چشمه سبز گلمکان

دریاچه چشمه سبز حدود ۲۰ کیلومتری روستای بزرگ گلمکان و ۵۰ کیلومتری غرب شهر مشهد در یکی از بلندترین نقاط رشته کوه‌ بینالود قرار دارد.

دریاچه ای در سرزمین رویاهای ایران

در جنوب شهر گرگان، در دهستان انجیرآب و در دامنه کوه توشن، روستایی با طبیعت زیبا قرار دارد. دریاچه توشن یا آب‌بندان، با ارتفاع 250 متر از سطح دریا و 300 متر طول در حاشیه جنوبی این روستای سرسبز واقع شده است. این دریاچه در واقع یک سد خاکی تاریخی‌ست که آب آن از چشمه دوبرار در نزدیکی جنگل النگدره تامین می‌شود و سه طرف آن‌را جنگل و مرتع فراگرفته است؛ قرارگیری این دریاچه در کنار مناطق جنگلی النگدره، ماهیان رنگارنگ در آب‌های شفاف آن، نزدیکی به شهر گرگان و... این جاذبه دیدنی را به یکی از مقاصد پرطرفدار تبدیل کرده است. 

توشن، دریاچه ای رویایی در سرزمین خیالی النگدره گرگان

ادامه مطلب

10 دریاچه‌ی دیدنی در اقصی نقاط جهان

چه برفراز یک قله‌ی آتشفشانی قرار گرفته و چه خود را به زور در میان کوه‌های سر به فلک کشیده جای داده باشند، جذابیت دریاچه‌ها انکار ناپذیر است. در این مطلب و در سفری دیگر سری به تعدادی از دریاچه‌های معروف و دیدنی جهان خواهیم زد. در این سفر زومیت را همراهی کنید.زیبایی و چشم انداز تماشایی دریاچه‌ها، انسان را وا می‌دارد برای تماشای آنها حتی به دورافتاده‌ترین نقاط این کره خاکی نیز سفر کند. همچنین این مظاهر طبیعت قادرند حتی معمولی‌ترین نقاط را نیز به گردشگاه‌هایی محبوب و دلپذیر تبدیل کنند. در ادامه ده دریاچه‌ی دیدنی را به تماشا خواهیم نشست

10. دریاچه تیپسو(Tipsoo) ، واشنگتن، ایالات متحده

  دریاچه‌ی دیدنی در اقصی نقاط جهان,زیباترین دریاچه های جهان

ادامه مطلب

دریاچه بلد اسلوونی رومانتیک ترین مناطق دنیا

 

رومانتیک ترین مناطق دنیا,زیباترین مناطق دنیا

 در شمال غربی کشور اسلوونی و اطراف کوه های آلپ، منطقه ای به نام کارنیولای شمالی قرار گرفته که دریاچه ی بلد (Bled) سمبل آن می باشد. این ناحیه که با تپه های شیبدار احاطه شد، منطقه ای کوهستانی و بسیار خوش منظره می باشد. در فصل تابستان می توان دراینجا شنا کرد و از آفتاب زیبا لذت برد و در فصل زمستان بعد از اسکی در آن استراحت کرد. فعالیت های ورزشی متعددی نیز در تمام طول سال در این ناحیه موجود می باشد. علاوه بر این، اگر آرزوی خاصی دارید می توانید به جزیره رفته و زنگ آرزوهای کلیسا را به صدا در بیاورید.

ادامه مطلب

دریاچه نمک آران


طبیعت نیز گاهی مانند نویسنده‌ها و شرح‌نویسان در حاشیه‌زدن بر متن یدطولایی دارد.

برای نمونه در اطراف دریاچه نمک آران واقع در شمال شرقی شهرستان آران و بیدگل، باتلاق‌ها و حوض‌های کوچکی وجود دارد که زینت‌بخش این دریاچه است و گاهی حاشیه مهم‌تر از متن می‌نماید.حوض قیلوقه و باتلاق دوکویری در جنوب شرقی دریاچه در کنار جزیره سرگردانی که در بخش جنوبی دریاچه نمک آران قرارگرفته بخشی از این حاشیه‌های مهم‌تر از متن هستند.

ادامه مطلب

دریاچه گهر

این روز‌ها دریاچه‌ها و برکه‌های دنیا یا مانند آنچه در یکی از روستا‌های بوسنی روی داد ناگهان ناپدید می‌شوند یا مانند دریاچه ارومیه اندک‌اندک تبدیل به شوره‌زار می‌شوند.

بنابراین بهتر است دست‌کم برای دیدن دریاچه‌های ایران‌زمین کمی عجله کنیم چراکه ممکن است بعد‌ها زیبایی آنها را فقط در عکس‌ها و کتاب‌ها ببینیم.دریاچه گهر در استان لرستان که آن‌را نگین زاگرس می‌نامند نگین رشته‌‌کوه‌های اشتران‌کوه نیز لقب گرفته است. با وجود اینکه دیدنش ساعت‌ها کوهپیمایی نیاز دارد اما سالانه 70هزار گردشگر مشتاق راهی ارتفاع 2هزار و 350متری کو‌ه‌هایی می‌شوند که آن‌را دربرگرفته است. شاید همین بالانشینی گهر باعث شده هر کسی رنج سفر را به‌خود هموار نکند و این ویژگی تا حدی موجب بکر و دست‌نخورده بودن آن شده است.

ادامه مطلب

زلال‌ترین دریاچه جهان

 لقب زلال ترین دریاچه دنیا را به آن داده اند. دریاچه ای که در جزیره ساوت نیوزیلند قرار دارد و نام واقعی اش دریاچه آبی یا دریاچه بلو است. جایی که آب شبیه یک کریستال قیمتی می درخشد و تمام جزئیات کف دریاچه را به شما نشان می دهد!

 همین اول کار تکلیف را روشن کنیم! این دریاچه فقط برای تماشا کردن است. شنا و شیرجه در این دریاچه ممنوع است و همین باعث شده گردشگرانی که به جزیره ساوت نیوزلند سفر می کنند، حسرت به دل از این دریاچه بازگردند.

  زلال‌ترین دریاچه جهان,زیباترین دریاچه جهان,بزرگترین دریاچه جهان

 با این حال «کلاوس تیمان» عکاس طبیعت این شانس را پیدا کرد که با سفر به این نیوزیلند، از اعماق دریاچه بلو (Blue Lake) عکسبرداری کند. تجربه ای که او منحصر به فرد می داند و می گوید سفر به دریاچه بلو یک تجربه بصری فوق‌العاده بود: هرگز آبی تا این حد زلال و شفاف ندیده بودم!

ادامه مطلب

لب دریاچه های زیبای دنیا تفریح کنید +عکس

1. لاک لمان، فرانسه / دریاچه ژنو، سوئیس
Lac Léman, France/Lake Geneva, Switzerland
این دریاچه از سمت فرانسه لاک لمان و از سمت سوئیس به نام دریاچه ژنو شناخته می شود. از هر دو طرف این دریاچه مناظر دوست داشتنی و زیبایی دارد. در پشت آن کوه های پوشیده از برف و در جلوی آن تاکستان زیبایی قرار دارند و تاکستان معروف لاوکس که در سایت جهانی یونسکو ثبت شده است نیز در آن قرار دارد. هنگامی که با قایق داخل دریاچه می روید مناظر فوق العاده زیبایی اطراف شما وجود دارند که جان می دهند برای عکس گرفتن.

  دریاچه های زیبای دنیا,زیباترن دریاچه های دنیا

ادامه مطلب

 

دریاچه الیمالات
در 8 کیلومتری نور در مسیر جاده نور به چمستان قرار دارد و فاصله آن از جاده اصلی نور به چمستان حدود 3 کیلومتر است.این دریاچه که در دل جنگل واقع شده است به عنوان گردشگاه مورد استفاده قرار می گیرد.

 

دریاچه‌ای كه وقتی برای اولین‌بار بعد از طی‌كردن و دور زدن در جاده‌ای پر درخت به آن می‌‌رسید  و وارد محوطه‌اش می‌شوید شكوه طبیعت آن شما را می‌گیرد و باورتان نمی‌شود كه با چنین منظره‌ای روبه‌رو هستید.

 

 

ادامه مطلب

لب دریاچه های زیبای دنیا تفریح کنید +عکس

با کمی تحریف غزل حافظ باید گفت، بنشین بر لب دریاچه و گذر عمر ببین!  اما کدام دریاچه ز جهان گذران ما را بس؟ این چیزی است که قرار است در اینجا پاسخ دهیم.
در این دنیای وسیع مکان های گردشگری بسیار زیبایی وجود دارند که با داشتن حساب بانکی پر و خیال آسوده می توان به آنها سفر کرد و از زیبایی هایشان نهایت لذت را برد. از جمله باید به دریاچه هایی اشاره کنیم که سواحل و کرانه های زیبایی دارند و خیلی از سوپراستارهای هالیوود برای تفریح و استراحت به آنجا می روند.
1. لاک لمان، فرانسه / دریاچه ژنو، سوئیس
Lac Léman, France/Lake Geneva, Switzerland
این دریاچه از سمت فرانسه لاک لمان و از سمت سوئیس به نام دریاچه ژنو شناخته می شود. از هر دو طرف این دریاچه مناظر دوست داشتنی و زیبایی دارد. در پشت آن کوه های پوشیده از برف و در جلوی آن تاکستان زیبایی قرار دارند و تاکستان معروف لاوکس که در سایت جهانی یونسکو ثبت شده است نیز در آن قرار دارد. هنگامی که با قایق داخل دریاچه می روید مناظر فوق العاده زیبایی اطراف شما وجود دارند که جان می دهند برای عکس گرفتن.

  دریاچه های زیبای دنیا,زیباترن دریاچه های دنیا

ادامه مطلب

دریاچه های سه رنگ اندونزیایی، جذاب و دیدنی

 اندونزی را می توان یکی از افتخارات بی بدیل زمین شناسی نامید. این کشور که از تعداد زیادی جزیره تشکیل شده زیبایی های طبیعی فراروانی را در دل خود جای داده است. یکی از جذابترین مناظر دیدنی این مجمع الجزایر، دریاچه های سه رنگ است که دیدنشان شگفتی بیننده را به همراه دارد.
هر یک از این سه دریاچه نام مخصوص به خود را دارند و به باور اهالی بومی اینجا محل استراحت و رسیدگی به امور معنوی اجدادشان بوده است. این سه دریاچه با نام های دریاچه سالخوردگان، دریاچه جوانان و دریاچه دوشیزگان شناخته می شوند.
گفته می شود رنگ این سه دریاچه براساس حال و احوال ارواح تغییر می کند و اگر مشکلی برایش پیش آید، روح نیاکان ناآرام می شود.

  دریاچه های سه رنگ اندونزیایی,اندونزی

ادامه مطلب

تعداد صفحات : 1

صفحه قبل 1 صفحه بعد