پارک ملی دیر ( نخیلو ) استان_بوشهر



 این منطقه حفاظت شده به سبب زیست و تخم‌گذاری هزاران پرنده در کنار هم به بهشت پرندگان شناخته می‌شود. پارک ملی دیر از زیباترین مناطق زیست محیطی پرندگان محسوب می‌شود که طبیعتی دریایی را در خود جای داده است. پارک ملی دیر شامل جزایر اُم الکرم، تهمادون، نخلیو و جنگل های حرای مل گنزه می‌شود که در محدود بخش بردخون قرار دارد.

 باغشاه بهشهر

بهشهر یا همان اشرف البلاد آثار تاریخی بسیاری از دوران صفویه به یادگار دارد. در دوران قدرت خاندان صفوی مخصوصاً در دوران حکومت شاه عباس، به دلیل ارادتش به مادرش، اماکنی برای تفریح و استراحت را در اینجا احداث کرد که متاسفانه با گذشت سال‌ها، بسیاری از بناها به کلی از میان رفت و از تعدادی دیگر تنها خرابه‌ای بر جا ماند. اما با احیای مجدد این مکان‌ها و فراهم آوردن امکاناتی برای جذب توریست و گردشگر می‌توان شاهد شکوفایی مجدد این منطقه تاریخی بود.

پارک ملت، باغشهاه منحصربفرد بهشهر

 

ادامه مطلب

پارک بسیار زیبا و تعجب برانگیز در اسپانیا 

این پارک طبیعی اعجاب بر انگیز یک منطقه حفاظت شده به وسعت بیست هزار هکتارمی باشد  که واقع  در شمال اسپانیا می باشد و در  اطراف کوهی به همین نام واقع شده است. اطراف این پارک توسط شهرهای زیادی از جمله بیلبائو احاطه شده است و این پارک در اصل برای شهروندان خسته، حکم فضا و جایی برای تجدید قوا و رسیدن مجدد به آرامش را دارد. به ویژه مکان گردشگری مناسبی برای آن دسته از افراد است که می خواهند مدتی شهر را ترک کرده و به دامن طبیعت پناه ببرند.در قلب این پارک کوهی واقع شده که ارتفاع قله آن ۱۴۸۲ متر است و برای صعود از آن نیازی به هیچ گونه تجهیزات خاص نیست. به علاوه این پارک طبیعی دارای آبشار، مسیرهای پیاده‌روی، پوشش جنگلی انبوه و چشم اندازهای دل‌انگیز است، همچنین زیستگاه گونه‌های متعدد جانوری است.

پارک بسیار زیبا و اعجاب انگیز در اسپانیا,اسپانیا,جاذبه های گردشگری اسپانیا

 

 

ادامه مطلب

کوکنهوف یکی از پارک‌های دیدنی کشور هلند

کوکنهوف (به هلندی: Keukenhof) یا باغ اروپا، یکی از پارک‌های دیدنی کشور هلند در نزدیک شهرهای لیسه و لایدن است که هر ساله با آغاز بهار (در اول فرودین) به مدت ۲ ماه بازگشایی می‌شود معمولا از ۲۲ مارس تا ۲۰ مه این مجموعه باز است و در آن هزاران لاله رنگی از انواع مختلف به نمایش در می‌آید. در این دوماه حدود ۷۰۰ هزار نفر از این باغ بازدید می‌کنند. هر سال ۷ میلیون پیاز لاله در محوطه‌ای به وسعت ۳۲ هکتار کاشته می‌شوند که پس از شکفتن گل‌ها این پارک منظره‌ای بدیع را می‌یابد.

 

نمایی از پارک کوکنهوف در هلند

 کوکنهوف,باغ کوکنهوف,گردشگری

ادامه مطلب

زیباترین باغ های دنیا

باغ های بوچارت (Butchart Gardens)، کانادا
باغ های بوچارت کمی دورتر از ویکتوریا، در بریتیش کلمبیای کانادا قرار دارند. این باغ ها اوایل قرن بیستم روی بقایای معدن سنگ آهک ساخته شدند و طراحی آنها را جنی بوچارت (همسر سازنده معدن) بر عهده داشت. وی این معدن را تبدیل به باغ هایی زیبا ساخت و آن را با دریاچه ای تکمیل کرد. با گذشت سالها این باغ ها با اضافه شدن جاذبه های دیگری همچون باغ های ژاپنی و ایتالیایی، باغچه رز، فواره راس و پاویلیون کودکان، زیباتر شدند. جذابیت های فصلی همچون سمفونی در هوای آزاد و نمایش آتش بازی در شب های شنبه تابستان ها اضافه شدند. حالا این باغچه بیش از 900 گونه گیاهی دارد. ورودی این باغ بین 17 تا 30 دلار کانادائی است که نسبت به فصل سال متغیر است.

  زیباترین باغ ها در سراسر دنیا,زیباترین باغ ها,قشنگترین باغ ها,جالبترین باغ های دنیا

ادامه مطلب

 

باغی زیبا در ژاپن

 

 

ادامه مطلب

 

باغ زیبای چهار فصل در انگلستان

باغ چهار فصل یک باغ استثنایی است نه به سبب  زیبایی و هارمونیک بودن آن بلکه به دلیل  اینکه این باغ زیبا با زحمتهای فقط 2 نفر ساخته ودر حومه والسال در غرب انگلستان واقع شده است. این باغ در واقع حیاط پشتی خانه تونی و ماری نیوتون است . علاقه فراوان تونی و ماری نیوتون به گلکاری و باغبانی موجب شد تا آنها تمام فنون این کار را با هم و بدون کمک دیگران یاد گرفته و در طول 20 سال این باغ بی نظیر را آماده کنند. این باغ دارای 3000 نوع گل و گیاه زیبا و بی نظیر است. این گیاهان شامل انواع گلها , درختان , بوته ها و گیاهان تزئینی زیباست که فقط در مساحت 46 در 17 متری این باغ پراکنده شده اند. ماری و تونی بمدت 20 سال هر بهار گیاهان جدیدی را به باغ اضافه کرده و از این گیاهان مراقبت کرده اند بخصوص در فصل زمستان که سرمای آن موجب از بین رفتن بسیاری از گلها و گیاهان حساس میشود . آنها حتی بسیاری از این گیاهان را با کیسه یا پتو پوشانده اند تا بتوانند آنها رااز سرمای زمستان درامان نگاه دارند. این زوج هرسال در روز های خاصی باغ چهار فصل را روی عموم باز می کنند. ورودی این باغ 3 پوند برای بزرگسالان و رایگان برای کودکان است .

 

ادامه مطلب

وحشتناک ترین باغ دنیا!

باغ ترسناک

تصور شما از نامی شبیه «جزیره عروسک ها» چیست؟ یک نام فانتزی دخترانه که به دنیای کارتونی بچه ها مربوط می شود یا اسمی که احتمالا قرار است روی یک شهربازی گذاشته شود؟

مکزیکی ها پیش از آنکه این نام برای یک شهربازی دخترانه در نظر گرفته شود، آن را روی وحشتناک ترین جاذبه توریستی دست سازشان گذاشته اند! شهری که نماد گردشگری سیاه در مکزیک به شمار می رود و شما را به دیدن هزاران عروسک زشت حلق آویز دعوت می کند!

 

 

جزیره عروسک ها، با نام دون ژولیان سانتانا عجین شده است. مرد گوشه نشینی که دنیا و خانواده اش را ترک کرد تا پنجاه سال از عمرش را صرف ساخت چنین باغ وحشتناکی کند. اطرافیان دون می گویند که گوشه نشینی او درست از زمانی آغاز شد که او شروع به جمع آوری عروسک های کهنه از زباله دان های شهر کرد.

ادامه مطلب

پارک جنگلی قرق

پارک جنگلی قرق در 24 کیلومترى شرق گرگان و در مسیر جاده اصلى گرگان - مشهد قرار دارد که در آن 36 گوزن نگهداری می شود. پارک جنگلى قرق از تفرجگاه‌هاى مهم گرگان است.

 

  • پارک جنگلی قرق
  • پارک جنگلی قرق
  • پارک جنگلی قرق
  • پارک جنگلی قرق
  • پارک جنگلی قرق
  • پارک جنگلی قرق
  • پارک جنگلی قرق
  • پارک جنگلی قرق
  • پارک جنگلی قرق
  • پارک جنگلی قرق
 

تصاویر زیبا ترین باغ دنیا !!

یکی اززیباترین باغهای جهان موسوم به باغ بوچارت butchart است. باغی كه در جزیره ونكور كانادا و در فاصله ی ۲۱ كیلومتری از شهر ویكتوریا واقع شده و سال تأسیس آن به ۱۹۰۴ میلادی می رسد. یك باغ كاملاً رؤیایی با حدود ۲۰ هكتار وسعت كه حقیقتاً شاهكار معماری سبز می توان نامیدش.این كه اگر انسان بخواهد می تواند بزرگترین و زیباترین شعر را در ستایش طبیعت بیافریند و به باور من، باغ بوچارت – كه به افتخار رابرت بوچارت و همسرش جین به این نام موسوم شده است – یكی از گوش نواز ترین و سحرانگیز ترین و پرجاذبه ترینسازه های بشری در ستایش طبیعت است.

تصاویر زیبا ترین باغ دنیا !!

در حقیقت شاید بتوان این پردیس افسانه ای را مؤثرترین وگویاترین سروده ی انسان ساز در ستایش مادر طبیعت دانست. جالب این كه از این باغ پرشكوه و بی مانند سالانه بیش از یك میلیون نفر بازدید می كنند و دولت كانادا همزمان با یكصدمین سال تولد این باغ بهشتی، آن را به عنوان یك سند ملی، تاریخی به ثبت رساند.

ادامه مطلب

پارک آبی آکوالند آنتالیا

آکوالند Aqualandاین مجموعه یکی از زیباترین مراکز آبی تفریحی ترکیه میباشد و در منطقه ساحلی کنیاآلتی قرارگرفته است . دراین مکان شما و خانواده تان با بهره گیری از سرسره های مختلف و بازیهای آبی متفاوت روز خوبی را سپری می نمایید . در میانه روز شما میتوانید به تماشای برنامه شاد و زنده آکوالند بنشینید که شامل موزیک و مسابقه های جالب میباشد و شما هم میتوانید یکی از شرکت کنندگان این برنامه باشید .

 

قابل ذکراست که در صورت تمایل میتوانید در ساعت معین به برنامه نمایش دلفینها در محوطه ای جدا بنشینید . (دلفین لند ) .

 

نقشه پارک آبی آکوالند آنتالیا

 

باغ شاهزاده ماهان کرمان

باغ شاهزاده یکی از زیباترین باغ های سنتی ایران محسوب می شود . این باغ در ماهان و دردامنه کوه های تیگران واقع شده است و مربوط به اواخر دوره قاجاریه ( 1298 هجری قمری ) می باشد .

این باغ دارای سردر ورودی بسیار زیبا است که گفته می شود این باغ به دستور عبدالحمید میرزا ناصرالدوله حاکم کرمان طی یازده سال حکمرانی وی ( ١٢٩٨ ه . ق تا ١٣٠٩ ه. ق ) ساخته شد و وقتی خبر مرگ ناگهانی حاکم را به ماهان می برند بنایی که مشغول تکمیل سردر ساختمان بود تغار گچی را که بدست داشته محکم به دیوار کوبیده و کار را رها کرده و فرار نموده به همین علت جاهای خالی کاشی ها را برسردرورودی می توان دید .


 

ادامه مطلب

باغ ارم شیراز

باغ ارم یک باغ ایرانی تاریخی در شهر شیراز است و شامل چند بنای تاریخی و باغ گیاه‌شناسی می‌شود.

تاریخ ساخت و بنیان‌گذار اولیه باغ ارم شیراز، به‌درستی مشخص نیست؛ ولی توصیف‌هایی از آن در سفرنامه‌های متعلق به قرن دهم و یازدهم هجری آمده‌است. این باغ تنوع گیاهی بسیار بالایی دارد و گیاهان بسیاری از اقصا نقاط جهان در این باغ کاشته شده است؛ به شکلی که باغ در قالب یک نمایشگاه از انواع گل‌ها و گیاهان درآمده‌است. در حال حاضر این باغ در اختیار دانشگاه شیراز است؛ باغ گیاه‌شناسی آن در اختیار دانشکده کشاورزی و ساختمان باغ در اختیار دانشکده حقوق قرار دارد.

 

ادامه مطلب

باغ شازده (شاهزاده) ماهان در کرمان

ادامه مطلب

تعداد صفحات : 1

صفحه قبل 1 صفحه بعد