جزیره پنانگ مالزی

تور پنانگ نامی آشنا برای گردشگران ایران است. یکی از استان های کشور مالزی و نام جزیره تشکیل دهنده آن است که جز مقاصد اصلی گردشگران خارجی محسوب می شود. موقعیت جغرافیایی پنانگ بسیار ویژه و خاص است تا جایی که آن را مروارید شرق نیز نامیده اند. جنگل های استوایی این جزیره زیبا بهشت ماجراجویان است و ماسه های طلایی در سواحل آن هر بیننده ای را جادو می کند. شک نکنید طی سفر برای تفریح در این جزیره با کمبود زمان مواجه خواهید شد.

پنانگ,تور پنانگ,گردشگری

 

ادامه مطلب

سفر به سرزمین لگوها (LEGOLAND)، مالزی + تصاویر

لگولندها پارک‌های بازی هستند که توسط شرکت مرلین اینترتینمنت ساخته می شوند. اولین نمونه‌ی این پارک‌ها ۵۰ سال قبل در دانمارک، کشور مادر لگو افتتاح شد و تا نزدیک به سی سال بعد کسی به فکر افتتاح شعبه‌های بین‌المللی نبود، اما در حال حاضر، پنج پارک سرگرمی لگولند در بیلاند دانمارک، ویندزور انگلیس، گانزبورگ آلمان، کارلزبد ایالت کالیفرنیا در آمریکا و وینتر هون ایالت فلوریدا در آمریکا پذیرای دوستداران این اسباب‌بازی‌های فکری هستند. به غیر از این‌ها ۴ مرکز خلاقیت لگولند هم در آلمان و آمریکا و انگلستان واقع شده‌اند.
لگو در ۳۴ کشور جهان نمایندگی فروش رسمی دارد و مالزی هم یکی از این کشورها است. اما استقبال آسیایی‌ها از این برند باعث شده تا مالایی‌ها میزبان اولین لگولند آسیایی، در منطقه‌ی توسعه تجاری اسکندر شوند. اسکندر در ایالت جوهور در جنوب مالزی واقع است و یکی از مترقی‌ترین ایالات مالزی به شمار می‌رود.
لگوها قطعات پلاستیکی آجر مانندی هستند که با وجود سادگی‌شان، می‌توانند به هرچیزی که فکر کنید تجسم ببخشند. این آجرهای رنگی عمری ۱۲۰ ساله دارند، قبلا چوبی بودند و کم کم با پیشرفت فناوری در اواسط قرن گذشته پلاستیکی شدند. لگو لند در فاصلی 330 کیلومتری از کوالالامپور و نزدیک به مرز سنگاپور واقع شده است . برای مسافران تورهای مالزی+سنگاپور فرصت خوبیست تا یک شب اقامت در هتل و این مجموعه را در راه رسیدن به سنگاپور تجربه نمایند.

 

 سفر به سرزمین لگو ها

 

قدیمی‌ترین کلیسای جهان در ایران

شاید بسیاری از ما ندانیم که نخستین کلیسای تاریخ مسیحیت، درجنوب شهرستان ماکو در استان آذربایجان غربی و در 20 کیلومتری شمال شرقی شهر چالدران، واقع شده است. قره کلیسا یا کلیسای تاتائوس که به عنوان نهمین اثر کشور در ردیف آثار جهانی، در سازمان علمی، فرهنگی، آموزشی ملل متحد (یونسکو) ثبت شده، یکی از زیباترین آثار تاریخی موجود در استان آذربایجان غربی است که نظر هر گردشگری را با معماری خاص و کم نظیرش به خود جلب می‌کند.
قره در زبان ترکی به معنی سیاه است و دلیل این نام گذاری به علت سنگ‌های سیاهی است که در بنای آن به کار رفته و احتمالا این کار برای پاسداشت ظلمی بوده که در حق حواریون مسیح توسط پادشاه ارمنستان روا شده است. البته هم اکنون در برخی قسمت‌های این کلیسا، سنگ‌های سیاه جای خود را به سنگهای سفید داده‌اند.

 قدیمی‌ترین کلیسای جهان در ایران

ادامه مطلب

عمیق‌ترین استخر جهان با عمق ۴۰ متری

اگر از جمله‌ی افرادی هستید که زمان شنا در استخر بیشتر زیر آب بوده و از شنا کردن در عمق آب لذت می‌برید، پس بهتر است نگاهی به استخر هتل Terme Millepini‌ در ایتالیا داشته باشید که با عمق ۴۰ متری (معادل ساختمان ۱۲ طبقه) نام خود را به‌عنوان عمیق‌ترین استخر جهان ثبت کرده است. مرکز شنای هتل ۴ ستاره‌ی Terme Millepini توسط معمار نام‌آشنای ایتالیایی، Emanuele Boaretto طراحی شده است. این استخر که عملیات ساخت آن از ماه ژوئن آغاز شد، عمقی برابر ارتفاع یک ساختمان ۱۲ طبقه دارد. این استخر در پلتفرم‌ها یا طبقات مختلفی توسعه یافته است و سطح آن نیز دارای ابعادی برابر ۲۱ متر در ۱۸ متر است که با افزایش عمق، سطح مقطع استخر نیز کمتر می‌شود. مسافرانی که از این هتل بازدید می‌کنند می‌توانند از امکانات این مجموعه بصورت رایگان بهره‌مند شوند.

 عمیق‌ترین استخر جهان با عمق ۴۰ متر

 

ادامه مطلب

جنگل هلی‌ دار قلب سواد کوه

 جنگل‌های سوادکوه در استان مازندران یکی از بکرترین مناطق گردشگری ایران به شمار می‌رود که هنوز برای گردشگری و میهمان‌پذیری ناشناخته است. در این میان جنگل هلی دار با هوایی مه گرفته یکی از دیدنی ترین نقاط است.بخش وسیعی از شهرستان سوادکوه دارای جنگلی متراکم و متنوع با درخت‌هایی نظیر راش، افرا، توسکا، ملج و نوع کمیاب درخت سردار یا سرخدار می‌باشد.

 جنگل هلی‌ دار,گردشگری,تور گردشگری

 

ادامه مطلب

10 دریاچه‌ی دیدنی در اقصی نقاط جهان

چه برفراز یک قله‌ی آتشفشانی قرار گرفته و چه خود را به زور در میان کوه‌های سر به فلک کشیده جای داده باشند، جذابیت دریاچه‌ها انکار ناپذیر است. در این مطلب و در سفری دیگر سری به تعدادی از دریاچه‌های معروف و دیدنی جهان خواهیم زد. در این سفر زومیت را همراهی کنید.زیبایی و چشم انداز تماشایی دریاچه‌ها، انسان را وا می‌دارد برای تماشای آنها حتی به دورافتاده‌ترین نقاط این کره خاکی نیز سفر کند. همچنین این مظاهر طبیعت قادرند حتی معمولی‌ترین نقاط را نیز به گردشگاه‌هایی محبوب و دلپذیر تبدیل کنند. در ادامه ده دریاچه‌ی دیدنی را به تماشا خواهیم نشست

10. دریاچه تیپسو(Tipsoo) ، واشنگتن، ایالات متحده

  دریاچه‌ی دیدنی در اقصی نقاط جهان,زیباترین دریاچه های جهان

ادامه مطلب

                                                      پل شیطان در سوئیس

اگر سری به قاره‌ی سبز بزنید، حداقل با یک دوجین پل برخورد خواهید کرد که با عنوان "پل شیطان" شناخته می‌شوند. این پل‌ها اغلب از سنگ ساخته شده و محصول کار ماسون‌ها یا همان استادان سنگتراش هستند. عموماً و به اشتباه زمان ساخت این پل‌ها را به دوران شکوه امپراتوری روم باستان نسبت می‌دهند، اما در واقع این سازه‌ها در قرون وسطی و در بازه زمانی 1000 تا 1600 پس از میلاد بنیان نهاده شده‌اند. داستان‌های مرتبط با احداث آنها اغلب با فولکلورهای محلی بیان شده است، افسانه‌هایی که دست داشتن شیطان در ساخت این پل‌ها را محرز و حتمی نشان می‌دهند.

 پل شیطان در سوئیس,تصلویر پل شیطان در پل شیطان در سوئیس

 

 

ادامه مطلب

ماسوله، بهشت شمعدانی‌ها

روستای ماسوله در بخش سردارجنگل، جنوب شهرستان و شهر فومن قرارگرفته و از توابع استان گیلان است. روستای پله‌کانی بسیار زیبائیست در دل جنگل‌های استان گیلان. در این دهکده سقف خانه‌ها، حیاط خانه‌های طبقه بالاتر است. این روستا بیش از 5-6 طبقه مسکونی دارد و بازار ده هم بخشی از 3 طبقه را به خود اختصاص داده است.
برای دسترسی به این دهکده چند راه وجود دارد.

 ماسوله، بهشت شمعدانی‌ها

ادامه مطلب

آشنایی با کرایست‌چرچ،شهر باغ ها

کرایست‌چرچ نیوزلند,گردشگری,تور گردشگری

ادامه مطلب

وانواتو، حیات وحش فوق العاده

عکس های وانواتو,تصاویر جزیره وانواتو

 کشور جزیره ای وانواتو

وانواتو یکی از آن مقاصد مشهور است که علاقه مندان به مناطق گرمسیری و طبیعت دست نخورده آن را دوست دارند. وانوواتو در ابتدا سکونت گاه مردم ملانزی بود و اروپایی‌ها در قرن ۱۸ میلادی به آنجا رفتند.

ادامه مطلب

کلیسای درختی



کلیسای درختی,کلیسای درختی در ایتالیا,کلیساهای عجیب و غریب

کلیسای درختی در ایتالیا


«کلیسای درختی» یا «کتدراله وِجیتاله» ساخته طراح ایتالیایی «جولیانو مائوری» بی شک تحت تأثیرگذارترین اثر معماری طبیعی بر روی زمین است. این کلیسای درختی بر روی دامنه کوه «آرِنا» در حومه «بِرگامو» در شمال ایتالیا قرار گرفته است و ساختار آن مانند قفسی از تیرک‌های چوبی است که طوری قرار گرفته‌اند تا ستون‌های داخلی یک کلیسا را بسازند.

 

کلیسای درختی,کلیسای درختی در ایتالیا,کلیساهای عجیب و غریب

ادامه مطلب

پارک بسیار زیبا و تعجب برانگیز در اسپانیا 

این پارک طبیعی اعجاب بر انگیز یک منطقه حفاظت شده به وسعت بیست هزار هکتارمی باشد  که واقع  در شمال اسپانیا می باشد و در  اطراف کوهی به همین نام واقع شده است. اطراف این پارک توسط شهرهای زیادی از جمله بیلبائو احاطه شده است و این پارک در اصل برای شهروندان خسته، حکم فضا و جایی برای تجدید قوا و رسیدن مجدد به آرامش را دارد. به ویژه مکان گردشگری مناسبی برای آن دسته از افراد است که می خواهند مدتی شهر را ترک کرده و به دامن طبیعت پناه ببرند.در قلب این پارک کوهی واقع شده که ارتفاع قله آن ۱۴۸۲ متر است و برای صعود از آن نیازی به هیچ گونه تجهیزات خاص نیست. به علاوه این پارک طبیعی دارای آبشار، مسیرهای پیاده‌روی، پوشش جنگلی انبوه و چشم اندازهای دل‌انگیز است، همچنین زیستگاه گونه‌های متعدد جانوری است.

پارک بسیار زیبا و اعجاب انگیز در اسپانیا,اسپانیا,جاذبه های گردشگری اسپانیا

 

 

ادامه مطلب

کلیسای زیبای ناجی سن پترزبورگ ،روسیه

سنت پترزبورگ از قدیم ایام یکی از مهمترین شهر های روسیهی بوده است. این شهر که زمانی پایتخت زمستانی تزار ها بوده یکی از شهرهای مهم روسیه که ساختمان های بزرگ و با شکوهی دارد. این شهر که در دوران پس از انقلاب اکتبر به احترام رهبر انقلاب لنینگراد خوانده می شد، بعد از فروپاشی شوروی دوباره سن پترزبورگ نام گرفت. یکی از جاذبه های زیبای این شهر ساختمان ها و معماری های چشم نواز کلیساهای بزرگ این شهر است. یکی از این کلیسا های معروف سن پترزبورگ کلیسای ناج است.

کلیسا, کلیسای سنت پترزبورگ, کلیسای ناجی سن پترزبورگ

ادامه مطلب

 

                       آبشار رامونا (Ramona)، اورگِن (Oregon)، ایالات متحده
این آبشار در طبیعت بکر و دست نخورده‌ی قله‌ی هود واقع شده، قله‌ای که به دلیل افسانه‌های مربوط به نامگذاری‌ش به شهرت رسیده و در ارتفاعات پورتلند قرار گرفته است. این آبشار خود پدیده‌ای جالب و تماشایی است. آبشار رامونا در بخش فوقانی رودخانه سندی و در غرب قله هود و در میان جنگلی در ارتفاعات 3.560 پایی قرار گرفته است.

 

آبشار رامونا,تصاویر آبشار رامونا,عکس های آبشار رامونا

ادامه مطلب

قرقیزستان؛ کانادایی در آسیای مرکزی

قرقیزستان از جمهوری های استقلال یافته شوروی سابق است. این منطقه به دلیل زیبایی خاص طبیعت اش این روز ها به کانادایی در وسط آسیای مرکزی مشهور شده است. طبیعت این منطقه بسیرا چشم نواز و در نوع خود بی نظیر است. هر بیننده ای می تواند ساعت ها و روز ها در دامن طبیعت بکر آن وقت بگذراند و از آن لذت ببرد. آرامش و بکر بودن این منطقه تا جایی است که همگان ان را با کانادایی قدیم مقایسه می کنند. کانادایی که هنوز صنعتی نشده است، هنوز شلوغ نشده است.

قرقیزستان,مکانهای تفریحی قرقیزستان,گردشگری

ادامه مطلب

تعداد صفحات : 68