قلعه نوان (Navan fort) ایرلند شمالی قرن‌هاست که یک مکان مهم برای افراد مذهبی بوده است. اکنون شواهد جدیدی از این تعصب به دست آمده است. زمانی بود که باستان شناسان از دانش حرفه‌ای، خرد و اطلاعات تاریخی خود استفاده می‌کردند تا بتوانند  مکان‌های با ارزش را یافته و حفاری کنند. این هنوز هم یک روش آزمایش‌شده و واقعی است، اما، همان‌طور که کاوش اخیر در ایرلند نشان داده است، تکنولوژی حالا به آن‌ها اجازه می‌دهد تا پیش از آنکه بیل را به زمین بگذارند تا آثار باستانی دفن ‌شده و سایت‌های باستانی را کشف کنند، چیزهای زیادی را بفهمند.

معابد بزرگ متعلق به عصر آهن در قلعه یادبود نوان ایرلند شمالی یافت شد

 

ادامه مطلب

معبد پورا براتان، بالی

معبد پورا براتان,مکانهای تاریخی جهان,گردشگری

پورا براتان (Pura Bratan) معبدی عظیم واقع در بالی در اندونزی می باشد که در کناره ی دریاچه ی براتان در کوهستانی در مجاورت Bedugul مستقر شده است. چنین معابدی که آب فراوانی در اطراف خود دارند، وظیفه ی آب رسانی به مناطق کم آب اطراف را بر عهده دارند.

ادامه مطلب

 

آشنایی با معبد ابو سمبل

معبد ابو سمبل,تصاویر معبد ابو سمبل

  معبد ابو سمبل
ابو سمبل، معبدی است که توسط رامسس دوم میان سالهای ۱۲۷۹-۱۲۱۳ پیش از میلاد در حبشه قدیم ساخته شد. این معبد در میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌است.

ادامه مطلب

صعب العبور ترین عبادتگاه های جهان +عکس

 صومعه عبادتگاه مكانهاي زيارتي و گردشگري

صومعه عبادتگاه مكانهاي زيارتي و گردشگري

 "متروا" در زبان یونانی به معنی "معلق در هوا" یا "در بهشت بالای سر" می باشد. متروا مجموعه ای از 6 صومعه و مهم ترین مجموعه صومعه ارتودوکس شرقی است. این صومعه که بر فراز سنگ ماسه های طبیعی ستون مانند واقع شده اند مکانی برای تفکر و عبادت بوده اند.

 صومعه عبادتگاه مكانهاي زيارتي و گردشگري

 در گذشته دسترسی به متروا بسیار دشوار بود و افراد ناچار بودند با قرار دادن چندین نردبان بر روی هم یا استفاده ار تورهای بزرگ به آنجا بروند. ولی در دهه 1920 ساختارهایی پله مانند روی سنگ ها ایجاد و دسترسی به صومعه ها راحت تر شد.

  صومعه عبادتگاه مكانهاي زيارتي و گردشگري

 صومعه عبادتگاه مكانهاي زيارتي و گردشگري

ادامه مطلب

تعداد صفحات : 1

صفحه قبل 1 صفحه بعد