غار چال نخجیر _ نراق



غار چال‌ نخجیر در شهر نراق در استان_مرکزی قرار دارد. این غار در میان راه دلیجان به نراق و در منطقه‌ای به نام چال‌نخجیر و در دامنه کوه تخت واقع شده است. غار در سال ۱۳۶۸ به صورت اتفاقی و در اثر انفجار برای جستجوی آب توسط سازمان آب دلیجان کشف شد. طبق نظر زمین شناسان طول این غار حدود ۱۲ کیلومتر تخمین زده شده است که تا به امروز ۶ کیلومتر از آن کشف شده است.قدمت غار حدود ۷۰ میلیون سال تخمین زده می‌شود و جزء غارهای آهکی و زنده دنیا محسوب می‌شود. غار چال‌نخجیر از جمله غارهای طبقاتی است و از سه طبقه تشکیل شده است. دو طبقه از این غار شگفت انگیز به طول ۱۲۰۰ متر با ایجاد مسیرها و پله هایی خاص برای بازدید گردشگران کف سازی و آماده شده است.نور پردازی های زیبای این غار بر روی بلورها و اشکال متنوعی که شبیه به انسان و برخی حیوانات از جمله عقاب و لاک پشت هستند، در کنار دیگر تندیس های بزرگ جثه و آویزه های بلورین، چشم هر بیننده ای را متحیر و مبهوت خود می کند. تالارهای «عروس»، «گل کلمی»، «آبشار گلی»، «فرسنگ» و هیولا از جمله بخش‌های دیدنی این غار نادر و عجیب است.

دیدنی های غار لچوگوئیا، دیدنی شگفت انگیز و بی همتا

جهانگردی و سپری کردن عمر و زمان خویش در دامان پر مهر طبیعت می تواند ما را کمی از زندگی ماشینی دور کند. این شیوه زندگی، برای بهبود عملکرد بدن هم توصیه شده و کارساز است. در نقاط مختلف این کره خاکی، دیدنی های بی نظیری وجود دارند که چشمان گردشگران را شیفته زیبایی خویش می کنند و هر ساله، جمع کثیری از عاشقان طبیعت و دیدنی های آن به این مناطق روی می آورند و غرق در شگفتی های جهان می شوند. این بار، قصد داریم تا شما را با خود در سفری به ایالات متحده آمریکا همراه سازیم و در شیرینی گشت و گذار در سرزمین یانکی ها شما را نیز سهیم کنیم. از بین زیبایی های این سرزمین، غار لچوگوئیا یا Lechuguilla Cave را برای همراهان همگردی انتخاب کرده ایم. همراه ما در میان دیدنی های غار لچوگوئیا باشید که همراهی شما را آرزومندیم.

ادامه مطلب

غار یخی چما

فصل تابستان و گرمای آن بهترین زمان برای سفر به نقاط سرد کشورمان است. شاید مانند خیلی های دیگر، دیدن برف زمستان و خنکای آن به خصوص در گرمای طاقت فرسای خورشید، شما را هم خوشحال کند، اگر چنین است پس باید بار سفرتان را ببندید و به سمت استان چهارمحال و بختیاری رهسپار شوید. می خواهیم شما را به سمت یکی از نادرترین غارهای ایران با خود همسفر کنیم. این غار به اندازه ای زیباست که هیچ نمونه ی مشابه دیگری در ایران ندارد و اگر بخواهید مانند آن را ببینید باید به روسیه یا ایسلند سفر کنید. در ادامه می خواهیم راجع به این شگفتی طبیعت بیشتر بگوییم

غار یخی چما

ادامه مطلب

بزرگ‌ترین غار زیرزمینی جهان در ویتنام + تصاویر

بزرگ‌ترین غار زیرزمینی جهان,بزرگ‌ترین غار جهان,گردشگری

غار سون دونگ واقع در پارک ملی فونگ نا که بنگ استان کوانگ بین ویتنام که بزرگ‌ترین غار زیرزمینی جهان به شمار می‌آید، بسیار عمیق است به طوری که یک ساختمان 40 طبقه به راحتی در آن جا می‌شود. این غار 9 کیلومتر امتداد، 200 متر ارتفاع و 150 متر پهنا داشته و یک جنگل، رودخانه و آبشار در آن واقع شده‌اند.

ادامه مطلب

   کـشف یـک غار بـا خصوصیات یـک جهان کـامل

در استان چونگ کیونگ چین، گروهی از غارنوردان حرفه ای غار گسترده ای را کشف کرده اند که دارای ویژگی های آب وهوایی است که غارهای دیگر دنیا آنرا ندارند. این غار که آنرا استروژن وانگ دونگ می نامند با داشتن وسعتی برابر 51000 متر مربع، از سیستم آب و هوایی شگفت انگیزی بهره می برد بطوریکه ابر و مه قادر به تشکیل در آن هستند. تماشای صحنه های دیدنی این غار زیبا را از دست ندهید.




گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ادامه مطلب

غار ملیسانی یکی از زیباترین غار های دنیا
غار یا دریاچه ملیسانی یکی از غارهای یونان است که در جزیره کفالونیا قرار دارد. این غار با جنگل ها وضخره های پرشیب محصور شده وبه حدی بزرگ است که حتی دارای پارکینگ می باشد. آب آبی آسمانی غار ودهانه ورودی درختی آن از جاذبه های این دریاچه کم عمق می باشد. 

تصاویر غار ملیسانی یکی از جاذبه های گردشگری یونان

غار ملیسانی,دریاچه ملیسانی,غارهای یونان

ادامه مطلب

غارهای استان گلستان

ده‌ها غار کوچک و بزرگ در استان گلستان ثبت شده است. غارهای این استان عبارتند از:

غار آبریز طلا کوهی: در خصوص نام این غار به دلیل ریزش آب از بلندی و ایجاد غار، احتمالا آبریز نام گرفته و طلا کوهی نیز به دلیل وجود آثار باستانی در دنباله آن گفته می‌شود. این غار در ارتفاع 381 متری از سطح دریا قرار دارد و دارای 1 دهانه می‌باشد. این غار در 6 کیلومتری مینودشت در سمت جنوب جاده مبارک‌آباد در انتهای روستای جاده چشمه قرار دارد. طول غار 80 متر و عمق آن 20 متر می‌باشد. این غار طبیعی بر اثر جریان آب در زیر آبشاری که هم اکنون از آن اثری نیست به وجود آمده است و هم اکنون در آن آبی وجود ندارد ولی به دلیل وجود سنگ‌های لایه‌ای از جنس آهک، از چند نقطه ریزش کرده و مسیر اصلی آب نیز اکنون پس از 9 متر بسته شده است. در داخل مقدار زیادی از فضولات خفاش دیده می‌شود ولی از این جانوران اثری نیست.

غار كيارام :اين غار كه در محل به نام «غار وسط دل دل» معروف است، در نزديكی روستای فرنگ فارسيان از توابع شهر گاليكش شهرستان مينودشت قرار دارد. غار كيارام به لحاظ قدمت، قديمی‌ترين غار مسكونی شناخته شده در استان گلستان محسوب می‌شود. در سال 1342 خورشیدی، چارلز مک بورنی از دانشگاه كمبريج انگلستان مكان باستانی فوق را شناسايی و اقدام به گمانه‌زنی نمود. بر اساس آثار به دست آمده از حفاری، قدمت اين مكان به دوره پارينه سنگی ميانه (حدوداً صدهزار سال قبل از ميلاد) می‌رسد و اين غار در اين دوران محل سكونت گروه‌های شكارچی و جمع‌آوردگان غذا بوده است .

   

ادامه مطلب

تعداد صفحات : 1

صفحه قبل 1 صفحه بعد