بارسلونا


جشنواره‌ها و رویدادها

جشنواره‌ها و رویدادها در بارسلونا



 

روز سنت خوردی
این جشن که روز بیست و سوم آوریل برپا می‌شود، برای اسپانیایی‌ها مثل ولنتاین است: در همه‌ی خیابان‌ها می‌بینید که مردم به هم گل رز و کتاب هدیه می‌دهند؛ البته بیشتر معمول است که آقایان گل هدیه بدهند و خانم‌ها کتاب. قبل از رسیدن این جشن که یکی از محبوب‌ترین جشن‌های سرزمین کاتالونیاست؛ ناشران کتاب‌های تازه چاپ می‌کنند و خیابان لارامبلا پر از دکه‌های چوبی گل‌فروشی می‌شود.

روز سنت خوان
جشن نیمه‌ی تابستان، هر سال در روز بیست و چهارم ژوئن برپا می‌شود و برنامه‌های آتش‌بازی‌اش، تا صبح ادامه دارند.

لادیادا
یازدهم سپتامبر، به خاطر سقوط بارسلونا در سال ١٧١٤، روز ملی کاتالونیا نام گرفته و یک تعطیلی عمومی همراه با کارناوال‌های خیابانی‌ست.

جشن مرسه
بزرگترین جشنواره‌ی شهر، هر سال حول و حوش بیست و چهارم سپتامبر و طی چهار روز شلوغ و پرهیاهو برگزار می‌شود. در این چهار روز برنامه‌های متنوعی شامل کنسرت موسیقی، رقص‌های دسته‌جمعی و آتش‌بازی‌های هیجان‌انگیز اجرا می‌شود، اما جالب‌ترین و پرطرفدارترین برنامه‌ی این جشن، نمایشی‌ست که خود کاتالونیایی‌ها، قلعه‌سازها صدایش می‌کنند: آکروبات‌هایی که روی شانه‌های هم می‌ایستند و برجی از انسان می‌سازند.

 


آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: