۱۰ نکته مهم برای سفر به مسکو

مسکو، پایتخت کشور روسیه است و به شهری که هرگز نمی خوابد، شهرت دارد.مسکو به نظر خیلی از کسانی که به این شهر سفر کرده اند، دروازه ای به سوی تجربه ی سفری به معنای واقی ماجراجویانه است. می خواهیم ۱۰ نکته ی مهم درباره ی سفر به شهر مسکو را با شما در میان بگذاریم تا سفر بهتری به این شهر داشته باشید

مسکو

ادامه مطلب

آشنایی با کرایست‌چرچ،شهر باغ ها

کرایست‌چرچ نیوزلند,گردشگری,تور گردشگری

ادامه مطلب

سفر به تمیزترین شهر هند

سرزمین عجایب. کشور 72 ملت. هر چه که نامش باشد و عنوانش از دیرباز تاکنون مقصدی پر وسوسه برای مسافران بوده است؛ مقصدی که از گذشته محبوب ایرانیان هم محسوب می شده است.
 
اما همواره چیزی که از هند به یاد می آوریم، زاغه های شلوغ و کثیف، شهرهای پر سر و صدا و آلوده و البته معابد رویایی و پرشکوهش بوده است در کنار آن باید از مردم رویا پردازش هم یاد کنیم، مردمی که همچون تمام فیلم های بالیوود همواره به بهبود امید دارند و می‌دانند که مثل پایان تمام فیلم‌های هندی عاقبتی خوش در انتظار آنهاست، ذهنیتی که همیشه درست نیست اما آنها به چیزی غیر از آن هم دل نمی‌بندند.

  شهر هند,تمیزترین شهر هند

  یکی از شهرهای مهم این کشور «گوا»(Goa) است، شهری که ویترین گردشگری این کشور هم محسوب می شود زیرا یکی از زیباترین و پاکیزه ترین شهرهای این کشور است. طبیعت گوا با تپه‌های سرسبزش کنار رودهای فراخ با کشتزارهای برنج، نخل‌های فراوان و دیگر درختان گرمسیری جلوه بسیار زیبایی دارد. وسیع‌‌ترین سواحل و مراکز تفریحی ساحلی هند هم در گوا قرار دارد و این شهر سالانه از صدها هزار گردشگر داخلی و خارجی پذیرایی می‌کند.

   

ادامه مطلب

چیانگ مای اصلی ترین جاذبه گردشگری تایلند

 چیانگ مای یکی از شهرها و جاذبه های گردشگری اصلی تایلند است. این شهر با پیشینه تاریخی غنی به عنوان مرکز فرهنگی، گردشگری و اقتصادی منطقه شناخته می شود. به همین دلیل میان گردشگران دنیا ارزش فراوانی دارد. چیانگ مای در فاصله هفتصد کیلومتری بانکوک و در محدوده رودخانه پینگ واقع شده است.

از نظر آب و هوایی معتدل و بارانی است. از آن جا که این شهر در منطقه کوهستانی واقع شده است، بیشتر اوقات هوای خنکی دارد. بهترین زمان برای مسافرت به این شهر بین ماه های دسامبر تا مارس است. باید بدانید در تابستان، هوای این شهر بسیار گرم است.

اطلاعات گردشگری
برای رسیدن به چیانگ‌مای می توان از انواع وسایل نقلیه همچون هواپیما، کشتی، اتوبوس، قطار و تاکسی استفاده کرد. این شهر را می توان ترکیب کاملی از رستوران های خوب، هتل های شیک، استراحتگاه های ارزان قیمت، پارک و معبد و ... دانست. در این شهر می توان علاوه بر تفریح، از غذاهای محلی تایلند نیز لذت برد.

  تایلند,چیانگ مای در تایلند

 سالانه گردشگران فراوانی - حدود دو میلیون و 500 هزار نفر در سال - از نقاط مختلف دنیا به این شهر سفر می کنند. در قلب چیانگ مای شهر قدیمی قرار دارد و جذابیت تاریخی به آن می بخشد. در این شهر گردشگران می توانند با دوچرخه، موتورهای سه چرخه به نام توک‌توک یا پای پیاده به گردش و بازدید از جاهای مختلف بپردازند.

شاید جالب باشد بدانید، چیانگ مای را پادشاهی به نام منگرای در سال 1296 میلادی ساخته است.

ادامه مطلب

با شهر جهنم آشنا شوید!

شهر جهنم,آشنایی با شهر جهنم,جزیره کیوشو

 

بپو (Beppu) شهری است در استان اوئیتا (Oita) در کشور ژاپن. این شهر در جزیره کیوشو (Kyushu) یکی از چهار جزیره شکل دهنده ژاپن واقع شده است.

بپو یک شهر ساحلی است و در امتداد کوه و دریا کشیده شده و همین امر این شهر را دراز و باریک ساخته است.

ادامه مطلب

شهر آنتالیا

آنتالیا,تور آنتالیا,سواحل آنتالیا

تور آنتالیا

 

آنتالیا شهری است ساحلی و بسیار زیبا که رشته کوههای توروس در این شهر به سمت دریا امتداد پیدا کرده و خط ساحلی  نامنظمی از صخر ه های سنگی و خلیج های کوچک بکر را ایجاد نموده است . استان آنتالیا از غرب از طریق شهر کمر آغاز شده وبطول 60 کیلومتر توام با ساحل زیبای خود به شهر آلانیا در شرق آنتالیا ختم می شود.

 

ادامه مطلب

سیدنی یکی از زیبا ترین شهرهای دنیا

سیدنی بزرگترین شهر استرالیا می باشد. این شهر محلی است که اولین گروه مهاجرین بریتانیایی در آن ساکن شدند و توسط فرمانده ی این گروه، آرتور فیلیپ، این شهر را رسما در سال 1788 تاسیس نمودند. این کلان شهر با پارک های ملی و نواحی ساحلی فراوانی احاطه شده که شامل چندین رودخانه، جلگه، خلیج و ساحل می باشد مانند ساحل معروف بوندی. براساس گزارش های واصله، در سال 2006 این شهر جمعیتی حدود 4.1 میلیون نفر داشته که حدود 3.6 میلیون نفر آن در شهرهای اطراف سیدنی ساکن بوده اند. مرکز شهر سیدنی پرجمعیت ترین منطقه ی استرالیا می باشد که حدود 4023 نفر در هر کیلومتر مربع از آن ساکن هستند.

 سیدنی,شهر سیدنی

ادامه مطلب

 

شهرهای بنا شده بر لبه پرتگاه !

مانارولا (Manarola) در ایتالیا
مانارولا دهکده ای کوچک روی خط ساحل سنگی ایتالیای شمالی است و دومین شهر کوچک در منطقه زیبا و رنگارنگ Cinque Terre محسوب می شود. کلیسای سنگی San Lorenzo که تاریخ ساخت آن به سال 1338 میلادی بر می گردد، در این دهکده واقع شده و یکی از جاذبه های گردشگری آن به شمار می رود.

 شهرهای بنا شده بر لبه پرتگاه,شهرهای خطرناک جهان

  شهرهای بنا شده بر لبه پرتگاه,شهرهای خطرناک جهان

ادامه مطلب

 

بهترین شهرهای دنیا برای خرید

آیا از رفتن به مراکز خرید همیشگی، بوتیک ها و فروشگاه های تکراری خسته شده اید؟ خب! واقعیت این است که ما هم از این همه تکرار خسته شده بودیم به همین دلیل، به سراغ بهترین مراکز خرید در سراسر دنیا رفتیم تا ببینیم در جاهای دیگر دنیا بازارها چگونه هستند و کجاها بهترین فروشگاه ها، بوتیک ها و حراج ها را می توان پیدا کرد.
اما به جای اینکه فقط به یک برند خاص یا فروشگاه واحد بپردازیم، سعی کردیم به سراغ شهرهایی برویم که هر کدام برای فروش محصول خاص و فروشگاه ها و پاساژهایشان شهرت دارند. برای جمع آوری این فهرست، ویژگی های مختلفی همچون تنوع، فرهنگ، مکان و ارزان یا گران بودن را مد نظر گرفتیم. با ما همراه باشید تا ببینیم بهترین شهرهای دنیا برای خرید کدام ها هستند.
سیاتل
شهر سیاتل برای قهوه های بسیار عالی جزو بهترین شهرها برای خرید دسته بندی شده است. این شهر با داشتن فروشگاه های زنجیره ای مختلف همچون Nordstrom و R.E.I، مغازه های مستقل و کتاب فروشی های دنج، بهترین مکان برای خرید است. فروشگاه های این شهر از همسایگانش متفاوت است. تقاطع خیابان پاین و بلوار پنجم بهترین مکان برای آغاز خرید هستند. در این مکان، فروشگاه های محلی مختلفی همچون Macy و Coach قرار دارند. برای تهیه سوغاتی و محصولات قشنگ و کم بها، بهتر است به بازار Pike Place بروید. برای خرید صنایع دستی می توانید به فریمونت و بازار نزدیک آن یعنی بالارد بروید. در هر دو این بازارها، لوازم قدیمی و عتیقه و گالری های هنری بسیاری می توانید پیدا کنید.

   بهترین شهرهای دنیا برای خرید

ادامه مطلب

شهرهای شناور جهان

حدود 70 درصد از سطح زمین را آب پوشانده است. با این حال تصور شهری شناور در آب همچنان جادویی و خیالی به نظر می‌رسد. در این شهرها اغلب قایق‌ جای خودرو را گرفته‌ و خیابان‌ها از جنس رودخانه هستند. در شهرهای شناور آهنگ زندگی آرام و دلپذیر است و ترافیکی هم اگر هست ازدحام قایق است و آب و پارو ... در این مطب نگاهی داریم به 12 شهر بزرگی که آب شریان‌های حیاتی آنان را شکل می‌دهد.


گلد‌کست در استرالیا

گلدکست از روزگاران قدیم زیستگاه بومیان استرالیا بوده ‌است. جاذبه‌های گردشگری و طبیعی زیاد این شهر را اکنون به یک مرکز تفریحی گران‌قیمت تبدیل کرده است.

 

 

شهرهای شناور جهان

 

 

ادامه مطلب

 

ونيز "شهر آبها" از نماي بالا

شهر ونيز در شمال ايتاليا و در ميان درياي آدرياتيک قرار گرفته‌است.ونيز بصورت جزيره‌هاي کوچکي است و خشکي‌ها به وسيله کانال‌ها از هم جدا شده‌اند و تردد در شهر به وسيله قايق صورت مي‌گيرد.شهر ونيز يکي از شهرهاي توريست پذير جهان است و سالانه ميليون‌ها توريست به اين شهر ميروند از ديدني‌هاي اين شهر ميتوان به ميدان سن مارکو محل دفن مارکوپولو اشاره کرد

 

Venice city of water ونيز شهر آبها از نماي بالا

ادامه مطلب

 London


انجمن گفتگوی گیلک زبانان (بازار روز گیل یاوران)

ادامه مطلب

سیدنی کجاست؟

 

 

سیدنی (به انگلیسی Sydney) بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین شهر استرالیا و پایتخت ایالت ویلز جنوبی نو یا نیو ساوت ولز است. نیمی از ایرانیان مهاجر به استرالیا یعنی ۹٬۳۲۳ نفر در شهر سیدنی ساکن هستند.

ادامه مطلب

 

دیدنیهای تفلیس، پایتخت گرجستان

دیدنیهای تفلیس, تفلیس، پایتخت گرجستان

دیدنیهای تفلیس، پایتخت گرجستان

 

ادامه مطلب

شهر جادپور هندوستان

اگر دنبال «ترین» های دنیا باشید، شهرهای عجیب و غریب زیادی را پیدا می کنید که هر کدام یک لقب محلی را با خود یدک می کشند. شهر شناور، شهر ارواح، شهر زندان ها و... اما شاید از بین همه این شهرها، تنها شهر تک رنگ دنیا یکی از جالب ترین لقب های باشد که می توانید پیدا کنید. یک شهر با خانه های آبی، خیابان های آبی و دیوارهایی آبی رنگ که از نمای هوایی درست شبیه یک لکه از آسمان به نظر می رسد که روی زمین سقوط کرده است!

شهری که از آسمان سقوط کرده!

 

ادامه مطلب

کوبر پتی شهر زیرزمینی در استرالیای جنوبی

کوبر پتی یکی از شهر های استرالیا با جمعیت ۲۰۰۰ نفر است . این شهر کوچک به شهر زیرزمینی شهرت دارد .

کوبر پتی همچنین به عنوان پایتخت عقیق جهان معروف است و تقریبا ۳۰% عقیق جهان ا ز آنجا استخراج می شود .

شهر کوبر پتی

 

 

ادامه مطلب

عجایب ۷ گانه ژاپن

وقتی نام ژاپن شنیده می شود ذهن خود به خود درگیر واژه ای به نام سامورایی می شود. سامورایی ها مردمان عجیبی بودند شاید بهتر باشد بگویم ژاپنی ها مردمان عجیبی هستند. اگر فول نت را دنبال کنید بعد ها بیشتر در مورد این کشور شگفتی ساز خواهم نوشت.

به گزارش تکناز راستی آخرین و یکی از جالب ترین فیلم هایی که در مورد سامورایی ها دیدم “The Last Samurai” بود، اگر تا به حال این فیلم را ندیده اید دیدنش خالی از لطف نخواهد بود.

- معبد کیومیزو، کیوتو

عجایب ۷ گانه ژاپن را بشناسید (+تصاویر) - www.taknaz.ir

ادامه مطلب

فلورانس
 

فلورانس زادگاه رنسانس ایتالیا، شهر ژولیوس سزار و دانته، شهر هنر و معماری و تندیس‌گری‌ست.

فلورانس همه را تحت تاثیر قرار می‌دهد، یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردش‌گران دنیا و پایتخت هنر ایتالیاست. شهر به لحاظ مساحت کوچک به نظر می‌رسد، اما تاریخ، فرهنگ و هنری به غایت وسیع و شگفت‌انگیز و قدیمی دارد؛ همانند رم به یک موزه‌ی بی‌سقف دیدنی می ماند و جای جای شهر شما را شگفت‌زده خواهد کرد. شور و حرارت مردم و توریست‌های بی‌شمارش از سرتاسر گیتی هم روحی منحصر به ‌فرد به زیبایی‌های شهر تزریق کرده است. فلورانس بدون شک از زیباترین شهرهای دنیاست.


قرار گرفتن فلورانس در دره‌‌ی کوه و در کنار رود آرنو زیبایی‌هایش را صد چندان نموده است. مرکز شهر باستانی فلورانس که میراث جهانی یونسکو به ‌شمار می‌رود، بسیار رویایی است. دور این قسمت از شهر دیوار‌هایی قدیمی کشیده شده تا محافظ شاهکارهای هنر و معماری آن باشد. این بناها و مجسمه‌ها انگار هر لحظه داستان‌های هنر، جنگ و زندگی را برای گردشگران بی‌شمار این شهر تعریف می‌کنند.

کلیسای جامع فلورانس (دوئمو)، نماد زیبای شهر است. به نام دیگری هم می‌خوانندش: کلیسای سنتا ماریا دل فیوره. گنبد آجری‌رنگ و بزرگ کلیسا اولین چیزی‌است که به چشم می‌آید، وارد کلیسا که می‌شوید ٤٦٤ پله‌ی عجیب و باریک را باید طی کنید تا به بالای گنبد برسید. منظره‌ی شهر از بالای آن به قدری زیباست که به بالارفتن از آن‌همه پله می‌ارزد.

فلورانس شهر موزه‌ها، آثار هنری و گالری‌های نقاشی است. یکی از موزه‌هایی که دیدنش همیشه توصیه می‌شود، گالری اوفیتسی است که از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین موزه‌های نقاشی دنیاست. تعداد آثار و تنوع سبک‌های نقاشی موزه گیج‌کننده است و ساختمان بسیار زیبایی دارد. موزه‌ی آکادمیا، خانه‌ی مجسمه‌ی معروف داوود، شاهکار میکل‌آنژ است. تندیس مرمری داوود از شاهکارهای هنری عصر رنسانس محسوب می‌شود و آن‌قدر بی‌نظیر است که گردش‌گران زیادی را به گالری آکادمیا می‌کشاند. دو بدل از این مجسمه در دو جای دیگر شهر نیز وجود دارند: بالای تپه‌ی میکل‌آنژ (که دیدن شهر از بالای آن بسیار رویایی‌ست) و میدان سینیوریتا.

فلورانس میدان‌های زیبا (پیازا) و قصرهای رنسانس دیدنی (پالازی) متعددی دارد. همراه با صدها کلیسا و موزه و گالری و آتلیه. میدان سینیوریتا در مرکز شهر قدیمی، معروف‌ترین میدان شهر است و نمایشگاه روبازی است از مجسمه‌ها و تندیس‌ها. قرار گرفتن قصر وچیو، سالن قدیمی شهرداری در میدان نیز، ضیافتی ساخته از هنر و تاریخ؛ و نوای موسیقی، صدای همیشگی ِ این منطقه، این ضیافت را پرشکوه‌تر کرده است.

فلورانس زیباست و سوژه‌های خوبی نیز برای عکاسان دارد. یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای عکاسی، پونته وچیو یا پل کهن است؛ قدیمی‌ترین و معروف‌ترین پل رودخانه‌ی آرنو. پل وچیو همیشه مملو از توریست است و پُر از مغازه‌های زیور‌آلات. از کنار پل وچیو می‌توانید به باغ‌ دی بوبولی و قصر پیتی نیز سری بزنید: باغی بزرگ و پرنشاط و قصری معروف و عظیم، پُر از گالری‌های مختلف نقاشی، جواهر و لباس‌های سلطنتی‌.


ایتالیا مهد طراحی، مُد و خرید است و ویترین‌گردی و خرید از تفریحات همه‌ی شهرهای ایتالیایی‌ محسوب می‌شود. خرید جواهر، چرم و کارهای هنری در فلورانس وسوسه کننده است. بخصوص که چرم‌های فلورانسی اعتبار خاصی نیز در دنیا دارند. میدان سن لورنزو و مارچتو نوئوو از بهترین مکان‌ها برای خرید در فلورانس است. مغازه‌های سوغاتی فروشی در همه جای شهر پراکنده‌اند و نمونه‌های کوچک تابلو‌های معروف و آثار مهم نقاشی و مجسمه‌سازی این شهر را دارند. نمونه‌هایی که یادگاری‌های بسیار خوبی از پایتخت هنر ایتالیاست. وجود بازارهای روباز غذا و لباس و عتیقه نیز در فلورانس بسیار باب است و بسیار دیدنی.


فلورانس بهار و پاییز بی‌نظیری دارد. زمستان‌هایش طاقت‌فرسا نیست، ولی تابستان، خصوصاً مرداد می‌تواند بسیار گرم و مرطوب باشد.


رستوران‌های فلورانس متنوع و جذابند. غذای بد در فلورانس پیدا نمی‌شود! فرقی هم نمی‌کند که چه قیمتی بپردازید، از مزه‌ی غذا همیشه راضی خواهید بود. بیشتر رستوران‌های خوب شهر در منطقه‌ی سنتا کروچه قرار دارند. از آنجایی که ایتالیا سرزمین پاستا و پیتزا و بستنی است، پیتزای ایتالیایی را همه جا می‌توانید پیدا کنید، از دکه‌ها گرفته تا رستوران‌ها. بستنی‌های فلورانس (جلاتو) نیز از بهترین‌های دنیاست. از دستش ندهید! رستوران‌های مرکز شهر طبیعتاً گران‌ترند، ولی هر کدام که علامت پریمی را پشت شیشه‌شان داشته باشند، پاستا و دیگر غذاهای ایتالیایی را با قیمت خوبی عرضه می‌کنند. قیمت غذا در رستوران‌های معمولی بسته به مکان و نوع رستوران می‌تواند بین ٦ تا ٢٠ یورو باشد.

هتل در فلورانس مانند دیگر شهرهای ایتالیاست. بین ٨٠ تا ١٥٠ یورو برای یک اتاق دو نفره. شهر بزرگ نیست و به راحتی پیاده و با اتوبوس همه جای شهر را می‌توان زیر پا گذاشت و شهرگردی کرد. به همین دلیل مکان هتل نقش تعیین‌کننده‌ای ندارد. اگر وقت‌تان اجازه می‌داد باغ‌های تاریخی اطراف شهر را نیز حتما ببینید. در نهایت فلورانس را باید راه رفت، باید پیمود، به تمام میادین و خیابان‌ها و پل‌هایش باید سر زد، از جلوی قصرها و گالری‌ها و موزه‌ها رد شد و روح شهر را همه جا تنفس کرد. فلورانس را باید از نزدیک لمس کرد.

توصیه می‌کنیم این‌ها را هم به خاطر بسپارید:
- ایتالیایی‌ها به فلورانس فیرنتسه می‌گویند. نام شهر به لاتین، فیورنتینا‌ست.
- فلورانس زادگاه دانته، داوینچی، گالیله و طراحان معروف: گوچی و روبرتو کاوالی است.
- حواس‌تان باشد در رستوران‌ها و کافه‌ها قیمت غذا و نوشیدنی، به‌صورت نشسته و ایستاده متفاوت است.
- فلورانس شهر امنی است ولی حضور جیب‌برها را در منطقه ایستگاه قطار و پل وچیو نمی‌توان نادیده گرفت.
- دستفروش‌ها در فلورانس نیز مانند دیگر شهر‌های ایتالیا همه جا بساط پهن کرده‌اند. ولی خرید اجناس تقلبی مارک‌های معروف جریمه‌ی سنگین دارد. برای مثال کیف‌های تقلبی لویی ویتون و ورساچه، گرچه قیمت وسوسه‌کننده‌ای دارند، ولی خریدشان می‌تواند به قیمت جریمه‌ای حدود ١٠٠٠٠ یورو تمام شود.
- منطقه‌ی کمپو دی مارته، با نشان بنفش مخصوص تیم فیورنتینا برای علاقه‌مندان فوتبال بسیار دوست‌داشتنی خواهد بود.

دیدنی‌های فلورانس:
- کلیسای جامع (سنتا ماریا دل فیوره)
- کلیسای سن لورنزو و میدان سن لورنزو
- گالری اوفیتسی
- موزه‌ی آکادمیا
- پیتی پالاس (قصر پیتی)
- قصر وچیو
- پارک بوبولی
- میدان سینیوریا
- تپه‌ی میکل‌آنژ
- میدان میکل‌آنژ (میکلآنجلو)
- پل وچیو
- میدان سنتا کروچه
- کلیسای سنتا کروچه
- موزه‌ی برجلو
- فواره‌ی پیتون

 
تاریخچه

تاریخچه پاریس



پاریزی‌ها قوم و قبیله‌ای از تیره‌ی سلت‌ها بودند که ٢٥٠ سال قبل از میلاد مسیح، آمدند در جایی ساکن شدند که ما امروز به اسم پاریس می‌شناسیمش. این قوم بیشتر اهل قایق‌رانی و تجارت بودند و چون سررشته‌ی زیادی از امور جنگی نداشتند، وقتی رمی‌ها در سال ٥٢ قبل از میلاد به‌شان حمله کردند، مجبور شدند شهر را تسلیم کنند. رمی‌ها در پاریس زیاد بیکار ننشستند: هم اسم شهر را عوض کردند و گذاشتند لوتشیا، که حتماً کار سخت و وقت‌گیری بوده، هم یک عالمه کاخ و حمام و معبد و تئاتر و آمفی‌تئاتر آن‌جا ساختند. بعدها که ژرمن‌ها این قوم را به زور از پاریس بیرون کردند -چون لابد با زبان خوش بیرون نمی‌رفتند- شهر برای مدت کوتاهی از رونق افتاد، اما زیاد طول نکشید که اوضاع مثل سابق شد، حتی اسمش را هم دوباره گذاشتند پاریس.

در سده‌ی ششم میلادی، بعد از مرگ شاه کلوویس، امپراتوری فرانک‌ها اوضاع بدی پیدا کرد، به طوری که کلاً از هم پاشید و کشور تبدیل شد به چندتا ایالت خودمختار. البته پاریس این وسط چندان ضرر نکرد و پایتخت یکی از این ایالت‌ها شد و پایتخت هم باقی ماند، تا وقتی که در سال ٩٨٧ میلادی، یک آقایی به اسم هوگو کاپه پادشاه فرانسه شد و پاریس را هم کرد پایتخت کشور. تا قرن سیزدهم اتفاق خیلی مهمی در تاریخ پاریس نیفتاد، جز این که چند تا دانشگاه و موسسه‌ی اکادمیک تویش راه انداختند و تجارتشان را هم رونق دادند.

