسیا و دیگر جزایر کارائیب به ارمغان آورد. اکنون میراث این تاریخ پر فراز و نشیب، گردشگران تاریخ دوست را به سمت خود جذب می کند. تاریخ افتخارآفرین، گشت و گذار در جنگل های انبوه و سرسبز، پرداختن به انواع ورزش های آبی از جمله شنا و استفاده از طبیعت باصفا و بکر منطقه، از جمله جاذبه های گردشگری سنت لوسیا محسوب می شود.

ماه ژانویه زمان بسیار خوبی برای مسافرت کردن به این مکان است. در ششم ژانویه در ایالت آنسه لا ریه (Anse-la-Raye) یکی از یازده ایالت سنت لوسیا، جشن سرو غذاهای دریایی به راه است. علاقمندان در این جشن می توانند علاوه بر چشیدن طعم انواع ماهی های مرکب، هشت پا، میگو و غیره، از گوش سپردن به آواز و موسیقی بومی کارائیب به نام کالیپسو (Calypso) لذت ببرند.

 

ساحل زیبا و دیدنی سنت لوسیا,ساحل سنت لوسیا, زیباترین جزایر جهان,اقیانوس اطلس

ادامه مطلب

عجیب ترین جاذبه های  طبیعی جهان

یا تاکنون روی آب لی‌لی بازی کرده اید؟ نقطه های زرد، قهوه ای و سبز رودخانه خالدار در بریتیش کلمبیا در روزهای تابستان به گونه ای تغییر شکل می دهد و این کار را برای شما آسان می کند. این رودخانه همچون دیگر رودخانه های دنیا آبی رنگ با تپه های سرسبز و شن های سفید نیست. یا مثلا غاری که به تازگی کشف شده است کریستال های گچی عظیم الجثه ای دارد که در هیچ جای دیگر دنیا نمی توان نمونه های آن را پیدا کرد.

 

میلیاردها سال پیش، زمین به شکل دیگری بود و غارها، دره ها، معادن، کوه ها و ... پدید آمده اند. این موارد در جاهای مختلف دنیا تقریبا شکلی واحد دارند اما برخی از آنها هستند که دهان آدم از دیدنشان باز می ماند. به طور مثال، تماشای رنگین کمان مایع یا بیابانی از شن های سفید همچون شکر مواردی هستند که سالانه افرد بسیاری را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می کنند.

با ما همراه باشید تا بیشتر با این جاذبه های طبیعی عجیب آشنا شویم.

 

 غار مرمر – شیلی

 

S A L I  J O O N

 

ادامه مطلب

نورپردازی دره های عمیق و زیبای کانیون

کانیون در جنوب غربی آمریکا یکی از جذابیت های گردشگری
به حساب می آید.توریست ها از سراسر دنیا به این منطقه کویری
در آریزونا می آیندتا از دره های زیبا و عمیق این منطقه عکس برداری کنند.
یک عکاس آمریکایی تصمیم گرفته زیبایی این صخره ها را با نور پردازی های
رنگی دو چندان کند این عکاس 42 ساله گرگوری بوراتین نام دارد.
عکس هایش را در این آلبوم شاهد خواهید بود.

   
   


   

 

 

 

 




 
 
   

ادامه مطلب

سواحل شیشه ای درکالیفرنیا

یکی از سواحل کالیفرنیای آمریکا به این جهت که به جای شن در آن شیشه وجود دارد، به ساحل شیشه‌ای معروف شده است.  در منطقه‌ای از کالیفرنیای آمریکا ساحلی وجود دارد که به جای شن‌ در آن شیشه یافت می‌شود.

آن‌گونه که اهالی منطقه می‌گویند، این ساحل در قرن ۱۹ به منطقه‌ای برای تخلیه نخاله‌ها و زباله‌هایی تبدیل شده بود که از مناطق اطراف از جمله شهر «فورت پراگ» کالیفرنیا به آنجا ریخته می‌شد.

پس از گذشت ۶۷ سال اوضاع در این منطقه چنان وخیم شد که مسئولان به فکر پاکسازی آن افتادند، بنابراین اقدام به تخلیه زباله‌ها و نخاله‌ها و پاکسازی آن کردند، اما اشیا شیشه‌ای به مرور زمان جذب محیط شده بود و همین موجب شده بود تا پس از پاک‌سازی ساحل «ماکشر» به یکی از زیباترین سواحل جهان تبدیل شود.

 

ادامه مطلب

آرامش‌ بخش‌ترین مناطق جهان

برای تعطیلات بهاره چه فکری کرده‌اید؟ اگر از آلودگی و شلوغی شهرهای پرجمعیت خسته شده یا نیاز به تغییر آب‌و‌هوا دارید، شاید مقصد بعدی شما هم یکی شهرها و مکان‌هایی باشد که قصد معرفی آنها را داریم. در این سفرنامه کوتاه، شما را با تعدادی از مناطق زیبا و آرامش‌بخش دنیا آشنا می‌کنیم. 

تعطیلات یعنی مجالی برای دور شدن از شلوغی و شتاب حاکم بر زندگی امروز ما و اینکه تمامی استرس‌ها را برای مدتی هر چند کوتاه، کنار بگذاریم؛ و بهترین روش برای این کار، سفر به مناطق آرامش‌بخش جهان می‌باشد. این مناطق به داشتن سواحل تمیز، جنگل‌های بکر و دست نخورده، جمعیت توریستی اندک و البته آب‌و‌هوای مناسب  برای فعالیت در هوای آزاد، به خود می‌بالند. از جزایر ویرجین گرفته تا بالی و حتی جزیره مرموز ایستر، مقصدهای توریستی مناسب برای استراحت و تمدد اعصاب به شمار می‌روند.

کوای

kauai-most-relaxing-places-in-the-world

کوای قدیمی‌ترین جزیره در میان مجموعه جزایر هاوایی بوده و در آن بر خلاف سایر جزایر، از اقامتگاه‌های مجلل و سواحل شلوغ خبری نیست. پس در واقع این جزیره چه چیزی برای عرضه دارد؟ سواحلی بکر و  طبیعتی دست نخورده. اینجا مکانی ایده‌آل برای آندسته مسافرینی است که می‌خواهند فقط استراحت کرده و از هیاهوی معمول تعطیلات به دور باشند. در این جزیره، تنها دو اتوبان وجود داشته و می‌بایست برای بازدید از بیشتر نقاط دیدنی پیاده روی کرد. در واقع این محل، پاداش کسانی است که می‌خواهند یک روز کامل در دل طبیعت، به حال خود رها شوند.

ادامه مطلب

لاواکس نام منطقه ای زیبا در کشور سوئیس

لاواکس,سوئیس,دیدنیهای سوئیس

لاواکس (Lavaux) نام منطقه ای زیبا در ایالت وو (Vaud) در غرب کشور سوئیس است.

«وو» سومین ایالت پرجمعیت سوئیس و چهارمین ایالت وسیع این کشور به شمار می رود.

لاواکس در کنار دریاچه لمان (Léman) در کنار شهر ژنو قرار گرفته است، و علاوه بر برخورداری از آب و هوای معتدل و مطلوبی، دارای مناظر طبیعی زیبا و چشم نوازی است.

لاواکس در سال 2007 در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت گردید.

این منطقه تاکستان و انگورهای معروفی دارد ولی طبق قوانین ایالتی سوئیس، مدرن سازی این تاکستان ها ممنوع است.

در میان این تاکستان ها، مسیرهای پیاده روی زیادی وجود دارد، از جمله مسیر پیاده روی بین روستای Saint-Saphorin و شهر لوتری (Lutry)، که به یکی از جاذبه های گردشگری این منطقه تبدیل شده است.

ادامه مطلب

دره «بی ای سی سان» ، ویتنام

بی ای سی سان,دره بی ای سی سان,بی ای سی سان در ویتنام

دره بی ای سی سان (BAC son valley) یک منطقه روستانشین در استان لانگ سون (Lang Son) واقع در شمال شرق کشور ویتام است.

ادامه مطلب

پلکان‌ هایی رو به آسمان

وقتی از «پلکان» صحبت می‌کنیم بیشتر یاد پله‌های داخل ساختمان‌ها می‌افتیم، پله‌هایی که اگر زیاد باشند، دوست داریم از آنها صرف‌نظر کنیم و با آسانسور از مشقت بالا رفتن از آننها راحت شویم.

اما در این پست با هم ۱3 پلکان بسیار زیبا در فضای باز را مرور می‌کنیم که آنقدر جذاب هستند که گردشگران زیادی را هر سال به خود جذب می‌کنند.


۱- پلکان بورن روی کوه Bueren در بلژیک
البته بورن Bueren واقعا یک کوه نیست، فقط یک بلندی در شهر لییژ است، این پلکان ۳۷۴ پله دارد. در سال ۱۸۸۱ این پلکان برای آن ساخته شد که سربازها بتوانند با پرهیز از عبور و مرور در گذرگاه‌های خطرناک، از یک بلندی واقع در شهر پایین بالا و پایین بروند.

  گردشگری,شهر های پلکانی, پلکان بورن روی کوه Bueren در بلژیک

 این ساختمان، به افتخار یک اشراف‌زاده قرن پانزده، به نام وینسنت دو بورن، این نام را گرفته است.

ادامه مطلب

شهرهایی با بهترین «سبک زندگی» +عکس

 در زیر به سبک زندگی برترین شهرهای دنیا اشاره می کنیم و مشخص می کنیم که کدام شهرها برترین سبک زندگی را دارند.

10. مسکو، روسیه
چهار معیار کلیدی برای مطالعه سبک زندگی عبارتند از تحصیل، تفریح، کیفیت رستوران ها و تعداد روزهای آفتابی در آن شهر.

 شهرهایی با بهترین سبک زندگی

ادامه مطلب

زیبایی های بی‌بدیل «پاتاگونیا»؛ انتهای دنیا

 پاتاگونیا، منطقه ای در جنوب آرژانتین، اغلب "انتهای دنیا" نامیده می شود و پر از عجایب طبیعی است. این منطقه بر چندین استان آرژانتین گسترده شده است و بخشی از مجمع الجزایر تیرا دل فوئگو و بخشی از شیلی را تشکیل می دهد و مکانی فوق العاده جادویی و زیباست. این منطقه متشکل از قله های کوهستانی، یخچال های طبیعی، دهکده های خوش منظره کنار آب، استپ های غنی و دریاچه های بلوری است که در کل دنیا منحصر بفرد هستند. زیبایی دست نخورده این منطقه از هزاران سال قدمت سخن می گوید و به شکل چندین پارک ملی، از آن حفاظت می شود.

یخچال پریتو مورنو (Perito Moreno Glacier)
این یخچال به مساحت 250 کیلومتر مربع، سومین ذخیره بزرگ آب شیرین روی کره زمین است. این یخچال بخشی از پارک ملی لوس گلاسیر در استان سانتا کروز آرژانتین است. این منطقه از لحاظ استراتژیک منطقه مهمی برای مشاهده و تحقیق است و مناظری نفس گیر از شکستن یخ ها و شناور شدن یخکوه های عظیم در آن قابل مشاهده است. این منطقه یکی از بهترین جاذبه های طبیعی آمریکای جنوبی محسوب می شود. بهترین موقع سال برای بازدید از این مکان، بین اکتبر و اوایل آوریل است، ولی بهترین زمان ماه های ژانویه و فوریه است که وسط تابستان آرژانتین محسوب می شود که شلوغ ترین موقع سال است. گردشگرانی که می خواهند از یخچال ها بازدید کنند، در هتلی در نزدیکی آن به نام کالافیت می مانند که بهترین پذیرایی را دارد.

  پاتاگونیا,دیدنیهای پاتاگونیا,گردشگری

ادامه مطلب

زیبا ترین جاذبه های گردشگری اتریش

کشور اتریش با هوای کوهستانی تازه و مناظر نفس گیرش معروف است و در عین حال مکان های فرهنگی و موزه ها و نگارخانه های مدرن و معماری بسیار چشمگیری دارد. اتریش قطعاً یکی از مقاصد گردشگری برای دوستداران سفر محسوب می شود. در اینجا به چند مکان زیبا و جالب اشاره می کنیم که گردشگران می توانند آنها را در فهرست خود یادداشت کنند:

مناظر اتریش

ادامه مطلب

مکان های دیدنی دنیا شبیه قلب !

یادگارهای عاشقانه طبیعت
تصاویری که اینجا می بینید از مناطق مختلف جهان تهیه شده و مکان هایی شبیه قلب را به شما نمایش می دهند. مکان هایی که به صورت طبیعی ساخته شده اند و یادگارهای عاشقانه طبیعت روی زمین هستند!
 1.جزیره نوسا در کوئینزلند استرالیا

 مکان های دیدنی دنیا

ادامه مطلب



نقاط دیدنی بدروم ترکیه +عکس

اگر به دنبال توصیه ها و راهنمایی های توریستی برای سفر به بدروم هستید و می خواهید از مکان های دیدنی و تفریحی شهر زیبای بدروم در ترکیه اطلاع یابید، با ما همراه شوید.

 نقاط دیدنی بدروم ترکیه, بدروم ترکیه

 1. قلعه سنت پیتر (قلعه بدروم)
این قلعه که در جنوب غربی ترکیه در شهر بدروم واقع شده است، توسط تیمارگر شوالیه ها در سال 1402 ساخته شد و قلعه سنت پیترز نام گرفت. در بازدید از این قلعه به حال و هوای تاریخی جنگ های ترکان سلجوقی برمی گردید. می توانید از اشیای قدیمی و کلکسیون ظروف شیشه ای باستانی موجود در آن دیدن کنید. نمای بندر بین المللی و لنگرگاه از این قلعه برای شما سوژه زیبایی برای عکس گرفتن است. آن را از دست ندهید.

  نقاط دیدنی بدروم ترکیه, بدروم ترکیه

 2. گشت با قایق
با تورهای روزانه قایق سواری می توانید به بازدید از سواحل زیب، غواصی و شنا در آبهای نیلگون بدروم بروید. ماهیگیری کنید و از عجایب زیر آبی عکس بگیرید و انواع ورزش های آبی را انجام دهید. در اغلب تورهای قوایق سواری استفاده از لوازم غواصی رایگان است.

 

ادامه مطلب

دره 10 قله، کانادا

گردشگری,تور گردشگری,دره 10 قله

این دره در پارک ملی بانف قرار گرفته و تاجی از 10 قله بر سر نهاده و دریاچه ی زیبای موران را دربر گرفته است. می توانید با دنبال کردن جاده ی دریاچه ی موران از کنار دریاچه ی لوئیس به این دره برسید. مرتفع ترین قله ی این دره به 3051 متر می رسد و منظره ای پانوراما تمام محیط اطراف دارد. این قله اولین بار در سال 1927 توسط اچ اف اولریچ فتح شد. معمولا می توانید با دیدن یک دسته برف افقی بر روی این قله آنرا از سایر قلل تشخیص دهید.

ادامه مطلب

زیباترین سواحل دنیا - شهر ساحلی کنکان، مکزیک

زیباترین سواحل دنیا,زیباترین ساحل های دنیا,شهر ساحلی کنکان

 

کنکان (Cancun) شهری است در شرقی ترین نقطه کشور مکزیک. به عبارت دیگر اگر می خواهید اولین اشعه خورشید که هنگام طلوع به مکزیک می تابد را ببینید، کافی است شبی را در کنکان بگذرانید.

 

 زیباترین سواحل دنیا,زیباترین ساحل های دنیا,شهر ساحلی کنکان

ادامه مطلب

 

جاذبه های گردشگری آمریکای جنوبی

 امروزه مي‌توان خيل عظيم گردشگراني را ديد که از شمال قاره آمريكا به سوي جنوب اين قاره حرکت کرده و علاوه بر مکزيک فصل تازه‌اي در مسافرت‌هاي گردشگري در کشورهاي آمريكاي لاتين باز کرده‌اند.
بهره‌مندي از جاذبه‌هاي ديدني و تاريخي متعدد آمريكاي لاتين منظره‌اي را به وجود آورده که گردشگران مي‌توانند با مشاهده آنها همه آن چيزي که در مسافرت‌هاي تفريحي به قاره اروپا مي‌بينند را يکسره تجربه کنند و در برخي موارد شايد بيشتر از آن.
آنچه را که در ادامه مي‌خوانيد توضيحاتي در مورد مناطقي است که يک علاقه‌مند به جاذبه‌هاي آمريكاي‌جنوبي نيازمند شناخت آنهاست.
اوکزاکا، مکزيک
ايالت اوکزاکا، در بخش جنوب شرقي مکزيک قرار گرفته و يکي از کهن‌ترين شهرهاي مکزيک با تنوع فرهنگي زياد است. اين منطقه که در فهرست ميراث جهاني يونسکو نيز به ثبت رسيده است، 1500 قبيله اصيل بومي ‌مکزيک را در خود جاي داده است. قبايلي که هنوز هم به شيوه نياکان خويش زندگي مي‌کنند. اين تنوع فرهنگي فرصت مناسبي را براي گردشگران به وجود مي‌آورد تا آگاهي خود را از گذشته اين کشور افزايش داده و از جشنواره‌ها و غذاهاي گوناگون آن لذت ببرند. اين شهر مکان مناسبي براي تحليل و بررسي تاريخ و شناخت مناطق باستاني تمدن‌هاي کهن اين کشور همچون مونت آلبان و ميتلا است.
 شهر باستاني تيکال، گواتمالا

 آمریکای جنوبی,جاذبه های گردشگری آمریکای جنوبی

ادامه مطلب

ترسناکترین جاذبه های گردشگری دنیا + عکس

گردش، تفریح، مسافرت و دیدن جاذبه های طبیعی از جمله لذت بخش ترین فعالیت های هر انسانی است. رفتن به طبیعت و لذت بردن از مناظر و پدیده های طبیعی را نمی توان با هیچ شادی دیگری مقایسه کرد.

 

 

 کسانی که به رفتن به هرجایی راضی نمی شوند و تفریحشان لزوما باید با تجربه ای تازه و متفاوت و البته هیجان انگیز و خطرناک همراه باشد. در این مطلب قصد داریم که ۵ مکان گردشگری عجیب و ترسناک را به شما گردشگران مشتاق هیجان معرفی کنیم

 

1- قفس مرگ، استرالیا

قفس مرگ، استرالیا

تصور کنید شانس شنا کردن در آبی را داشته باشید که یک کروکودیل در آن منتظر دیدار چهره به چهره با شماست. صد البته باید بسیار شجاع باشید که خطر چنین آبتنی را به جان بخرید، اما اوضاع هم به این خطرناکی نیست، چراکه مسوولان استرالیایی این جاذبه تفرحی عجیب فکر همه جا را کرده اند و کروکودیل را در محفظه ای شفاف و شیشه ای نگهداری می کنند.

کروکودیل در این محفظه شیشه ای که به آن “فقس مرگ” می گویند، منتظر دیدار آدم های شجاع است.

 

ادامه مطلب

بهترین و رویایی ترین سفرهای آبی

 همواره قایق ها و کشتی ها برای جهانگردی مورد کم لطفی قرار گرفته اند زیرا معمولا سفر با آنها طولانی تر از سایر وسایل نقلیه است. با این حال، در بسیاری موارد قایق ها و کشتی ها بهترین و گاهی تنها وسیله ی سفر برای گشت و گذاری جانانه در یک مقصد مسافرتی می باشد. در زیر به 10 نمونه از این سفرها اشاره می کنیم که توسط وب سایت معتبر LonleyPlanet.com صورت گرفته است.

1. رودهای کشور نروژ

بیش از یک قرن است که مسیر دریایی افسانه ای Hurtigruten، انواع دهکده ها و شهرهای ساحلی را به یکدیگر متصل نموده است. همه ساله حدود 11 کشتی مدرن از Bergen به سمت شمال حرکت می کنند و پس از توقف در Kirkenes دوباره باز می گردند. طی مدت این سفر 11 روزه از 34 بندر عبور می کنید و حتی موقعیت تورهای سیاحتی دیگری برایتان فراهم می شود. از محبوب ترین قسمت های این سفر می توان به دیدن خورشید نیمه شب در جزایر فوق العاده زیبای اطراف رودخانه اشاره کرد. همچنین بازدید از صومعه های متعلق به قرون وسطی و شهرهای Art Nouveau را نیز نباید فراموش کنید.

 

 سفرهای آبی,رودهای جهان,زیباترین رودهای جهان

ادامه مطلب

 

تونل روشنایی ژاپن+عکس


تونل روشنایی در باغ ناباناساتو در جزیره ناگاشیما در ژاپن ساخته شده است. در شب تمامی این باغ توسط میلیونها چراغ LED روشن شده و چهره ای بسیار جالب و دیدنی ایجاد میکند. رنگ های روشن و شاد باعث میشود که روحیه شما بعد از بازدید از این باغ شاد گردد.

تونل روشنایی,عكس هايي از تونل روشنايي در ژاپن,باغ ناباناساتو

ادامه مطلب

 

به آخر ایران خوش آمدید !

قدیمی‌ترین سند ایرانی، كتیبه های میخی داریوش، نام این سرزمین را «ماكا» ضبط كرده است. بعد از اسلام این سرزمین «مكران» نام گرفت كه.....

گواتر روستایی است كه فقط خیابان‌هایش جدول‌بندی شده‌اند اما آسفالت ندارد. همه با هم قوم و خویشند و بلوچ. همه صیادند.

در منتهی الیه جنوب شرقی ایران، درآخرین نقطه مرزی آنجا كه شهرستان چابهار به خط تماس با مرز پاكستان می رسد، بندری كوچك و قدیمی قرار گرفته كه چند صباحی است برای سرمایه گذاران كشورمان نامی آشنا شده است. آنجا گواتر است؛ بندری آن سوی ناكجای جغرافیای تاریخ.

گواتر تكه كوچكی از سرزمین بلوچستان است. بلوچستان زادگاه تنها دونلی نواز جهان، بلوچستان زادگاه دادشاه و گواتر برگوشه ای از گستره این خاك همچنان ایستاده است و خوابش نمی‌برد.

به آخر ایران خوش آمدید

ادامه مطلب

                کج ترین بناهای دنیا !+ عکس

*برج های بولونیا- ایتالیا:
 

این برج ها که به عنوان نمادهای این شهر از ایتالیا شناخته می شوند بین سال های 1109 تا 1119 ساخته شده است. برج بلند این شهر97 مترارتفاع دارد. برج کوچکتر4 درجه و برج بلندتر 1.3 درجه انحراف دارند. البته باید به این نکته اشاره کرد که این برج ها از زلزله و بمباران های جنگ جهانی جان سالم به در برده اند.

کج ترین بناهای دنیا !+ عکس www.taknaz.ir

ادامه مطلب

آب‌گذر وانویتلی ایتالیا

آب‌گذر وانویتلی
آب‌گذر وانویتلی (به ایتالیایی: Acquedotto di Vanvitelli) یا آب‌گذر کارولین (به ایتالیایی: Acquedotto Carolino)، آب‌گذری واقع در کشور ایتالیاست که برای تأمین آب مورد نیاز کاخ سلطنتی کسرتا موسوم به رجیا دی کسرتا و مجموعهٔ سن لیوچو از طریق آب‌های چشمه‌های فیتزو در کوهپایه‌های تابورنو در منطقهٔ بوچانو در مسیری ۳۸ کیلومتری که بیشترش از زیر زمین می‌گذشت ساخته شد.
 

ادامه مطلب

تالار شهر لندن

تالار شهر یا (city hall) مکانی است برای کلیه امور اجتماعی شهر. این تالار در درجه نخست فضای استقرار انجمن ها و شوراهای شهر و سپس مرکزی برای گردهم آیی های عمومی و ارتباط و تعامل میان مردم در عرصه مسائل شهری است. نقش این فضا در دنیا گرد­هم­آوری شهروندان و ترغیب آنها برای مشارکت در امور شهری است. تالار شهر متعلق به همه مردم شهر است و نماد معمارانه­ای از دموکراسی است.


 

ادامه مطلب

برج لندن انگلستان

برج لندن
برج لندن قلعه‌ای تاریخی در مرکز لندن است که در سمت شمالی رود تیمز واقع شده‌است. در نقطه‌ای که اکنون این برج قرار گرفته احتمالاً ابتدا یک دژ بریتانیایی و سپس یک دژ رومی وجود داشته‌است. شاید ساکسون‌ها هم در این نقطه صاحب دژی بوده‌اند.

ادامه مطلب

«پانتئون»مقصد جهاني گردشگري در سودان
 شوراي جهاني سفر محوطه‌ي تاريخي «پانتئون» در سودان را به عنوان يك مقصد جهاني گردشگري معرفي كرد.

پس از بازگشت نسبي آرامش به سودان، دولت اين كشور تلاش‌هاي زيادي در جهت جذب گردشگر انجام داده است كه حاصل آن شناسايي محوطه‌ي تاريخي «پانتئون» به عنوان يك مقصد جهاني گردشگري توسط شوراي جهاني سفر است.

به گزارش يورو توربو نيوز، منطقه‌ي تاريخي «ميرو» يا پانتئون در صحراي «نوبيان» در شمال سودان آثار تاريخي شگفت‌انگيزي از جمله هرم‌هايي زيبا را در خود جاي داده كه هر انساني با ديدن آن‌ها به ياد اهرام‌ ثلاثه مصر مي‌افتد.

هرم‌هاي «ميرو» در 200 كيلومتري شمال شرقي شهر خارطوم ـ پايتخت سودان ـ واقع شده و هزاران سال پيش توسط مردمي كه نخستين تمدن را كنار رود نيل تأسيس كردند، ساخته شده‌اند.

فراعنه‌ي سازندگان اين هرم‌ها كه از آن‌ها به‌عنوان «‌فراعنه‌ي سياه» نام برده مي‌شود تا سال 350 ميلادي به حكومت خود ادامه دادند و هزاران اثر تاريخي ارزشمند را ساختند كه بيشتر آنها ناشناخته و در خطر نابودي‌ قرار دارند.

منطقه‌ي ميرو بيش از 100 هرم دارد كه همه‌ آن‌ها از نظر اندازه، بسيار كوچك‌تر از هرم‌هاي مصر هستند. بزرگ‌ترين هرم اين منطقه حدود 30 متر ارتفاع دارد و با شيب تند با زاويه 70 درجه ساخته شده است.

آبگذر سگوبیا در اسپانیا

آبگذر سگوبیا (به اسپانیایی: Acueducto de Segovia) آب‌گذری است رومی واقع در شهر سگوبیای اسپانیا و یکی از مهمترین آب‌گذرهای باقی‌مانده در شبه‌جزیره ایبری است که تا به‌امروز به‌خوبی حفظ شده‌است.

ادامه مطلب

هرکولانئوم ایتالیا
 

هرکولانئوم ویرانه یک شهر باستانی در پای کوه آتشفشانی وزوویو (Vesuvius) در هشت کیلومتری شرق شهر ناپل ایتالیاست. بر اساس افسانه ها این شهر توسط قهرمان اساطیری یونان یعنی هرکول ساخته شده است. این شهر در سال 63 میلادی بر اثر یک زمین لرزه شدید خسارت دید و در سال 79 نیز همراه با شهر پمپی (Pompeii) بر اثر فوران آتشفشان وزوویو، دچار آتش سوزی شد و زیر بیش از پانزده متر از گدازه های آتشفشانی مدفون شد.


باقیمانده این شهر سوخته اولین بار در سال 1706 کشف شد. حفاریهای اصولی در سال 1738 آغاز شد و از آن زمان به بعد متناوبا ادامه یافت.
این حفاریها نشان داد که شهر هرکولانئوم گردشگاه ثروتمندان رومی بوده است. ویلاها و تئاترهای اشرافی کشف شده با گرانقیمت ترین سنگهای مرمر پوشیده شده و دارای مجسمه های برنزی، تابلوها و کتابخانه پرارزشی از طومارهای پاپیروس بوده اند. این گنجینه ها همراه با بسیاری از اشیای دیگر مانند ظروف و وسایل خانگی، همگی در موزه ملی ناپل به نمایش گزارده شده است

عجیب ترین کویر دنیا درمصر

 عکس   عجیب ترین کویر دنیا در مصر

 

مصر هنوز هم یکی از دیدنی ترین نقاط دنیاست که جاذبه های تاریخی و طبیعی اش به یک اندازه برای گردشگران خارجی جذابیت دارد. کشوری که شاید تمام دنیا از عظمت اهرام ثلاثه اش با خبر باشند، اما قطعا از عظمت کویر ناشناخته آن خبر ندارند! کویر سفید رنگ بی نظیری که تنها در مصر وجود دارد و البته همان هم هنوز به طور کامل کشف نشده است.

 

ادامه مطلب

مناطق دیدنی جهان Verdon Gorge, France

تنگه Verdon در جنوب شرقی فرانسه
Verdon Gorge, France


انجمن گفتگوی گیلک زبانان (بازار روز گیل یاوران)

ادامه مطلب

تعداد صفحات : 10

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 10 صفحه بعد