جزیره شیدوَر استان_هرمزگان



جزیره شیدوَر، جزیره ای خالی از سکنه در غرب استان هرمزگان است. این جزیره در یک کیلومتری جزیره لاوان قرار گرفته و از توابع شهرستان ابوموسی محسوب می‌شود. جزیره شیدور مساحتی در حدود یک کیلومتر مربع دارد اما ابعاد کوچک آن از هیجان سفر به این جزیره کم نخواهد کرد.جزیره شیدور به خاطر وجود مارهای سمی سیاه رنگ و کوچک، به «جزیره ماران» و به لهجه محلی «مارو» معروف است. این مارها، در زیر شن ها مخفی می‌ شوند که البته تخم ریزی آنها بسیار محدود شده است. این جزیره از با ارزش‌ترین و مهم‌ترین پناهگاه‌های حیات وحش پرندگان، لاک‌پشت‌های دریایی، ماهی‌ها و دلفین‌ها در خلیج فارس است و جزو مناطق حفاظت شده کشور می‌باشد.در صورتی‌که بخواهید به‌طور شخصی به آن سفر کنید، ابتدا خودتان را به بندر مقام برسانید. در اسکله بندر مقام قایق بگیرید و با استفاده از مسیر دریایی به جزیره مارو بروید. اوایل فصل بهار زمان تخم‌ریزی لاکپشتها است. به‌همین دلیل برای حفظ این گونه جانوری ورود به جزیره ممنوع می‌شوداواخر فصل پاییز و فصل زمستان بهترین زمان عزیمت به جزیره مارو و لذت از طبیعت آن است

جزیره پنانگ مالزی

تور پنانگ نامی آشنا برای گردشگران ایران است. یکی از استان های کشور مالزی و نام جزیره تشکیل دهنده آن است که جز مقاصد اصلی گردشگران خارجی محسوب می شود. موقعیت جغرافیایی پنانگ بسیار ویژه و خاص است تا جایی که آن را مروارید شرق نیز نامیده اند. جنگل های استوایی این جزیره زیبا بهشت ماجراجویان است و ماسه های طلایی در سواحل آن هر بیننده ای را جادو می کند. شک نکنید طی سفر برای تفریح در این جزیره با کمبود زمان مواجه خواهید شد.

پنانگ,تور پنانگ,گردشگری

 

ادامه مطلب

جزیره مار

 کشنده‌ترین مار جهان در جزیره‌ای واقع در 32 کیلومتری آن سوی سواحل سائو پائولوی برزیل سکنی گزیده و زهر آن می‌تواند گوشت انسان را ذوب کند. این جزیره که «جزیره مار» لقب گرفته، دارای مساحت اندکی بوده و تنها نقطه جهان است که مار Bothrops insularis ملقب به «خائن سرنیزه‌ای طلایی» در آن زندگی می‌کند. این مار، سمی‌ترین مار جهان است.جزیره Ilha de Queimada به اندازه‌ای خطرناک است که دولت برزیل ورود به آن را ممنوع اعلام کرده است.جزیره برزیلی مورد بحث خالی از سکنه بوده و فقط تعداد معدودی از دانشمندان برای مطالعه مارها سالانه اجازه ورود به آن را کسب می‌کنند.این مار پنج برابر قوی تر از مارهای دیگر است و زهر آن می‌تواند گوشت انسان را ذوب کند.



جزیره مار (+عکس)





ادامه مطلب

جزیره‌ی هرمز تا چند سال پیش، مورد بی‌توجهی کامل قرار گرفته بود؛ اما با تلاش گروه‌های حامی طبیعت، هنرمندان محیطی و البته همت خود مردم جزیره، حالا تورهایی برای دیدن این جزیره برگزار می‌شوند و سفرنامه‌هایی هم درباره‌ی هرمز نوشته شده‌اند.
کیش، گردشگر پذیرترین جزیره‌ی ایران است؛ اما کیش از نظر طبیعت‌دوستان اصلا قابل مقایسه با هرمز نیست. هرچند کیش از نظر آمار مراکز اقامتی و همچنین داشتن امکانات رفاهی، فاصله‌ی چشمگیری با هرمز دارد، اما اگر به‌دنبال گشتن در پاساژهای لوکس و خرید کردن از برندهای معروف نیستید، در هرمز می‌توانید لذت خود را از دیدن مناظر بکر طبیعی به حد اعلا برسانید.

الهه نمک
هرمز را بیشتر با «خاک سرخ» آن می‌شناسند، اما در کنار این خاک دلربا، رنگی که در هر گوشه به‌چشم می‌آید، سفید است؛ سفیدی نمک.