سده‌ی سیزدهم میلادی، برای پاریس سده‌ی خوبی نبود. آن موقع انگلستان و فرانسه درگیر جنگی بودند که بعد از تمام شدن، اسمش را گذاشتند جنگ‌های صد ساله، هر چند که لابد شمردن بلد نبودند، چون این جنگ درست صد و شانزده سال طول کشید. دیگر خودتان حساب کنید اوضاع آن موقع چه‌طور بوده؛ پاریس حتی عنوان پایتختی‌اش را هم واگذار کرد. تا وقتی که شارل هفتم در سال ١٤٣٧ پادشاه شد و دوباره پاریس را کرد پایتخت.

اتفاق مهمی بعدی، انقلاب فرانسه بود. فرانسوی‌ها با این خیال انقلاب کرده بودند که اوضاعشان بهتر بشود، اما طولی نکشید که گیر ناپلئون بناپارت افتادند که خیال داشت کل اروپا را تصرف کند و خودش هم این کار نمی‌کرد، بلکه مردم را می‌فرستاد بجنگند. آن موقع را می‌گفتند عصر طلایی اروپا. اوضاع پاریس هم کم کم سر و سامان گرفت. ناپلئون سوم که آمد، دستی هم به سر و روی شهر کشید: راه‌آهن راه انداخت و داد بارون هاوسمن، خیابان‌ها را عریض کند و وضع بهداشت را هم سر و سامان بدهد. بعدش وبا همه‌گیر شد و بیست هزار نفر از مردم پاریس از دنیا رفتند.
سرتان را با شرح جنگ‌های بعدی درد نمی‌آوریم، فرانسه با پروس جنگید و بعد هم جنگ جهانی اول شروع شد و پاریس لطمه‌های زیادی دید، اما بعد معروف شد به پایتخت فرهنگی دنیا و هنرمندان زیادی تحویل جامعه داد. خوشبختانه وقتی که آلمانی‌ها طی جنگ جهانی دوم شهر را اشغال کردند، خیلی به آن آسیب نرساندند. بعد از جنگ هم شهر گسترش بیشتری پیدا کرد و اوضاع حمل و نقلش هم سر و سامان گرفت.
امروز پاریس یکی از دیدنی‌ترین شهرهای توریستی دنیا به شمار می‌رود.

پارک‌ها و باغ وحش‌ها و فضاهای طبیعی

پارک‌ها و باغ وحش‌ها و فضاهای طبیعی بارسلونا



سواحل
ساحل بارسلونتا، بر اساس فیلم مستند بهترین سواحل جهان که توسط کانال دیسکاوری‌ در سال ٢٠٠٥ تهیه شده، بهترین ساحل شهری جهان و سومین ساحل برتر جهان شناخته شده است. بارسلونتا را با ساحل شنی و رستوران‌های متعددش هم می‌شناسند.

پارک دلاسیوتادیا
این پارک در شرق لاریبرا و شمال لابارسلوناتا، در سیوتات بیا قرار دارد. از اواسط قرن نوزدهم که این پارک ساخته شد، تا مدت‌ها تنها محوطه‌ی سبز شهر به شمار می‌رود و هنوز هم بیشتر از سایر پارک‌ها طرفدار دارد. باغ‌وحش پارلمان کاتالونیا، یک دریاچه، چند موزه و چشمه‌ای ساخته‌ی گائودی هم در این پارک قرار دارند. این پارک برای ورزش‌هایی مثل قایق‌رانی در دریاچه، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی هم مناسب است.

پارک گوئل
بین سال‌های ١٩٠٠ تا ١٩١٤، آنتونی گائودی، معمار کاتالان، مشغول طراحی و ساخت پارک بزرگی بود. این پارک که روی تپه‌ای مشرف به بارسلونا واقع شده؛ سازه‌های معماری فراوان دارد و تزئینات آن، از مشخصه‌های آثار گائودی هستند. این مجموعه، از میراث جهانی یونسکو هم هست.

پارک کویسرولا
مساحت این پارک، بیش از هشت هزار هکتار است و تنوع پوشش گیاهی و جانوری آن؛ در کنار امکانات پیاده‌روی و کوهنوردی، آن‌جا را به استراحتگاه آخر هفته‌های خانواده‌های بارسلونا تبدیل کرده است.

 

ادامه مطلب

آيا مي‌دانيد تورين زادگاه شكلات جامد است؟ در اواخر قرن هجدهم مردي به نام

دورت (doret) در تورين دستگاهي اختراع كرد كه شكلات جامد درست مي‌كرد. تا آن هنگام، شكلات فقط به شكل مايع درست مي‌شد.

از آن به بعد تورين مركز تهيه انواع شكلات بوده است. هر سال به مدت 2 هفته جشنواره بين‌المللي شكلات در تورين برگزار مي‌شود كه در آن شركت‌هاي بزرگ شكلات‌سازي تورين و ديگر شهرهاي ايتاليا و جهان تازه‌ترين محصولات خود را عرضه مي كنند.
آيا مي‌دانيد ورزشگاه المپيك تورين، در آغاز بهره‌برداري، موسوليني نام داشت؟
اين ورزشگاه كه گنجايش 65 هزار تماشاگر را داشت، براي ميزباني جام جهاني 1934 ساخته شد و نام موسوليني ديكتاتور وقت ايتاليا را بر آن گذاشتند.
پس از جنگ جهاني دوم نام ورزشگاه به كموناله (comunale) تغيير يافت. براي المپيك زمستاني 2006 آن را از نو ساختند. و گنجايش آن به 37 هزار و 500 نفر كاهش يافت و بر آن نام «ورزشگاه المپيك» گذاشتند.
آيا مي‌‌دانيد شهر تورين ايتاليا، به پايتخت آلپ و خودرو شهرت دارد؟
تورين در شمال ايتاليا در دامنه كوه‌هاي آلپ واقع شده و چشم‌انداز زيباي آلپ شهر را جلوه‌اي تماشايي داده است. تورين، داراي ده‌ها پيست مجهز و پيشرفته اسكي در آلپ است و ميعادگاه دوستداران ورزش‌هاي زمستاني در ايتاليا و جنوب اروپاست.
همچنين در اين شهر دفاتر مركزي دو شركت بزرگ خودروسازي فيات و لانچيا قرار دارد و شمار زيادي از كارگران شهر در اين 2 كارخانه فعاليت مي‌كنند.



ورزش اول شهر هم اسكي است و در فصل اسكي، هر روز بويژه در تعطيلات ده‌ها هزار نفر از توريني‌ها براي اسكي كردن به آلپ مي‌روند بنابراين بي‌دليل نيست كه تورين را پايتخت آلپ و پايتخت خودرو مي‌گويند.

آيا مي‌د‌انيد به تورين شهر كتاب و مطبوعات هم مي‌گويند؟
تورين يكي از مهم‌ترين كانون‌هاي انتشارات كتاب و مجله و روزنامه در ايتالياست و مردم شهر، ميانه خوبي با كتابخواني دارند. جالب اين كه تورين پس از اسكندريه، مادريد، دهلي‌نو، انتورپ و مونترال از سوي يونسكو به عنوان پايتخت كتاب جهان در سال 2006 برگزيده شد. نمايشگاه بين‌المللي كتاب تورين، يكي از مهم‌ترين نمايشگاه‌هاي كتاب در اروپاست

ادامه مطلب

 

 

ونیزشهری روی آب

چشم انداززیباازشهرونیز

ادامه مطلب

شهر پكن بعنوان مركز سياسي و تجاري چين با وسعت حدود 800/16 كيلومتر مربع يكي از مهمترين و جذاب ترين پايتخت هاي جهان محسوب مي شود.

معرفی مختصر شهرها و دیدنی های چین

معرفی مختصر شهرها و دیدنی های چین

  پكن

شهر پكن بعنوان مركز سياسي و تجاري چين با وسعت حدود 800/16 كيلومتر مربع يكي از مهمترين و جذاب ترين پايتخت هاي جهان محسوب  مي شود. پكن داراي آب و هوايي چهارفصل بوده و بهترين زمان براي مسافرت به اين شهر، فصل  پاييز و بهار مي باشد.آثار بسيار زيبا و باستاني پكن، خود حكايت از قدمت 3000 ساله اين شهردارد. مسئولان شهر پكن براي جرب جهانگردان اقدامات زيادي را فراهم ساخته كه از ساخت هتل هاي بسيار شيك و مجلل، مراكز تفريحي، مراكز خريد، سالنهاي نمايش، امكانات خوب حمل و نقل شهزي، محلهاي مختلف براي اجراي اپراي Peking، و ديگر اماكن امروزي در كنار آثار باستاني همچون ميدان Tianamen، شهر ممنوعه، قصرهاي امپراطوري، ديوار بزرگ چين و معبد آسماني،قصر تابستاني و عمارتهاي زيبا همگي بهانه اي است براي حضور ميليونها توريست و جهانگرد از سراسر جهان در اين شهر.

 

معبد آسماني

اين معبد در مكاني بسيار زيبا و با شكوه بنا شده است. امپراطوران چيني در آن زمان خودشان را پسر بهشت نمادي از زمين طراحي شده است. چينيان در آن زمان اعتقاد داشته اند كه آسمان بلند و مرتفع است ولي زمين، پست و حقير است. و تمامي اينها منعكس كننده افكار چينيهاي باستان مي باشد. از جذابيتهاي ديگر اين معبد وجود چترهايي با سر طلايي رنگ مي باشد. اين بنا از چوب و آجر ساخته شده است.

 

ديوار بزرگ چين

ديوار بزرگ چين دژي است به منظور حفاظت از سلسله هاي مختلف چين در مقابل تاخت و تاز هانيكها، مغولها، تركها و ساير اقوام چادر نشين كه از سرزمين هاي جديد مغولستان و منچوريا مي آمدند، ساخته شده است. ديوار چين طويل ترين ديوار ساخت دست بشر مي باشد كه به طول تقريبي 6352 كيلومتر از گذرگاه شانگهاي در درياي بوهايي در شرق و حد فاصل چين و منچوري تا لوپ نور در جنوبي ترين قسمت منطقه خودمختار زينجيانگ كشيده شده است. اينديوار تقريبا" مرز بين چين شمالي و مغولستان داخلي را مشخص مي كند. امروزه برخي از قسمتهايي كه در بخشهاي توريستي قرار دارد بازسازي شده است.

 

شهر ممنوعه

شهر ممنوعه يا همان GU Gong در شمال ميدان Tiananmen در پكن واقع شده است. در چين باستان فقط دو امپراطوري Qing و Ming اقدام به ساخت كاخ و قصرهاي مجلل نموده اندكه امروزه بعنوان بزرگترين مجموعه كاخ موزه هاي امپراطوري چين با مساحت 74 هكتار در جهان مطرح مي باشد.

شهر ممنوعه با 6متر خندوق و ده متر ديوار محصور شده است و هر ديوار آن يك دروازه دارد. شهر ممنوعه به دو بخش تقسيم مي شود:بخش جنوبي يا محوطه بيروني كه امپراطوري وقت در آنجا فرمانروايي مي كردو بخش شمالي يا محوطه دروني كه وي با خانواده اش در آن زندگي مي كردهاست. ساخت قصر از سال 1407 يعني در پنجمين سال فرمانروايي Yongle، امپراطور سوم سلسله Ming آغاز شد و 14 سال بعد در سال 1420 تكميل شد. مردم چين باستان نهايت مهارت خود را در ساخت شهر ممنوعه بكار برده اند و در ساخت آن از كاشي و آجرهاي زمرد رنگ استفاده شده است. و ساخت شگفت انگيز و هنر معماري با شكوه آن توريستهاي زيادي را به خود جلب مي نمايد.

 

ميدان تيان آن من

اين ميدان در مركز پايتخت بنا شده است. محلي براي بازديد برج Tiananmen  مقبره قهرمانان چين، كاخ ها و عمارت به ياد ماندني MAO ZEDONG  و پرچم ملي در اين ميدان هميشه برافراشته است. و همه روزه هزاران نفر از جهانگردان و شهروندان چيني از ميدان بازديد مي كنند. اين ميدان در سال 1417 و طي سلسله MING در كنار شهرممنوعه ساخته شده است و موزه ملي چين در شرق اين ميدان قرار دارد. همچنين اين ميدان همه روزه از گلهاي زيبا و تازه آراسته مي شود و اين امر برجذابيت اين محل افزوده است.

 

 

 شانگهاي

اين شهر با قدمتي تاريخي در دهانه رودخانه YANGTZE واقع شده است. اين شهر صنعتي امروزه با 5/18 ميليون نفر جمعيت بعنوان يكي از بهترين شهرهاي صنعتي جهان محسوب مي شود. شانگهاي يكي از كلان شهرهاي جهان معاصر، از نظر فرهنگي و نژادي گونه هاي مختلف اقوام را در خود جاي داده است. خصيصه رفتاري مدرنيسم و سنتي حتي چيني ها را نيز در اين منطقه در برگرفته است. اين شهر يكي از بزرگترين مراكز اصلي در زمينه بازرگاني و تجاري و يكي از بنادر مهم در آسيا و منطقه جنوبشرق محسوب مي شود كه توجه جهانيان را به خود جلب نموده است.

برج مخابراتي شانگهاي با 468 متر ارتفاع يكي از چهار برج مرتفع جهان بعنوان سمبل و نماد شانگهاي بشمار مي آيد و در بخش مياني آن مغازه ها و رستوران هاي زيبايي داير مي باشد.

از ديگر مناطق ديدني شانگهاي مي توان به SHESHAN  جزيره CHONGMING، DINGSHAN و منطقهSHENSHUINGANG اشاره كرد. شرق شناسان اروپايي و غربي سرزمين بهشتي شانگهاي را به عنوان پاريس شرق نيز نام دارد.

 

هانگزو

اين شهر مركز ايالت Zhejiang  مي باشد، مركزي سياسي، اقتصادي و فرهنگي با جمعيتي بالغ بر 5/6 ميليون نفر بسيار زيبا و از نظر اقتصادي در جايگاه دوم در چين مطرح مي باشد. فاصله شانگهاي با اين شهر حدود 200 كيلومتر است كه از طريق بزرگرهها مي توانيد كمتر از 2 ساعت به شهر هانگزو برويد. ساليانه 20 ميليون توريست داخلي و خارجي از مركز ايالت ZHEJIANG  ديدن مي كنند. ماركوپولو ايتاليايي اين شهر را بعنوان با شكوه ترين و جذاب ترين شهر جهان در دوران سلسله Yuan  توصيف كرده است.

 

تعداد صفحات : 2

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد