مسجد سید اصفهان

مسجد سید، در سده ۱۳ هجری در دوران سلطنت محمد شاه قاجار، توسط محمدباقر شفتی در اصفهان ساخته شد. در کاشیکاری های این مسجد مخصوصاً در تزئینات گلدانها و منظره هایی که نمایش داده شده رنگ قرمز نقش عمده ای دارد. مسجد سید با چهار در اصلی، دو شبستان بزرگ، دو گنبد کوچک و بزرگ، دو چهلستون، دو مهتابی وسیع کف حیاط، چهار مهتابی طبقه فوقانی، سه ایوان و یک گلدسته معظم، ساعتی رفیع و بیش از ۴۵ حجره و چند دهلیز جمعاً ۸۰۷۵ متر مربع مساحت دارد.

ادامه مطلب

مسجدی آبی رنگ با شاهکار معماری اسلامی

شهر استانبول که در زمان امپراطوری عثمانی طی سالهای 1453 تا 1923 پایتخت کشور ترکیه بوده  بزرگترین شهر این کشور نیز است.

 

 

ادامه مطلب

جزیره مار

 کشنده‌ترین مار جهان در جزیره‌ای واقع در 32 کیلومتری آن سوی سواحل سائو پائولوی برزیل سکنی گزیده و زهر آن می‌تواند گوشت انسان را ذوب کند. این جزیره که «جزیره مار» لقب گرفته، دارای مساحت اندکی بوده و تنها نقطه جهان است که مار Bothrops insularis ملقب به «خائن سرنیزه‌ای طلایی» در آن زندگی می‌کند. این مار، سمی‌ترین مار جهان است.جزیره Ilha de Queimada به اندازه‌ای خطرناک است که دولت برزیل ورود به آن را ممنوع اعلام کرده است.جزیره برزیلی مورد بحث خالی از سکنه بوده و فقط تعداد معدودی از دانشمندان برای مطالعه مارها سالانه اجازه ورود به آن را کسب می‌کنند.این مار پنج برابر قوی تر از مارهای دیگر است و زهر آن می‌تواند گوشت انسان را ذوب کند.



جزیره مار (+عکس)





ادامه مطلب

گشت و گذار در طبیعت وحشی نیوزیلند

این روزها نام نیوزیلند بیشتر با سه گانه‌ی هابیت پیوند خورده، چرا که بخش اعظم لوکیشن‌های این تریلوژی، در این کشور واقع شده‌اند. اما جدا از این، آنچه باعث انتخاب نیوزیلند برای این سه گانه و دیگر سه گانه‌ی پرفروش پیتر جکسن ارباب حلقه‌ها شد، طبیعت زیبا، مسحورکننده، بکر و دست نخورده‌ی آن است. طبیعتی که در ادامه به تماشای بخش‌هایی از آن خواهیم نشست.

 گشت و گذار در طبیعت وحشی نیوزیلند,نیوزیلند,مکانهای تفریحی نیوزیلند

   این کشور از دو جزیره‌‌ی اصلی تشکیل شده است، اما جزیره‌ی جنوبی آن  اگر چه جمعیت کمتری دارد، اما در مقابل مناظر زیبا و تأثیرگذارش، چشم‌ها را خیره می‌کند. نیوزیلند را می‌توان از جمله کشورهایی دانست که باید حتماً یک بار به بازدید آن رفته و دمی در جادوی سبز طبیعت رام نشده و شگفت انگیز آن گم شد.

ادامه مطلب

زیباترین و خاصی ترین جاده های جهان

جاده اقیانوسی در نروژ
یکی از زیباترین و خاصی ترین جاده های جهان در کشور نروژ واقع شده است و در واقع مسیر میان یک جزیره و خشکی اصلی است. این جاده در طول مسیر از جزایر کوچکتری عبور می کند و افرادی که از آن برای سفر کردن استفاده می کنند می توانند از وجود دریای تمیز در دو طرف این جاده لذت ببرند.

زیباترین جاده های جهان,گردشگری,تور گردشگری

ادامه مطلب

مالزی کشوری با منظره های زیبا و دیدنی


مالزی کشوری در جنوب شرق آسیا است و به دو قسمت غربی و شرقی تقسیم شده که بخشی از آن در شبه جزیره اصلی و بخش دیگر در شمال غربی جزیره بورنئو واقع شده است. بخش غربی مالزی هم مرز با تایلند است و از طریق یک پل و یک گذرگاه جاده ای به سنگاپور و خط ساحلی مشترک در جنوب دریای چین و تنگه مالاکا متصل است و بخش شرقی مالزی هم مرز با اندونزی و جزیره بورنئو است.


مالزی مخلوطی از یک کشور مدرن و یک جامعه در حال توسعه است و با سرمایه گذاری زیادی که دولت این کشور در بخش تکنولوژی کرده، مالزی تبدیل به یکی از ثروتمندترین کشورها در جنوب آسیای شرقی تبدیل شده است. 

 

مالزی,کشور مالزی,دیدنیهای مالزی

 

ادامه مطلب

غاری تماشایی در لبنان

شاید پیش از این و در طبیعت‌گردی‌های خود، آبشارهای دیدنی متعددی را معرفی کرده باشیم. آبشارهایی که تعدادی مخفی در دل کوه‌ها بوده، بعضی الهام بخش و دیدنی و البته گروهی نیز از مسیرهای پیاده روی تماشایی برخوردار بودند. اما آبشار مطلب امروز ما هر سه مورد را همزمان داراست. برای آشنایی بیشتر با این پدیده‌ی طبیعی جذاب، در این بازدید نیز ما را همراهی کنید.

غاری تماشایی در لبنان, پدیده‌ی طبیعی جذاب

ادامه مطلب

کوکنهوف یکی از پارک‌های دیدنی کشور هلند

کوکنهوف (به هلندی: Keukenhof) یا باغ اروپا، یکی از پارک‌های دیدنی کشور هلند در نزدیک شهرهای لیسه و لایدن است که هر ساله با آغاز بهار (در اول فرودین) به مدت ۲ ماه بازگشایی می‌شود معمولا از ۲۲ مارس تا ۲۰ مه این مجموعه باز است و در آن هزاران لاله رنگی از انواع مختلف به نمایش در می‌آید. در این دوماه حدود ۷۰۰ هزار نفر از این باغ بازدید می‌کنند. هر سال ۷ میلیون پیاز لاله در محوطه‌ای به وسعت ۳۲ هکتار کاشته می‌شوند که پس از شکفتن گل‌ها این پارک منظره‌ای بدیع را می‌یابد.

 

نمایی از پارک کوکنهوف در هلند

 کوکنهوف,باغ کوکنهوف,گردشگری

ادامه مطلب

آبشار مک‌وی

آبشار مک‌وی که در پارک ایالتی جولیا فایفر (Julia Pfeiffer) واقع شده از نهر «مک‌وی کریک» سرچشمه می‌گیرد. این آبشار همچنین به نام آبشار «جزرو مدی» نیز شهرت یافته است. مک‌وی یکی از دو آبشار این ناحیه است که تا بدین حد به اقیانوس نزدیک است. آبشار دیگر با نام آبشار آلامر (Alamere Fall) واقع در ناحیه مارین کانتی است.علت نام گذاری این آبشار هم همین مسئله است چرا که درست در نزدیکی جایی که جریان‌های جزر و مدی اقیانوسی رخ می‌دهند فرو می‌ریزد. در حدود دو دهه پیش جریان آب آبشار مک‌وی مستقیما و با فشار به داخل اقیانوس می‌ریخت ولی به دنبال آتش سوزی 1983 و رانش زمین در سال 1985 که هر دو در این نقطه روی دادند تغییراتی اندک در مسیر حرکت آن ایجاد شد. آبشار مک وی یکی از معدود آبشارهای جهان است که مستقیما به دل اقیانوس می‌ریزند.
 
آبشار مک‌وی که 26 متر ارتفاع دارد در یک خلیج کوچک خوش منظره قرار گرفته که نمای آن بویژه از بالا بسیار زیبا و تحسین برانگیز است. هیچ مسیر مشخص و راحتی برای دسترسی به زمین این ناحیه وجود نداشته و می‌بایستی از قابق برای رسیدن به ساحل این نقطه استفاده کرد، هر چند در همین نقطه یک مسیر مشخص تعبیه شده که دید خوبی رو به آبشار و مناظر اطراف دارد. این منطقه تمام طول سال توسط گردشگران مورد بازدید قرار می‌گیرد.

 تصاویری از آبشار مک‌وی

آبشار مک‌وی,تصاویر آبشار مک‌وی

ادامه مطلب

زیباترین صخره دنیا

زیباترین صخره دنیا,گردشگری

  ال پنیول (El Peñol) یا صخره گواتاپه (Guatapé) مابین دو شهر گواتپه و ال پینول، در استان "آنتیوکویا "کشور "کلمبیا" واقع شده است. این صخره 10 میلیون تنی با ارتفاع تقریبی 200 متر که از کیلومترها دورتر قابل مشاهده است و از جاذبه های توریستی پر طرفدار و معروف این منطقه است.

ادامه مطلب

  زیباترین سواحل آفریقا

 کسانی که اهل سفر و گردشگری هستند همیشه به دنبال مکان هایی جدید برای گشت و گذار هستند تا بتوانند لحضات خوبی را در آن سپری کنند. در مورد پیدا کردن مکان های جدید برای گشت گذار اغلب افراد به سراغ کشورهای اروپایی و آمریکای لاتین و گاهی آسیای شرقی می روند. در این میان کمتر کسی به قاره پهناور آفریقا توجه می کند. با وجود اینکه آفریقا نسبت به قاره های دیگر کمتر مورد توجه گردشگران و مسافران قرار می گیرد اما دارای مکان های دیدنی بسیار زیادی است که از دور از نظرها قرار گرفته اند.


در ادمه این مطلب به برخی از زیباترین سواحل قاره آفریقا اشاره خواهیم کرد.


1. ساحل بل مار در موریس
موریس یک جزیره زیبا در اقیانوس هند و در نزدیکی سواحل آفریقا است. این کشور کوچک بارها مورد استعمار کشورهای انگلیس و پرتغال بوده است و تاثیرات دوران استعمار در گوشه و کنار این کشور هنوز مشخص است. اگر به سواحل آرام و زیبا علاقه دارید و دوست دارید ساعت ها وقت خود را با آرامش در کنار آب های آرام بگذرانید جزیره موریس را فراموش نکنید. ساحل بل مار در مرز شرقی این کشور بهترین گزینه است.

 بهترین و زیباترین سواحل آفریقا,گردشگری,تور گردشگری

ادامه مطلب

تصاویری از پل معلق پیرتقی در اردبیل

آخر هر هفته پل معلق «پیرتقی» واقع در دره های عمیق و زیبای شهر هشتجین از توابع خلخال شاهد ماجراجویی و عاشقان زندگی در اوج هیجان است.

پل معلق پیرتقی در اردبیل,تصاویرپل معلق پیرتقی در اردبیل,پل پیرتقی,پل پیرتقی در اردبیل

ادامه مطلب

دره ارغوان ایلام ، بهشت رنگ‌ها

 

دره ارغوان ایلام,دره ارغوان

هر ساله همزمان با فصل بهار و بخصوص اردیبهشت ماه دره ارغوان ایلام به اوج زیبایی رنگها در طبیعت تبدیل می‌شود زیرا ارغوانهای این دره و طبیعت بکر، زیبایی خاصی به منطقه بخشیده است.

استان ایلام از آن دست استانهایی است که کمتر کسی اسم آن را برای مسافرت شنیده است و مناظر طبیعی آن را دیده است اما این استان با آب و هوای کوهستانی و نیمه گرم، طبیعت، شهرها و مکان‌های دیدنی بسیاری دارد که در بسیاری از موارد از چشم گردشگران غیرحرفه‌ای پنهان می‌ماند.

ادامه مطلب

جزیره‌ی هرمز تا چند سال پیش، مورد بی‌توجهی کامل قرار گرفته بود؛ اما با تلاش گروه‌های حامی طبیعت، هنرمندان محیطی و البته همت خود مردم جزیره، حالا تورهایی برای دیدن این جزیره برگزار می‌شوند و سفرنامه‌هایی هم درباره‌ی هرمز نوشته شده‌اند.
کیش، گردشگر پذیرترین جزیره‌ی ایران است؛ اما کیش از نظر طبیعت‌دوستان اصلا قابل مقایسه با هرمز نیست. هرچند کیش از نظر آمار مراکز اقامتی و همچنین داشتن امکانات رفاهی، فاصله‌ی چشمگیری با هرمز دارد، اما اگر به‌دنبال گشتن در پاساژهای لوکس و خرید کردن از برندهای معروف نیستید، در هرمز می‌توانید لذت خود را از دیدن مناظر بکر طبیعی به حد اعلا برسانید.

الهه نمک
هرمز را بیشتر با «خاک سرخ» آن می‌شناسند، اما در کنار این خاک دلربا، رنگی که در هر گوشه به‌چشم می‌آید، سفید است؛ سفیدی نمک.

اگر دست خود را در آب‌های جمع‌شده در جای‌جای جزیره یا آب‌های جاری فرو کنید، به سرعت یک لایه نمک روی پوست‌تان می‌نشیند که نشان‌دهنده‌ی میزان اشباع آب با نمک است. در واقع، این نگین زمین‌شناسی خلیج فارس روی یک گنبد نمکی استقرار یافته و سنگ نمک متبلورشده در این منطقه به‌وفور یافت می‌شود. در بخش جنوبی جزیره نیز بلورهای عظیم نمک وجود دارد.

 جزیره‌ای که قبل از مرگ باید دید,گردشگری,تور گردشگری

ادامه مطلب

وادی «وخش»

در فصل بهار طبیعت بکر تاجیکستان همانند نقش و نگار قالی ایرانی زیبا و رنگین می‌شود.


وادی «وخش» که بخشی از استان جنوبی «ختلان» تاجیکستان است در فصل بهار جاذبه‌های طبیعی خود را بهتر از هر ایامی به‌ نمایش می‌گذارد.

با حرکت در مسیر «دوشنبه- قورغانتپه» که با مرکز این استان 100 کیلومتر فاصله دارد، می‌توان شاهد مناظر زیبای بهاری شد.

این درحالی است که تصاویر زیر نمایی از شگفتی‌های طبیعت این کشور را حکایت می‌کنند.

 

تاجیکستان,جاهای دیدنی تاجیکستان,

ادامه مطلب

تعداد صفحات : 68