اگر دست خود را در آب‌های جمع‌شده در جای‌جای جزیره یا آب‌های جاری فرو کنید، به سرعت یک لایه نمک روی پوست‌تان می‌نشیند که نشان‌دهنده‌ی میزان اشباع آب با نمک است. در واقع، این نگین زمین‌شناسی خلیج فارس روی یک گنبد نمکی استقرار یافته و سنگ نمک متبلورشده در این منطقه به‌وفور یافت می‌شود. در بخش جنوبی جزیره نیز بلورهای عظیم نمک وجود دارد.

 جزیره‌ای که قبل از مرگ باید دید,گردشگری,تور گردشگری

ادامه مطلب

  اسرارآمیزترین و رازآلودترین جـزایر دنـیا

 


داستان جزیره ای پر از اسرار که هم خود داستان و هم اقتباس های تصویری آن بسیاری را در اولین مواجهه میخکوب کرده است. اما نظایر همان جزیره در عالم واقع هم وجود دارند جزایری که به جزایر اسرار آمیز مشهورند. بعضی به دلیل دست ساخته های انسان و بعضی به طور طبیعی اسرارآمیزند.


جزیره پوگلیا، ایتالیا


پوگلیا جزیره ای با تاریخی پر از وحشت است. جایی که در قرون وسطی محل ایزوله و سوزاندن گرفتاران به طاعون سیاه بوده است بعد از آن محل انبار باروت ناپلئون و سپس جزیره ای برای بیماران روانی و آزمایش های عجیب و افسانه های عجیب تر در مورد فریادهای شبانه مردگان از برج ناقوس همه و همه این جزیره را به یکی از وحشت آور ترین جزایر ایتالیا بدل کرده است.

 

S A L I J O O N

 

ادامه مطلب

جزیره‌ای در آشیانه هواپیما‌های جنگی!

جزیره گرمسیری

خارج از این آشیانه، ببخشید! این جزیره گرمسیری... برف در حال باریدن است در حالی که مردم در اینجا کنار ساحل زیبا دراز کشیده‌اند و از گرمای خورشید لذت می‌برند!


 

 

سواحل شنی، آب زلال، درختان نخل و... چگونه تداعی تابستانی گرم با خورشید تابان در میان سرمای سخت کشوری روسیه می‌کند. نگاه کنید! اینجا دقیقا مانند یک جزیره گرمسیری به نظر می‌رسد.

این جزیره زیبا در سال 2004 به روی عموم مردم باز شده است. زمان ساخت  و طراح آن مشخص نیست. ولی باید به طراح و طراحان آن آفرین گفت. این جزیره دست ساز خدمات بی‌نظیری از قبیل؛  خدمات تفریحی، آسایشی، بازی، خرید و ... را به  بازدیدکنندگان و توریست‌ها ارائه می‌دهد.

ادامه مطلب

جزیره عشاق

عکس جزیره گالشنژاک The Galesnjak Island در کرواسی معروف به جزیره عشاق، رومانتیک ‌ترین جای زمین

 

جزیره گالشنژاک که در کانال پشمن (در نزدیکی شهر تورانژ کرواسی) واقع شده، یکی از معدود عوارض طبیعی زمین به شکل قلب است. این جزیره امروزه به جزیره عشق یا جزیره عشاق معروف شده است.

 این جزیره در مختصات 43.978 درجه شمالی و 15.25 درجه شرقی واقع شده و قطر آن 500 متر و طول ساحل آن 1.55 کیلومتر است و بلندترین بخش آن 36 متر از سطح آب ارتفاع دارد.

شکل خاص جزیره عشاق را نخستین بار دریانورد مورد علاقه ناپلئون به نام شارل فرانسیس بوتمپ-بوپره در قرن نوزدهم به روی نقشه آورد، اما پس از آن‌که تصاویر بهتری از آن در فوریه 2009 / بهمن 1387 به وسیله گوگل‌مپ تهیه شد، به شهرت جهانی رسید.

 

مجمع ‌الجزایر هاوایی

مجمع ‌الجزایر هاوایی,جزایر هاوایی,عکس جزایر هاوایی

 

 مجمع‌الجزایر هاوایی در اقیانوس آرام پنجاهمین ایالت کشور آمریکا است. پایتخت و شهر مهم آن هونولولو است. طول نواری که مجمع ‌الجزایر هاوایی را تشکیل می‌دهد ۳،۳۰۰ کیلومتر است. هشت جزیره اصلی هاوایی اوآهو Oahu، مائویی Maui، کائوآیی Kauai، لانایی Lanai، مولوکای Molokai، نیهاو و Niihau و کاهولاوی Kahoolawe هستند.

