ترسناک ترین استخر جهان در سنگاپور

مجتمع تفریحی Marina Bay Sands در سنگاپور قرار دارد.این مجموعه که شامل یک هتل لوکس، کازینو، مرکز خرید، موزه هنر و علوم ، ۶ رستوران با سرآشپزهای معروف جهانی ، دو غرفه نمایشگاه شناور، دو سالن تئاتر ، سینما و یک پارک شنی به همراه استخر در ارتفاع ۱۵۰ متری زمین می باشد.
سه برج ۵۷ طبقه ای هتل توسط پارک آسمانی به یکدیگر متصل شده اند.این پارک آسمانی ۳۴۰ متر طول دارد و ظرفیت ۳۹۰۰ نفر را دارد که ارتفاع این پارک از زمین ۱۹۱ متر است. ۲۵۰ نوع مختلف درخت و ۶۵۰ نوع گیاه در آن قرار دارد.مساحت این پارک برابر با مساحت سه زمین فوتبال است و استخری به طول ۱۵۱ متر را در خود جای داده است.

دیواره های این استخر به گونه ای طراحی شده اند که گویا در آسمان شنا میکنید. این استخر لبه ندارد و دور تا دور آن حوضچه قرار دارد که آب استخر در آن سر ریز می شود.جالب است بدانید ورودی این پارک برای مسافران و توریست ها مجانی است اما برای ساکنان سنگاپور ۷۰ دلار است.
هزینه ساخت این مجتمع  ۸ میلیارد دلار (به همراه قیمت زمین) بوده و سرمایه گذار اصلی آن، شرکت Las Vegas Sands آمریکاست.

ترسناک ترین استخر جهان

 

ترسناک ترین استخر جهان

ترسناک ترین استخر جهان

ترسناک ترین استخر جهان

ترسناک ترین استخر جهان

ترسناک ترین استخر جهان

غارها، پستوهایی زیرزمینی هستند که گنجینه‌هایی زیبا و ارزشمند از این کره خاکی را در خود پنهان کرده اند. اما شاید جذاب ترین آنها فارغ از نوع و جنس سنگ ها و ویژگی های زمین شناختی شان، طولانی ترن غارهای دنیا باشند. آنچه که در ادامه خواهیم خواند، نمونه‌هایی بسیار

 

غارها، پستوهایی زیرزمینی هستند که گنجینه‌هایی زیبا و ارزشمند از این کره خاکی را در خود پنهان کرده اند. اما شاید جذاب ترین آنها فارغ از نوع و جنس سنگ ها و ویژگی های زمین شناختی شان، طولانی ترن غارهای دنیا باشند. آنچه که در ادامه خواهیم خواند، نمونه‌هایی بسیار اندک از مجموعه‌ وسیعی از غارها است که به دلیل نام، بزرگی و ویژگی‌های مخصوص، انتخاب و معرفی شده‌اند.

 

غار هولوک، سوییس

غار 197 کیلومتری هولوک در حد فاصل میان رودخانه موتا و منطقه کوهستانی «پراگل پاس» دره موتای سوییس قرار دارد. براساس تحقیقات به عمل آمده این غار، بزرگترین غار سوییس و همچنین دومین غار بزرگ اروپا محسوب شده و نخستین غار جهان است که طول آن به 100 کیلومتر می‌رسد.

طولاني‌ترين غارهاي جهان کدامند؟

 

غار لچوگویلا، آمریکا

غار لچوگویلا، با امتدادی 207 کیلومتری، پنجمین غار طویل جهان به شمار رفته و به دلیل برخورداری از خاصیت غیر طبیعی زمین‌شناسی و ساختار نادر خود از شهرت بسیار زیادی نیز برخوردار است. از جمله عوارض جغرافیایی و زمین‌شناختی موجود در این غار می‌توان به مقادیر زیاد مواد معدنی رنگی و رسوبات زرد لیمویی سولفور اشاره کرد، در تمام نقاط آن به چشم می‌خورد. موقعیت این غار در پارک ملی «کارلس بد» واقع در ایالت نیومکزیکو است.

طولاني‌ترين غارهاي جهان کدامند؟

 

غار باد، آمریکا

وجود نقش‌هایی از شن یخ‌زده اگرچه غارهای باد ایالت داکوتای جنوبی آمریکا را شهره عام و خاص کرده اما این غار بیشترین شهرت خود را از ساختارهای کلسیتی رنگارنگی که به رنگ بدنه معروف هستند به دست آورده است. طبق آمار منتشر شده همه ساله، چهار مایل جدید از این غار کشف می‌شود که تاکنون با طولی 134 مایلی به پیچیده‌ترین سیستم غاری جهان تبدیل شده است.

طولاني‌ترين غارهاي جهان کدامند؟

 

غار اوپتیمیستیکنا، اوکراین

غار «اوپتیمیستیکنا» طولانی‌ترین غار سنگ‌های کانی جهان به شمار می‌رود. این غار که در نزدیکی روستای «کورولیوکا» در اوکراین قرار دارد از 230 کیلومتر راه نقشه‌نگاری شده برخوردار بوده و بزرگترین مجموعه غاری اوراسیا محسوب می‌شود. تمام دالان‌ها و راهروهای موجود در این غاردر کم ارتفاع بوده و اغلب آن‌ها نیز با گل و لای پوشانده شده‌اند. وجود شبکه‌های اتصالی پیچیده‌ با سطح ارتفاع گوناگون، نام «غار مارپیچ» را به آن داده است.

طولاني‌ترين غارهاي جهان کدامند؟

 

غار جواهر، آمریکا

غار «جواهر» دومین غار طویل جهان محسوب می‌شود که دالان‌های شناخته شده آن بیش از 240 کیلومتر برآورد شده است.این غار که در منطقه «بلک هیلز» داکوتای جنوبی آمریکا قرار دارد بنایی ملی بوده وعلاقمندان می‌توانند در تمام فصول سال از آن دیدن کنند.علاوه بر بازدید عمومی، غارنوردی همراه با راهنمایان حرفه‌ای از جمله دیگر فعالیت‌هایی است که مردم می‌توانند در این منطقه آن را تجربه کنند. گفتنی است به دلیل ازدحام زیاد در تماشای این غار، ثبت نام علاقمندان از مدت زمانی محدودی برخوردار بوده و تنها در فصل تابستان صورت می‌پذیرد.

طولاني‌ترين غارهاي جهان کدامند؟

 

غار ماموت،‌ آمریکا

مجموعه غار ماموت که در اصطلاح رسمی «غار برآمدگی‌های سنگی عظیم» نام دارد از 630 کیلومتر دالان برخوردار است که آنرا در زمره طولانی‌ترین غارهای طبیعی جهان قرار داده است. این غار که در مرکز ایالت کنتاکی آمریکا واقع شده و بخشی از پارک ملی غار‌های بزرگ این کشور محسوب می‌شود. این غار که در مرکزیت رودخانه سبز قرار گرفته در حدود دو برابر بزرگتر از «غار جواهر» دومین غار طولانی جهان است.

طولاني‌ترين غارهاي جهان کدامند؟

 

عجیب ترین، شگفت انگیزترین و جادویی ترین مکان روی کره زمین- هرگز جایی دیگری بدین شکل وجود ندارد.....

5 پارک ملی زیبا که باورتان نمی شود روی کره زمین باشند! +عکس
تعداد کمی ‌پارک با منظره های حیرت انگیز وجود دارند که باورتان نمی‌شود چنین زیبایی هایی متعلق به کره زمین باشد. پس بدون هیچ مقدمه ای سراغ این 5 پارک می‌رویم پارک هایی که شما فکر می‌کنید متعلق به سیاره دیگری باشند.

5- پارک  ملی المپیک- ایالت واشنگتن


Carlsbad Caverns
احتمالا شما هم مثل بیشتر مردم وقتی کلمه «جنگل بارانی» به گوشتان می‌خورد به یاد مناطق استوایی، طوطی های رنگانگ و میمون های شیطان می‌افتید. اگر این جمله درست باشد پس برایتان سورپرایزی داریم؛ بله یک چنین جنگل بارانی در ایالت متحده آمریکا وجود دارد. میزان بارندگی در جنگل بارانی Hoh پارک ملی المپیک در طول یک سال به طور متوسط  مقدار قابل توجه 165 اینچ است که سبب به وجود آمدن جنگل های بهم فشرده شده است.  یک روز را در جنگل بارانی Hoh بگذرانید آنوقت فکر خواهید کرد که به اندازه تمام عمرتان رنگ سبز دیده اید. حتما از این پارک محلی دیدن کنید فقط یادتان باشد یک بارانی حتما با خود ببرید.

4- پارک ملی دنالی- آلاسکا

 


ایالت بزرگی در آلاسکا دارای تعداد قابل توجه 8 پارک ملی است که می‌توانید از بین آنها مکانی را برای بازدید انتخاب کنید. درعین حال که هر کدام از این پارک ها در نوع خود جالب توجه هستند؛ بدون شک گل سر سبد  همه آنها پارک ملی دنالی است.
مامن کوه های «مک کینلی»، بلندترین کوه های شمال امریکا، عکس هایی که نمی‌توانند به راحتی آنچه راکه شما دوست دارید در ارتفاع 20.327 فوتی ببینید پوشش دهند. کوه هایی با قله های پوشیده از برف. و بالغ بر 6 میلیون اکر زمین که شما می‌توانید در این پارک شگفت انگیز گردش کنید. به مدت یک عمر می‌توانید در این محدوه بگردید بدون اینکه یک منظره یکسان را دوبار ببینید.
شاید تنها نکته ای که مانع رفتن تمام آدم ها به این مکان شود دورافتاده بودنش باشد. اما خوشبختانه برای افراد شجاع و بلند پرواز تعداد قابل توجهی مشاغل تابستانی در آلاسکا وجود دارد که می‌تواند بهانه ای شود برای بازدید و گردش در چنین پارک حیرت انگیزی.

3. پارک ملی Canyonlands در Utah
Canyonlands


یک بار «ادوراد ابی» نویسنده در مورد این محل نوشت: عجیب ترین، شگفت انگیزترین و جادویی ترین مکان روی کره زمین- هرگز جایی دیگری بدین شکل وجود ندارد.
او به حرف خودش اطمینان داشت. از چشم اندازهای کوهستانی حیرت انگیز، تا شناور شدن روی رودخانه «کولارودا» و ترس هاکی کردن در فضاهای بسته کوهستانی این مکان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری برای کسانی است که قصد کشف کردن پارک های عجیب را دارند. همچنین سنگ نوشته های باستانی زیادی نیز در این کوه ها متعلق به هندیان Anasazi وجود دارد، پس شما می‌توانید یک سری اکتشافات باستان شناسی نیز داشته باشید.

2- پارک ملی کوه های آتشفشانی- هاوایی
 
پارک ملی کوه های آتشفشانی


آیا تابحال روان شدن توده های آتشفشانی را از نزدیک دیده اید؟ به احتمال زیاد جواب منفی است. پارک ملی کوه های آتشفشانی در هاوایی این امکان را به گردشگران می‌دهد که تجربه خارق العاده فوران کردن آتشفشان را ببینند. مواد مذاب آتشفشان های فعال به اقیانوس آرام ریخته می‌شود درحالیکه سالانه حجم زیادی به جزایر هاوایی اضافه می‌کنند. گردشگران همچنین می‌توانند در جنگل های انبوه و شاداب بگردند و نیز در تونل های آتشفشانی زیرزمینی که توسط جریان آتشفشانی قدیمی‌ ایجاد شده اند پیاده روی کنند؛ تونل ها به اندازه ای بزرگ هستند که اتوبوس مسافرتی نیز می‌تواند از درونش بگذرد. حالا به نظرتان جذاب ترین بخش در مورد بازدید از پارک ملی کوه های آتشفشانی چیست؟ این حقیقت که پارک در هاوایی قرار دارد. و قطعا تجربه چنین سفری حتی خوشایند تر از سفر به زیباترین مکان هاست گویی که به بهشت سفر کرده اید.
 

1- پارک ملی Carlsbad Caverns- نیومکزیکو
 
Carlsbad Caverns
وقتش رسیده که علاقه مندان به غارها آماده شده و در پارک ملی Carlsbad Caverns در نیومکزیکو به غارنوردی بروند. هیچ کدام از پارک های دیگر به اندازه این مکان شبیه به مکان های ماورایی نیستند. پس گردشگران می‌توانند به تماشای استالاکتیت ها و استالاگمیت های عجیب و غریب در هر گوشه غار بروند. 116 غار متفاوت دیگر برای سیاحت وجود دارد و گردشگران می‌توانند سوار آسانسورهای زیرزمینی شده و به اعماق عمیق ترین غارها بروند. آیا جای دیگری هم هست که بتوانیم با فراغ بال به گردش و تفریح در عمق 750 فوتی زمین بپردازیم؟
 

فکر میکنید بازترین، بی مانع ترین و یکدست ترین جای زمین کجاست؟ در واقع زمینی مسطح و بایر در کشور استرالیا که امروزه ...

مسطح ترین جای کره زمین را بشناسید! +عکس
فکر میکنید بازترین، بی مانع ترین و یکدست ترین جای زمین کجاست؟ در واقع زمینی مسطح و بایر در کشور استرالیا که امروزه پوشیده از نمک است، از هر جای دیگری در دنیا مسطح تر است، درست مانند یک آینه! این آینه نمکی، دریاچه آیری نامیده میشود و اگر در زمین 9582.95 کیلومتر مربعی آن بایستید، تنها یک خط، مرز بین زمین و آسمان را به شما نشان میدهد. در این منطقه مملو از نمک کم تر موجود زنده ای تاب می آورد. اغلب آرامشی بی نظیر همه جا را فرا میگیرد و هیچ اتفاقی در این زمین باز و وسیع نمی افتد.
نشنال جئوگرافیک مجموعه ای از بهترین عکسهای موری فردریکز را منتشر کرده است. فردریکز طی 8 سال گذشته، 16 بار برای عکاسی به این منطقه سفر کرده است. وی عکسهای بی نظیری خلق کرده که میتوانید آنها را ببینید.
 
 
باران غافلگیرکننده
در اولین لحظه های سپیده دم، با بارش باران، انعکاس نورها قدری تغییر کرده است. بارش باران در این منطقه نمکین استرالیا بسیار نادر است
 
 Persian30.com |
 
رنگ قرمز جادویی
خلبانانی که از روی این منطقه پرواز میکردند، به عکاس گفته بودند که گاهی که منطقه خیلی خشک میشود، زمین به رنگ قرمز در می آید. به گفته عکاس، وی بعدها متوجه شد که رنگ قرمز را گونه ای ارگانیسم که تنها در محیط های بسیار نمکی زندگی میکند، به زمین میدهد. .
 
 
 
 
رنگ زرد استثنایی
به گفته عکاس، این عکس سپیده دم گرفته شده است. خط سیاه، مرز آسمان و زمین را نشان می دهد. خود عکاس می گوید که تا آن زمان، این رنگ زرد را در این منطقه تجربه نکرده بوده است.
  
 
 
در تعقیب ستاره ها
گرفتن این عکس سه ساعت طول کشیده است. می توانید منحنی هایی که دو ستاره درخشان به جا گذاشته اند را ببینید. می بینید که روی سطح آرام و بی مانع این منطقه، هیچ اتفاقی به جز بازتاب مهتاب در این سه ساعت روی نداده است
 
 
 
قاشی طبیعت
در این سرزمین خشک، رسیدن توفان با رعد و گرد و غبار، منظره ای شگفت را به وجود می آورد که می توانید لحظه ای از آن را در این عکس ببینید. عکاس چند عکس را کنار هم گذاشته و این تصویر پاناروما را به وجود آورده است.
 
 
  
مرز زمین و آسمان
این تصویر نیم ساعت بعد از غروب خورشید گرفته شده است. چنان که می بینید تنها یک خط ظریف، مرز آسمان و زمین را نشان می دهد. بارش باران روی انعکاس نورها موثر بوده است.
 
 
  
تنوع رنگها
در این عکس که درست بعد از گرگ و میش هوا گرفته شده است، تنها یک مرز سیاه در فاصله ای بسیار دور از عکاس، آسمان را از زمین جدا میکند. چنان که می بینید از نارنجی تا آبی تیره در این تصویر وجود دارد. عکاس به این بازه رنگی کاملا هشیار بوده است.

مروارید جزایر اقیانوس آرام به شمار می آید، اما سعی کنید قصد سفر به آنجا نکنید، چراکه پول هایی که از جیبتان می رود، ممکن است دل شکسته تان کند!.....

گرانترین نقاط تفریحی در زمین! +عکس

این روزها که همه چیز هر روز گرانتر از دیروز می شود، مردم شاید کمتر بتوانند به مسافرت رفتن فکر کنند و بیشتر به دنبال تامین هزینه های ضروریات زندگی هستند.

 این در حالیست که از قدیم گفته اند "وصف العیش، نصف العیش". پس با خواندن این گزارش هرچند به صورت مجازی به گرانترین نقاط تفریحی روی زمین سفر کنید.

1. جزیره بورا بورا، فرانسه
یکی از جزایر اقیانوس آرام و به زعم بسیاری، زیباترین نقطه روی زمین است و مسافرانش به طور متوسط هر شب بیش از 800 دلار در آن خرج می کنند.

2. جزیره مورئا، فرانسه
مروارید جزایر اقیانوس آرام به شمار می آید، اما سعی کنید قصد سفر به آنجا نکنید، چراکه پول هایی که از جیبتان می رود، ممکن است دل شکسته تان کند!

سفر به این مروارید برای مسافرانش شبی بیش از 500 دلار خرج دارد.

3. جزیره پاردایز، مجمع الحزایر باهاماس
از جمله جزایر زیبای مجمع الجزایر باهامس در کوبا در آمریکای مرکزی است که مسافران آن هر شب باید 436 دلار برای خرج کردن در آن کنار بگذارند.

4. جزیره ویک، پورتوریکو
این جزیره هم در اقیانوس آرام و در کشور پورتوریکو قرار دارد. برای سفر به این جزیره هم باید توانایی خرج کردن شبی 430 دلار را داشته باشید.

5. شهر سوفریر، سنت لوسیا
از جمله شهرهای مهم کشور سنت لوسیا است و در دریای کارائیب در نزدیکی اقیانوس اطلس قرار دارد.

مسافرت به این شهر جزیره ای هم هر شب 417 دلار هزینه دارد.

6. شهر همیلتون، مجمع الجزایر برمودا
پایتخت مجمع الجزایر برمودا در شمال اقیانوس اطلس را هم به لیست گرانترین نقاط زمین اضافه کنید. برای سفر به این شهر هم باید توان خرج کردن شبی 415 دلار را داشته باشید.

7. منطقه مونته کارلو، موناکو
این منطقه هم که در کشور خودمختار موناکو در اروپای غربی و در نزدیکی فرانسه قرار دارد، ازجمله مناطقی از کره زمین است که باید برای سفر به آن حسابی پس انداز کنید.

برای اقامت در مونته کارلو شبی 406 دلار باید پول بپردازید.

8. ساوت همپتون، مجمع الجزایر برمودا
یکی دیگر از شهرهای مجمع الجزایر برموداست که مثل پایتخت، سفر به آن گران و پرهزینه است. برای سفر به این شهر هم باید شبی 393 دلار از جیب بدهید.

9. بخش پاگت، مجمع الجزایر برمودا
این بخش از مجمع الجزایر برمودا هم جایی در بین گرانترین ها دارد و برای اینکه به آنجا هم سفر کنید، یاید به اندازه شبی 374 دلار پول داشته باشید که در آنجا خرج کنید.

10. جزایر تورکس اند کایکوس
این جزایر که در جنوب شرق باهاما و شمال هائیتی قرار دارند از جمله گرانترین نقاط زمین هستند که برای اقامت در آن باید شبی به طور متوسط 352 دلار پول کنار بگذارید.

صومعه مبغلین مذهبی ارتدوکس St. Nicholas Belogorsk در 10 کیلومتری Permو 85 کیلومتری Kungura قرار دارد....

تصاویر دیدنی از روسیه در زمستان

 

 
روسیه
 
روسیه
 
 
 
روسیه
 
 
 
 
 
 
روسیه
 
 
روسیه
 

خیلی از جذابیت‌های توریستی ارمنستان، در نزدیکی و البته خارج از شهر ایروان قرار گرفته. به همین دلیل، در نصف روز هم می‌توانید مناطق بسیار زیادی را ببینید...

دیدنی‌های اطراف ایروان

اگر بخواهید، می‌توانید یک تاکسی کرایه کرده و بسیاری از مناطق را از داخل ماشین ببینید. اگر هم به پیاده‌روی علاقه داشته باشید، می‌توانید در یکی از تور‌ها اسم نوشته و هم در هزینه و هم در وقت خود صرفه جویی کنید.

معبد گارنی

این معبد، به خدای طلای رومی‌ها نسبت داده شده و به وسیله‌ی یکی از پادشاهان ارمنی به نام ترداد اول در قرن یک میلادی ساخته شده. هنگامی که مسیحیت وارد ارمنستان شد، از این معبد به عنوان خانه‌ی تابستانی خانواده‌ی سلطنتی استفاده می‌شد.

حمام رومان

محل استقرار شاه بوده و امروزه به وسیله ساختمانی مدرن پوشیده شده است. در قرن هفتم میلادی، کلیسایی نیز کنار آن ساخته شد. حمام رومان را از پانزده نوع سنگ طبیعی رنگارنگ ساخته‌اند. در خرابه‌های نزدیک معبد، ویشاپ که تصویری است حجاری شده از یک اژدها، بر روی یک سنگ قرار گرفته. این سنگ، علامتی برای وجود آب در محل بوده. بعضی از نوشته‌های میان سنگ، نوشته‌هایی از شاه آرگیشتی در قرن هشت قبل از میلاد بوده. معنی آن‌چه نوشته این است: «آرگیشتی، پسر مِنوآ، انسان‌ها و احشام را از گارنی به اِرِبونی آورد تا بتواند جامعه‌ی جدیدی را بسازد.»

صومعه‌ی گِقارد

این صومعه، بعد از اینکه پهلوی حضرت مسیح به وسیله‌ی نیزه، هنگام به صلیب کشیدن او، سوراخ شد، به این نام نامیده شد. صومعه‌ی گقارد در گوشه‌ی دره‌ای بسیار زیبا و چشم‌نواز قرار گرفته است. نیزه‌ی متعلق به آن دوره نیز در این مکان نگه‌داری می‌شده اما حالا در خزانه‌ی مقدس در اشمیاتزین نگه‌داری می‌شود. افسانه‌ها، این صومعه را مربوط به قرن چهارم می‌دانند. این صومعه، قبلاً آیریوانک نام داشته که به معنای صومعه‌ای است که در غار بوده است. در سال ٩٢٣ میلادی، این صومعه در تهاجم‌ اعراب‌ به آتش کشیده شد.
هنگامی که به صومعه رسیدید، بالای تپه، می‌توانید خانه‌هایی را که به دست راهبان ساخته شده ببینید. به درختانی که نزدیک صومعه قرار دارند، تکه‌هایی از پارچه بسته شده. این کار توسط مردم یا بهتر است بگوییم توسط کسانی که دعا و تقاضایی دارند بسته می‌شود و با این کار می‌خواهند دعا یا خواسته‌ی آن‌ها قبول شود.
کنار دیوار‌های صومعه، دو کلیسای اصلی آن قرار دارند که مربوط به قرن سیزده هستند. بیرون، بالای در جنوبی، یک علامت خانوادگی وجود دارد که مربوط به خانواده‌ی پرنس زاکاریان است که این بنا را ساخته. موضوع این سَمبُل، شبیه سَمبُل‌های خاورمیانه‌ای است و علامت شیر پادشاهی نیز در آن به چشم می‌خورد. سمت راست دهلیز، دو ورودی به سمت کلیساهای کوچک وجود دارد که از سنگ ساخته شده‌اند. ورودی‌ای که سمت چپ قرار دارد، مربوط به سال ١٢٤٠ میلادی است و در آن حوضی وجود دارد که می‌گویند آب آن مقدس است و خوش‌یمن و پاشیدن مقداری از آن روی پوست، باعث شادابی و جوان ماندن آن می‌شود.

کلیسای جامع وارتنوتس

این کلیسا، حدود ١٤٠٠ سال قبل ساخته شده. ماکتی از این کلیسا در موزه‌ی تاریخ ارمنستان در ایروان قرار دارد. در سال ٩٣٠ میلادی، زلزله باعث تخریب این بنا شد. ستون‌های باقی‌مانده، نشان از تأثیر فرهنگ یونان و روم دارد و این تأثیر در بیشتر ویرانه‌های کلیساها، حتی در زمان شوروی سابق، به چشم می‌خورد. استخری که در وسط ساختمان قرار دارد، برای غسل تعمید ساخته شده.

کوه آراگاتس

این کوه، در بیشتر مواقع سال، دارای قله‌هایی پوشیده از برف است. اگر قصد کوهنوردی را دارید، بهترین موقع، تابستان است. در تمام فصول، ابرها در چاله‌ها و حفره‌هایی به عمق ١٠ متر گرد هم جمع می‌شوند. بنابراین حواس خود را جمع کنید و همیشه ساعات اولیه‌ی صبح را برای صعود به بالای کوه انتخاب کنید. آژانس‌های زیادی هستند که تورهایی را به سمت کوه آراگاتس ترتیب می‌دهند. تورهای دوروزه، شامل راهنما، حمل و نقل و تجهیزات چادر‌زنی و ... هستند.

مناطق بکر و حفاظت شده‌ی خسرو

این منطقه دارای تپه‌های ناهموار و سراشیبی‌های پوشیده از درخت است که در بالای دره‌های آزات، ووتانکوک و رودخانه‌های خسرو قرار گرفته است. منطقه به چهار قسمت تقسیم شده است. قسمت اصلی و معروف آن، گذرگاه تنگ بین گارنی و گرارد است که پیاده هم می‌توان از آنجا عبور کرد. برای دیدن سایر مناطق، به ماشین شاسی بلند احتیاج دارید. آژانس‌های زیادی در ایروان وجود دارند که تورهایی با قیمت‌های مناسب در اختیار شما قرار می‌دهند.

دریاچه سِوان

این دریاچه در ارتفاع ١٩٠٠ متری از سطح دریا قرار گرفته است و مساحت آن در حدود ٩٤٠ کیلومتر و پهنای آن ٨٠ کیلومتر در ٣٠ کیلومتر است همچنین بزرگترین دریاچه‌ی قفقاز و از بزرگترین دریاچه‌های کوهستانی آب شیرین در جهان است. نام سوان از ریشه اورارتویی سیونا به معنی سرزمین دریاچه‌ها گرفته شده. حدود ٣٦ جویبار به این دریاچه می‌ریزند و تنها رودخانه‌ای که از سوان سرچشمه می‌گیرد، رود هرازان است.
دریاچه‌ی سوان در استان گغارکونیک قرار دارد و تا ایروان حدود ٦٠ کیلومتر فاصله دارد. برای فرار از گرمای طاقت‌فرسای ایروان، سواحل این دریاچه مناسب‌ترین جاست. به دلیل وجود آب تازه و سالم، این دریاچه دارای تنوع زیست‌محیطی زیادی است و انواع ماهی مثل نوعی قزل‌آلا، یا آن‌طور که محلی‌ها می‌گویند ایشخان، در این دریاچه وجود دارد.
پارک ملی سوان، از برکت وجود دریاچه‌ی سوان به وجود آمده است و طرفداران حفظ منابع ملی، در حال تلاش هستند تا دولت را متقاعد کنند که برنامه‌هایی برای بالا بردن سطح آب دریاچه انجام شود. از سال ٢٠٠٢ به بعد، سطح آب حدود دو متر بالاتر آمده است و این مسأله، سبب ایجاد آب‌های سالم‌تر و پاک‌تر و ماهی‌های بیشتر شده است.
معمولاً توریست‌های زیادی به این دریاچه سر می‌زنند. اما به جز ١٠ هفته‌ی تابستان که جزو گرم‌ترین روزهای سال است، این دریاچه خلوت است. به‌جز کلیسایی که مربوط به قرون وسطی است و اطراف دریاچه قرار دارد، تقریباً سایر قسمت‌های رودخانه، مورد بازدید قرار نمی‌گیرد. در این دریاچه، جزیره‌ای هم بوده به نام جزیره راهبان که توسط راهبه‌ها سه کلیسا در آن ساخته شده. با گذشت زمان و پایین رفتن سطح آب، جزیره به ساحل متصل شده و شبه‌جزیره را ساخته است.

شهر سِوان

شهر کوچک سِوان در ٦ کیلومتری صومعه‌ی سِوان قرار گرفته است. از ساحل غربی دریاچه، می‌توانید از طریق راهی خاکی به شهر برسید. اصلی‌ترین خط ساحلی در امتداد ضلع جنوبی شبه جزیره سواناوانک قرار دارد. این ساحل، خیلی زود تبدیل به اصلی‌ترین ساحل در تابستان‌های گرم شد و ورزش‌های ساحلی مثل والیبال ساحلی، اسکی روی آب و قایق‌های پدالی، خیلی زود در آنجا رونق گرفت.

قصر تابستاني پكن كه در سال 1750 ميلادي ساخته شده است، شاهكاري در طراحي باغ‌هاي چيني است. در اين محوطه چشم‌انداز طبيعي تپه‌ها و آب‌ها با سرسراها، معابد، پل‌ها و قصرهاي ساخته دست بشر تركيب شده است و مجموعه‌اي هماهنگ كه واجد ارزش‌هاي زيباشناختي والايي است را به وجود مي‌آورد.

کاخ تابستاني 1 (پكن )

 

قصر تابستاني


قصر تابستاني پكن كه در سال 1750 ميلادي ساخته شده است، شاهكاري در طراحي باغ‌هاي چيني است. در اين محوطه چشم‌انداز طبيعي تپه‌ها و آب‌ها با سرسراها، معابد، پل‌ها و قصرهاي ساخته دست بشر تركيب شده است و مجموعه‌اي هماهنگ كه واجد ارزش‌هاي زيباشناختي والايي است را به وجود مي‌آورد. مجموعه باستاني قصر تابستاني پكن از سال 1998 در فهرست ميراث جهاني يونسكو ثبت شده است.


تپه «عمر طولاني» (با ارتفاعي حدود 60 متر) و درياچه كونمينگ (كه حدود دو سوم مساحت كل مجموعه را تشكيل مي‌دهد) مهم‌ترين عناصر طبيعي مجموعه قصر تابستاني پكن هستند. اين مجموعه كه در كل نزديك به 3 كيلومتر مربع مساحت دارد، حدود 70 هزار متر مربع از عمارت‌هاي گوناگون را در خود جاي داده است.
مجموعه قصر تابستاني در حومه ناحيه هايديان و در 15 كيلومتري مركز پكن واقع شده است. هسته اوليه اين مجموعه در زمان حكومت سلسله جين (1234 ـ 1115) ساخته شد و طي دوران حكومت امپراتوران فئودال اين سلسله گسترش يافت. اما در دوره حكومت سلسله كينگ (1911 ـ 1644) بود كه اين مجموعه به شكل فعلي خود درآمد و به يك باغ مجلل سلطنتي تبديل شد كه اسباب سرگرمي خانواده‌هاي سلطنتي را فراهم مي‌آورد.


مجموعه قصر تابستاني پكن مانند بسياري ديگر از مجموعه باغ‌هاي سلطنتي چين از سه تپه و پنج باغ (تپه عمر طولاني، تپه چشمه يشم و تپه معطر؛ باغ خيزاب‌هاي زلال، باغ بهار جاودان، باغ كمال و تابندگي، باغ آرامش و تابندگي و باغ آرامش و لذت) تشكيل شده است. صنعت‌گران و هنرمنداني كه در ساخت اين مجموعه شركت داشتند با سرمشق قرار دادن طبيعت، مناظري بديع و عمارت‌هايي خلق كردند كه نمونه‌اي از اوج معماري و هنر چين در آن زمان است.

 

مجموعه قصر تابستاني پكن كه حول محور «برج بخورات بودايي» ساخته شده است، بيش از 3 هزار سازه و عمارت كوچك و بزرگ چون پل‌ها، راهروها، تالارها، برج‌ها و... را در خود جاي داده است. اين مجموعه را مي‌توان به چهار محوطه اصلي كه عبارتند از: محوطه تپه پيشين، محوطه تپه پسين و پشت درياچه، محوطه بارگاه و محوطه جلوي درياچه تقسيم كرد.
ــ محوطه تپه پيشين: اين محوطه باشكوه‌ترين بخش قصر تابستاني پكن است و بيشترين بناها و عمارت‌هاي اين مجموعه را در خود جاي داده است. اين محوطه از طرحي متمايز با ديگر نقاط مجموعه برخوردار است و عمده عمارت‌هاي آن در طول محوري ساخته شده‌اند كه درياچه كونمينگ را به مركز تپه وصل مي‌كند. از جمله عمارت‌هاي مهمي كه در اين محوطه قرار گرفته‌اند مي‌توان به دروازه ابرهاي متفرق، تالار ابرهاي متفرق، تالار افتخار اخلاقي، برج بخورات بودايي، تالار بحر خرد و... اشاره كرد.

ــ محوطه تپه پسين و پشت درياچه: هر چند عمارت‌هاي كمتري در اين بخش به چشم مي‌خورند، اما اين محوطه از نظر چشم‌انداز طبيعي بسيار زيبا و چشم‌نواز است و درختان هميشه سبز انبوه و گذرگاه‌هاي پيچ در پيچي را در خود جاي داده است. بازديدكنندگان از اين محوطه آرامش و زيبايي نادري را تجربه مي‌كنند كه در كمتر نقطه‌اي از جهان مي‌توان نظير آن را پيدا كرد. از جمله زيباترين بخش‌هاي اين محوطه مي‌توان به باغ جاذبه‌هاي هماهنگ و كوي سوژو اشاره كرد.
ــ محوطه بارگاه: اين محوطه جايي است كه امپراتريس دواگر سيكسي و امپراتور گوانگجو با صاحب‌منصبان و وزراي خويش ديدار مي‌كردند و به رتق و فتق امور مملكتي و استراحت مي‌پرداختند. بازديدكنندگان از اين محوطه پس از عبور از دروازه شرقي عمارت‌هاي اصلي تشكيل‌دهنده قصر تابستاني پكن را مي‌بينند كه عبارتند از تالار سخاوت و طول عمر (كه دفتر كار امپراتور محسوب مي‌شده است)، تالار خيزاب‌هاي يشمي (كه محل زندگي امپراتور گوانگجو بوده است)، تالار طول عمر شادمانه (كه محل زندگي امپراتريس سيكسي بوده است) و تالار فضيلت و تناسب (كه محل سرگرمي امپراتريس بوده است.(


ــ محوطه جلوي درياچه: اين محوطه كه از نظر مساحت بزرگترين بخش مجموعه است، درياچه كونمينگ و سواحل شرقي و غربي آن را در خود جاي داده است. پل هفده قوس و جزيره نانهو در كنار خود درياچه كه با امواج كوچك و لرزان به استقبال درختان بيد مجنوني مي‌آيد كه براي بوسه زدن به سطح آب سر بر روي درياچه خم كرده‌اند، از ديدني‌ترين قسمت‌هاي اين محوطه هستند.

مانند بسياري ديگر از قصرها و باغ‌هاي سلطنتي پكن، بخش‌هاي زيادي از مجموعه قصر تابستاني در سال 1860 و در جريان هجوم نيروهاي انگليسي و فرانسوي به چين دستخوش ويراني و آتش شد. اما در سال 1888 امپراتريس دواگر سيكسي از محل بودجه نيروي دريايي چين، به مرمت اين مجموعه اقدام كرد، آن را باغ تابستاني خواند و به اقامتگاه خود تبديل كرد. همچنين اين مجموعه بار ديگر در سال 1900 و در جريان هجوم نيروهاي متحد هشت كشور به چين صدمه ديد كه آسيب‌هاي ناشي از اين حمله نيز در سال 1902 ترميم شد.


در سال 1924، هنگامي كه پس از پيروزي انقلاب چين آخرين امپراتور اين كشور از شهر ممنوع بيرون رانده شد، درهاي مجموعه قصر تابستاني پكن نيز مانند بسياري ديگر از بناهاي سلطنتي اين كشور به روي عموم مردم گشوده شد.

كشوري توريستي با سابقه تاريخي كهن و قديمي در خاور دور. كشوري بزرگ با تمدني چند هزار ساله."نام چين از نام خاندان سين كه بر اين كشور فرمان مي راندند گرفته شده...

جاذبه هاي توريستي چين

جاذبه هاي توريستي چين China Attractions

كشوري توريستي با سابقه تاريخي كهن و قديمي در خاور دور. كشوري بزرگ با تمدني چند هزار ساله.
"نام چين از نام خاندان سين كه بر اين كشور فرمان مي راندند گرفته شده است."
خوب حالا بريم سراغ شهر پكن پايتخت جمهري خلق چين با جاذبه هاش. 

 
ديوار چين Great Wall:

خواستم اول از ديوار معروفش نگم، اما انگار شدني نيست. آخه يه چيزي برام جاي سواله، اگه شما فهميدين به منم بگين. ديوار چين كه به ديوار بزرگ بين خود چينيا معروفه از عجايب هفتگانه جهانه. حالا بريم سراغ علامت سوال من. تو ويكي ديوار چين همين موضوع عنوان شده اما تو ويكي عجايب هفتگانه اسمي از ديوار چين برده نشده، احتمالا نيست، شايدم باشه. ولي كلا آخره ديواره. ميشه گفت يكي از باشكوه ترين ساخته هاي دست بشر كه از  7350 كيلومتر آن حدود بيست درصد يعني 1542 كيلومتر باقي مونده. ديوار چين در اصل براي مقابله با هجوم اقوام مهاجر، مثه مغول‌ها، ترك‌ها و هون‌ها ساخته شده بوده. شروع ساخت اين دژ بزرگ به اولين امپراطور چين، يعني كين شين هوانگ در بين سال‌هاي 220-206 قبل از ميلاد بر مي‌گرده و پايان كارش مربوط به زمان حكومت سلسله مينگ مي شده. ديوار چين سمبل و نشانه بارزي از خرد، پشتكار‌ و سرسختي مردم چينه. يكي از نكات جالب توجه كه در ساخت اين ديوار وجود داره، استفاده از آرد برنج در ساختار آجرهاي اونه تا دوام و قدرت ديوار افزايش پيدا كنه. در طول سال‌هاي ساخت ديوار چين، بسياري از كارگراني كه به هر علت مي مردن اجسادشون تو اين ديوار مدفون مي شده، به همين خاطر اين ديوار به «طويل ترين گورستان زمين» نيز شهرت داره.

 

ميدان تيان آن من (دروازه صلح آسماني) Tian An Men :Square
بزرگ ترين ميدان جهان و نماد پكن
بين همه دروازه‌هاي پكن، تيان آن مِن از همه مهم‌تره، در كل از دروازه هاي قديمي ديگه شهر پكن چيزي جز نام باقي نمونده.
مدت هزار سال ميدان تيان آن من محل برگزاري مراسم باشكوه سلسه هاي فئودال حاكم بر چين بوده. تا بالاخره در سال 1959 به مناسبت برگزاري جشن‌هاي دهمين سالگرد جمهوري خلق چين، با تغييرات اساسي ايجاد شده كه شامل خراب كردن  ديوارهاي سرخ سه جهت اون مي شد و گسترشش از شرق و غرب و ايجاد موزه تاريخ انقلاب و تالار بزرگ خلق به ترتيب در شرق و غرب و آرامگاه قهرمانان خلق در وسط ميدان مي شد. از اون به بعد جايگاه اختصاصي پادشاهان در مراسم گذشته و سان ديدن از ارتش به روي مردم باز شد و تيان آن من به ميدان واقعي مردم تبديل شد.  اين دروازه در دوران امپراتوري سلسله مينگ و چينگ نقش دروازه هاي ورودي شهر ممنوعه رو بازي مي كرد و مردم عادي تو  اون زمان اجازه ورود به تيان آن منو نداشتن.
تيان آن من 54 هكتار وسعت داره و مي‌توونه بيش از پونصد هزار نفرو تو خودش جاي مي ده براي همين بزرگترين ميدان جهانه.

  

شهر ممنوعه Forbidden City:
تو مركز پكن مجموعه باستاني سحر آميزي به نام شهر ممنوعه ديده نوازي مي كنه و به روايتي وسيع ترين، كامل ترين مجموعه معماري چوبي جهان بشمار ميره.
اين شهر طبق نظام تشريفاتي سلسله هاي فئودالي و اصول طبقاتي ساخته شده، طرح كلي، وسعت، شيوه، معماري، رنگ و تزئينات همه نمايانگر امتياز خاندان سلطنتي و سلسله مراتب اشرافيه. قصر تاي حه، قصر جون حه و قصر بايو حه سه قصر اين مجموعه با شكوهن. قصر تاي حه مركز تمامي شهر ممنوعه و تخت سلطنتي طلايي رنگ امپراتور ي بوده. از سال 1924 بازديد از اين مجموعه به عنوان كاخ موزه براي عموم آزاد شد و ممنوعه بودنش پايان گرفت.

 

  

كاخ تابستاني Summer Palace:
كاخ تابستاني از كلاسيك ترين و برجسته ترين باغ هاي دنيائه، و ميشه گفت اصلي ترين نمونه از باغ به سبك چينيه كه در 15 كيلومتري مركز پكن قرار داره.
نام اوليه كاخ تابستاني باغ غير مسطح بوده كه يكي از امپراطوران اين كاخ رو براي مادرش ساخت تا مراسم تولد مادر جانو اينجا برگزار كنه. كه مربوط به 800 سال پيش و مربوط به دوران سلسله جين(Jin Dynasty) ميشه. در زمان امپراطريس سي شي (Empress Dowager Cixi) بود كه نام كاخ تابستاني (Yiheyuan) بر آن گذاشته شد.  امپراطريس سي شي بسيار عياش٬ ولخرج و البته هنرمند بود. 48 سال حكومت همراه با عياشي و فساد سي شي باعث ضعيف شدن پايه هاي حكومت امپراطوري چينگ Qing Dynasty  شد. در سال ۱۹۰۸ ميلادي با مرگش سلسله چينگ هم به پايان رسيد.
در محوطه كاخ تابستاني است درياچه كومينگ كه از منحرف ساختن رودها به اين سمت به صورت مصنوعي ساخته شده قرار داره تا ساكنان كاخ از زيبايي دلپذير آب در كنار كوهستان برخوردار شن. اين تكنيك فنگ شويي است كه چيني ها به آن بسيار معتقدند. فنگ شويي تكنيك ساخت خانه براساس ۴ عنصر آب، باد، خاك و آتش است به صورتي كه كمترين اتلاف انرژي در آن خانه برقرار شده و عناصر حياتي در كنار هم بالاترين سطح حيات رو به اون خونه بيارن.
در ضمن درازترين گالري نقاشي اينجا يعني تو كاخ تابستاني واقع شده. ايواني طولاني كه بر روي سقف و ديواره ها نقاشي هاي باستاني چيني كشيده شده است. خود ايوان تماما از چوب است.

 تصویر مطلب

معبد بهشت (Temple of Heaven (Tian Tan:
معبد بهشت يا تيان تان بزرگترين معبد چينه و يكي از 10 تا معبد شگفت انگيز جهان به حساب مياد. معبد بهشت واقع در 2 كيلومتري شهر ممنوعه پكنه و در قرن 14 ميلادي توسط امپراتوري مينگ ساخته شده و نسبت به باقي معابد چين در رتبه اول قرار داره. معبد بهشت عبادتگاه امپراتوران مينگ و كونينگ بوده و به همين دليل اين امپراتوران خودشونو تيان زي يا «پسر بهشت» مي ناميدن. به همين دليل جرات نمي كردن محل اقامت خودشونو يعني شهر ممنوعه رو بزرگتر از اقامتگاه خدا بسازند. در بيرون يكي از دروازه ها به نام Imperial Vault of Heaven سه سنگ انعكاس قرار گرفته كه اگه رو به دروازه و روي سنگ اول وايسين و صحبت كنين انعكاس صداي خودتونو ميشنوين. به همين ترتيب اگه روي سنگ دوم و سوم وايسين به ترتيب دو و سه انعكاس مي شنوين. يكي ديگه از جاهاي مشهور معبد، ديوار انعكاسه كه اگه شما و نفر ديگه اي در دو طرف پاي ديوار وايسين و حرف بزنين طرف مقابل به وضوح صداتونو مي شنوه. اين پديده از تئوري امواج صدا استفاده مي كنه. علاوه بر ساختمان هاي جالب توجه، ديديني هاي ديگه اي نيز در اين قصر وجود داره كه از بين اون ها مي شه به سرو 9 اژدها اشاره كرد. علت اين نام گذاري به خاطر شاخه هاي تو در توي اونه انگار كه 9 اژدها به هم تابيده شدن. قدمت اين سرو به پيش از 500 سال مي رسه.

این تصاویر جدید نشنال جغرافی الگوهایی هنری در طبیعت را نشان می‌دهند که جزایر را به یک تابلوی نقاشی با ارزش تبدیل می‌کنند....

تصاویر دیدنی از جزایری که شبیه تابلوی نقاشی هستند!
مجله نشنال جغرافی مدتی است که در طبیعت به دنبال نقاشیهایی می‌گردد که دست هنرمندانه خالق آنها را در جای جای دنیا کشیده است و این بار به سراغ جزایری رفته که به نظر می‌رسند یک تابلوی نقاشی باشند. 
این تصاویر جدید نشنال جغرافی الگوهایی هنری در طبیعت را نشان می‌دهند که جزایر را به یک تابلوی نقاشی با ارزش تبدیل می‌کنند.
 
سد مرجانی در "بورا- بورا"
 
بورا بورا

سد مرجانی که جزیره "بورا- بورا" را احاطه کرده است شبیه به یک بند قیطانی به نظر می‌رسد. "بورا- بورا" یک آتشفشان قدیمی ‌است که در فاصله 266 کیلومتری شمال غربی تاهیتی در جزایر "پلی نزی فرانسوی" واقع شده است.
این آتشفشان با سواحل سفید و خالص، مردابی به رنگ آبی درخشان و یکی از زلال ترین آبهای سیاره زمین احاطه شده است. در "بورا- بورا" صدها نمونه از ماهیان گرمسیری زندگی می‌کنند.
 
 تاهیتی
توده ای از ابرهای سفید این تاج تپه های مجلل جزیره تاهیتی را ساخته است. تاهیتی در کنار 13 جزیره پلی نزی فرانسوی از مرجانها و سنگهای آتشفشانی ساخته شده است و در نیمه راه میان استرالیا و آمریکای جنوبی در پهنه اقیانوس آرام جنوبی قرار گرفته است.
 
یک گودال لاجوردی
 گودال آبی (Blue Hole) دایره ای به طول 300 متر و عمق 120 متر است. این گودال در فاصله حدود 100 کیلومتری در شرق "بلیز" واقع در آمریکای مرکزی قرار دارد. در طول عصر یخبندان این گودال در ورودی دهانه یک مجموعه غار ساخته شد. زمانی که یخها ذوب شدند و سطح آب بالا آمد غارها به زیر آب فرو رفتند و این بهشت را برای شجاع ترین غواصان به جا گذاشتند.
 
جزایر فیجی
یک نوار تماشایی از سد مرجانی جزیره "موندریکی" در جلوی تصویر و جزیره "مانو" در عمق تصویر. دو جزیره از مجمع الجزایر فیجی در ملانزی. جزایر فیجی از 333 جزیره در اقیانوس آرام جنوبی تشکیل شده است. این جزایر به خاطر سواحل زیبا، باغهای مرجانی و جنگلهای گرمسیری شهرت دارند.
 
پالائو
پالائو واقع در اقیانوس آرام از بیش از 250 جزیره ای تشکیل شده است که در این تصویر اقیانوس را لکه لکه کرده اند. این جزایر غنی از پوششهای گیاهی هستند و با سواحلی زیبا احاطه شده اند. گردشگری صنعت اصلی این کشور است. مسیرهای دریایی خیره کننده، کسانی را که شیفته شنا و غواصی در اقیانوس هستند جذب می‌کنند.
 
 بورا- بورا از هوا
این جزیره از انباشه شدن مرجانها بر روی هم و یک آتشفشان غیرفعال ساخته شده است. مرداب آبی رنگ این جزیره حتی در این تصویر هوایی نیز با یک کنتراست زیبا با رنگ آب دریا به وضوح دیده می‌شود.

صخره های گلور
دو رنگین کمان همانند ستونی از صخره های گلور در منطقه "بلیز" به آسمان سر کشیده اند. این صخره ها یک ذخیره دریایی ملی هستند که میزبان یک تنوع زیستی دریایی شگفت انگیز است و یکی از بهترین مکانها برای شنا و غواصی در دریای کارائیت به شمار می‌رود. این منطقه در سال 1997 ثبت یونسکو شد.

پارک دریایی "دماغه هتراس"
این گردابهای سفید شنی به سمت خلیج اورگان، بخشی از پارک ملی دریایی دماغه هتراس واقع در کرانه های خارجی کالیفرنیای شمالی می‌روند. این کرانه ها زنجیره ای جزایر کوچکی هستند که از ساحل در برابر نیروهای اقیانوس اطلس محافظت می‌کنند.
 
بورا- بورا، دریا و کوهها
امواج به سواحل بورا- بورا برخورد می‌کنند. در عموق تصویر قله های کوههای دوقلوی Mount Pahia و Mount Otemanu دیده می‌شوند. این یکی از جزایر پلی نزی فرانسوی در اقیانوس آرام است.

دریای کارائیب
تصویری از امواج سطحی دریای کارائیب در آمریکای مرکزی. این آینه بزرگ دریایی 2 میلیون و 753 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و با عنوان مدیترانه آمریکا شناخته می‌شود.

بنای اصلی کوش‌آداسی، کاروانسرای اوکوز محمد پاشا به شمار می‌رود: کاروانسرایی از دوره‌ی عثمانی که امروزه به صورت هتلی در آمده و...

مکان های دیدنی شهر کوش آداسی ترکیه
دیدنی‌ها

دیدنی‌ها کوش آداسی



اوکوز محمو پاشا

بنای اصلی کوش‌آداسی، کاروانسرای اوکوز محمد پاشا به شمار می‌رود: کاروانسرایی از دوره‌ی عثمانی که امروزه به صورت هتلی در آمده و به کلوب کاروانسرا شهرت دارد.

ساحل و دریا

معروف‌ترین جای دیدنی کوش‌آداسی، کادینلار دنیزی (ساحل بانوان) است که در ٢.٥ کیلومتری جنوب شهر قرار دارد. در این ساحل چندین هتل‌ بزرگ ساخته شده و تابستان‌ها، جمعیت زیادی به آن‌جا سرازیر می‌شوند. در سواحل کوچک جنوبی کادینلار دنیزی هم هتل‌های بزرگ بسیاری به چشم می‌خورد. در این ساحل چندین هتل‌ بزرگ ساخته شده و تابستان‌ها، جمعیت زیادی به آن‌جا سرازیر می‌شوند. در سواحل کوچک جنوبی کادینلار دنیزی هم هتل‌های بزرگ بسیاری به چشم می‌خورد.

دژ سنگی
یکی دیگر از نقاط دیدنی شهر، دژ سنگی است که بخش بزرگی از گوورجین آدا (جزیره‌ی کبوتر) را تشکیل می‌دهد. این جزیره‌ی کوچک، از طریق گذرگاهی به کوش‌آداسی راه دارد.
در شرق جزیره، لنگرگاه قایق‌ها و محوطه‌ی بازار قرار دارد. در این بازار ژاکت‌های چرمی ارزان، کیف‌های مارک‌دار تقلبی، فرش، جواهرات و... پیدا می‌شود.
حمام‌های کوش‌آداسی به سبک غیر ترکی و مختلط است. حمام بلدیه، حمام بازسازی شده‌ی تمیزی است که قدمت‌اش به ٦٠٠ سال پیش باز می‌گردد.


افه‌سوس
شهر باستانی افه‌سوس، از شهرهای ایونیا در آناتولیای مرکزی بوده که امروزه ویرانه‌های آن در نزدیکی شهر کوش‌آداسی باقی مانده است.
افه‌سوس در دوران یونان باستان، شهر مهمی به شمار می‌رفته و در دوران امپراتوری رم هم برای مدت‌ها، بعد از رم، دومین شهر بزرگ این امپراتوری بوده است. در سده‌ی اول پیش از میلاد، جمعیت افه‌سوس بیش از ٢٥٠ هزار نفر بوده که در میان شهرهای جهان، دومین شهر پر جمعیت ِ آن دوره به حساب می‌آید.
ویرانه‌های عظیم این شهر، امروزه یکی از بزرگ‌ترین آثار به‌جا مانده از امپراتوری رم است. می‌گویند که افه‌سوس، شهری است که اصحاب کهف در آن زندگی می‌کرده‌اند.
بیرون محوطه‌ی شهر، فروشگاه‌هایی هست که سوغاتی‌های دست‌ساز ترکی می‌فروشند. بد نیست که قبل از خرید، قیمت چند مغازه را مقایسه کنید و چانه هم بزنید. این فروشگاه‌های برای خرید اجناس گران‌قیمتی مثل فرش مناسب نیستند. چند رستوران هم در کنار دروازه‌ی خروجی ساخته شده که غذاهای ترکی و فست‌فود سرو می‌کنند.
برای رفتن به افه‌سوس، از شهرهای سجلوق، ازمیر و کوش‌آداسی سرویس‌های مناسبی هست. علاوه بر این، تورهای بازدید هم توسط دفاتر گردشگری ترتیب داده می‌شود که راهنما هم در اختیار تور قرار می‌دهند.

تعداد صفحات : 10

صفحه قبل 1 ... 5 6 7 8 9 ... 10 صفحه بعد