کوهستان آلپ

کوهستان آلپ یکی از مکان هایی است که برای گردشگری و لذت بردن از طبیعت آن فرصت های بی نظیر فراوانی دارد. فرصت‌هایی مثل ماجراجویی در این کوهستان زیبا با ورزش های مفرح اسکی، اسنوبرد، دوچرخه‌ سواری، کوهنوردی و انواع ورزش ‌های آبی که در این کوهستان فوق العاده زیبا امکان انجام آن وجود دارد.جاذبه های کوه های آلپ

ادامه مطلب

افسانه ی کوه تاراناکی

نیوزلند یکی از آخرین کشورهایی است که انسان به آن، پا گذاشت و در نتیجه طبیعت اعجاب انگیز و بکرتری نسبت به دیگران مناطق جهان دارد. کوه تاراناکی یا به عبارتی کوه اگمونت، یکی از جاذبه های طبیعی نیوزلند است که شهرت جهانی دارد.

کوه تاراناکی

 

ادامه مطلب

کوههای زیبا و الهام بخش هونگ شان + تصاویر

کوههای هونگ شان,کوههای هونگ شان چین,گردشگری

هونگ شان (Huangshan) نام کوهی زیبا و رویایی در شرق چین است که به دلیل زیبایی های طبیعی و جذابیت های تاریخی خاص خود، گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند.

هونگ شان که یکی از پنج کوه معروف و پربازدید چین به شمار می رود، الهام بخش هنرمندان، نقاشان، عکاسان و ادیبان بسیاری در طول تاریخ بوده است.

ادامه مطلب

 

آلپ و زیباییهای منحصربفردش

 کوهستان آلپ یکی از عظیم ترین رشته کوه های اروپاست که بین اتریش و اسلونی واقع در شرق تا ایتالیا، سوئیس، لیختن اشتاین، آلمان، فرانسه و موناکو در غرب گسترده شده است. قله ی بلانک مرتفع ترین قله ی کوهستان آلپ است که حدود 4811 متر ارتفاع دارد و در مرز بین ایتالیا و فرانسه واقع شده است. پیزبرنینا با ارتفاع 4049 متر مرتفع ترین قله ی آلپ شرقی می باشد. قله ی روزا با 4634 متر و اورتلر با 3905 متر، دیگر قلل مرتفع این رشته کوه را تشکیل می دهند. قله ی بلانک اولین بار در سال 1786 فتح شد و تمام 4 هزار قلل دیگر آلپ تا نیمه ی نخست قرن 19 میلادی فتح شدند. شخصی به نام ماترهورن در سال 1865 آخرین فتح را انجام داد و به عصر طلایی آلپینیسم خاتمه بخشید.

آلپ,کوههای آلپ,کوهستان آلپ

ادامه مطلب

اشترانکوه خرم آباد

اُشْتُرانْ کوه ، رشته کوهی است در شرق استان لرستان ، از بلند ترین رشته کوه های کوهستان زاگرس . این رشته کوه از غرب به شهرستان دورود ، از شمال به شهرستان ازن و از شرق و جنوب به شهرستان الیگودرز محدود می شود . بلند ترین قله این رشته کوه به نام سن بران ۴۰۵۰ متر بلندا دارد . این رشته کوه سرچشمه یکی از سرشاخه های رود دز به نام ماربره است که در دوره کوهزایی جدید ایجاد شده است و به گفته زمین شناسان این کوه از جمله کوه های جوان می باشد که در ۳۰ میلیون سال پیش ایجاد شده است .

ادامه مطلب

ديدنيهايي از رشته کوه زيباي آلپ
 
برای مشاهده عکس ها در ابعاد واقعی بر روی آن ها کلیک نمایید.
 
نمايش اندازه واقعی

ادامه مطلب

تعداد صفحات : 1

صفحه قبل 1 صفحه بعد