ادامه مطلب

ساحل مخفي در جزيره ماريتا

ارتباط اين ساحل با خود دريا از طريق تونلي در زير زمين است كه باعث ميشود اين ساحل همانند يك ساحل واقعي به نظر آيد.ضمن اينكه ديواره هاي تونل مانند موج شكن عمل ميكنند و در زمان هاي طوفاني ميتوان با خيال آسوده در آبهاي اين ساحل كم نظير به شنا پرداخت.

تصاویر ساحل مخفي در جزيره ماريتا

ساحل مخفي در جزيره ماريتا,جزيره ماريتا,جاذبه های گردشگری مکزیک

ادامه مطلب

 

پوکت، جزیره شناور روی آب

پوکت یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگردی تایلند و بزرگ ترین جزیره این کشور است.
بیشتر شهرت پوکت برای سواحل زیبا و غواصی در آب های تمیز و شن های سفید آن است. اما علاوه بر آن، جنگل های بکر و زیبا و کوه های سرسبز نیز دارد. به طوری که می توان گفت نام پوکت از واژه ای مالزیایی به معنای تپه و کوه گرفته شده است.
پوکت که در دریای آندامان و خلیج پاتونگ قرار دارد به وسیله پلی به بخش اصلی تایلند وصل می شود و هتل ها و رستوران های فراوانی در سواحل آن می توان پیدا کرد.
بیش از 70 درصد این جزیره را کوهستان تشکیل داده است. از نظر آب و هوا باید گفت، گرم و مرطوب است و گاهی بادهای موسمی می وزند.
از آنجا که پوکت جزیره ای در میان آب هاست و هیچ خشکی دیگری در اطراف آن نیست، می توانید آن ر ابه قایقی شناور درون استخری پرآب تشبیه کنید.
از سال 1970 میلادی این جزیره میزبان گردشگران فراوانی از نقاط مختلف دنیا بوده است. مردم از سراسر جهان برای لذت بردن از سواحل زیبای این جزیره و جنگل ها و طبیعت تقریبا بکر آن به پوکت سفر می کنند. تقریبا یک پنجم گردشگرانی که به تایلند سفر می کنند حتما از پوکت هم دیدن می کنند.
یکی از امکانات بسیار خوب جزیره پوکت امکان دسترسی به آن با هر نوع وسیله نقلیه از ماشین و قطار گرفته تا هواپیما و قایق است.
این جزیره جاذبه های متنوعی از مراکز خرید و پارک ها گرفته تا رستوران های مختلف و معابد دارد که از کوچک و بزرگ و مرد و زن را سرگرم می کنند. برای آشنایی بیشتر با جاذبه های پوکت با ما همراه باشید.

  پوکت,جزیره پوکت

ادامه مطلب

جزیره لوکس خصوصی در سیشل

ملکی خصوصی در جزیره شمالی سیشل، بهشتی بر روی زمین برای گذراندن تعطیلاتی آرام بخش می تواند باشد.طبیعت زیبا ، ساحل سفید و آبهای کریستال و شفاف،گیاهان و جانوران جالب و غیرمعمول از جمله ویژگی ها و جاذبه های این جزیره است.۱۱کلبه لوکس در اطراف این جزیره وجود دارد که در آن فضایی از انزوای [...]

ملکی خصوصی در جزیره شمالی سیشل، بهشتی بر روی زمین برای گذراندن تعطیلاتی آرام بخش می تواند باشد.طبیعت زیبا ، ساحل سفید و آبهای کریستال و شفاف،گیاهان و جانوران جالب و غیرمعمول از جمله ویژگی ها و جاذبه های این جزیره است.۱۱کلبه لوکس در اطراف این جزیره وجود دارد که در آن فضایی از انزوای کامل از همه چیز و همه کس و احساس امنیت، صلح و اتحاد با طبیعت به ارمغان می آورد و همه چیز را در لحظاتی که آنجا هستید فراموش خواهید کرد.

ادامه مطلب

جزایر پرنس استانبول

جزایر پرنس استانبول, مکان های تفریحی جهان

 جزایر پرنس استانبول

جزایر پرنس مجموعه جزایر نه گانه است که ۴ جزیره بیوک آدا ، هئیبئلی آدا ،بورگاز آدا و کینالی آدا بزرگ و مشهورترند و جمعیت این جزایر ۲۰ هزار نفراست اما در تابستان به ۵۰۰ هزار نفر هم میرسد. البته دریای مرمره جزایر زیادی دارد اما جزایر پرنس به خاطر نزدیکی به استانبول و مکانهای تاریخی و توریستی اش مشهور است.

 اینکه چرا نام پرنس داده شده ماجرای جالبی دارد در زمان امپراطوریهای بیزانس و امپراطوری ترکان اتومان شاهزاده ها و پرنس هایی که به خاطر تخت قدرت اختلاف پیدا میکردند از سوی امپراطور به این جزایر تبعید میشدند.

ادامه مطلب

 

جزیره ماوی (مائویی)، زیباترین جزیره جهان

جزیره ماوی,جزیره مائویی

 جزیره ی ماوی (مائویی Maui) با مساحتی بالغ بر 727.2 کیلومتر مربع، دومین جزیره ی بزرگ هاوایی و هفدهمین جزیره ی بزرگ آمریکا می باشد. جزیره ی ماوی بخشی از ایالت هاوایی را تشکیل می دهد و بزرگترین جزیره از 4 جزیره ی تشکیل دهنده ی منطقه ی ماوی می باشد. در سال 2010 این جزیره جمعیتی حدود 145 هزار نفر داشت و بعد از اوهایو و هاوایی، سومین جزیره ی پرجمعیت هاوایی بوده است.

ادامه مطلب

زیبایی های شگفت انگيز جزیره یاکوشیم


یاکوشیما جزیره ای در ژاپن است که طبیعت بسیار زیبایی دارد. از حیواناتی مانند گوزن و میمون گرفته تا کوهستان های زیبا و آبشار و چشمه های کم نظیر، که سالانه ۳۰۰۰۰۰ نفر را به این منطقه جذب می کند.

تصاوير جزیره یاکوشیما در ژاپن

یاکوشیما,یاکوشیما جزیره ای در ژاپن

ادامه مطلب

دور افتاده ترین جزیره مسکونی

ریستین داکونها( Tristan da Cunha) گروهی از جزیرهای آتشفشانی دور افتاده در اقیانوس اطلس میباشد که ۲٫۸۱۶ کیلومتر از جنوب قاره آفریقا و ۳٫۳۶۰ کیلومتر از جنوب قاره آمریکا فاصله دارد.این جزیره دورافتاده ترین جزیره مسکونی در جهان میباشد که در مارس ۱۵۰۶ کشف گردید و به نام کاشف پرتغالی آن نامگذاری شد.این گروه جزایر،از جزیره های کوچک و بزرگی تشکیل شده که جزیره اصلی که همه را نیز در بر گرفته و بزرگترین آنها میباشد تریستین داکونها میباشد.همچنین از جزیر های مهم میتوان به Inaccessible Island  وNightingale  Islands اشاره نمود . جزیره Gough Island نیز جزیی از جزیره اصلی به شمار میرود که در ۳۹۵ کیلومتری جنوب شرقی جزیره اصلی قرار دارد

تریستین داکونها :: Tristan da Cunha

تریستین داکونها :: Tristan da Cunha

این جزیره در اقیانوس اطلس جنوبی واقع شده و ۹۸ کیلومتر

ادامه مطلب

مجمع الجزایر گالاپاگوس

گالاپاگوس مجمع الجزایر آتشفشانی در ۹۷۲ کیلومتری اکوادور در اقیانوس آرام است. گالاپاگوس با جمعیت حدود ۴۰٬۰۰۰ نفری خود یکی از استان‌های اکوادور به شمار می‌آید. زبان اصلی مردمان ساکن در این جزیره‌ها اسپانیایی است. شهرت این جزیره‌ها در وجود شمار زیادی از گونه‌های نایاب جانوری و نیز مسافرت چارلز داروین به آن‌ها و نقش مطالعات وی در این جزیره‌ها در ارایه نظریه تکامل است. این جزیره‌ها به عنوان یکی از میراث جهانی توسط سازمان یونسکو انتخاب شده‌اند.

جزیره پالماریا
جزیره پالماریا (به ایتالیایی: Palmaria) یکی از جزیره‌های کشور ایتالیا در دریای لیگوریا است که در غربی‌ترین نقطهٔ خلیج لا اسپزیا قرار دارد. این جزیره با مساحتی ۱٬۶ کیلومتر مربعی، بزرگترین جزیره از مجمع‌الجزایر سه‌گانهٔ پالماریا، تینو و تینتو است. این جزیره‌ها که در فاصلهٔ نزدیکی از یکدیگر قرار دارند از قسمت پورتو ونره در سرزمین اصلی به سمت جنوب پیش‌رفته‌اند. تینو و جزیرهٔ کوچکتر تینتو در جنوب پالماریا قرار دارند.

در سال ۱۹۹۷ این سه جزیره همراه با پورتو ونره و چینکوئه تره در فهرست میراث جهانی یونسکو جای گرفتند.

تعداد صفحات : 2

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد